הרשמה

ביקורת: Split/Second Velocity

פיצוץ של משחק מרוצים, קליל ומהיר ללילות הקיץ החמים

מפתחת: Black Rock Studio
מפיצה: Disney
תאריך יציאה: 18.05.10
פלטפורמות: X360, PS3, PC

משחק מרוצים ארקיידי מלא בפיצוצים ואדרנלין, אבל גם רמת קושי גבוהה למדי ומרוצים לא סלחניים

Split / Second מגיע אלינו מחברת Black Rock Studios הבריטית, שעד כה התמחתה בעיקר במרוצי אופנועים וטרקטורונים, כשהאחרון ביניהם היה Pure המהנה (ציון: 87).

הפעם יצרו אנשי החברה משחק מרוצים למכוניות שמספק את הסחורה עם תחושת מהירות מדהימה, אבל הגימיק האמיתי של המשחק הוא בפיצוצים. מעולם לא ראיתי כל כך הרבה פיצוצים. הפיצוצים מאפשרים לכם לפגוע במתחרים ולהרוס חלקים נבחרים מהמפה כדי ליצור קיצורי דרך, ואין מה לומר, זה מגניב.

עם זאת, המשחק סובל מאחד החסרונות הבולטים ביותר של משחקי מרוצים- בינה מלאכותית לא הוגנת, שמרמה על ימין ועל שמאל ויכולה לעקוף אתכם במהירות של מטוס סילון כשבא לה. התוצאה היא מרוצים מתסכלים שלא יחשבו פעמיים לפני שיזרקו אתכם מהמקום הראשון לאחרון בתוך שבריר שנייה.

הטוב:
  • מלא אדרנלין
  • הצגה נהדרת בתור תוכנית טלוויזיה
  • עיצוב שלבים מעולה
הרע:
  • הבינה המלאכותית מרמה
  • מרוצים מתסכלים
  • מבחר צנוע של מסלולים
וההפתעה:
  • אפשר לשחק במסך מפוצל – על המחשב!


היכון, הכן, קאט!

הדבר הראשון שמושך את העין במשחק היא ההצגה הנפלאה שלו. המשחק מעוצב כתוכנית טלויזיה המשודרת בשעות שיא, בה מתחרים טובי הנהגים, כשהמנצחים עוברים לפרקים הבאים, וכך עד סוף העונה.

התפריט הראשי מעוצב בדומה לתפריט בחירת התוכניות של TiVO, אותו מקלט טלויזיוני אמריקאי משוכלל שחברות הלווין והכבלים בישראל ניסו לחקות בתור YES Max ו- HOT VOD.

מצב הקריירה של המשחק נקרא "עונה", כאשר העונה מחולקת ל -12 פרקים ובכל פרק מספר מרוצים בהם תוכלו להשתתף. זכייה במרוצים תזכה אתכם במקודות שישמשו לפתיחת מרוצים נוספים, הפרקים הבאים בתור וכן כלי רכב ושידרוגים.

משחקי כח

כוח המשיכה של המשחק הזה לא טמון דווקא במרוצים עצמם או בגרפיקה המרהיבה- אלא בפיצוצים. המשחק על כל מסלוליו בנוי להתפוצץ, להיהרס ולהשרף.

בזמן שתסעו במהירויות מטורפות ברחבי המסלול תמלאו את מד ה-Power Plays שלכם, שיהיה מחולק לשלושה. שני החלקים הראשונים יתנו לכם את האפשרות להפעיל Power Plays רגילים, כגון הפעלת מטענים, זריקת חביות נפץ ממסוקים ופיצוץ מכוניות שחונות בצידי המסלול. כל אלו יאפשרו לכם לפגוע במתחריכם, אבל רק במכונית אחת או שתיים בכל פעם.

ברגע שתמלאו את המד כולו תוכלו להפעיל Power Play אדום, וזה יגרום כבר נזק רציני הרבה יותר ולשינוי פני המסלול לגמרי. למשל: פיצוץ מטוס בואינג באמצע מסלול הממקום בקרבת שדה תעופה, או ספינת משא עצומה שפתאום תשתחרר מהתומכות שלה באמצע מסלול במספנה.

עם כל הכיף שבדבר, תצטרכו לחשב בדיוק על מי אתם מפעילים את ה-Power Plays ומתי. הפעלה מוקדמת או מאוחרת מדי תתן למכונית הזדמנות להתחמק, בעוד שהפעלתם על מכונית שנוסעת ממש לפניכם יכולה לפגוע גם בכם.

בנוסף, ההדף שנוצר מהפיצוצים מסוכן גם הוא ויכול לגרום למכוניתכם לסטוט מהמסלול, לגרום לאיבוד שליטה ואף לרסק אתכם בסופו של דבר. מכוניות קלות יותר יפגעו יותר, בעוד שמכוניות עם יותר משקל יהיו פחות רגישות לגלי ההדף.

לא קל להיות כוכב

המשחק לא מכריח אתכם לסיים מרוצים במקום הראשון, ואף תוכלו להתקדם בצורה די חלקה אם תסיימו בקביעות באחד מהמקומות הראשונים, וגם אם תפסידו פה ושם. מקומות אלה יזכו אתכם בפחות נקודות, כך שהתקדמותכם בעונה תהיה איטית יותר, כלי רכב יפתחו בפניכם מאוחר יותר ושידרוגים לא יהיו זמינים כשתצטרכו אותם. אם אתם חושבים עכשיו "אין בעיה, אז אני תמיד אסיים במקום הראשון!" – טעות בידכם.

לא קל בכלל לסיים במקום הראשון, כי הבינה המלאכותית במשחק אוהבת לרמות בצורה כפייתית ממש. הרכבים הממוחשבים פשוט יסעו מהר יותר, יקחו פניות בצורה חלקה פעם אחר פעם וידאגו לשלח בכם Power Plays בצורה כה מדוייקת עד כי תוכלו להתחמק רק במזל עיוור.

בנוסף, המשחק יכול להיות מתסכל מאוד לפעמים. יהיו מרוצים בהם תובילו במקום הראשון לאורכו של כל המרוץ, רק כדי להתקע בקיר בטעות, או להתפס באחד ה-Power Plays שיריביכם ישלחו בכם ולסיים 4-5 מקומות אחורה. כן, כל פישול קטן על המסלול יחזיר אתכם אחורה, הרבה אחורה, עד שזה כבר הופך להיות לא כיף.


אז מה כן חדש?

לצד מרוצים רגילים, תמצאו ב- Split/Second גם מסלולי השרדות, כגון מצב משחק שבו מסוק צבאי יירה טילים על המסלול מהם תצטרכו להתחמק כמה שיותר זמן, או מסלולים בהם משאיות ענק יזרקו חביות נפץ על מסלול הנסיעה. המצבים הללו הופכים עד מהרה קשים בצורה לא מציאותית, שכן המשאיות פשוט יזרקו קירות בלתי ניתנים לחדירה של חביות נפץ, והמסוקים יירו טילים בתדירות כה גבוה שתמלא את כל המפה באש.

מרוצים על זמן, בהם אתם מתחרים נגד השעון בשעה ש-Power Plays מופעלים אוטומטית סביבכם, גם הם לא ממש קלים. לא ניתן לשנן בעל פה את מיקום הפיצוצים כדי להתחמק מהם- כי בפעם הבאה שתעברו באותו מסלול, המחשב יחליט להפעיל Power Play אחר... זה אמנם מוסיף עניין למסלולים, אבל זה לא משכיח את העובדה שהם חוזרים על עצמם יותר מדי.

ראיתי כבר את הפיצוץ הזה

המשחק נראה לא רע בכלל, אבל גם לא בשמיים. בזמן שאתם שועטים במהירות עצומה על המסלול והכל מסביב עולה באש, זה נראה סבבה, אבל ברגע שתתמקדו בדגמי המכוניות עצמן תראו שההשקעה פחות ניכרת. מעבר לכך שהעיצוב של כולן דומה ולוקה במחסור בפרטים, כולן נוסעות באורח פלא ללא נהג.

ההתרסקויות נראות טוב והפיצוצים מרהיבים ממש, אבל אף פעם לא הייתה לי הרגשה שבאמת גרמתי נזק משמעותי. המכוניות מתפרקות ונמרחות על המסלול כמו דגמי פלסטיק זולים, והמסלול המתרסק לא משאיר אחריו שום חותם.

תחושת המהירות דווקא כן העבירה בי צמרמורת. אם זה הטשטוש בצידי המסך או עיצוב הצליל המעולה בשישה ערוצים מלאים– אתם באמת תשמעו ותרגישו את כל הפסולת וההריסות חולפים לידכם בטיל.

למרות שהמשחק לא מדהים בפירוט הגרפי שלו, הוא בחר להגביל את קצב הרענון המקסימלי ל-30 פריימים לשנייה בלבד, וגם על זה הוא מתקשה לשמור. מבדיקה מהירה שעשיתי על מערכת המחשב נראה בבירור כי המשחק מעמיס את כל עולו על כרטיס המסך, בעוד שהמעבד והזכרון הוירטואלי לא מנוצלים כמעט כלל, מה שמצביע על המרה רעועה ולא ממש מושקעת מגרסת הקונסולות.

מה, נגמר?

כמעט. אחרי הכל, זה משחק מרוצים, כמה אפשר לכתוב עליו? הפרט האחרון ששווה אזכור היא האפשרות לשחק במסך מפוצל לשני שחקנים, גם על המחשב האישי. אפשרות זו אמנם נפוצה על הקונסולות כמעט בכל משחק בו אפשר ליישם אותה, אך עבר כבר זמן רב מאוד מאז ראיתי אחת כזו גם על המחשב האישי.

בנוסף לכך ישנם אפשרויות לשחק ברשת האינטרנט וברשת מקומית. ברשת מקומית אמנם לא שיחקתי, אבל באינטרנט נתקלתי בלא מעט לאגים וטלפורטציה של רכבים שהובילה לפיספוסים רבים בהפעלת ה-Power Plays.


השורה התחתונה

Split / Second הוא משחק מרענן, לאחר שורה ארוכה של משחקים שניסו להתחרות זה בזה רק באמצעות גרפיקה נוצצת יותר ומערכת נזק מציאותית יותר. המשחק ארקיידי, קליל, ומהיר. טוב, אולי לא כל כך קליל, אבל בהחלט פיצוצי.

אם משעמם לכם בימים חמים אלה, ויש ברשותכם קונסולה כלשהי על מנת לשחק ברשת- המשחק בהחלט ישרוף לכם כמה שעות טובות. אם אין לכם קונסולה, אבל יש לכם חברים אמיתיים- תוכלו לשחק איתם במסך מפוצל על המחשב האישי.

(נבדק בגרסת המחשב האישי)

משחקיות - אחד ממשחקי המרוצים המהנים יותר של הזמן האחרון
גרפיקה - המשחק לא נראה רע, אבל גם לא מדהים
סאונד ופסקול - אפקטים קוליים מצויינים, אך המוזיקה ברקע חוזרת על עצמה ולא מעניינת
טכני - המרה לא טובה במיוחד למחשב
אורך חיים - קמפיין ארוך יחסית לשחקן יחיד, בנוסף מצב אונליין ומסך מפוצל
מולטיפלייר - סטנדרטי למדי, כמו בכל משחק מרוצים אחר

ציון סופי: 84

מה חושבים מבקרים אחרים?

GameTrailers - ציון 8.4
IGN - ציון 8.5
Eurogamer - ציון 8
Gamespot - ציון 7.5

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:03 27.05.2010 | אני ראשון! אני ראשון! (אורח)

    חרא משחק דומה לפיור אבל אין על F1 וNFS SHIFT זה סתם משחק לילדים קטנים

  2. 2

    16:07 27.05.2010 | מישהו מישהו (אורח)

    כתבת חביות נפק xD

  3. 3

    16:09 27.05.2010 | חרא משחק חרא משחק (אורח)

    שחקתי בו משחק מעצבן כול פעם נפסלים וגם במחשב אני לוחץ על המקש והוא בכלל לא מפעיל את הפיצוץ משחק קשה מאוד ומסובך

    מחכה ל: NEED FOR SPEED הבא נקווה שהיה טוב ויצא בקרוב אני אוהב את המשחק הזה

  4. 4

    16:18 27.05.2010 | ork12 ork12

    תודה קראתי (: אבל לא נראה לי שאני יקנה.. (אולי אני יוריד כי אני ממש לא בטוח אם המשחק הזה טוב כל כך..)

  5. 5

    16:23 27.05.2010 | ניני ניני (אורח)

    2 ביקורות ביומיים?!?!?!

    אתם משתפרים, כל הכבוד!

  6. 6

    16:23 27.05.2010 | אפיפית אפיפית

    כל הכבוד על ההשקעה. אני מאמין שבקונסולות חלק מהדברים שציינת לא מצויים.

    שיחקתי בדמו ואהבתי לאללה. אבל לא יודע אם אקנה אותו

  7. 7

    16:33 27.05.2010 | madraf madraf

    המשחק לא קשה וה AI לא "מרמה"
    באותה מדיה שאתה יכול לפוצץ אותם ולהגיע למקום הראשון אחרי שאתה מוריד 5 מכוניות במכה הם יכולים לפוצץ אותך ולעבור אותך בנוסף יש את הקטע עם ה- DRAFT (שאמור לבטל את החיכוך עם האוויר של מוכניות שצמודה למכונית אחרת מאחורה) וכך לתת יתרון קטן לאלו שמאחורה כדי שהמשחק יהיה פחות קשה,אבל זה עובד לשני הכיוונים.

  8. 8

    16:33 27.05.2010 | 123 123 (אורח)

    עכשיו התחלתי לשחק בBLUR הוא בדיוק ההפך מהמשחק הזה.

    קל מידי והאתגרים שצריכים להיות הכי קשים גם הם קלים מידי.

  9. 9

    16:34 27.05.2010 | רונן רונן (אורח)

    משחק קשה? בינתיים הוא קל למדי. הצטערתי שאין אפשרות לווסת רמות קושי. אבל אולי בהמשך רמת הקושי משתנה, לא התקדמתי יותר מדי, הגעתי לפרק השני.

    משחק מירוצים מעולה, אגב.

    (רונן)

  10. 10

    16:35 27.05.2010 | אלי אלי (אורח)

    משחק קשה ברמות

  11. 11

    16:35 27.05.2010 | ??? ??? (אורח)

    שיחקתי בו וסיימתי אותו על ה Xbox360 לפני שבוע, אחלה משחק.

    שרף לי הרבה שעות טובות, אבל בסוף הם רומזים לכך שלמשחק יהיה המשך ;)

  12. 12

    16:40 27.05.2010 | אהרן אהרן (אורח)

    ל-1 NFS SHIFT גועל נפש של משחק אחד העלובים ששיחקתי
    אבל דרך אגב תנסה לשחק בBLUR משחק חבל"ז יותר טוב מה SPLIT
    אפילו שגם זה בהחלט מכובד!!

  13. 13

    16:46 27.05.2010 | BlacKp0inT BlacKp0inT


    משחק נחמד מאוד ממש אהבתי אותו,
    באמת הגרפיקה יפה אבל לא הכי יפה שראיתי ויש מקום לשיפור.

  14. 14

    16:51 27.05.2010 | SilentDeath SilentDeath

    אלכס שתוק זה חרא משחק
    הוא לא שווה אפילו 65

  15. 15

    16:54 27.05.2010 | dale~ dale~

    91 זה הציון שלי.

    שיחקתי בדמו ואני מופתע מיזה שאפשר להוציא עלילת משחק מעפן לגיימינג כזה כיף.

  16. 16

    16:56 27.05.2010 | גיא גיא (אורח)

    רשמת לסטוט במקום לסטות

  17. 17

    17:02 27.05.2010 | JitoN JitoN

    משחק פגזזזזזזזזזז

  18. 18

    17:15 27.05.2010 | שלומי שלומי (אורח)

    בהחלט מישחק כיפי שמעניק חידוש מעניין בעולם המרוצים ואני בהחלט מסכים אם כל מה שכתבת על המישחק מבחינת יתרונות וחסרונות זה בדיוק מה שחשבתי :)

  19. 19

    17:21 27.05.2010 | Klayman Klayman

    אני מאוד מצטער, המשחק לא ''מרמה''.. אתה פשוט לא מספיק מוצלח במשחק כנראה. אתה פשוט צריך לקחת החלטות לא להיות מקום ראשון לפעמים, כי זה משחק לרעתך פשוט (כל הPOWER PLAYS מופנים אליך), אלא להיות מקום רביעי ככה, ואז לקראת סוף ההקפה האחרונה, להפעיל כמה מהלכים ולעבור למקום הראשון. הוא באמת לא משחק קשה, פרט למצבי ההשרדות.

  20. 20

    17:41 27.05.2010 | mattan7777 mattan7777

    תעשו על BLUR

  21. 21

    18:07 27.05.2010 | elronx elronx

    הגזמת יובל הוא קשה אבל לא עד כדי כך...

  22. 22

    18:08 27.05.2010 | elronx elronx

    מצטער על התגובה למעלה לא שמתי לב שזה לא יובל ><

  23. 23

    18:26 27.05.2010 | evyatar_cohen100 evyatar_cohen100

    למה הורדת נקודות ב"טכני" בגלל המחשב? יש גם קונסולות

  24. 24

    18:41 27.05.2010 | * * (אורח)

    הכי טוב NFS
    BLUR לא ניסיתי אבל מהתגובות פה אולי אני ינסה

  25. 25

    19:04 27.05.2010 | oren oren (אורח)

    אני מאוד נהנה מהמשחק, שיחקתי בו גם מספר פעמים ברשת עם חברים, ממש כיף..

    ואני די מסכים עם הציונים שנתנו פה לסיכום.. משחק סבבה לגמרי אחרי שורה של משחקים כושלים (אפילו בסידרת NFS האחרונה).. NFS SHIFT ו PRO STREET כשלו, טוב לראות משחק כזה, כן ירבו כמוהו.

  26. 26

    19:04 27.05.2010 | oren oren (אורח)

    שכחתי לציין עוד משחקים כושלים כמו DIRT והמשכו DIRT 2..
    PURE וכו'..

  27. 27

    19:19 27.05.2010 | Branch Branch

    ל26 אחי.. DiRT 2 היה אחלה משחק
    ו Split Second זה משחק לכמה ימים ואחרי זה עוברים למשחק הבא..
    אממ ניסיתי BLUR יש קצת יותר דברים ולא חוזר על עצמו כמו Split Second יש שם מכוניות עם חברות אמיתיות, ולא כמו חברות לא אמיתיות שעשו פה.. (Burnout Paradise זה סיפור אחר :P)
    בקיצר.. אם מסתכלים על 2 משחקים שיצאו אחד אחרי השני Split Second ו Blur אני חושב ש Blur לוקח.. אפילו שהוא גם לא גראפיקה בשמיים.. אבל הוא יותר טוב מבחינת משחקיות :P

  28. 28

    21:15 27.05.2010 | ek355 ek355

    נחמד...
    הייתי בטוח שיורוגיימר(אין לי שום דבר נגדם D:) יקטלו אותו עם איזה 6.5-7.0

  29. 29

    23:09 27.05.2010 | InFerN4L InFerN4L

    נראה משחק משעמם אחושרמוטה והוא לא מציאותי בשיט :|
    עדיף DIRT 2 לפי דעתי

  30. 30

    12:21 28.05.2010 | Klayman Klayman

    אגב, אלכס, מה ההבדל בין להתקע בקיר בסוף של כל מירוץ אחר לכאן? במירוצים הריאליסטיים יותר המכונית שלך גם ככה הולכת פייפן, ובמירוצים הלא ריאליסטיים אתה חייב לחזור אחורה, כי אחרים עברו אותך. אני לא מבין את הביקורת כלפי הנקודה בכלל.. אשמח אם תסביר.

  31. 31

    12:47 28.05.2010 | Aldor Aldor

    אלכס זה המשחק הכי קל ששיחקתי בו אי פעם, ממש אי פעם לא יצא לי משחק קל יותר לשחק בו ובגלל זה הוא פשוט לא כיף כל כך כי אתה מגיע למקום ראשון בסיבוב הראשון ואז אתה תקוע שם עד שנגמר המירוץ.. אתה בקושי מרגיש את הקטע של הPOWERPLAY האויבים שלך סתם מפגרים וזה פשוט קל להוריד שתיים במכה..אתה פשוט מה שנקרא בוט, שלא מצליח לעבור משחק קל בטירוף..

  32. 32

    13:04 28.05.2010 | אחד שלא קונה !!!!!!!! אחד שלא קונה !!!!!!!! (אורח)

    מה אכפת לי אני אוריד בל זאת פריירים XD לא מאמין חחחחחחחח
    פשוט אם אתם קונים בכסף אז אכפת לכם אם המשחק טוב זה ככה זה הולך
    אני אוהב ואם לא אוהב ממש אני לא אשתמש בתירוץ כמו כסף כדי לבכות על זה כי לא שילמתי והרווחתי משחק XD שוב פעם פריירים

  33. 33

    19:04 28.05.2010 | כגעד כגעד (אורח)

    אחלה בקורת
    זה דבר דפוק שמגבילים פריימים ל 30
    זה לא סרט. במשחק צריך 60 שיהיה חלק

  34. 34

    19:55 28.05.2010 | רועי רועי (אורח)

    33- תאמין לי ש-30 FPS זה גם מספיק... אם המשחק רץ לי על 30 FPS אני מרוצה (למרות שיש לי מחשב סוס והוא מריץ את הרוב על 60).

    26- דירט 2 כשל? זה משחק המירוצים הכי כיפי ששיחקתי.

  35. 35

    17:48 30.05.2010 | יוסי יוסי (אורח)

    ל2 חח מ הפרק 2 אני רוצה לראות אותך מקבל רק מקום ראשון מפרק 5 ומעלה...
    שכל המכוניות פשוט הרבה יותר מהירות מימך ובמצבים של החביות הוא פשוט חוסם אותך עם 50 חביות שבדיוק איפה שאתה נמצא יש גם אחריי זה 2 אדומות...

  36. 36

    15:01 01.06.2010 | Eliyahu_ Eliyahu_

    ממש דומה לburnout
    אבל לא משהו לא אהבתי

  37. 37

    18:20 03.06.2010 | נמרוד נמרוד (אורח)

    תגיד אלכס יש סיכוי גם לביקורת לBLUR? אני מתלבט איזה מהם לקנות ואני לא יודע מה עדיף

  38. 38

    18:34 06.06.2010 | שי שי (אורח)

    למה זה לא מוריד לי

  39. 39

    18:38 06.06.2010 | שי שי (אורח)

    סננדרס לא מוריד לי למה זה מעצבון

  40. 40

    00:52 27.08.2010 | 2eitaking0 2eitaking0 (אורח)

    קשה קשה קשה קשה קשה קשה

  41. 41

    16:49 01.04.2011 | גיימר. גיימר. (אורח)

    גראפיקה טובה, חרא עלילה בקיצור כמו כל משחקי המרוצים

  42. 42

       | פורסם ע"י