הרשמה

ביקורת - ASUS ROG G750JH

מחשב הגיימינג הנייד הזה מנסה להתעלות על הקונסולה שלכם. האם הוא יצליח?

אפשר לחלק את כל הגיימרים בעולם לשתי קבוצות: שחקני קונסולות ושחקני מחשב. ולמרות שזו תקופה לא רעה בכלל להיות גיימר של קונסולות, בדיוק אחרי היציאה של ה-PS4 וה-Xbox One, כשזה נוגע לביצועים כל גיימר של מחשב יגיד לכם ששום קונסולה לא תצליח להתעלות על מחשב גיימינג טוב. אז אחרי שסיקרנו את ה-PS4 וה-Xbox One, שתי קונסולות עם ביצועים גרפיים מצוינים, הגיע הזמן לסקר את המחשב שינסה להביס אותן לא רק בביצועים אלא בכל זירה אחרת. סדרת ה-G750 של ליין ROG (רפובליקת הגיימרים) מבית ASUS היא למעשה שורה של מחשבי גיימינג ניידים אך עוצמתיים עם מסך 17.3', משקל של כ-5 קילוגרם ומפרט שלא היה מבייש אף מחשב שולחני.

מפלצת גיימינג במשקל כבד

הדגם שנשלח אלינו הוא G750JH, מפלצת אמיתית שאולי קצת קשה להחשיב בתור מחשב "נייד" אך מהווה מערכת שלמה של בידור וגיימינג באיכות גרפיקה מקסימלית ובתלת מימד - משהו שאף קונסולה לא תוכל לתת לכם. לפני שאני נכנס עמוק יותר למפרט, אני חייב קודם להצהיר על אהבתי למחשבי גיימינג ניידים. נכון, הם לא זולים או עוצמתיים יותר ממחשב שולחני עם אותו מפרט אך מהווים את השילוב המושלם בין מחשב לקונסולה: אתם יכולים להתחיל את היום עם קצת Titanfall כשהמחשב על השולחן ואתם עם העכבר והמקלדת האהובים עליכם, ויותר מאוחר אתם יכולים להרים את המחשב, לחבר אותו לטלויזיה ביחד עם כמה שלטים ולשחק Fifa עם החבר'ה. בתעשיית הגיימינג כבר מודעים לעניין הזה ואם תשימו לב – יותר ויותר משחקי קונסולות מוצאים את דרכם למחשב בדיוק מסיבה זו.

המפרט

אז ראיתם את המחשב מבחוץ, ונכון – הוא גדול, שחור ובוא נודה בזה... די מכוער. אבל לעזאזל, יש בו משהו פשוט מרשים! גם כשהוא עמד על המדף בסלון ליד הקונסולות, זה היה די ברור שהוא המכונה העילאית בחבורה. אבל עזבו אתכם מחזות חיצונית. מה יש מתחת למכסה המנוע?

  • מעבד - Intel Core i7 4700HQ
  • לוח אם -Intel HM87 Express סדרת Haswell
  • מסך - 17.3'  Full HD 3D - רזולוציה של 1080p עם תמיכה בתלת מימד
  • כרטיס מסך - GeForce GTX 780M 4GB GDDR5 VRAM
  • זכרון - 16GB עם אפשרות הרחבה של עד 32GB
  • אחסון - כונן קשיח של 1TB וכונן SSD של 512GB
  • משקל - 4.8 ק"ג
  • מחיר - 10,992 ש"ח כולל אחריות לשלוש שנים ואיסוף\החזרה לבית הלקוח

אוכל משחקים בלי מלח

את המפרט המלא עם כל הפרטים תוכלו למצוא בעמוד הרשמי באתר ASUS. אולי המפרט הזה אמר לכם משהו ואולי לא, אז כנראה עדיף שנעבור לתכלס - מה הביצועים שלו? הרצתי עליו מגוון רחב של משחקים, וכולם עבדו על 60 פריימים לשניה לפחות ("מספר הזהב" של פריימים לשניה בו אין שום הרגשה של קרטוע או איטיות). בין היתר, הרצתי את Borderlands 2 (כולל פיצ'ר ה-PhysX התובעני), Rome II (שמתפעל מאות ואלפי יחידות של חיילים בו-זמנית) ואף את Tomb Raider (כולל אפקט ה-TressFX שהופך כל קצוות שיער למציאותית, חיה ונושמת). אחרי כל אלה, אפשר להגיד בבטחון מלא שכל המשחקים היום כולל רוב המשחקים שיצאו שנה-שנתיים קדימה יעבדו על המחשב הזה על הגדרות גבוהות, וברוב המקרים לא תהיה לכם שום בעיה גם עם ההגדרות המקסימליות ביותר. המשחק היחיד שניסיתי והצליח להוריד את המחשב אל מתחת ל-60 פריימים לשניה היה Crysis 3 על ההגדרות המקסימליות, ובמקרה הזה באמת אפשר להגיד שזה באשמת המשחק ולא בגלל שהחומרה לא חזקה מספיק. אגב, בניגוד לרוב המסכים שתראו על מחשבי גיימינג ניידים - כאן המסך תומך בקצב רענון פריימים של 120, מה שאומר שאם אתם מריצים את Call of Duty: Ghosts למשל (על ההגדרות המקסימליות כמובן) - אתם תקבלו ביצועים ואיכות תנועה על המסך שאף קונסולה לא תוכל להגיע אליהם גם בחלומות הכי פרועים.

תלת מימד - העתיד של הגיימינג? (ספוילר: לא)

המחשב מגיע עם מסך Full HD (רזולוציית 1920x1080) תלת מימדי, ואחד הפיצ'רים שהכי סקרנו אותי היה איך נראים טובי המשחקים בתלת מימד. את המסך והמשקפיים יקח לכם כמה דקות להגדיר ולכייל, ואחת הבעיות שנתקלתי בהן היתה שהמשקפיים מרצדות אם הן נמצאות בקרבה של מכשירים חשמליים אחרים. אני לא יודע מה אתכם, אבל אצלי בבית החדר היחיד שלא עמוס במכשירים חשמליים זה השירותים – וגם לשם אני לא מוכן ללכת בלי שהסמארטפון שלי עלי, אז צפו להתעסקות עם ההגדרות המתקדמות יותר אם ברצונכם להיפטר מהריצוד המעצבן. ברגע שכן הצלחתי לשחק, הדקות הראשונות עברו בהתלהבות מוחלטת אך לא לקח הרבה זמן עד שהבנתי למה תלת מימד זו טכנולוגיה דועכת: המשקפיים הלא-נוחות, הכיול שלוקח יותר מדי זמן והכאב הטורדני בראש ובעיניים, מבטיחים שרק המעריצים הגדולים ביותר של תלת מימד יתמידו ולא יוותרו על האטרקציה. שלא תבינו לא נכון – משחקים בתלת מימד נראים מצוין – בייחוד משחקי יריות מגוף שלישי כמו Warframe החינמי – אבל רוב הגיימרים כנראה יעדיפו לוותר על הפונקציה הזו ולהשקיע את הכסף בנקודות אחרות במפרט, כמו אחסון או כרטיס מסך.

מקלדת, רמקולים ומה שביניהם

חוץ מהנתונים הטכניים והביצועים במשחקים, עניין אותי לדעת איך המחשב מתנהג בעבודה יומיומית. כתבתי איתו, גלשתי איתו באינטרנט, שמעתי איתו מוזיקה, ראיתי איתו סרטים ואפילו נסעתי איתו באוטובוס וברכבת. כמו רוב המחשבים הניידים הגדולים יותר, גם ה-G750 מגיע עם מקלדת נוחה ומרווחת הכוללת את שטח ה-Numpad. לא תמצאו על המקלדת את "כפתורי המולטימדיה" המיותרים שאולי תראו במחשבים אחרים, אבל כן תמצאו סידור נוח ומינימליסטי של הכפתורים. המקלדת מגיעה עם תאורה פנימית לבנה אך במקרה של ה-G750 – אתם לא צריכים לכבות אותה בזמן שאתם על סוללה מפני שהיא כמעט ולא גורעת מצריכת האנרגיה של המחשב. ואם כבר דיברנו על צריכת סוללה, המחשב יכול להגיד די בקלות ל-3 שעות של פעילות (גלישה באינטרנט, צפיה בתכנים וכו') וכחצי מהזמן הזה בגיימינג. ככלל, אם למחשב הנייד שלכם יש כונן SSD וכל התוכנות החשובות נמצאות עליו (כלומר מבלי שהכונן הקשיח המכני יצטרך להיכנס לפעולה), תוכלו להגדיל בכ-30% את מספר השעות שהמחשב שלכם יכול לסחוב על סוללה. הרמקולים של המחשב אמנם מגיעים לווליום גבוה אבל איכות הקול אינה גבוהה במיוחד – למען האמת לא ציפיתי אחרת מפני שהמחשב הזה נועד שיחברו אותו לטלויזיה או לפחות למערכת סאונד חיצונית.

מחשב חצי-נייד

כבר הזכרתי כמה פעמים כמה כבד המחשב הזה, אבל לא באמת הבנתי את זה עד שהתחלתי להסתובב איתו בתיק. לקחת אותו אתכם לרכבת, אוטובוס או סתם להליכה זה פשוט לא רעיון טוב. עם כל הכבוד – מי בכלל צריך מחשב כל כך מטורף רק בשביל שיהיו לו מה לשחק בנסיעה? מצד שני, אם אתם נוסעים לחופשה או מרבים להתנייד ברכב – הנטל כבר נהיה קצת יותר סביל. אם יצא לכם פעם לקחת את ה-Xbox או ה-PS איתכם לחברים, צפו לחוויה לא שונה בהרבה. ההבדל כאן הוא שהמחשב לא דורש שום מכשיר חיצוני בשביל לעבוד (כמו טלויזיה), והמסך שלו מספיק גדול בשביל כמה וכמה צופים. בסופו של דבר, ה"ניידות" של המחשב מתבטאת בעיקר ביכולת שלכם להעביר אותו בתוך גבולות הבית שלכם – מהשולחן בחדר לשולחן בסלון ובחזרה.

השורה התחתונה

סדרת ה-G750 מתאימה בעיקר לאנשים שמחפשים ביצועים של מחשב שולחני על מחשב שאפשר להרים ולהעביר ממקום למקום. הניידות שלו היא מאוד מוגבלת ביחס לניידים קטנים וקלים יותר, אבל מבחינת מפרט וביצועים מדובר באחד המחשבים היחידים בשוק שיצליחו להריץ משחקים חדשים על ההגדרות המקסימליות. מצד אחד הוא נהדר בתור מכונת גיימינג לשחקן יחיד בזכות המקלדת הנוחה והמסך התלת-מימדי, ומצד שני הוא נהדר גם בתור קונסולה ביתית בעזרת התמיכה ב-Full HD ומפרט שיגרום ל-PS4 ול-Xbox One שלכם להרגיש רע עם עצמן. המחיר הוא בהחלט לא נמוך אך גם לא גבוה בטירוף ביחס למחשבי גיימינג ניידים עם מפרט דומה, ואם אתם שואלים אותי – עדיף להשקיע את הכסף על מכונת גיימינג ניידת מאשר להשקיע קצת פחות ולקבל מחשב נייח שנידון להיות כלוא לשולחן בחדר.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י