הרשמה

משחקי אייפון: Splinter Cell Conviction

מאת: אליאב סולומון

השבוע קניתי משתיק קול לאייפון שלי. הוא בא באפליקציה אחת יחד עם משקפת תרמית, מיקרו-מצלמה ומפתח גנבים . אז יצאתי לנסות אותו באיזה רציף נטוש בחוף. לוקח זמן להתרגל – פליטת כדור פה, לחיצה לא נכונה שם – אבל אחרי כמה ניסיונות, אני חייב לומר לכם - ואני בטוח שסם פישר יסכים איתי במאה אחוז: להיות מרגל זה כיף לא נורמאלי.

מפתחת: Gameloft
ז'אנר: אקשן, התגנבות
מספר שחקנים: 1
מחיר: 5$

כמו שכבר הבנתם, Splinter Cell חוזר, ובקטן. קצת אחרי השקתו של Conviction יצא לאור גם משחק אייפון שמצליח לשמר לפחות חלק מרוחו של המשחק המלא. איך זה יכול להיות? יכול. אבל לא בזכות העלילה.

מישהו רצח את הבת של סם פישר. טעות שלו, אין ספק. נקווה שהייתה לו סיבה מספיק טובה לכך. ולא, להתחיל עוד משחק חדש בסדרה לא נחשבת סיבה טובה מספיק. כך או כך, בואו לא נתעכב על העלילה יותר מדי. היא לא עברה בצורה ראויה מהמשחק המלא לגרסת האייפון (למרות סרטוני קישור המושקעים שמוצגים בין משימה אחת למשנהה).

למי שבכל זאת מעוניין, ומשתוקק לספויילרים, זה הולך בערך ככה: אחרי שרוצחים את הבת של סם הוא מחליט למצוא מי אחראי לכך ולהכיר אותו לסופו הראוי. עוד לפני שהוא מספיק לומר ברוך דיין אמת הוא מגלה קנוניה להשתלטות על אמריקה ומכאן זה הכול טום קלנסי טיפוסי. שום דבר מעניין או מקורי, אבל בהחלט מעל הממוצע בהתחשב בעובדה שמדובר במשחק אייפון.

השחקן נזרק למשימה הראשונה המתרחשת ברציף מוזנח על חוף הים, שמהווה מעין תצוגת תכלית למשחקיות. לאחר כמה חדרי התגנבות קלאסיים, בהם עוברים בזריזות על מנגנון השליטה המוכר יחסית, אנחנו מגיעים לאזור חשוף, מוצף שומרים. בכל משחק ספלינטר סל אחר היינו צריכים לפענח את הדרכים הנכונות ביותר לצלוח את האזור בלי להיחשף, אך לא עוד. מעתה והלאה זה הכול "סמן וחסל". Say again? "סַמֶן וחָסֶל". תשכחו מאותה משחקיות התגנבות איטית ועדינה. מעתה והלאה השאלה היא: מי שולף מהר יותר. והתשובה היא, כמובן: מר פישר. איך הוא עושה את זה?

כאן בדיוק נכנסת שיטת ה"סמן וחסל". לקראת איזור מלא אויבים (ומחסות) תפתח בפנינו האפשרות לעזוב את מצב הכוונת הרגיל ולהיכנס למצב בו אנו קובעים מראש את סדר היריות של סם. לאחר מכן יישאר לנו רק לקוות שביצענו את הבחירה בצורה הנכונה ולהתרווח מול האייפון כשאנחנו מסתכלים בסם מזנק מהמחסה, יורה יריות מדויקות במספר אויבים מופתעים ומחליק למחסה הבא א-לה- טריניטי ממטריקס. כשזה עובד, זה אדיר, והאקשן שוטף, מהנה, ומתוחכם יותר ממשחקי גוף שלישי אחרים. כשזה לא ממש עובד – המשחק מתחיל לחשוף את הצדדים הפחות מלוטשים שלו, ובאגים וגליצ'ים מתחילים לצוץ. זה בהחלט נראה מוזר כשסם מחליק למחסה הנמצא במרחק 13-14 מטר ממנו, וזה עוד יותר מוזר כששלושה אויבים שנמצאים שני מטר ממנו לא מצליחים לפגוע בו תוך כדי...

למשחק יש גם זמני טעינה קצת מעצבנים, לא מעט גליצ'ים גראפיים ובעיות בזווית המצלמה, ולפעמים נראה כי ממשק הטאצ' המופשט לא נוח מספיק לשליטה, בעיקר מחוץ למצב הקרב. עם זאת, המשחק מתהדר במוזיקה מתאימה, ערכי הפקה גבוהים מאוד לפלטפורמה, כולל רזולוציות גבוהות וטקסטורות מפורטות במיוחד, וקטעי מעבר איכותיים. בזכות השינוי המרענן במשחקיות וההשקעה בגיוון המשימות - סצנת "ברח ממסוק", מרדף סירות מלהיב וכו' – Conviction הוא הדוגמא הקלאסית למה ש-Gameloft יודעים לעשות הכי טוב – לקחת משחקים גדולים ולשמור על תחושת המשובחות שלהם גם במסך קטן.

 - לרכישת המשחק בחנות ה-App Store

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:16 16.11.2010 | ShoXeRr ShoXeRr

    דייי דיייי איזה ישניים אתם לפני כ שלושה חודשייים המשחק הזה כבר

    פיי וויגימס יש הידרדרות פיתאומית

  2. 2

    20:33 16.11.2010 | סם פישר סם פישר (אורח)

    כמעט בלתי אפשרי להוריד את המשחק הזה הוא שוקל כמו פרה

  3. 3

    20:44 16.11.2010 | Idankri Idankri

    כמו שאמר פה מספר 2 המשחק שוקל כמו פרה, ואפילו רק הדמו שוקל כמו ששוקלים שלושת רבעי מהמשחקים שלי (הדמו זה מה שיש לי)
    המשחק נחמד אבל קל בצורה מוגזמת.. חבל..

  4. 4

    21:01 16.11.2010 | מישו מישו (אורח)

    טוב שנזכרתם הוא יצא לפני איזה 4 חודשיום

  5. 5

    21:02 16.11.2010 | אלעד אלעד (אורח)

    אחד מהמשחקים הטובים שיצאו לאייפון.
    רק זה יצא מזמן, גמרתי אותו לפני כמה חודשים טובים.

  6. 6

    21:26 16.11.2010 | Achillles Achillles

    מישהו מצליח להוריד אותו מinstallous?
    לא מצליח..

  7. 7

    23:11 16.11.2010 | אלעד אלעד (אורח)

    אם אתה לא מצליח להוריד מ- installos אז תוריד מהמחשב ותעביר דרך האייטונס.
    תוריד דרך האתר הזה: http://apptrackr.org/

  8. 8

    23:13 16.11.2010 | אלעד אלעד (אורח)

    *installous

  9. 9

    16:59 18.11.2010 | נעעע נעעע (אורח)

    יש אותן לאייפד?

  10. 10

       | פורסם ע"י