הרשמה

חוק חדש בבריטניה: מדיניות אי-הפללה לפיראטים

הפתרון החדש למניעת פיראטיות: לבקש יפה

מי שהיה בסביבה קצת לפני שנת 2000 בטח זוכר את העליה של שירותי הורדות כמו Napster, Kazaa ו-Morphius - שגרמו למוזיקה מכל הסוגים להיות זמינה ב"חינם". הממשל בארה"ב התייחס לנושא במלוא החומרה ומשם החלה שורה של מעצרים ומשפטים על יוצרי תוכנות השיתוף וכמובן על המשתפים ה"כבדים". בתגובה לטרנד החדש של מוזיקה על המחשב ועליית פורמט ה-MP3, תעשיית הדיסקים נבלה אך במקומה קמו שירותים חדשים כמו iTunes ו-Pandora שהפכו את המוזיקה לזמינה עוד יותר, מבלי לפגוע בזכויות היוצרים. פתרונות דומים נוצרו גם לתעשיית הסרטים והמשחקים, ו-14 שנה מאוחר יותר - המאבק בפיראטיות עם ענישה פלילית נראה מיותר מתמיד.

היום אנו רואים את הניצנים של דור האינטרנט החדש בצורת חוק שעבר בבריטניה: אי-הפללה של פיראטים ברשת, או "החוק לקידום בידור חוקי באינטרנט". החל משנת 2015, משתפי קבצים כבר לא יחשבו לפושעים ולא יהיו בסכנת ענישה. המשתפים הכבדים יקבלו עד ארבעה מכתבים המסבירים כי מדובר במעשה לא חוקי ולא מוסרי, אך אם אלה ימשיכו בשלהם ויתעלמו מהמכתבים - שום צעד נוסף לא יילקח נגדם.

היום, כבר ברור שהדרך הנכונה ביותר "להמיר" פיראטים ברשת היא להציע להם הצעה כל כך אטרקטיבית שפשוט אי אפשר לסרב לה. למשל, שירותי מוזיקה כמו Pandora ו-Last.FM מציעים הזרמה של מוזיקה לגמרי בחינם, ואתרים כמו HumbleBundle מציעים חבילות של משחקים במחיר שהצרכן קובע, הכולל גם צדקה.

מה אתם חושבים על החוק החדש? האם צריך להפסיק לרדוף את הפיראטים עם ענישה פלילית ולנסות להמיר את כולם למשתמשים משלמים?

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י