הרשמה

האם Paypal תהפוך את אתרי מימון הקהל לעולמיים?

החברה שוקלת מחדש את הגישה שלה כלפי אתרים כמו Kickstarter

אתרי מימון-קהל כמו Kickstarter הם הזדמנות מצויינת עבור יזמים ואנשי חזון מכל העולם שרוצים להביא את הרעיון שלהם לחיים ולקבל את הכסף הנדרש כדי לעשות את זה כמו שצריך. ולמרות שמדובר ברעיון גלובלי נהדר, הבעיה הכי גדולה ברשת Kickstarter וברשתות אחרות היא שאופציית התשלום זמינה בד"כ רק עבור ארה"ב וקנדה, ואמצעי התשלום היחיד הוא דרך החשבון של Amazon (שלא נתמך מחוץ לאמריקה). אם חברת תשלום עולמית כמו Paypal היתה מרימה את הכפפה ומאפשרת לזה לקרות, היינו יכולים להעלות פרוייקטים ב-Kickstarter מכל מקום בעולם. אז השאלה הנשאלת כאן היא... האם Paypal מתכננת לתפוס יוזמה בעניין הזה?

במכתב פתוח שפירסמה החברה באתר שלה, סמנכ"ל ניהול הסיכונים של PayPal, תומר בראל, אומר שהחברה כרגע מסתכלת בהסכמי המדיניות הנוגעים לתשלומי מימון-קהל מאתרים כמו Kickstarter ו-IndieGoGo.

"בגלל שהשיטה כל כך חדשה, היא פתוחה תיאורתית לניצול. PayPal מחוייבת להשאיר את המערכת מאובטחת הבהתאם להבדלי החוקים של המדינות השונות, ורק כך המשתמשים יודעים בביטחון לאן הכסף שלהם הוזרם בעת התרומה".

"חלק ממתחרותיה של PayPal פשוט מסרבות לגבות כסף עבור מימון קהל. אנחנו מאמינים שזאת לא השיטה הנכונה בגלל שמימון קהל, כאשר נעשה נכון, הוא כלי מצוין לקידום רעיונות ועידוד חדשנות. למרות זאת, כרגע נראה שהמדיניות שלנו אינה תואמת את שיטת התשלום הזאת".

"אנחנו כרגע באמצע שינוי של מדיניות התשלום שלנו בנוגע לנושא זה. אנחנו בקשר עם שחקני Crowdfunding רציניים במטרה ליצור פתרון תמידי ולא לגרור עוד הגבלות שימוש מיותרות. אבל לאפשר את זה לכל התורמים, יזמים, אתרי Crowdfunding ולנו, זה קצת מסובך". בראל אישר כי כל פרוייקט Crowdfund נבדק ע"י חבר צוות בכיר לפני התחלת עבודה איתו, דבר שלא יוכל להמשיך אם החברה מעוניינת לעבוד עם מאות ואלפי פרוייקטים ביום.

 

בשורה התחתונה, המסר מצד Paypal הוא "אנחנו יודעים שכרגע אנחנו מחוץ למשחק במה שנוגע למימון קהל, אבל זה לא בכוונה – זה פשוט יותר מורכב ממה שזה נראה ויש לנו עוד עבודה לעשות לפני שנוכל לקבל תשלומים מהסוג הזה". אז מתי ישראלים יוכלו להיכנס סוף סוף ל-Kickstarter מבלי להשתמש בקומבינות ואנשי קשר בארה"ב? תלוי כמה זמן יקח ל-Paypal לגשר על הפערים ולהיכנס לשוק החזק של מימון קהל. המסר של החברה בהחלט מעודד אבל עדיין נותר לחכות שהדיבורים יהפכו למעשים.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:50 16.09.2013 | bo0merang bo0merang

    בקיקסטארטר הבעייה היא לא התשלום (אמזון לגמרי מקבלת תשלומים מחוץ לארה"ב וקנדה) אלא עניינים אחרים כמו מיסוי, הגבלות חוקיות ומשלוח, ולכן *חלק* מהפרוייקטים לא יכולים לשלוח חלק מה- rewards מחוץ לארה"ב.
    שאר הפרוייקטים זמינים לגמרי להשתתפות מהארץ ולא צריך שום קומבינות.

  2. 2

       | פורסם ע"י