הרשמה

ביקורת: Sniper Elite V2

משחק הצלפים מגוף שלישי החדש מעורר את תאי הצלף הרדומים



חברה:505 Games | ת.יציאה: 01.05.12
פלטפורמות: X360, PS3, PC

 לא המולטיפלייר הממכר הבא וגם לא הקמפיין הטוב ביותר של השנים האחרונות. אך בכל זאת, משחק הצלפים מגוף שלישי החדש של 505games מצליח לעורר את תאי הצלף הרדומים, הדמות שהשתדלנו להסתיר (חלקכם הגדול ללא הצלחה) בקול אוף דיוטי או בבאטלפילד תחת הלחץ החברתי.

אם שיחקתם לאחרונה במולטיפלייר של משחק יריות כלשהו, אתם בוודאי זוכרים שחקן מסוים מהקבוצה היריבה שבחר לא לרדת אל העם ולהשתתף בחגיגות מטחנת הבשר אלא תפס עמדה במגדל הגבוה ביותר במפה - הממוקם בנקודה הרחוקה והבטוחה ביותר בשטח. אתם זוכרים אותו היטב כיוון שלא הצלחתם להרים את הראש בלי שישרוק כדור מעל ראשכם, וזה במקרה הטוב. 

 

הצלף הזה הוא אתה...

אז נעים מאוד, השחקן הקמפר הזה שאהבתם לשנוא ושלפתם את ה-RPG לכבודו בתקווה להפיל את כל המגדל עליו - הוא אתם. Sniper Elite V2 יציב אתכם בדיוק בנקודה המשעממת ההיא ומשם, תצטרכו לנקות את חיילי האוייב עד שבשלב מסוים, למרות שמדובר באוייב הנאצי, תרגישו לא נעים לתקתק אותם משם ותחפשו דרכים מקוריות אחרות לנקות את השטח, דרכים שבמהרה תתגלנה כלא יעילות.

העלילה של Sniper Elite V2 דומה לזו של המשחק הקודם שיצא לפני כשבע שנים. ברלין 1945, לקראת סופה של מלחמת העולם השנייה, כוחות ה-OSS מנסים למנוע מהגרמנים לפתח נשק להשמדה המונית, ה-V2, נשק קטלני במיוחד שאם פיתוחו יסתיים ויהפוך לזמין ומבצעי, עלול יהיה לשנות את מגמת ההצלחה של כוחות הברית. לשם כך הם שולחים חייל בודד (לא במשמעות של משכורת צבאית משופרת ועזרה בשכר דירה על חשבון צה"ל. בודד בודד...) אל השטח כדי להשמיד את מתקני הפיתוח ולפגוע במדענים ואנשי מפתח בפרוייקט. מה שנקרא... בפינצטה.

לפני שאתם מתחילים לפתח רגשות אינטימיים עם ה-V2 המסקרן, קחו בחשבון שאתם הולכים לשכוח מהר מאוד שזו המטרה העיקרית שלכם במשחק. בפועל, ההרגשה היא שכל שלב הוא בעצם משחקון, ללא השפעה על המשך העלילה בשלב שיבוא אחריו, למעט שימוש בנשקים נוספים (WW2, אל תצפו למגוון) שתאספו מהגופות בשטח ובהם תוכלו להשתמש גם בשלבים הבאים. הרקע למשימות אמנם יצוץ בין השלבים וגם במשחק מדי פעם אך בהחלט לא יהיה החלק החזק במשחק אותו תזכרו בסיומו, בדומה למבול הסדרות בשנים האחרונות בהן כל פרק הוא סרטון קצר שבסופו קטע מעבר לפרק הבא הכולל תזכורת - למה בעצם זו סדרה...

 למרות כל הנאמר בפסקה הקודמת, השטחיות בעלילה וההמשכיות של Sniper Elite V2 לא משעממת ולא הורסת את חווית המשחק. גם לאחר שתסיימו מספר משימות, החשק להמשיך ולשחק נשאר ואף מתגבר ממשימה למשימה, יחד עם רמת הקושי שבשלבים המתקדמים תאתגר גם את הצלפים המנוסים ביותר.

hmm, i can do better

Sniper Elite V2 לא משחק קשה במיוחד באופן כללי,  גם אם תבחרו ברמת הקושי הגבוהה ביותר, אך, סגנון המשחק יוצר אתגרים אישיים שנציב לעצמנו במהלך המשחק. המניעים לכך הם שיטת הניקוד, מצלמת  ההרג ותחושת הסיפוק. הניקוד אמנם לא ישנה את מהלך המשחק וגם לא יעניק נשקים ותוספות אך ישאיר אותנו ערים לרמת המיומנות בה אנו משחקים. על כל הריגה נקבל ניקוד בהתאם לרמת הביצוע. פגיעה באזור החזה תנקד פחות מפגיעה בראש, פגיעה בראש ממרחק גדול תנקד יותר ופגיעה באוייב תוך כדי תנועה תנקד אף יותר.

כיוון שכך, המעקב אחר הביצועים יהפוך לאובססיבי. צליפה במטרה נוחה לא תספק אתכם ואתם תנסו לשפר את רמת המיומנות שלכם ללא הפסקה. בנוסף לניקוד, קיימת גם מצלמת ההרג (KillCam) המופעלת אוטומטית מיד לאחר יציאת הכדור מהקנה (רק אם זווית הירי שלנו הייתה מדוייקת והפגיעה תגרום בסופו של דבר למוות) , עוקבת אחריו עד לרגע הפגיעה ומראה את מיקום הפגיעה המדוייק. סוף הדרך לשחקנים שאוהבים לצפות בביצועים שלהם ועוד תוך כדי משחק ועוד בהילוך איטי... 

ברמת הקושי הגבוהה ביותר (Sniper Elite), לצלוף במטרות רחוקות ובמיוחד במטרות רחוקות שגם נעות זה לא עסק פשוט כלל וכלל. יוצרי המשחק הכניסו לא מעט פרמטרים שישלטו בנתיב הכדור כך שלשים את הכוונת על הראש לא בהכרח יזכה אתכם ב-Headshot". כדי לפגוע באזור קטלני או בכלל לפגוע, נצטרך לחשב את המרחק ואת ה-Bullet drop (כח הכבידה גורם לכדור לאבד מהירות ולאבד גובה לאחר מספר מסוים של מטרים) ואף את כיוון הרוח כך שנצטרך להרים את הכוונת מעט מעל הדמות ולעיתים אף לשנות זווית. כמו כן, לפני הירי, נצטרך לייצב את נשימתנו ולעצור אותה בזמן הירי - מה שלא נוכל לעשות לאחר שנפגענו או לאחר ריצה, אלא לאחר זמן.

ניתן כמובן לבחור ברמות קושי אחרות:

Cadet: לצלפים מתחילים שלא רוצים לעשות חישובים מסובכים של כח כבידה, רוח, יציבות הנשימה וכו' ומעוניינים לעשות שימוש ולהעזר בגאדג'טים מיוחדים שיגלו את מיקום האוייב ברגע שזה מתקרב אליך או תיוג האוייב בעזרת המשקפת - ספוט לייט.

Marksman: לשחקנים המחפשים קצת יותר ריאליזם - גאדג'טים זמינים אך נתיב הכדור יושפע מיציבות נשימתך וכח הכבידה - רמת קושי זו היא הסטנדרט היום במשחקי יריות חדשים ובהחלט מומלצת לאלו שמחפשים התקדמות מהירה אך עדיין מאתגרת.

בנוסף לרמות הקושי המוגדרות מראש, נוכל לבחור במצב התאמה אישית שם נוכל לערוך לפרטי פרטים את הפרמטרים ולבחור באילו אנו מעוניינים ואת אלו לכבות. נוכל גם לבחור את רמת המיומנות של האוייב. אוייב בעל מיומנות גבוהה יחסל אתכם בכדור או מקסימום שניים. אוייבים ברמת ה-Cadet וה-Marksman יפספסו לא מעט כדורים וגם ירבו לפגוע באזורים לא קטלניים.

ראש או סתם קסדה?

החשיבות של הפגיעה הראשונה במהלך התקפה יכולה לשנות את מהלך הקרב כולו. כאשר צלף אוייב נותן מחסה לחיילים שעל הקרקע המובילה למטרה, נהיה חייבים להוריד קודם את הצלף (או הצלפים). אם ננסה לדלג עליו ולחסל את המסכנים חסרי האונים למטה, הוא במוקדם או במאוחר יהרוג אותנו או יפגע בנו שוב ושוב ויעצור את ההתקדמות. אם נפספס את הפגיעה הראשונה, צלף האוייב ינעל מיד על המיקום שלנו וימתין בסבלנות השמורה לבוטים שנרים את הראש שוב. מרגע שצלף אוייב ננעל עלינו, הדרך הטובה ביותר היא לזחול למקום מסתור חדש לנסות לפגוע שוב דרך חריץ אחר.

האופן שבו חיילי האוייב ננעלים על המיקום שלנו ושומרים עליו מרשים למדי אך באותה נשימה הופך את המשחק למוזר. תתקלו לא מעט במצבים שחיילי האוייב יודעים את המיקום שלכם אך יעדיפו לרסס אתכם ממרחק רב ב-MP40 ולא לערוך לכם ביקור בית קצר וקטלני. האינטלגנציה המלאכותית שנראתה בתחילה מרשימה ומפתיעה, לאט לאט הופכת ללא יציבה וכך ברגע אחד תופתעו לגלות שמשום מקום חייל אוייב הצליח לחמוק אל גבכם ומיד לאחר שיזנק עליכם הוא יפנה את נשקו האישי הצידה וירסס את אלבום התמונות שעל המדף. 

 מעקב אחר חיילי האוייב יגלה גם שבמרבית המקרים, הם יתמרנו בדיוק באותה הדרך, בלי קשר לפעולות שננקוט. כך למשל, צלף אוייב יכרע, יזחל פעם שמאלה, פעם ימינה, ירים את ראשו וחוזר חלילה. קל מאוד לנצל את זה ולתזמן את הירי שלנו. גם החיילים שעל הקרקע ירוצו שוב ושוב לאותן עמדות ומחסות כך שאם לפני תחילת הקרב נעיף מבט עם המשקפת ונתזמן היטב את ההתקפה, הסיכוי שנכשל, קלוש. עם זאת, בשלבים המתקדמים כשיש יותר מצלף אחד וחיילי הקרקע לא יהססו לפרוץ למיקום שלנו זה כבר לא פשוט, בוודאי ובוודאי לאחר שיש עלינו נעילה. בשלבים אלו, תכנון מוקפד הוא חובת המציאות וגם הוא לא מבטיח הצלחה בניסיון הראשון. ללא תכנון ויצירת סדר עדיפויות, אין לכם שום סיכוי להתקדם. 

I did it... my way

אם בשלב זה של הקריאה אתם מדמיינים את עצמכם זורקים על הגב את רובה הצלפים ושולפים את התומפסון... חבל על זמנכם. Sniper Elite V2 לא מאפשר סגנון משחק נטול אחריות. הנשק שתקבלו בנוסף לנשק הצלפים יגיע עם מחסנית בודדת שתתרוקן הרבה יותר מהר ממה שחשבתם וגם אם תצליחו להרוג אוייב או שניים, תופתעו לגלות ארבעה כדורים במחסנית שתקחו מהגופה.

אם תרצו בכל זאת לשחק אחרת, תוכלו להתקדם על ידי התגנבות והריגות שקטות (תקבלו ציוד מתאים שיעזור לכם להתחמק למקומות שמורים החל באבנים להסחת דעת, משיכת גופות והסוואתם ועד למטעני צד המופעלים במשיכת חבל)  עד כמה שניתן או עד הרגע שתתגלו... וזה יקרה מתי שהוא. האפשרות לבחור את נתיב ההתקדמות וסגנון ההתקפה לא תמיד קיימת. בחלק מהמשימות תרגישו שכופים עליכם לבחור בדרך מסויימת ובסגנון התקפה כזה או אחר, כך שלא משנה מה תנסו אתם עתידים להכשל או להתקע, אך יש לציין שבמרבית המצבים, נוכל לבחור בעצמנו וזו בהחלט נקודת זכות.

גרפיקה וסאונד

 המשחק נראה ונשמע באופן כללי לא רע. הערים המופצצות ומתקני הפיתוח של הנאצים נראים בדיוק כפי שהיינו מצפים עם רמת פירוט סבירה. המשחק לא טוחן משאבים ויודע לעשות שימוש נבון בחומרה כך שגם אם ברשותכם מחשב בינוני, תוכלו לשחק על הגדרות גבוהות ולהנות מ-FPS גבוה ויציב. החסרון בכל זאת הוא מנוע ההרס המוגבל מאוד. 

שריקות כדורי הצלפים, רעשי מכונות היריה, הצעדים, רעשי התנועה והפיצוצים הגדולים נשמעים טוב ומוסיפים לתחושת הקרב ולאותנטיות. מוזיקת הרקע משתנה בהתאם למצב הלחימה ולמעשה מודיעה על אוייב או לאחר הקרב, על שטח נקי. כלי עזר נהדר.

לאחר שתסיימו את הקמפיין, אם עדיין תשאר בכם הסבלנות, תוכלו להמשיך למולטיפלייר ולקו-אופ. המולטיפלייר מציע מצבי משחק מוכרים כמו DM ו-TDM ובנוסף, מוד מותאם יותר לסגנון המשחק -  Distance King בו המנצח יהיה זה שיצליח להשיג את הצליפה מהמרחק הגדול ביותר בניגוד ל-DM, שם כמות ההריגות היא המנצחת. מוטיפלייר מוגבל למדי יש לומר, עם מעט מאוד מפות (שלוש מפות בלבד למוד ה-DM) ומצבי משחק לא מעניינים במיוחד. צפוי.

הקו-אופ לעומת זאת מעניין הרבה יותר. נוכל לשחק את שלבי הקמפיין יחד עם חבר או לשחק יחד נגד גלי אוייב כשהמטרה להרוג מספר גדול של אוייבים תוך שמירה על חייו של החבר. המצב המעניין ביותר בקו-אופ הוא ה-Overwatch. כאן לא נשחק שני צלפים אלא צלף אחד וחייל פשוט עם SMG בלבד. תפקידו של הצלף הוא לחסל מטרות שעומדות בדרכו של החבר שעליו מוטלות משימות מגוונות בשטח. אדיר.

לסיכום:

Sniper Elite V2 לא מתיימר להיות הכותר הבא שיכבוש את מצעדי המכירות. המשחק לא מתפאר בחידושים טכנולוגיים מסמרי שיער או במנוע שישנה את תרבות המשחקים בעתיד, גם לא גרפיקה עוצרת נשימה ואף לא משחקיות שלא ראינו בעבר במשחקים דומים, אבל בשורה התחתונה, Sniper Elite V2 הסב לי שעות של הנאה (and counting) במשחק טקטי משולב למרות היותי שונא צלפים מושבע. 

הטוב
  • משחקיות זורמת
  • אפשרויות מגוונות לסיים שלבים 
  • מצלמת הרג משובחת
  • קו-אופ מאתגר ומעניין
הרע
  • מולטיפלייר איום
  • AI לא יציב
  • עלילה שטחית 
וה-V2
  • שמישהו יזכיר לי בבקשה מה זה...

 

במילה אחת: מומלץ!

דרישות מערכת

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:01 08.05.2012 | noobRider noobRider

    משחק מעולה, הAI באמת קצת דפוק אבל עדיין, שאפו על המשחק.
    וV2 זה טיל גרמני

  2. 2

    15:23 08.05.2012 | לא הכי טוב לא הכי טוב (אורח)

    רק דבר אחד אכזב אותי
    שאין משתיק קול לצלף!!!
    במלחמת העולם השנייה היה משתיקי קול!!!
    אז למה לא להוסיף אותם למשחק!!!

  3. 3

    15:53 08.05.2012 | l;;k l;;k (אורח)

    הv-2 זה טיל חדשני לזמנו שפיתחה גרמניה במלחמת העולם השנייה

  4. 4

    16:52 08.05.2012 | fff fff (אורח)

    3 ו1 תקראו את כול המאמר...

    תחזו לציונים מה הולך באתר הזה...

  5. 5

    17:55 08.05.2012 | Epidex Epidex

    שמעתי אחלה משחק :)
    אני אנסה

  6. 6

    19:51 08.05.2012 | Me Me (אורח)

    Sniper Elite V2 is pretty fun, but gets boring very quickly.
    I have to admit, though, it is very satisfying to see your bullet rip through someone's body and fly towards his comrade's grenade pouch, hitting it and causing it to explode and kill few more guys..

  7. 7

    21:14 08.05.2012 | WarFox89 WarFox89

    אז משחק צלפים ועוד בתקופה WW2 ?
    NAH ... אני לא הולך לקנות דבר כזה.
    ביקורת מצויינת דרך אגב - תודה.

  8. 8

    21:37 08.05.2012 | tjhv tjhv (אורח)

    משחק נחמד קניתי אותו אתמול ואני חורש עליו עד עכשיו ה ai באמת דיי דפוק אבל המשחק לא רע בכלל
    לסיכום: ממליץ :)

  9. 9

    22:01 08.05.2012 | מיכללאלאל מיכללאלאל (אורח)

    איפה הביקורת לפרוטוטיפ 3??

  10. 10

    22:40 08.05.2012 | ek355 ek355

    קיבלנו ביקורת למשחק? עשינו משהו שקיבלנו את זה?
    רק צוחק,אחלה ביקורת בהחלט אשקול לקנות את המשחק..

  11. 11

    11:21 09.05.2012 | עופר עופר (אורח)

    היה מגניב יותר אם זה היה במלמה המודרנית

  12. 12

    18:14 09.05.2012 | אבי אבי (אורח)

    למה אתה לא מציין שהמשחק לא תומך ב-win XP?
    התקנתי את המשחק, ואחרי נסיונות נואשים להפעיל אותו,
    התברר לי שמשחק זה אינו תומך ב-win XP

  13. 13

    12:20 10.05.2012 | HS on steam HS on steam (אורח)

    בסטים המשחק בחינם....

  14. 14

    14:04 17.05.2012 | Miracle-ts Miracle-ts

    טריילר מעולה!
    http://adf.ly/8dBjp
    אנסה בהזדמנות..

  15. 15

    14:54 17.05.2012 | RedoS RedoS (אורח)

    בסטים המשחק עולה 50$ !!!!

  16. 16

    12:10 20.05.2012 | מיסטר קאמפר מיסטר קאמפר (אורח)

    ישר כוח! כתבה מבדרת מאוד!

  17. 17

    14:28 17.06.2012 | עופר עופר (אורח)

    עולה כמו משחק רגיל או פחות ?

  18. 18

    21:17 20.06.2012 | / / (אורח)

    11, 7
    רק לידיעתכם צלפים עבדו הרבה יותר במלה"ע2 מאשר במלחמות מודרניות
    סתם דוגמה ידוע על צלף במלה"ע 2 שחיסל 500 חיילי אוייב
    לעומת זאת הצלף הכי קטלני בתקופה המודרנית חיסל רק כ 30 (בערך חצי לא ודאי)

  19. 19

    03:07 26.06.2012 | haviv haviv (אורח)

    יש למישהו הורדה ? , תודה למי שמביא .. ןלא דמו !

  20. 20

    16:56 09.08.2012 | ליאור ליאור (אורח)

    למה זה לא נכנס לי זה עושה מסך לבן

  21. 21

    20:19 08.03.2014 | jakovz jakovz

    משחק חזק !!

  22. 22

       | פורסם ע"י