הרשמה

ביקורת - Assassin’s Creed IV: Black Flag

סדרת ההתגנבות המצליחה חוזרת למשחק רביעי. האם היא מיצתה את עצמה או השתבחה עם השנים?

ב-2009 המפתחת Ubisoft השיקה משחק בשם "Assassin's Creed", משחק שמשלב התגנבות, אקשן ואירועים היסטוריים. מאז הסדרה המשיכה להתפתח, עם 6 משחקים לסדרה הראשית שהושקו לקונסולות הדור הנוכחי ולמחשב האישי, ועוד עשרות משחקים לקונסולות הניידות ולטלפונים הניידים. האם המשחק החדש בסדרה - Black Flag, מצליח להעביר את ההרגשה של מתנקש היסטורי כפי שעשתה הסדרה באופן מופתי? בואו נגלה.

מתנקשים – אאוט. פיראטים – אין!

למרבה הפלא, אנחנו לא מגלמים מתנקש במשחק הזה, אלא פיראט. אדוארד קנויי שמו, ואם השם משפחה נשמע לכם מוכר, זה כיוון שמדובר בסבו של קונור קנויי, גיבור המשחק AC3. בתחילת המשחק אדוארד הורג מתנקש וגונב את זהותו, וברגע שעשה זאת - הכניס את עצמו למלחמה נצחית עקובה מדם בין המתנקשים לטמפלרים. אדוארד מחויב לעזור למתנקשים למצוא אדם בשם "הנזיר", אשר יכול להוביל את הארגון למצפה כוכבים מסתורי, המאפשר למשתמש בו לרגל  אחר כל אדם – כל עוד יש לך קצת מהדם שלו. זה הצד של המתנקשים, אך אדוארד הוא פיראט ולא אכפת לו משום דבר חוץ מכסף, לכן באותו הזמן שאדוארד עוזר למתנקשים - הוא חולם על חיים בהם הוא עשיר מעבר לכל דמיון. הספרדים והאנגלים לא מרוצים משהייתם של הפיראטים בעריהם, ומנסים להבריח אותם בדרכים שונות, דבר שלא לרוחו של אדוארד. בסיפור תפגשו כמה פיראטים היסטוריים שיעזרו לאדוארד במאבקו נגד הטמפלרים, ביניהם שחור הזקן המפורסם.

בנוסף לכך, יש את הסיפור המודרני של המשחק: אתם מגלמים דמות בלי שם, אשר עובדת בתעשיית אבסטרגו. הדמות משתמשת באנימוס על מנת לגלם את אדוארד ולמצוא את מצפה הכוכבים לטובת אבסטרגו, אך בנוסף לכך תוכלו לפרוץ למחשבים של עמיתכם לעבודה, למצוא מסמכים וסרטונים שונים אשר יבהירו אחת ולתמיד מה קרה לדזמונד מיילס לאחר מותו. הקטעים האלו מהנים מאוד, מלאים בהומור ו-Easter Eggs.

האיים הקאריביים לשירותכם

Black Flag הוא כנראה המשחק הגדול ביותר מכל משחקי הסדרה. לא רק שהוא מתפרש על 3 ערים מרכזיות- Havana, Kingston ו-Nassau, אלא גם שהקרבות הימיים מ-AC3 חזרו, ובגדול. הים הקריבי פתוח בשבילכם והוא ענקי, עם לא מעט דברים לעשות כמו ציד, חיפוש אוצרות, חקירת ספינות נטושות ועוד. ספינתו של אדוארד, ה-Jackdaw, ניתנת לשדרוג כמו הוספת תותחים, שריונות, חברי צוות נוספים, מרגמות וכל דבר שיכול להטביע ספינות אויב. תוכלו להוסיף מגעים קוסמטיים כמו לשנות את צבעי המפרשים, להוסיף פסלים לסיפון וכו'.  ספינות אויב מסתובבות בים, ותוכלו להתבונן בהן דרך משקפת ולראות איזה שלל הן מחזיקות. דברים כמו סוכר או רום יכולים להימכר במחיר גבוה, אך דברים אחרים כמו מתכת ועץ יכולים לשמש אתכם לשדרוג ספינתכם. כאשר תטביעו ספינה כזו או אחרת, תצטרכו לעבור לספינה ולהרוג כמות מסוימת של חיילים עד שצוות הספינה יכנע. תוכלו להחליט האם לתקן את ספינתכם, לבטל את רמת המבוקשות שלכם (אם הרמה גבוהה מספיק, ציידי פיראטים יירדפו אחריכם) או לשלוח את הספינה שהטבעתם לצי של אדוארד. הצי של אדוארד משמש כמיני-משחק בו אתם משתמשים בספינות שתפסתם למטרות כמו חיפוש אוצרות ודברים אחרים, לא משהו קריטי לחווית המשחק שלכם אבל עדיין תוספת מבורכת.

מערכת הקרב לא השתנתה כלל מ-AC3, ויש לא מעט הריגות ממוחזרות ממנו. אדוארד יכול לסחוב עד 4 אקדחים, דבר שיכול מאוד לעזור בקרבות נגד חיילים רבים. ההתגנבות במשחק נשארה כפי שהיא, אך העובדה שמדובר במשחק התגנבות ואין שום אפשרות להתכופף אלא אם כן אתם מתחבאים בשיח פשוט מרגיזה. למשחק יש מערכת יצירה מוצלחת. כאשר תצודו חיה מסוימת, תוכלו להשתמש בעור שלה על מנת לייצר חפצים שנים: עור של לוויתן יכול לשמש אתכם לכיס נוסף לתחמושת של אקדח, עור של יגואר משמש לבניית חצים מרדימים וכו'.

חוויה מרהיבה על הפלטפורמה האהובה עליכם

לא משנה באיזו קונסולה תבחרו לשחק במשחק הזה, AC IV הוא בין המתחרים המובילים לתואר המשחק היפה ביותר לשנת 2013. שיחקתי בגרסת המחשב האישי, ולמרות שהיו כמה באגים, לא יכולתי שלא להתפעל מכמות ההשקעה לפרטים הקטנים ביותר. כשהספינה שלכם מגיעה למהירות מקסימאלית המצלמה תתרחק מעט ותיתן הרגשה יותר סינמטית, חברי הצוות שרים בלדות בקול רם בעוד שהשמש זורחת מולכם בצבע אדום-כתום, רגע מדהים בהחלט. על ה-Xbox 360 המשחק נראה בדיוק כמו המשחקים הקודמים, אבל זה לאו דווקא דבר רע – אין ספק שהצוות ב-Ubisoft עשה הכל כדי להוציא כל טיפה של מיץ מהקונסולות הזקנות. אם אתם רוצים באמת ליהנות מהגרפיקה של המשחק – לכו על ה-PC או על קונסולות הדור הבא.

דיבוב הדמויות הוא מעולה, וכל שחקן מצליח להעביר את סיפור החיים של הדמות דרך הדיבוב עצמו. שחור הזקן נשמע מאיים כמו תמיד, ואפילו התרחקתי מעט מהמסך כשהוא התחיל לשאוג על מישהו. הסאונד עצמו נשמע מעולה, והאפקטים יוצאים מן הכלל.

המשחק נכשל בלהעביר הרגשה של מתנקש. בכל המשחקים בסדרה גילמנו אדם שנכנס לאחווה, אשר מכבד את חוקיה ואת עברה. אדוארד מתקבל לאחוות המתנקשים רק לקראת סוף המשחק לאחר שהוכיח כי הוא ראוי לכך, אז כל המשחק גילמתי פיראט בתחפושת מתנקש? משימות התנקשות במטרות מגיעות פעם ב-Sequence (פרק במשחק) ולמרות שהן הצליחו לאתגר אותי בכל פעם מחדש, לא היה להן את העומק הדרוש. במשחקים הקודמים הייתם מקבלים מידע על מטרה, על פעולותיה ועל הסיבה שאתם מתנקשים בה. אדוארד מתנקש בהם אך ורק בשביל מטרותיו האישיות, לא כמו מתנקש אמיתי. אמנם זה נשמע כמו התבכיינות של ממש, אך בתור מעריץ שרוף של הסדרה - התאכזבתי קשות מעניין ההתנקשויות.

מצבי הרשת יעסיקו אתכם כמה שעות אבל לא יותר

מעבר לחווית השחקן היחיד, AC IV כולל גם רכיב מולטיפלייר (מרובה-משתתפים) לא רע בכלל... אבל הוא גם לא ממש טוב. בעבר, זה היה נראה שמצבי הרשת של המשחק פשוט הודבקו בגסות ונדחפו למקום שהם לא ממש רצויים בו, אבל החל מ-AC III הם התחילו לתפוס יותר ויותר משקל במשחק. רוב מצבי הרשת של המשחק החדש ממוחזרים מהמשחק הקודם, אבל גם כאן – זה לאו דווקא דבר רע. מצבי ה"ציד" הם עדיין הכי מהנים, בהם כל השחקנים מנסים להיטמא בקהל ולהישאר בחיים בזמן שהם מנסים לזהות את ה"טרף" שלהם – שמתחבא גם הוא בקהל. בנוסף, שחקנים יכולים ליצור מצבי משחק משל עצמם באמצעות ה-Game Lab, מה שיכול להוסיף קצת גיוון מבורך לחווית הרשת. הדבר הכי מאכזב במצבי הרשת זה שהם לא כוללים את החלק הכי כיפי בעלילה הראשית – קרבות ימיים. בסופו של דבר, סביר להניח שלא תבלו יותר מכמה שעות עם מצב הרשת של AC IV.

השורה התחתונה

AC4: Black Flag הוא משחק הפיראטים הטוב ביותר שתמצאו בזמן הקרוב. כל דבר שתחלמו עליו נמצא במשחק הזה, אז אם חלמתם להיות פיראטים - קפצו על המשחק הזה. לכל מעריצי המתנקשים, תמצאו פה הרבה התגנבות ואקשן, עם עלילה היסטורית-בידיונית, בלי הרבה התנקשויות של ממש. כך או כך, עם Assassin's Creed IV ההנאה מובטחת.

גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:39 24.11.2013 | ek355 ek355

    לא היה ולא יהיה כמו אססין קריד 2, כל השאר שווים לתחת. ציפיתי מהסדרה ללכת בכיוון אחר, אבל הם פשוט סוחטים למותג את הצורה, ממש קול אוף דיוטי.

  2. 2

    05:50 25.11.2013 | WarFox89 WarFox89

    כל הכבוד על הביקורת האיכותית !

  3. 3

    14:34 25.11.2013 | boomboo boomboo

    Assassin's creed יצא ב2007 assassin's creed 2 יצא ב2009

  4. 4

    16:47 25.11.2013 | sagimi sagimi

    ממש ממש נהנתי ב black flag אני עשיתי רק את הקמפינג ואת כל משימות הים המגניבות בטירוף! ממש priates of the carrabian

  5. 5

    18:06 25.11.2013 | MilkoMaN MilkoMaN

    לפי דעתי המשחק השני הכי אהוב עליי בסדרה, מיד לאחר BROTHERHOOD

  6. 6

       | פורסם ע"י