הרשמה

ביקורת: H.A.W.X 2

משחק הטיסה הקרבית הזה לא שואף מאוד גבוה.

 מאת: CoreOxide

      

מפתחת: Ubisoft Romania
מפיצה: Ubisoft
תאריך יציאה:
קונסולות: 10.9.09
מחשב: ספטמבר 2010
פלטפורמות: X360, PS3, Wii, PC

שמונה-עשר חודשי עבודה אחרי, ואנחנו מקבלים עטיפה חדשה למשחק ישן. ל-Ubisoft כנראה יש מדפסת נורא איטית...

מי שהסתכל לאחרונה לשמים ראה שם סופת הייפ מתקרבת: HAWX 2 מגיע! במסגרת קידום המכירות הוצפנו בסירטוני משחקיות מרהיבים וסרטוני CG מנקרי עיניים, הבטחות מפה ועד הסטרטוספירה על פיצ'רים חדשים, בינה מלאכותית מאתגרת ובכללי חוויה מציאותית הרבה יותר.

מה שקיבלנו בפועל הוא את אותו ה-HAWX, עם אותה המשחקיות, פחות או יותר אותה הגרפיקה, אותן קלישאות מותחן טכנו-גיאופוליטי שלא מרגשות כבר אף אחד, ואויבים שיודעים להתחמק מטילים כאילו הם למדו לטוס באקדמיית הג'די של סקייווקר.

 

הטוב:
  • מודלים יפים ומדוייקים של כלי הטיס
  • משחקיות ארקייד מהנה לרגע 
הרע: 
  • אתגר שמתבסס על אי-שוויון בין מטוסי האויב לשלכם
  • בינה מלאכותית שגרמה לי לבכות
  • סיפור חרוש 
  • ההבטחות של יוביסופט לשיפורים בכל תחומי המשחק מתרסקות לקרקע המציאות
והרגשת התאוצה:
  • לא קיימת

נחיתות אווירית

יש משפט שמתאר היטב את חוסר האיזון שבין ביצועי המטוס שלכם לאלה של האויב ב-HAWX 2: "אם לצ'אק נוריס יש חמישה שקלים ולך יש חמישה שקלים, אז לצ'אק נוריס יש יותר כסף". ואכן, מטוסי האויב במשחק, אפילו אם הם ממודל זהה לחלוטין לשלכם, תמיד יצליחו לשאת מלאי בלתי מוגבל של Flares ולהתחמק מטילים כאילו זרקתם עליהם קונפטי. אולי כל זה חלק מהקונספירציה העולמית שמתוארת בעלילת המשחק - אבל זה לא תורם לתחושת הריאליזם או ההגינות שלו.

    

אפרופו קונספירציות, הסיפור יספר, שוב, על קבוצה של חבר'ה רעים וקבוצה של חבר'ה טובים, שנפגשים בשמים כדי לסגור חשבונות בעזרת מטוסי הקרב המשוכללים ביותר הידועים לאנושות. אישית, למרות שהמשחק לא נותן לך לבחור, הייתי מעדיף להצטרף לצד של הרעים, ולו רק כדי לא לטוס לצד טייסי הבינה המלאכותית המפגרים, שמה שמעניין אותם לעשות, בעוד כנף שלמה של מיגים יושבת לי על הזנב, זה תרגילי אקרובטיקה ליום העצמאות.

האיש עם הג'ויסטיק ינצח

במבט ראשון, HAWX 2 נראה ומרגיש משחק מושקע מאוד. עיצוב המטוסים מעולה, קרני השמש משתקפות בהם כמו בתמונת שער מושלמת של בטאון חיל האוויר, ואתם מרגישים בעננים. ברגע שתנסו להטיס את המטוס תיווכחו לדעת שלא הכל וורוד כאן. בדומה למשחק הקודם, מיפוי הכפתורים והפונקציות על גבי השלט לא נוח במיוחד. יש מספיק משחקי טיסה שהצליחו להרגיש טבעיים על שלט הקונסולה,, כגון Wings Over Normandy, אז למה כאן לא?

 אני עדיין זוכר כמה נהניתי לשחק ב"כוכב כחול" עם ג'וייסטיק ה-Top Gun Fox 2 הישן שלי. אם רק יכולתי לחבר אותו לאקס בוקס...

בכל מקרה, זה לא מאוד משנה אם תשלטו במטוס שלכם בעזרת גיימפאד או ג'וייסטיק - אתם בכל מקרה לא תרגישו בהבדל בין המטוסים עצמם. כולם מתנהגים בשמיים בדיוק באותה הצורה, חוץ מהבדלים פשוטים במהירות תגובה וסיבוב. חבל, במיוחד לאור מבחר המטוסים המרשים לכאורה שיעמוד לרשותכם.

   

Eject, Eject!

בואו נבהיר כמה נקודות לפני שנתחיל להיכנס לנימוקים הלא נעימים לציון העגום שבחרתי לתת למשחק. מטוסים זה כיף. מטוסים מהירים זה עוד יותר כיף. טילים הם בטח כיף, וגם תותחי 20 מ"מ. את כל זה יש כאן, ועוד. אז מה קרה לכיף?

  

כשאני מדמיין איך זה לרדוף אחרי מטוס במהירויות על קוליות בשמיה של עיר גדולה, לנעול עליו טיל ולראות את הטורף האווירי חותך את הכחול לכיוון היריב, משאיר מאחוריו שובל רצחני של עשן - זה מרגיש טוב. ב-HAWX 2 הדמיון נזרק לפח, והגרסה שמחליפה את הפנטזיה כוללת לחכות עד שהמערכת תחליט להינעל על האויב סוף סוף, ואז שיגור טיל ועוד טיל ועוד טיל, בתקווה שאחד מהם יגיע למטרה דרך מסך הנורים שהוא משחרר.

ומה לגבי תותחי ה-20 מ"מ? אז תשכחו מהם. זה קשה מספיק לנעול טיל על המטוסים החמקניים האלה. לפגוע בהם בעזרת כדורים פשוטים שעפים ישר - זה כמו לזרוק אבן לתוך חנות משחקים ולקוות לפגוע במשחק מקורי של אקטיביז'ן.

המראה לשם נחיתה

עם כל הכבוד לשלבי התמיכה האווירית שהועתקו מ-Modern Warfare, המשימות עדיין לא יותר מדי מגוונות או מעניינות. המרדפים האוויריים הם לפחות מהירים; השלבים בהם תתבקשו לתקוף מטרות קרקע הם איטיים ומעיקים. חטפתי סחרחורת מכל אותם סיבובים במקום שנאלצתי לעשות על מנת סוף סוף לפגוע באיזו ספינה קטנטונת.

ואיך Ubisoft מנסה לתקן את כל זה? היא מוסיפה המראות, נחיתות ותידלוקים אוויריים. יופי, זה בדיוק מה שהיה חסר למשחק ארקייד. המראות ארקייד, נחיתות ארקייד ותידלוקי ארקייד. מי שמעוניין באתגרי נחיתה ריאליסטיים יודע איפה למצוא אותם; מי שמשחק ב-HAWX 2 צריך יותר ריגושים, לא עוד דקות מתות.

בדיקת ראייה

זוכרים כמה Ubisoft התפארו בכך שהם שיפרו את טקסטורות הקרקע המרוחות שמאוד הפריעו במשחק הקודם? מדובר במודיעין שגוי, שלא לומר מפוברק. אולי הם הוסיפו עוד כמה בניינים לנוף הכללי, אבל הטקסטורות לא השתפרו באף דרך מורגשת. ב-Google Maps המפות נראות טוב יותר.

המודלים של הדמויות האנושיות, אותן תפגשו בקטעי מעבר למיניהם, גרמו לי לפצוח בצחוק מתגלגל. אני מבין שאני אמור לבלות את רובו של המשחק במבט על ישבנו המפואר של מטוס קרב, אבל אי אפשר ככה להרוס את ה-Immersion עם בובות אדם בלתי אמינות בעליל.

                             

הקרקס המעופף

המולטיפלייר פותר חלק מהבעיות, למרות שבמצב קו-אופ, חוסר האיזון בין המטוסים נשלטי שחקן לאלו שנשלטים על ידי ה-AI עדיין שם. טיסה לצד טייסים אנושיים אחרים, בין אם כנגדם או באותה הקבוצה, היא הדרך היחידה באמת להנות מהמשחק, שכן אין שום גיוון או הרגשה של התקדמות במהלך הקמפיין. אתם לא באמת מרגישים שאתם מזיזים משהו, למרות שבטח כבר השמדתם מטוסים בשווי כמה מאות מיליוני דולרים.

אז כשנמאס לי ממטוסי מיג בעלי כוחות על והחלטתי שאני רוצה להשוות כוחות בכמה משחקי אונליין, נוכחתי בעובדה העצובה שמעבר לכמה מטוסים שאפשר לפתוח ומערכת ניקוד – לא נוסף שום דבר חדש למצבי האונליין. באמת, אפילו לא מצב משחק אחד. מדהים.

אופיו האקראי של המולטי נובע מכך שהמשחק לא מתאמץ לסדר את הטייסים לקרבות לפי רמתם. פעם אחת הושמדתי פעם אחר פעם על-ידי קבוצת שחקנים שלדעתי נולדו עם מטוס בין הרגליים, ופעם אחרת... אני די בטוח ששיחקתי נגד אחותי הקטנה.

טוב, לפחות לא היו לאגים.

הבאנו שלום עליכם

HAWX 2 הוא HAWX עם שינויים ושיפורים מינוריים ביותר עד בלתי מורגשים, וסיפור שלא יעניין אף אחד. המשחק הקודם, בשוק שלא בדיוק עמוס במשחקים מהז'אנר, לפחות הרגיש חדשני ומגניב. ל-HAWX 2 כבר אין תירוץ לכישלונות שלו. Ubisoft הצליחו לשפר מאוד את Assassin's Creed ולהביא אותו מדרגת הבטחה להמשך משכנע מאוד; על סדרת HAWX עדיין מוטלת חובת ההוכחה.

משחקיות - זה אמור להיות כיף להטיס מטוס קרב, אבל המשחקיות מסתכמת בלהסתובב מסביב לזנב ולירות מטחים של טילי שגר-ושכח.
גרפיקה - המטוסים נראים מצויין אבל העולם עדיין דל.
סאונד ופסקול - הרבה משפטים שחוזרים על עצמם בקשר וצליל מנועי המטוסים ממש נמאס.
טכני - ירידות פריימים בקטעי המעבר, לא מאוד מרשים באופן כללי.
אורך חיים - הרבה משימות לשחקן יחיד, מצבי Co-Op ואונליין, אבל המון מוטיבציה לשחק לא תמצאו, עקב מונוטוניות במשימות ומחסור בתגמולים.
מולטיפלייר - חוץ ממערכת ניקוד ופתיחת מטוסים אין שינוי מהמשחק הקודם, שמצבי המולטי שלו היו די בסיסיים. 


 ציון סופי55

ביקורות מהרשת (ממוצע 69 לאחר 27 ביקורות):

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:32 14.09.2010 | קובי קובי (אורח)

    גרפיקה- 6??
    מה נסגר איתך, אם ראית סימולטור מטוסים שנראה יותר טוב מזה אתה מוזמן לאמר... זה נראה ריאליסטי מאוד.. אלא אם כן מתקרבים מאוד לקרקע.

    משחק טוב אני אהבתי.

  2. 2

    11:32 14.09.2010 | maxim12 maxim12

    חח קרע אותי ל-Ubisoft כנראה יש מדפסת נורא איטית...,חח אחלה סיקור,באמת המשחק לא ממש עבר שינוייים..וחבל..

  3. 3

    11:41 14.09.2010 | קבנוס קבנוס (אורח)

    היה כו"כ צפוי...הראשון היה זבל וגם זה זבל

  4. 4

    12:15 14.09.2010 | swym swym

    ההתבטאות על "העולם הדל" בהיבט של הגרפיקה באמת נראית מוזרה. עד היום לא יצא לי לראות משחקי טיסה עם עולם שנראה כל כך מפורט.

  5. 5

    12:18 14.09.2010 | DrizziTx DrizziTx

    סיימתי את הראשון אתמול בלילה ואכן יש הסכמה בקרב השחקנים שהמשחק השני לא רק שלא מחדש, אלא אפילו לוקח כמה צעדים אחורה כגון שליטה מסורבלת , קרבות איטיים ומשעממים וכו' - על הטילים העוקבים והמטוסים שנגדך לא שמעתי עדיין, והנה עוד מסמר בארון.

    האמת ציפיתי שיעשו אותו יותר קשה ומציאותי אבל מכל הרשמים שעולים HAWX 2 לא יזכה להיכנס אליי הביתה וכנראה שלעוד הרבה בתים.

    חבל, חשבתי ש-UBI קצת יותר חכמה אבל מצד שני, בואו לא נשכח שהם המפיצים, ובנוגע להשוואה ל-AC... לא במקום, סטודיו אחר ומ-AC1 היה ברור שזו הבטחה שתתממש במשחק הבא.

  6. 6

    12:21 14.09.2010 | ududy ududy

    להנהלה של Ubisoft יש יותר שליטה באולפן Ubisoft Romania מאשר יכול להשתמע מהתגובה שלך...

  7. 7

    12:28 14.09.2010 | Shmati Shmati

    אני חייב להגיד שהביקורת קרעה אותי לגזרים, חודש ההומור שלך הוא פשוט נכס לאומי, "זה כמו לזרוק אבן לתוך חנות משחקים ולקוות שתפגעו במשחק מקורי של אקטיוויז'ן" XDD
    קטילה כזאת של משחק לא ראיתי כבר הרבה זמן, ישר כוח D:

  8. 8

    13:31 14.09.2010 | סמואל סמי סמואל סמי

    אודי,רוב האנשים שקוראים את ביקורות האתר רוצים לקרוא את הביקורת ולשקול את קניית/הורדת המשחק הנל.. בגלל הסיבה הזאתי זה יהיה משמח מאוד אם תפרסמו תגובה לאחר 3/4 ימים לאחר צאת המשחק,ולא שבוע. אשמח לתגובה אודי,למה כל ביקורתכם יוצאות לאחר שבוע/שבוע וחצי?

  9. 9

    13:42 14.09.2010 | גדגד גדגד (אורח)

    ביקורת מצויינת וחבל שתעשיית המשחקים מתנהלת ככה. מוציאה את אותו המשחק רק עם הספרה 2.

  10. 10

    13:45 14.09.2010 | ל-8 ל-8 (אורח)

    כי זה בלתי אפשרי לבקר משחק בכל כך מעט זמן. אתה לא מצפה מהם לשחק 12 שעות ביום כדי לעשות ביקורת מהר

  11. 11

    13:47 14.09.2010 | swatman-ofer swatman-ofer

    איזה ריאלזים ? ממתי למטוס קרב נושא על עצמו יותר מ 10 טילים?

    רק במשחק הזה יכול להיות למטוס F 16
    100 טילים , מעניין איפה מתקינים אותם

    אז על איזה מציאות אתה מדבר, חוץ מזה שזה העתקה של סדרת
    ACE COMBAT ו TOPGUN שהיה למחשב

  12. 12

    14:22 14.09.2010 | ל-8 ל-8 (אורח)

    ל-8 לפי איך שזה ניראה אודי עושה את כול הכתבות באתר אז מה הפלא שלוקח לו שבוע ליכתוב סיקור הוא גם צריך לסיים את המשחק וגם להוציא כמה כתבות ביום

  13. 13

    14:40 14.09.2010 | יהונתן יהונתן (אורח)

    מה זה Wings Over Normandy? אפילו Google לא מכיר את זה.

  14. 14

    15:10 14.09.2010 | אלי אלי (אורח)

    לא סובל את UBISOFT...
    חברה שחושבת רק על כסף ודופקת את שחקני המחשב!

  15. 15

    15:31 14.09.2010 | ududy ududy

    יהונתן, נפלה טעות קלה. ככל הנראה הכוונה היא ל-Secret Weapons over Normandy.

  16. 16

    15:32 14.09.2010 | LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL (אורח)

    תסתכלו שמישהו אחר כתב את הביקורת

  17. 17

    15:47 14.09.2010 | ori96 ori96

    ביקורת מעולה (:
    קרעת מצחוק עם לזרוק אבן לחנות משחקים ולפגוע במשחק של אקטי..
    ול14 אני לא אומר שאתה כזה אבל אם אפילו קנית את MW2 אתה תומך בחברה שרק רוצה כסף ודופקת את כל עולם הגיימינג בשביל זה..
    והיא לא כזאת דופקת את שחקני המשחב כמו ששחקתי המשחב הפרוצים דופקים אותה..

  18. 18

    15:52 14.09.2010 | danik107 danik107

    א. המשחק הראשון היה בןזונה! ברוב המקרים....
    ב. נסו לשחק עם ג'ויסטיק! תאמינו לי שזה משנה את ההרגדה (:
    ג.גרפיקה 6? איך הגעת? אוקיי אולי המפות טיפה מרוחות....אבל יותר גרוע מגוגל מפס? הגזמתה!
    ד. 55 ניראה לי נמוך מדי....הייתי נותן 65 מינימום.....
    ה. UBI כרגיל מבטיחה הרבה...ומקיימת פחות...

    ומה אתם מופתעים מזה ?XD

  19. 19

    16:02 14.09.2010 | ^ ^ (אורח)

    ומה אתה כותב את זה?

  20. 20

    16:03 14.09.2010 | ArmAman ArmAman (אורח)

    לצערי אין היום סימולטורים לשחקנים ממוצעים.
    או שיש סימולטורים כבדים, לכאלה שחושבים שיצא מהם טייסים (אם אתם גיימרים, סביר להניח שהכושר שלכם כמו של סבתא שלי בלי ההליכון. אז תמשיכו לקוות).
    כאלו שצריך לקרוא ספר 300 עמודים כדי לדעת מה כל כפתור בדש בורד עושה. אח"כ לחכות לאישור המראה מהמגדל (חצי שעה) להתכונן להמראה (טקסי - רבע שעה), לחמם מנועים (10 דקות), להמריא (5 דקות), לטוס לניו יורק (12 שעות), לבקש אישור נחיתה ולנחות (עוד שעה).דוגמאת FSX.
    חבל שלא עושים סימולטור על איך אתה מחכה למזוודות במסוע חצי שעה, ואח"כ הולך לישון במלון עם הדיילת, 6 שעות) ובאמצע סתם לטוס בלי לעשות כלום (תודה אבל לא לעשות כלום אני עושה כל היום.
    מצד שני יש משחקי ארקייד מפגרים שממש לא משנה אם אתה טס בחללית/מטוס/מטאטא מעופף ויורה קרני פוטון/טילים מונחי חום/צואת עטלפים ועיני קרפדות, בהתאמה כמובן. הכל מרגיש אותו הדבר.
    אגב HAWX2 נופל בקטגוריה של השני.

    האמת שבא לי סימולטור חצי-מציאותי, כזה שאני כן אצטרך להרים מדפים, לסמן מטרות בלייזר, להבין מה זה כוח עילוי, לחץ אוויר. סימולטור בו הקרקע היא אמיתית ויש עליה כוחות שבאמת נעים.
    אני פותח ArmA 2 עם ACE ו Mando Missiles בונה לי משימה (למסוק או מטוס, מזל שיש יותר מ20 כאלו במשחק) ונהנה מכל רגע. אפילו תדלוק אווירי יש.

    תודה לאל שיש את ArmA

  21. 21

    16:06 14.09.2010 | talbarda talbarda

    ציון מתאים בהחלט.
    רק לגרפיקה מגיע יותר..

  22. 22

    16:15 14.09.2010 | יהונתן יהונתן (אורח)

    ל 22 הורדה טובה תודה

  23. 23

    17:05 14.09.2010 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    " זה כמו לזרוק אבן לתוך חנות משחקים ולקוות לפגוע במשחק מקורי של אקטיביז'ן" חחחח נקרעתי

  24. 24

    23:54 14.09.2010 | kauzzi kauzzi (אורח)

    מה אתה מתפלא שזה אותו משחק עם עטיפה שונה? לא כתבתה שהמשחק מפותח על ידי יוביסופט רומניה?

  25. 25

    11:22 15.09.2010 | swatman-ofer swatman-ofer

    ל 20 הפאק היחידי שהייתי אוהב בסימולטרים ישנים שאין ב ARMA, זה שאתה יכול לראות את המטרה שלך עם F5 עד שהיא נפגעת עם טיל, ב ARMA אתה לא יכול לראות מה עשית , רק שאתה משחק ברשת עם חברים ומדווחים לך GOOD SHOOT (האמת שיחקתי ב OFP ב 2002 בצורה הזו)

  26. 26

    20:38 16.09.2010 | שאלה חשובה שאלה חשובה (אורח)

    H.A.W.X 2....יצא כבר למחשב?

    תודה

  27. 27

    13:26 17.09.2010 | alon116 alon116

    מאכזב ביותר

  28. 28

    00:34 27.09.2010 | zd zd (אורח)

    דיי נו איפה יובל בירב? חתיכת מבקר טמבל....

  29. 29

    15:36 30.10.2010 | שון שון (אורח)

    איך שזה לא יהיה זה המשחק טיסה הכי טוב שיצא למחשב,יש אנשים שזה לא מעניין אותם,אני מסכים עם הרגשת המהירות אבל המשחק טוב עם איכות וגרפיקה יפה , יש משחקים שצריך לשחק בהם יותר מפעם אחת בשביל ביקורת , זה אחד מאלה, בפעם הראשונה אתה מרגיש משעמם ולא ריאליסטי אבל אני חזרתי למשחק אחרי חודשיים של חיפוש של משחק מעניין יותר או מרגש יותר ו נדהמתי לגלות שהמשחק איך שהוא לא נראה או נשמע הוא אחד הטובים והמדהימים ביותר, אני מבין שלכם האנשים שנותנים ביקורת אין כל כך הרבה זמן לעבור על זה עוד הפעם , אבל להשמיץ משחק טוב ולתת לו 55!!!!
    זה כבר הגבול , רוב האנשים לא אוהבים את הזאנר הזה אבל תאמת משחק ששווה להוציא בשבילו 100 שקל ואפילו יותר משחק טוב שאף פעם לא ישעמם אותכם ואני מקווה שלפכות בביקורות הבאות שלך תהייה יותר ריאליסטי.

  30. 30

    01:01 31.10.2010 | שון שון (אורח)

    לא פלא שאתה מוציא תגובה כזאת שלילית שיחקת בxbox תנסה במחשב ואל תנסה באקס בוקס, בפלתפורמה הזאת רוב המשחקים הם כישלון גמור ובזה אתה יכול להאשים רק את microsot חברה שהדבר היחיד שנותר לה לעשות מרוב שיעמום זה להמציא קוסולה שמתחרה עם עצמה ושלא שווה את המחיר הזעוף!!!

  31. 31

    13:01 27.12.2010 | Dr Dr (אורח)

    מה נסגר למה אין חברה נורמאלית שתרים את הכפפה ותבנה משחק סימולטור אמיתי משהו בסגנון falcon 4.0 לא עוד משחק ארקייד שמתיימר להיות סימולטור זה בכלל לא סימולטור שחקתי ב HAWX הראשון זה צעצוע תשחקו פאלקון ותרגישו את ההבדל

  32. 32

       | פורסם ע"י