הרשמה

YouTube מוריד אלפי סרטוני גיימינג מהאוויר

מערכת "הערכת תוכן" חדשה דואגת להוריד סרטונים המפרים זכויות-יוצרים

בתחילת החודש, YouTube הכריזה שתתחיל לסנן תוכן המשותף ע"י יוצרי תוכן אם הוא כולל הפרות מסוימות של זכויות יוצרים. לפי החוזה של היוצרים עם YouTube, אסור להשתמש בתוכן שלא שייך להם "ב-100%" כולל טלויזיה, סרטים, וכמובן משחקים.

אתר Tubefilter דיווח כי בימים האחרונים, משתמשי Youtube קבועים מתלוננים על כך שמורידים להם את התוכן בטענת Content ID, מערכת חכמה של Youtube הסורקת את הסרטים המועלים ומשווה אותם לסרטים המגיעים ע"י חברות האחראיות על תוכן מוביל. אם תוכן כלשהו הועתק מהסרטון המקורי (כמו למשל שימוש של טריילר כחלק מתוכנית חדשות גיימינג), המערכת חוסמת את הסרטון החדש. נראה שהמערכת הזו כבר נכנסה לפעולה והחלה בסריקה של סרטונים קיימים אצל יוצרי תוכן רבים. אצל חלק מהיוצרים, מדובר באוסף של מאות ואלפי סרטונים שאולי לא ישארו באוויר לעוד הרבה זמן.

רוב מעלי הסרטונים שנפגעו דווקא הם האנשים המעלים סרטים הקשורים למשחקים, בין אם מדובר בביקורות או בסרטוני משחקיות - חלק מהם כבר הספיקו

להביע את מרותם בטוויטר

. וזה לא משליך רק תחום הגיימינג - גם מבקרי מוזיקה וקולנוע עשויים להיתקל באותם קשיים, וכל מי שמשתמש במוזיקת רקע שלא שייכת לו לחלוטין או נמצאת ברשיון חינמי.

למרות ש-Content ID אמור להגן על זכויות היוצרים של המשחקים, משתמשי Youtube מתלוננים שדווקא חברות צד שלישי הן אלה שמורידות את הסרטונים שלהם מהרשת - נשמע לנו הגיוני, שכן חברות משחקים דווקא נהנות מתשומת הלב של יצרני התוכן והקומנטטורים ב-YouTube - מבחינתן זה פרסום בחינם, ועוד בערוץ הכי אמין שהם יכולים לקבל. האם Content ID ישנה את פני ה-Youtube או שמא משתמשים יצטרכו להתאים את עצמם מחדש לרשת החברתית?

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:57 11.12.2013 | Big Danny K Big Danny K

    חארות, זה מה שהם!
    עוד מעט הם יגבו תמלוגים גם ממי ששר שיר במקלחת, נסחפו עם זה לגמרי

  2. 2

    17:03 11.12.2013 | ek355 ek355

    אה כן, שswagyolo97 או משהו בסגנון מעלה סרטון של call of duty שמקבל 50 צפיות בלחץ ויש לו כולה 3 סאבים ששניים מהם זה ממשתמשים אחרים שהוא פתח ואחד זה אמא שלו, אז אני בטוווווווווווח שcod שייך לו. אין פה שום גניבה של זכויות יוצרים. עוד תירוץ לאנשים להרוס את יוטיוב, לעשות קופה ולמרר את חייהם של בעלי הערוצים.

  3. 3

    00:51 12.12.2013 | Hollow Hollow

    גוגל הרסו את יוטיוב

  4. 4

       | פורסם ע"י