הרשמה

ביקורת: The Sims Medieval

ימי הביניים היו זמן מק-סים.

מפתחת: The Sims Studio
מפיצה: Electronic Arts
תאריך יציאה: 22.03.11
פלטפורמות: PC , MAC

 מאת: CoreOxide

פעם בכמה שנים קורה משהו מוזר למותג ה-Sims. במקום חבילת הרחבה נוספת יוצא משחק חדש. לרוב המשחק לא משנה הרבה מהמקור ורוב השינויים באים בדמות שידות ומנורות חדשות. בגלל זה כה הופתעתי מ-The Sims Medieval, לא בגלל שלא מצאתי שידות חדשות – אלא בגלל השינוי הדראסטי במשחקיות שפגשתי. אולי זה בגלל שהמותג לא מפותח יותר תחת קורת הגג של Maxis.

פתאום לא נתבקשתי לבנות מבנים, לא הייתי צריך להחליט מה טוב בשביל הסים שלי וללמוד לקחי חיים חשובים - כמו שלכלוך הורג. סימס Medieval לוקח צעד בכיוון אחר, פונה לכיוון הקונסולי ומשנה אלמנטי משחקיות יסודיים, וזהו ללא ספק השינוי הכי גדול שעברה הסדרה מאז שהוצגה לראשונה ב-2000.

 

הטוב:
  • הסידרה משנה את גישתה בצורה מעניינת.
  • הומור סימסי-טיפוסי תמצאו בשפע.
  • לא מאבד לגמרי את המקורות.
הרע:
  • אפשרויות הבנייה נדחקו לפינה.
  • מצלמה לא נוחה.
  • מוביל אתכם בנתיב ליניארי.
והשאלה:
  • מה יקרה למותג בעתיד?


שליטות הממלכה

The Sims Medieval, בשונה מרוב משחקיה של EA – כן מנסה להמציא את הגלגל מחדש. אני לא יודע למה בדיוק הוחלט על צעד זה. משחקי סימס - וטריליון הרחבותיהם - מכרו יפה מאוד גם ללא שום שינויים בפעם האחרונה שבדקתי.

במסגרת השינויים המשחק מנסה לשווק את עצמו גם לותיקי הסדרה וגם לאנשים שרוצים לראות על מה כל המהומה וזוהי ההיכרות הראשונה שלהם עם הסדרה שהמציא וויל רייט.

כיאה לכל משחק אותו אני מחשיב נשי או ילדותי מדי בעבור גופי המסוקס, נתתי לאחיות הקטנות שלי להתנסות במשחק לפני, זאת על מנת לראות כיצד משתמשי היעד ירגישו עם המשחק לפני שעינו חסרת הרחמים של הצייד תיפול עליו. למרבה ההפתעה, הן הרגישו מיד בבית, בזמן שאני הייתי אבוד.

בודד בפסגה

מיד עם תחילת המשחק תעברו לממלכה המאוד ריקה שלכם, ותתבקשו לאכלס את הארמון בשליט, אותו תוכלו ליצור בעזרת תפריט יצירת הסים המפורסם. אפשרויות העיצוב וההתאמה האישית נותרו רבות כבעבר, יחד עם האפשרות לצבוע כל פריט לבוש ככל העולה על רוחכם. הסימים עדיין מלווים אתכם בשלב זה בהמון הבעות פנים ומבטים עצמיים לתוך המראה, אך מראה ימי הביניים נותן הרגשה של משהו חדש ומעניין ולא סתם עוד משחק סימס. כמובן שהחדשנות דחפה אותי לברוא סים עם חרב ומגני-גוף ולקרוא לו "אציו אאודיטורה", על-שם המתנקש ממשחקי Assassins' Creed האחרונים.

לאחר שתסיימו לעצב אותו, יועבר הסים שלכם לארמון המלוכה ואתם, יחד איתו, תעברו הדרכה קצרה באשר לממשק, השליטה וחיי היום-יום של המלך. לא תוכלו ליצור משפחת מלוכה ואף לא סימים נוספים בשלב זה של המשחק. זה חלק מהחופש שנלקח מכם לטובת סוג-של עלילה ליניארית שהוכנסה למשחק. המשחק ממש יחזיק לכם את היד בשלב זה ויצביע לכם עם חיצים על-גבי המסך בדיוק לכפתור שאתם צריכים ללחוץ עליו, יחד עם תיאור הפעולה שאתם עושים. 

למרות כל העיצוב הילדותי שלו והפנייה הברורה לגילאים צעירים, המשחק נהיה פחות אינטואטיבי ומובן לאחר סיום הטוטוריאל . בשלב זה התברר לי שההדרכה לא כיסתה את כל מה שהייתי צריך לדעת על התקדמות המשחק. הממשק לא עוזר לכם להבין מה רוצים מכם, ופעם מצאתי את עצמי לוחץ על הרבה מאוד כפתורים אקראיים רק כדי להתקדם הלאה. רק לאחר מכן התברר לי שבשביל להמשיך לשחק הייתי חייב לבחור משימה חדשה.

המדריך המקוצר להקמת ממלכה

במקום להתמקד במשפחה וירטואלית שתצרו, כאן אתם תתרכזו בממלכה. לב המשחק עבר מהסימים אל מבט אסטרטגי כולל על עולם המשחק, בו הסימים שלכם משחקים רק ככלים להשגת מטרות, כמעט כמו משחק אסטרטגיה. אולי עוד נראה משחקי Deathmatch אונליין באחת ההרחבות.

מתחילתו יציג לכם המשחק מטרות ומשימות על בסיס יום-יומי, ועליכם יהיה לתמרן את הסימים שלכם בין פעילויות היום-יום שלהם - במשחקים הקודמים כל כולו של המשחק -  לבין המשימות, זאת על מנת לזכות בכסף ונקודות לשידרוג הממלכה, דבר שיאפשר לכם בניית מבנים חדשים ופתיחת סימים חדשים למשחק.

התפתחות המשחק מזכירה הרבה יותר משחק תפקידים מופשט עם אפשרויות לעיצוב פנים של טירות ופחות משחק סימס סטנדרטי, ולמרות שאני השתעממתי מהר מאוד ממטלות היום-יום, נראה כי האחיות הקטנות שלי היו מוקסמות מחיי המלוכה השוטפים.

תפקידים לילדים

המשימות שתקבלו יתחלקו לשליחויות קטנות, כגון טובות לאנשי הממלכה שלכם, ולקבלת החלטות באשר לנעשה בממלכה. כל אלה יעצבו את דמותכם לפי ההחלטות שתקבלו במהלך ביצוען. כמו במציאות, תמיד הרבה יותר קל להיות רודן אכזר.

גם הסימים האחרים שלכם, מלבד השליט, יקבלו משימות, אך הן רובן ככולן יהיו זהות, עם התייחסות משנית בלבד לתפקיד הסים שלכם בממלכה. למשל, הקוסם שלי קיבל משימה לרקוח שיקוי שבשבילו הוא היה צריך ללכת לאסוף מצרכים, והאביר שלי קיבל משימה להלחם בפורע חוק כלשהו; בתחילת המשחק המלך שלי קיבל משימות שהיו במהותן בדיוק אותן המשימות.

בתמורה למשימות שתשלימו תקבלו נקודות, בעזרתן תוכלו לבנות מבנים נוספים ולגייס סימים חדשים לשירות הממלכה שלכם, ובכך לשדרג את הממלכה שלכם ולשלוט בעוד סימים בתוכה. תא משפחתי אין כאן והריכוז נשאר בפיתוח אינדיבידואלי של הסימים. אחת ההנאות הקטנות שבמשחקים קודמים הייתה סימולציית המשפחה המצויינת. זוג צעיר מתחיל את השושלת, מוליד ילדים, הילדים גדלים, הולכים לקולג', מתחתנים - ודור חדש מתחיל. כאן לא היה לי זמן להתעסק בסים שלי מכיוון שהוא כל הזמן היה עסוק בענייני הממלכה. חשבתי שחיי המלוכה אמורים להיות טובים...

הבונים הלא חופשיים

אותם בניינים אותם הצבנו ברחבי הממלכה לא ממש יוכלו לפאר את שמנו במאות הבאות, מאחר ויש בהם מעט מדי מהאישי. הם פשוט מופיעים במקום מוגדר מראש ברגע שרוכשים אותם. תוכלו אמנם לשנות את העיצוב הפנימי של המבנה, אבל תשכחו משבירת קירות ובחירת צבע לגג. בכללי, ישנה הרגשה כי היבט הבנייה עבר גם הוא אל מאחורי הקלעים, יחד עם פיתוח התא המשפחתי, וכעת אתם עסוקים בניהול הממלכה שלכם שפשוט שואבת מכם את כל הזמן הסימסי. גם המצלמה שקודם לכן איפשרה לכם להסתכל עם המבנה מכל זווית, להעלים קירות ולהסתכל דרך חפצים - נעלמה. המצלמה די מקובעת ואי אפשר להביט לצדדים יותר מדי.

חלקי הריהוט הצטמצמו בצורה ניכרת והשתנו לחלוטין. מסיבות מובנות לא תמצאו כאן טלויזיות LCD לתלייה על הקיר, כאשר את מקומן תפסו נברשות ענק מלאות בנרות, ספריות עתיקות ואמבטיות פלדה עצומות. אין באמת הרבה דברים עכשיו שתוכלו למקם בתוך הבית שיעסיקו את הסימים. אולי המשחק לא רוצה שתסיחו את דעתכם מן המשימות.

ארגז בלי חול

בגלל אופיו המשחק הרבה יותר ליניארי, אבל סוף סוף יש לו נקודה, דבר שהיה חסר למשחקים קודמים בסדרה. לא תצטרכו לקחת את הסים שלכם לשירותים כל חמש דקות משחק ולא לטפל בתינוק וירטואלי שלא מפסיק לצעוק. המשימות הרבה יותר ממוקדות ופשוטות להשלמה. אפשר אפילו לסיים את המשחק, אם כי תוכלו להמשיק ולשחק עם סימי הממלכה הבנוייה שלכם.

הרגשת "ארגז המשחקים" שמשחקי הסדרה הקודמים העבירו נעלמה, כאמור, וכעת זהו יותר משחק תפקידים לייט מסימס. אם משחקי סימס קודמים פשוט נתנו לכם אבני בניין ונתנו לכם ליצור את ההרפתקה האישית שלכם – כאן ההרפתקה כתובה מראש ועליכם רק לעקוב אחריה. רציתי מאוד לפתח קשר רומנטי עם אחת מנשות העיר, או לוותר על חיי המלוכה כלל ולעבור לגור באחד הבתים שמברגלות ההר עליו ניצבת הטירה שלי - אך לא יכולתי. הסיפור שלי כבר נכתב.

עדיין מדברים באותה שפה

עם זאת, הסימנים הקטנים של הסדרה עדיין נראים כאן בבירור, מזכירים לנו שזה עדיין סימס. השפה הסימסית המוזרה היא השפה הרשמית של הממלכה, הדמויות מפורטות, אנימציות הפנים עדיין מצחיקות ומוגזמות לחלוטין ואינטראקציה עם דמויות אחרות היא עדיין אחד הדברים החשובים ביותר במשחק. אפילו הכמרים בכנסיה נושאים את ידיהם מעלה ומביטים היישר לתוך עיניכם, עיני השחקן, בעודם נושאים את תפילתם. הטאצ'ים הקטנים האלה יזכירו לכם בכל פעם שזה עדיין סימס ויצרו אווירה משעשעת וחיה.

השורה התחתונה

Sims Medieval נותר סימס באופיו ובגינוניו, אבל לא בנשמתו. זהו משחק שנבנה בעזרת אבני הבניין של סימס, אבל הרבה יותר מתאים להגדרה של הרפתקת-תפקידים לצעירים מאשר לקונספט בית הבובות של הסימים. אני אוהב את המסע לארצות חדשות שהסדרה פצחה בו בפרק הזה, אבל פחות את העובדה שזה גרם להפשטתו מהרבה מחופש הפעולה ואפשרויות הקוסטומיזציה שהיו לשחקן במשחקי סימס השורשיים. אולי במשחק הבא יצליחו ב-EA להגיע לאיזון טוב יותר בין העלילה לכוח שניתן בידי השחקן.

אם אתם אוהבים את סדרת סימס ומוכנים להתנסות במשהו חדש – שווה לנסות The Sims Medieval. לאלה מכם שמחפשים שדרוג לסימס 3 – עדיין ממשיכות לצאת לו חבילות הרחבה.

משחקיות - חצי סימס-חצי הרפתקה, לא מספיק חופש.
גרפיקה - האנימציות עדיין מצחיקות וזורמות, במיוחד אנימציות הפנים. המראה הכללי של המשחק קצת מרוח.
סאונד ופסקול - השפה הסימסית עדיין שולטת, מוזיקת ימי-הביניים תלווה אתכם לאורכו של המשחק.
טכני - מנוע קליל. בעיות במצלמה והתמצאות הסימסים במרחב.
אורך חיים - הפעם אפשר לסיים את המשחק. זה לא אומר שהוא נגמר סופית, אבל לא נשאר הרבה לעשות אחרי סיום העלילה.
  מולטיפלייר - ללא.

 

ציון סופי77


 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:28 07.04.2011 | ראשון זה לה הומואים ראשון זה לה הומואים (אורח)

    חבל

  2. 2

    23:28 07.04.2011 | John Basilone John Basilone

    "The Sims Medieval, בשונה מרוב משחקיה של EA – כן מנסה להמציא את הגלגל מחדש. אני לא יודע למה בדיוק הוחלט על צעד זה. משחקי סימס - וטריליון הרחבותיהם - מכרו יפה מאוד גם ללא שום שינויים בפעם האחרונה שבדקתי."

    אתה סוג של נותן הצדקה למשחקים חסרי חידוש, על בסיס רווח כספי (אהמ אהמ CoD). לא צריך להתפלא. זה צריך להיות נורמלי שליוצרים (וגם למפיצים) נמאס לעשות את אותו הדבר.

  3. 3

    23:49 07.04.2011 | רוצה הביתה רוצה הביתה (אורח)

    עד מתי Sims?

  4. 4

    00:01 08.04.2011 | שניצל שניצל (אורח)

    גועל נפש,הם היו צריכים לתת לנו לשחק בימי הביניים בלי הQUESTLINE המטומטם הזה.

  5. 5

    03:16 08.04.2011 | אני נשבע שאני לא משקר!!! אני נשבע שאני לא משקר!!! (אורח)

    אני נשבע שאני לא משקר אבל אני חשבתי על המשחק הזה לפני מעל שנה. שלחתי אימיילים לAREANA NET ו BLLIZARD. היה לי כבר עלילה ודמויות והכל אפילו התחלתי לעבוד על יצירת דמו... המשחק שלי היה פי עשר יותר טוב מזה. היה לי הכל בתוכו זה היה גאוני!!! עכשיו בגלל שסימס גנבו לי את הרעיון אני בחיים לא יוכל להוציא אותו!!!
    תוך שלוש שנים הייתי יכול להוציא את הWOW הבא בשיתוף עם BLIZZARD הייתי מקבל פול כסף והיה יוצא לנו המשחק הבא של העשור. אבל בגלל שסיסמס זבלים הלך לי כל העבודה לפח!!!
    FML FML FML FML FML FML FML FML FML FML FMLF MFL

  6. 6

    07:30 08.04.2011 | =] =] (אורח)

    הורדתי כדי לראות איך זה כי תכננתי לקנות את זה
    ואז פתאום אני קולט שהמשחק חרא
    כשאני קונה סימס אני רוצה סימס
    לא איזה מיני CIV שלא עובד...

  7. 7

    08:05 08.04.2011 | pop pop (אורח)

    זאת הבעיה שהרבה מאוד מפתחים לא מבינים.
    מצד אחד כן,הגיימרים רוצים חידוש ולא לקבל את אותם דברים ממוחזרים שוב ושוב
    אבל מצד שני..
    לא על חשבון הכותרים שכבר למדנו לאהוב!
    רוצים לחדש? תצרו כותר חדש! אל תקחו משחק תפקידים ידוע ואהוב ותזבלו אותו בשם החדשנות! תיצרו כותר חדש לגמרי ולתוכו תוסיפו את כל החידושים שאתם רוצים!
    כנ"ל סימס. סימס שמר על מכירות נאות בזכות הקונספט הידוע והמוכר שלו,וכך זה צריך להשאר.
    אני לא נגד חידוש,אני נגד הפיכת כותרים טובים לשפני נסיונות.

  8. 8

    08:23 08.04.2011 | GDI GDI (אורח)

    ל-5
    אם אתה כל כך רוצה ליצור מתחרה אינדי של זה אתה עדיין יכול,כל עד זה לא "חיקוי" ותשתמש בשם חדש.

    אני חושב שסדרת סימס צריכה לחזור לגישה המקורית ובו זמנית להתנגד עליה ולפנות לקהל יעד בוגר יותר.גישת קופסת החול היא מה שגרם לה להצליח.רק צריך להלביש את זה על מנגנוני משחקיות בוגרים יותר.

    חשבו על זה ותבינו על מה אני מדבר: SIMS FALLOUT NEW VEGAS
    SIMS L4D

    הרעיון זה ליצור סימולציה בסגנון הסימס אך משחקיות ורקע בוגר.

  9. 9

    11:28 08.04.2011 | שניצל שניצל (אורח)

    ל8
    הם כבר ניסו לעשות את סימס משחק הרפתקאות בSims World Adventures וזה לא ממש הלך.
    שיוסיפו כבר חיות ועונות ואני אהיה מרוצה.

  10. 10

    12:09 08.04.2011 | sims sims (אורח)

    לאנשים לא נמאס מסימס??

  11. 11

    13:50 08.04.2011 | אמא שלי היא חתול אמא שלי היא חתול (אורח)

    אמא שלי היא חתול.

  12. 12

    14:21 08.04.2011 | הכתבה הבאה הכתבה הבאה (אורח)

    http://www.videogamer.com/news/mass_effect_3_details_revealed.html

  13. 13

    15:19 08.04.2011 | evyatar_cohen100 evyatar_cohen100

    כתבה
    נהדרת

  14. 14

    16:23 08.04.2011 | פחחח פחחח (אורח)

    משחק שמעציב אותי, כשלEA הייתה הזדמנות להוסיף ולחדש בשמחק הזה הם במקום הורידו אפשרויות ועשו את המשחק לדל בהרבה עם משחקיות מחזורית.

  15. 15

    08:58 09.04.2011 | אוראל אוראל (אורח)

    אני צריך את הסיסמא למשחק הדפוק הזה של 5 שורות ובכל שורה 4 מיספרים או אותיות תעזרו בישביל לראות את המישחק הזהבבקשה

  16. 16

    13:10 09.04.2011 | אנונימי אנונימי (אורח)

    ל-3
    חחחחחח איך נפלתי..

  17. 17

    10:15 10.04.2011 | jhkj jhkj (אורח)

    מתי משהו יעצור את יצור הסימסים זה נמאס כבר ממזמן

  18. 18

    10:45 11.04.2011 | _FaRuKi_ _FaRuKi_

    5 - אם היית חכם יש מקום שבו אתה רושם רעיונות שלך ואם פתאום מישהו עושה את הרעיון שלך אחרי שרשמת אותו באיזה מקום מסיום ששכחתי את שמו את יכול לטבוע אותו .

  19. 19

    15:30 15.04.2011 | Idankri Idankri

    18 - לרשום את זה כפטנט

  20. 20

    22:14 15.04.2011 | מספר חמש מספר חמש (אורח)

    ל 18 זה חמש קוראים לזה לרשום פטנט ואי אפשר לעשוןת את זה למישחקי מחשב. זה צריך להיות המצאה טכנולוגית חדשה. מה שכן אפשר לעשות זה להחתתים את החברה על טופס פרטיות אבל בישביל צריך לפגוש את החברה.

    אני מאוד שמח לשמוע שעוד אנשים חושבי כמוני ורוצים שמשחק כה יצא לפועל.
    ל-8 המחק לא מתוכנן כאינדי מאחר וזה דורש הרבה יור מידי עבודה ואי אפשר ליצור דבר כזה עם צוות מצומצם. הרי אני לא רוצה שזה יהיה הDUKE NUKEM הבא.
    בכל מקרה תודה רבה

  21. 21

    00:30 21.04.2011 | נועם נועם (אורח)

    בסימס MEDIEVAL אפשר לחיות רק בממלכה, או שאפשר גם לחיות בבתים שלמטה?

  22. 22

    17:17 22.04.2011 | Spell Touch Spell Touch

    דווקא נראה לא רע

  23. 23

    12:12 22.07.2011 | D: D: (אורח)

    ואוו , אחלה כתבה . נראה מעניין

  24. 24

    21:24 09.11.2011 | משחק מדהים משחק מדהים (אורח)

    מה שמיוחד בזה זה הסימס שמוסיף גם משיומות אקשן ומטרות יותר ברורות ממש משחק מדהים.

  25. 25

    13:22 16.12.2011 | חסוי חסוי (אורח)

    אחרי כמה quests נותנים לך quest שנקרא "free time". ובו לא צריך לעשות כלום ואפשר לשחק עם כמה אנשים,אז כל מי שאומר שכל המשחק זה ה-quests, אז שישחק יותר ואז באמת יבין שזה לא חרא משחק, זה משחק מעולה ומדהים ויותר טוב מסימס 1,2ו-3, אחד המשחקים הטובים!

  26. 26

    13:28 16.12.2011 | חסוי חסוי (אורח)

    אגב, חש טעות בכתבה כן אפשר לחיות באהבה ולהקים משפחה וגם לא חייבים להשלים את את ה-'quests"

  27. 27

       | פורסם ע"י