הרשמה

המקרה המוזר של הקונסולה הנצחית

איך קורה שקונסולה מסיומת עדיין מקבלת משחקים 15 שנה אחרי שהיא הגיעה לשוק?

איך קורה שקונסולה מסוימת עדיין מקבלת משחקים 15 שנה אחרי שהיא הגיעה לשוק, ו-14 שנה אחרי שהיא הוכרזה בתור כשלון חרוץ? אם הייתם פונים לגיימר הממוצע, אחד שמבין עניין, ושואלים אותו מה תוחלת החיים של קונסולה ממוצעת, התשובה כנראה היתה סביב ה-"8 שנים". ב-20 השנים האחרונות, הקונסולה שצברה הכי הרבה מוניטין בתור "קונסולה אלמותית" היא הפלייסטיישן 2. היא הגיעה לשוק בשנת 2000 והחזיקה מעל 10 שנים בזכות הכשלונות הרבים של היורשת שלה, הפלייסטיישן 3 שהושקה במקור ב-2006. מחיר נוח, גרפיקה מרשימה ומגוון רחב של משחקים איכותיים הם היתרונות שנתנו ל-PS2 את תוחלת החיים הארוכה, והם גם אלה שגרמו למוות המוקדם של הקונסולה המתחרה – Sega Dreamcast. הקונסולה האחרונה של Sega הגיעה לשוק בשנת 1999 ושאפה לשנות את כל מה שאנחנו יודעים על משחקי וידאו. היא היתה הקונסולה הראשונה שתמכה במשחקי רשת, והגיעה עם ממשק המבוסס על Windows במטרה להפוך את חיי המפתחים לקלים יותר. הכל הלך טוב בשביל ה-Dreamcast, עד שה-PS2 נכנסה לתמונה והציגה יכולות משופרות מול המתחרה בנוסף לכונן DVD שיכל לנגן את הסרטים הכי חדשים.

הנצחון של ה-PS2 היה כל כך מוחץ ש-Sega, אחת משתי החברות המובילות בייצור קונסולות, לקחה צעד אחורה ולא העזה להוציא עוד קונסולה לשוק. כל זה קרה לפני 14 שנה, וה-PS2 כבר מזמן לא מקבלת משחקים חדשים. אך הפלא ופלא – קונסולת ה-Dreamcast הכושלת, שלא הצליחה לעמוד מול סוני וירדה מהמדפים אחרי שנתיים בלבד בשוק, ממשיכה לקבל משחקים גם היום בשנת 2014.

לא מדובר כמובן על חברות גדולות ומשחקי AAA אלא על יוצרים עצמאיים שהחליטו לפתח לקונסולה הותיקה לצד פלטפורמות יותר מודרניות כמו ה-PC וקונסולות הדור הנוכחי. אחת הדוגמאות הבולטות מהזמן האחרון הוא משחק התפקידים האולד-סקולי Elysian Shadows שצלח השבוע את קמפיין המימון שלו בקיקסטרטר ועקף את הסכום המבוקש של 150,000$ לפיתוח. המשחק צפוי להגיע למגוון רחב של פלטפורמות כולל PC, אנדרואיד ו-iOS, וכמובן גם לקונסולה האלמותית באמת Dreamcast. וזה לא המשחק היחיד – עשרות משחקים יצאו לקונסולת ה-Dreamcast מאז ה"מוות הקליני" ב-2001, רובם מהשנתיים האחרונות. ומה עם העתיד? עוד משחקי אינדי כמו Scourge ו-Dynamite Dreams, גם הם אחרי מסעות מימון מוצלחים בקיקסטרטר ודומיו, מתוכננים להגיע במהלך 2015 ונראה שהקצב רק הולך וגובר.

המקרה המוזר של ה-Dreamcast מוכיח אחת ולתמיד שהגיימינג שייך לגיימרים, וששום דבר לא יכול לעצור קהילה אוהבת ותומכת – אפילו לא העובדה שהמוצר ירד מהמדפים לפני יותר מ-10 שנים. אולי גם לענקית Sega יש מה ללמוד מהסיפור – האם הגיע הזמן להיכנס שוב לתחום החומרה ולהוציא את הקונסולה הטובה ביותר שהעולם אי פעם ראה? כנראה שלא, אבל לא מזיק לחלום.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:29 27.08.2014 | ArchPsion ArchPsion

    מאז ומתמיד ה PC היה ותמיד יהיה "הקונסולה הנצחית"
    זו מכונת הגיימינג היחידה שעל יחידה שנקנית היום אפשר עוד לשחק כל משחק שאי פעם יצא לה לא משנה לפני כמה עשרות שנים.
    הקונסולות, כמה שתסגדו להם היום, מחר ישבו במחסן ויעלו אבק כמו האטארי 2600 הישנה שלי, ביחד עם כל המשחקים והאביזרים שקניתם להם. הם לא יותר מ"מחשב חד פעמי"

  2. 2

    21:44 27.08.2014 | WarFox89 WarFox89

    כמובן שלפתח משחקים לקונסולה ״מתה״ שאי אפשר לקנות היום זה מאוד לא משתלם מבחינה כלכלית לכן אני מניח שזה בגדר תחביב ולא למטרות רווח כמו משחקי AAA.

  3. 3

       | פורסם ע"י