הרשמה

משחקי אייפון: Chaos Rings

מאת: אליאב סולומון

היקיקומורי - תופעה שבה נער (או נערה) יפני מבודד עצמו מפני החברה על ידי הסתגרות בחדר שבבית הוריו - חדר השינה שלו או חדר אחר - למשך חודשים ואף שנים.

היקיקומורי (מיפנית: נסוג־מסתגר), מכונה גם "הדילמה היפנית". משרד הבריאות היפני קבע שאדם נחשב להיקיקומורי אם הוא מבודד עצמו חברתית בבית הוריו למשך תקופה של למעלה משישה חודשים. אך כאמור, במקרים רבים נמשכת התבודדותו של ההיקיקומורי שנים.

הסברים נפוצים: לתופעה, אשר נחשבת בעיה תרבותית מהותית ביפן, יכולות להיות מספר סיבות. הדרישות והלחצים של החברה היפנית יכולים להיות משתקים עבור בני נוער רגישים. חלקם מרגישים כי אינם יכולים לעמוד בציפיות מהם שכן טרם גיבשו זהות עצמית (הונְנֶה) וחזות ציבורית (טאטֶמַאֶה) החיוניים לחיים הבוגרים ביפן. בשיח אודות התופעה רווחת הדעה כי החברה היפנית הפוסט-תעשייתית אינה מספקת למתבגרים טקסי חניכה משמעותיים החיוניים לעיצוב תפקידם כבוגרים אחראיים בחברה.

מפתחת: Square-Enix
ז'אנר: תפקידים יפני (JRPG)
מספר שחקנים: 1
מחיר: 13$

Chaos Rings לא מרשים במבט ראשון. זה JRPG יפני, ואם שיחקתם באיזשהו כותר Final Fantasy, אתם יודעים כבר למה לצפות.

אתה מתחיל בבחירה של גיבור אחד מתוך ארבעה העומדים לרשותך, כאשר סיפוריהם של הגיבורים שזורים זה בזה באופן הדוק, כך שמעניין לחוות את המשחק דרך עיניו של גיבור שונה לאחר שסיימת את המשחק. אבל אני מקדים את המאוחר.

בחירת הגיבור קובעת את הכיוון שבו הדמות תתפתח באופן אוטומטי ברובו במהלך המשחק, לכן בחירת האישיות היא גם בחירת המקצוע. בפעם הראשונה ששיחקתי בחרתי ב-Escher – לוחם קר לב בעל מראה מאיים, שעברו לוטה בערפל. את המשחק מתחילים באולם של טירה מסתורית, בלי לזכור איך הגענו לכאן, ומסביב יש עוד כשבעה גיבורים במצב אמנזי דומה. מסיבה פרועה במיוחד בדאנג'ן בלילה הקודם?

מה שכן, כל הגיבורים מגיעים עם בן לוויה. אתה (אם בחרת כמוני ב–Escher) תקוע עם נזירה בלונדינית חתיכה בשם Musia, שמנסה לתקוע סכין בגבך בכל פעם שאתה רק מפנה לה אותו. למרות שכיות החמדה המפוזרות בטירה המסתורית, אין לכם זמן ליישב ביניכם את ההדורים, מאחר ועוד לפני שתספיק לברר מה הקשר בינך לבין הבלונדה הבוגדנית מופיע 'סוכן' – מעין גרסה מאנגאית לארון קודש יפני מדבר – ואומר לכם במלודרמטיות מוקצנת שנבחרתם ללחום ב-Ark Arena, שהיא זירת גלדיאטורים בעלת חוקים רצחניים, וכל מי שלא ישתף פעולה עימם - יפסל טכנית באופן סופני.

לשם הדגמה, מייד לאחר שהסוכן מסיים את נאום ה-הו!-אני-כה-נורא-ואיום!-תהיו-ילדים-טובים-תלחמו-אחד-עם-השני-עד-שכולכם-תמותו-ומי-שיישרוד-יזכה-בחיי-נצח!-שלו, אחת הדמויות מתמרדת נגדו ובו במקום זוכה לטיפול אישי ממלאך המוות.
עם כל הצער שבדבר, זוגות הגיבורים מבינים שבלית ברירה הם יאלצו להרוג אלה את אלה ויוצאים למסע מטורף בו הם אמורים להתחזק מספיק על מנת להביס את שאר השחקנים בזירה. איך הם הגיעו למצב הזה? מה הקשר בין הדמויות שנבחרו למשחק הזירה העקוב מדם? מי הם הכוחות שמאחוריו ומה הם הסניפו בלילה שלפני? כל השאלות האלו (מלבד האחרונה) יקבלו מענה כשתתקדמו בעלילה.

על כס רופא השיניים

Escher ו-Musia יוצאים למסע לא מגובשים וחסרי בטחון באופן מוחלט, כש-Musia מנסה לנקום ב-Escher בכל הזדמנות, ובכל פעם שכזאת Escher מצליח להתחמק מפגיונה ומנסה לסחוט ממנה מידע על הקשר ביניהם, ללא הצלחה.

כמו ש-Chaos Rings לא מרשים ממבט ראשון, הוא ממשיך לא להרשים בשעת המשחק הראשונה שלו. בזמן זה תגלו מערכת משחק בנאלית לחלוטין לז'אנר, מנוע גרפי לא מהמשוכללים וסביבות שחוזרות על עצמן. 

בשביל לגוון את המשחקיות נטעו המפתחים במבוך חידות חשיבה וקרבות בוסים, אבל גם פי'צרי משחק אלו לא מעניינים או מאתגרים מספיק בשביל לפצות על השעמום ה-Hack & Slash-שי שתחוו במהלך פרק הפתיחה של המשחק, שלא מסייעת בידו רמת הקושי הנמוכה.

בשום רגע המשחק לא ממש גרוע. המוזיקה, העלילה, העיצוב האומנותי, ההקפדה על מנוע הקרבות והאינטואיטיביות של הממשק צועקים Square-Enix, מפתחת תפקידים מקצועית, מכל פינה, אבל... נתאר את זה בדימוי. תארו לכם שאתם שוכבים על הכסא החשמלי המוזר הזה של רופא שיניים, במרפאת השיניים הטובה בארץ. באוויר ריח מנטה קליל ומרענן, הציוד הוא ציוד לייזר משוכלל, החדר שבו מקבלים טיפול מעוטר בקומיקסים משעשעים של Penny Arcade וברקע משמיעים Beatles, כוורת או Distorted, לפי טעמכם, מה שיעשה לכם את הטיפול הכי נעים שאפשר. אבל אין מה לעשות - זה עדיין רופא שיניים, חוויה שבעיקר רוצים לסיים איתה כמה שיותר מהר. ככה הרגשתי בחלק הראשון של המשחק.

חומר ההרדמה שלך זה משהו טוב, דוקטור

אבל, ככל שאתם מתרחקים בעולם המשחק מנקודת ההתחלה, כך המשחק נהיה מעניין יותר, שם פחות דגש על רדיפת מפלצות בתקווה לקבל עוד XP ולעלות עוד רמה ויותר על עלילה ואתגרים. לאחר שתנצחו את קרב הזירה הראשון שלכם, העלילה תעלה הילוך ומכאן הקצב של המשחק הרבה יותר מהיר. המבוכים קצרים יותר, הבוסים קשים יותר והטוויסטים הקיצ'יים האופייניים ל-JRPG-ים מחכים לכם תחת כל קטע קישור רענן.

לקראת סוף המשחק העלילה בכלל מקבלת זריקת אדרנלין, ועושה סיבוב של 180 מעלות לכיוון צפוי אך יעיל, ועל הדרך גם לוקחת  את המשחקיות לכיוון שדורש הרבה יותר מחשבה ותכנון טקטי.

בסופו של דבר זה לא משחק לכל אחד, אבל אם זורם בדמכם קורטוב של היקיקומוריות, או במילים אחרות – אם אתם בקטע של JRPG-ים ויודעים שזה עושה לכם טוב – ברוכים הבאים. המשחק לא מנצל את תכונות הטאצ' בכלל, ויש פה משחק תפקידים שהיה יכול להגיע כמשחק בזכות עצמו לכל קונסולת משחק שהיא, ולספק את חובבי הז'אנר.

- להורדת המשחק מה-App Store


 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:26 23.01.2011 | עיכ עיכ (אורח)

    איזה "כיף" להיות יפני

  2. 2

    19:51 23.01.2011 | ET2k ET2k

    13$ למשחק אייפון, לא שאני מזלזל חס וחלילה, אבל יכול להיות שזה קשור איכשהו למחיר היחסית גבוה שהולך להיות מוצמד למשחקי הDS?!

  3. 3

    13:35 24.01.2011 | איל איל (אורח)

    אם לא טאצ', אז איך משחקים בו?

  4. 4

    08:31 26.01.2011 | pasto1 pasto1 (אורח)

    ל-3 המשחק לא משתמש בתכונות המיוחדות של הטאצ'.
    זאת אומרת שיהיה סטיק אנאלוגי על המשחק וכפתורי טאצ' על המסך

  5. 5

       | פורסם ע"י