הרשמה

דעה: השאיפה לגרפיקה גבוהה גוררת את המשחקים שלנו למטה

דניאל רצ׳קובסקי על השאיפה הלא-הגיונית לגרפיקה גבוהה, והיתרונות שעשויים להגיע איתה

האם התמקדות יתר בגרפיקה גבוהה הופכת את המשחקים שלנו לפחות כיפיים? דניאל רצ'קובסקי על השאיפה הלא-תמיד-הגיונית לגרפיקה מטורפת

מאז ההכרזה על Fallout 4 יש לא מעט ביקורות שליליות (גם מהמעריצים השרופים) על הגרפיקה ה"נחותה" של המשחק ועלתה שוב הסוגיה - מה יותר חשוב למשחק כמו Fallout 4, עולם ממש גדול ומפורט או גרפיקה מרשימה ועטירת אפקטים? הסיבה לביקורות האלה לדעתי היא דווקא ציפיות לא הגיוניות של השחקנים, שלא מסתכמות בביקורות על טריילרים וסרטוני משחקיות, אלא פוגעות בתעשיית הגיימינג כולה ברמה מהותית ומסוכנת. ציפיות השחקנים משפיעות באופן ישיר על המשחקים בשוק (יותר ממה שאתם חושבים), ומכאן שציפיות לא הגיוניות של השחקנים מביאות למשחקים פחות טובים. הבעיה היא ששחקנים כיום דורשים גרפיקה גבוהה ללא קשר למשחק שהם משחקים, הציפיה היא למשחקים ברמה גרפית גבוהה מאוד גם אם זה אומר משחק בקנה מידה קטן יותר עם פחות תוכן, שבסופו של דבר מציע פחות ערך לשחקן מול המחיר שלו.


* מתוך Fallout 4

אני חושב שהבעיה העיקרית היא היחס לגרפיקה עצמה. כיום, משחק נמדד על פי מספר קטגוריות שונות ביניהן משחקיות, מוזיקה, עלילה ועוד. אחת הקטגוריות שאף פעם לא מאבדת רלוונטיות ביחס שלנו למשחקים היא גרפיקה. משחקים מקבלים ניקוד, בדרך כלל בין 1 ל-10 בכל קטגוריה, והציון הסופי של המשחק הוא הממוצע של אותן קטגוריות. מכאן מגיעה הנוסחה – גרפיקה גבוהה יותר שווה ציון סופי גבוה יותר שווה משחק טוב יותר. כמובן שזו לא הבעיה היחידה אבל זאת חלק מהבעיה. אני מאמין שחלק מזה נובע מכך שאנשים לא מבינים שלפעמים הם מעדיפים עיצוב אסתטי ייחודי (כלומר, איך כל דבר מעוצב ונראה בלי יחס לרמה הגרפית שלו) לעומת גרפיקה גבוהה. למרות זאת, אין ספק שכן קיימת שאיפה, לעתים מיותרת, לגרפיקה גבוהה.

היחס שלנו לגרפיקה כקטגוריה נוספת במה שבונה משחק טוב היא הרסנית, כי היא יוצאת מנקודת הנחה שהקטגוריות שבונות משחק מנותקות אחת מהשנייה, ובמובן מסוים מנותקות גם מהמשחק עצמו. במשחקים דו ממדיים או שניים וחצי ממדים (כמו Dota, LoL) קיים כיום שימוש נרחב בגרפיקה ובעיצוב על מנת להשפיע על המשחקיות עצמה. דוגמה נהדרת היא משחקים כמו One Finger Death Punch או Nidhogg שעושים שימוש בגרפיקה נמוכה ועיצוב "בסיסי" על מנת לשפר את המשחקיות שלהם. One Finger Death Punch עושה שימוש בגרפיקת אנשי מקל בסיסית מאוד, מה שמתחבר בצורה נהדרת עם המכניקה הפשוטה של המשחק בו יש רק שני מקשים שאפשר להשתמש בהם (שני מקשי העכבר). Nidhogg עושה שימוש בעיצוב פשוט גם הוא, יותר מבוסס צבעים, מה שעוזר להבדיל בין הצדדים הנלחמים וגם להגחיך את הקרבות. כמובן שגרפיקה גם יכולה לתמוך באווירה של המשחק כמו במקרה של Limbo, שם העיצוב המלנכולי והאפל עוזר ליצור תחושת חוסר אונים. גרפיקה יכולה אפילו להוביל ולהשפיע על העלילה, וזה לא משנה אם היא תוצר של 400 מפתחים על מנוע Unreal 4 או של 2 מפתחים על מנוע Unity.

*מתוך One Finger Death Punch

במשחקי תלת ממד כמעט ולא קיים ניסיון להפוך את הגרפיקה לגורם שהוא מעבר לאסתטי, אבל דווקא כשכן קיים ניסיון שכזה - המשחקים הללו זוכים לא פעם להצלחה אסטרונומית. לא מצליחים לחשוב על דוגמה? יש משחק קטן ועלום שאני בטוח שכולם יסכימו שהגרפיקה הנמוכה שלו עובדת לטובתו – Minecraft. נסו לדמיין איזה מין משחק הוא היה אם ב-Minecraft הייתה גרפיקה גבוהה יותר - כל המשחקיות והייחודיות שלו הייתה נהרסת, אבל Minecraft אפילו לא מגרד את השטח של מה שאפשר לעשות עם גרפיקה במשחקים. אם עוד לא שיחקתם ב-The Unfinished Swan, זה הזמן. המשחק הזה מתייחס לגרפיקה וחוקר אותה בצורה שלא ראיתי באף משחק אחר. ב-The Unfinished Swan השחקן יכול להתקדם רק אם הוא חוקר את העולם שסביבו, שמתחיל כבלתי נראה, והשחקן צריך להשליך כדורי צבע על מנת להבין לאן הוא מתקדם. המשחק כופה על השחקן לחקור את הגרפיקה והעיצוב של העצמים השונים בשביל להמשיך הלאה במשחק.

אבל קיימות גם סיבות נוספות להשתמש בגרפיקה נמוכה, כמו למשל ב-WoW. אין ספק שבליזארד יכלה מזמן לשפר את רמת הגרפיקה במשחק, אבל הם בחרו להשאיר אותה נמוכה בעבור שחקנים שאין להם כסף למחשב חזק. ברמה הגרפית הזאת, רבים מהשחקנים שקנו את המשחק כשהוא רק יצא, עדיין יכולים לשחק בו היום על אותו המחשב. יש המון משחקים מצליחים שמשתמשים בגרפיקה בצורה יצירתית יותר, שלא תמיד מנסה להיות "הכי יפה" אבל כן מנסה להיות "הכי מתאימה".


*מתוך Unfinished Swan

חשוב לעשות הבחנה בין רמה גרפית גבוהה לבין הרמה האסתטית של המשחק, שכן אלה לא תמיד הולכות יד ביד. Minecraft, שהרמה הגרפית שלו היא נמוכה יחסית, עדיין שומר על אסתטיקה גבוהה בעוד שיש משחקים רבים שפועלים בדיוק הפוך, גרפיקה גבוהה שפשוט לא נראית טוב. אבל רמה אסתטית גבוהה היא לא כל מה שאני מחפש בעיצוב של משחק - כמובן שאני רוצה שהמשחק יראה טוב, שהבחירות האסתטיות (שהן ברובן סובייקטיביות) יתאימו לציפיות שלי מהמשחק. אבל זה לא כל מה שאני רוצה, אני רוצה לראות את ההשפעה של הבחירות הללו על המשחק עצמו ברמה שהיא מעבר למראה בפשטותו. הבחירות העיצוביות של Minecraft משנות אותו באופן מהותי מבחינה משחקית ומבחינת האווירה.

נסו לדמיין משחק פנטזיה עם מוזיקה אלקטרונית נהדרת. הרמה הגבוהה של המוזיקה האלקטרונית לא משנה, היא תיצור אווירה שכנראה לא מתאימה למשחק פנטזיה. גם אם המוזיקה תהיה כל כך טובה שאני ארצה להאזין לה כשאני הולך ברחוב, אני כנראה לא ארצה להאזין לה תוך כדי המשחק אם היא שוברת את האווירה ומרגישה מנותקת משאר הדברים שמתרחשים במשחק. אותה הטענה תקפה לגבי הרמה הגרפית והרמה האסתטית של משחק.


*מתוך Borderlands

נכון, זה נחמד לפעמים לשחק במשחק עם גרפיקה גבוהה מאוד, שנראה ממש טוב, כמו Skyrim או GTA 5. אבל השאלה היא האם הגרפיקה הזאת תמיד עושה את המשחק טוב יותר. בנוגע לשניים הללו התשובה היא שהגרפיקה כנראה כן משפרת אותם, אבל זה בגלל שהיא משתלבת בצורה טובה עם העלילה והמכניקה שלהם. למרות זאת, אני חושב שהבחירה של Skyrim להיות כל כך מציאותי לא הייתה הבחירה הטובה ביותר. הייתי מעדיף עיצוב שיראה יותר כמו אגדה, שהדרקונים והיצורים המיתיים יראו יותר, ובכן, מיתיים ואגדתיים, ולא כמו הגרסה ה"מציאותית" שלהם. בהקשר הזה אפשר להזכיר את משחקי Borderlands שמשתמשים בגרפיקה שנראית נמוכה עם פנים ומודלים לא מפורטים באופן מכוון, אבל אם תסתכלו על אחד הנשקים מקרוב תגלו שיש תשומת לב מטורפת לפרטים הקטנים. זו דוגמא למשחק ש"הנמיך" בכוונה את הגרפיקה שלו כדי ליצור אסתטיקה סקסית ונכונה יותר למשחק.

השאיפה לגרפיקה מציאותית פגמה גם במשחקים כמו "Mafia II", שדווקא נראה נהדר! העיצוב המדויק תקופתית שלהם באמת נראה מרשים מאוד, ואפילו העלילה הייתה לא רעה בכלל, אבל הגרפיקה מנעה מהמפתחים לעשות משהו מעניין עם המשחקיות. "mafia II" הוא בסופו של דבר מוד של GTA, ואין בו שום משחקיות ייחודית או מעניינת. למעשה, כמעט כל משחק עם גרפיקה ועיצוב מציאותי שיוצאים כיום שואפים להיות כמו GTA. דוגמה טובה לכך היא המשחק Watch Dogs שהתמקד בהאקרים ובעולם הוירטואלי, מה שמביא אינספור אופציות לצורת משחק מעניינת שלא ראינו עוד, אבל השאיפה לגרפיקה גבוהה וההתמקדות בביצועים לא השאירה מקום לפיתוח משחקיות ועולם משחק טובים יותר. במקום להתמקד בפעולות הפריצות הוירטואליות מבחינה משחקית, זה מסתכם בלחיצה על כפתור אחד יחיד.


*מתוך Mafia II

הנקודה העיקרית שאני מנסה להעביר היא שגרפיקה היא לא רק "גבוהה" או "נמוכה", היא חייבת לבוא בהתאם למשחק כולו. גרפיקה שהיא לכאורה נמוכה יכולה להיות פשוט בחירה עיצובית בהתאם למשחק, במקום גרפיקה גבוהה שפשוט תפגע בחוויה. משחקים כמו Bordelands משתמשים בגרפיקה גבוהה ועיצוב ייחודי בשביל להתאים את הגרפיקה לשאר המשחק. גרפיקה גבוהה היא לא תמיד דבר רע, והציפיות לרמה גרפית גבוהה הן הגיוניות לחלוטין. הבעיה מגיעה כשהגרפיקה באה על חשבון דברים אחרים במשחק, במקום להתאים את עצמה אליהם.

אז אחרי שאמרתי את כל זה אני רוצה להתייחס בצורה ספציפית ל-Fallout 4. מלבד העובדה שכמות הסרטונים והמשחקיות שנחשפו עד כה היא יחסית מינורית ולא באמת מאפשרת לשפוט את המשחק כראוי, אני לא מודאג מהגרפיקה הנמוכה שנראתה עד עכשיו. הגרפיקה הזו תאפשר למשחק וליצורים השונים והמשונים שבו להתאים אחד לשני בלי להיראות מאולצים. סביר שהגרפיקה הנמוכה תוריד גם את דרישות המערכת, ותאפשר לשחקנים רבים יותר לשחק במשחק, שזה תמיד מבורך. בכל מקרה, נראה לי שבמקום לפחד מגרפיקה נמוכה, הגיע הזמן שנתחיל לחקור אותה. כי גרפיקה טובה לא תמיד אומרת משחק יותר טוב.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:36 25.08.2015 | sagimi sagimi

    כתבה טובה.
    ככל שהטכנולוגיה מתחזקת, עלות ייצור המשחקים שמנצלים את מלוא היכולת גדל.
    מתישהו חברות משחקים יצטרכו ליצור לעצמם רף דמיוני שאותו הם לא חוצים, כי זה פשוט לא משתלם כלכלית.
    זה גם אחת מהסיבות שאנחנו לא רואים משחקים מהפכניים ויצירתיים מחברות ענק.
    gameplay זה הדבר הכי חשוב, מגרפיקה מתעלמים אחרי שעתיים משחק.
    משחקי מובייל, agario, אינדי ....

  2. 2

    18:51 25.08.2015 | ירון ירון (אורח)

    אחלה כתבה, אולי היא תפקח את העיניים לכמה שחקנים שגרפיקה זה לא הדבר העיקרי במשחק, הוא חשובה אבל לא היא לא העיקר, בכל אופן כתבה מעולה,

    נ.ב. משהו יודע מאיזה משחק התמונה בהתחלה עם האפגני(לפחות ככה הוא נראה) שבוהה בשמש ומסתנוור?

  3. 3

    19:12 25.08.2015 | אני אני (אורח)

    ספציפית בכל מה שנוגע לגרפיקה ב fallout 4 אני מעולם לא הייתי מודאג. רק תראו מה מודרים עשו למשחקי fallout הקודמים, ואין לי ספק שזה מה שנראה ב-4. כל מה שאני רוצה מבת'סדה זה עולם ענק נקי מבאגים ואווירה נהדרת, מצידי שיעשו את זה עם גרפיקה של doom הראשון, המודרים ידאגו לשאר.

  4. 4

    19:13 25.08.2015 | יוני יוני (אורח)

    למרות שהכתבה מושקעת ומקיפה, אני פחות או יותר לא מסכים עם כל מה שכתוב פה.
    הבעיה שהבאת הרבה טענות וצריך לענות לכולם, אני אתמקד בעיקריות:

    העיצוב של minecraft מעולם לא תוכנן להיות חלק מה-"משחקיות" שלו.
    בתחילת הדרך היה זה סך הכל פרויקט אישי של בן אדם אחד. האם יש לו סיבה לפתח גרפיקה מרשימה?
    לא! בעיקר בגלל יחס העלות (זמן) / תועלת.
    באחד ה-Mineconים נשאלה שאלה למה לא להעלות את הטקסטורות ל-2048*2048 והסיבה היחידה (שענה jeb) הייתה מחשבים ישנים.
    כלומר, כל הטענות על "אסתטיקה" ו"משחקיות" הם סך הכל פירוש שלך, החברה מצהירה (לא ציטוט) בפירוש שאם כל המחשבים היו מסוגלים
    הרי שהם כבר ב-patch הבא הם היו הופכים את המשחק minecraft לבעל גרפיקה טובה יותר.

    ואם כבר מדברים על מחשבים ישנים - כן, קיים מצב של גרפיקה נמוכה כדי לתפוס נתח שוק רחב יותר.
    אבל מה הקשר? הדרישה לגרפיקה מתקדמת מוצדקת לגמרי. החברה יכולה לטעון "תמיכה ...." אבל זה סיבה לבטל את הדרישה הזאת בכלל?
    סה"כ מהלך עסקי. אני לא הולך להפסיק לדרוש גרפיקה טובה יותר. הטענה עדיין מוצדקת לחלוטין.

    (אולי כדאי לשים לב, שגם משחקים חדשים עם גרפיקה מתקדמת כמו Arma3 נותנים להתאים את איכות הגרפיקה לפי הדרישה,
    אבל כמובן שבשלב מסוים אתה כבר רואה תפוחי אדמה מרוב שהורדת את האיכות ככה שגם זו טענה די יבשה...
    ואז קורה בעצם שהסיבה (תמיכה בכולם) גורמת לכך שמשנים את המשחקיות ואת הגרפיקה
    ככה שאצל כולם יראה אותו דבר! אז פה התמיכה לאחור היא זה שפגעה בכך שהורידה הרבה אפשרויות לא מנוצלות! )

    בנוגע לmafia2:
    ציטוט: " אבל הגרפיקה מנעה מהמפתחים לעשות משהו מעניין עם המשחקיות."
    אתה לא הסברת אבל איך! זו מסקנה שהבאת משום מקום, לא מתחברת לשום מקום במאמר ונזרקת ככה לקורא.
    למה הגרפיקה מנעה?
    מאיפה המסקנה הזאת אם אפשר לדעת? אולי התקציב מנע? אולי הבוס מנע? כל דבר מאשימים גרפיקה? זו הסכנה האמיתית ....

    _____________________________
    למרות שאתה עושה הפרדה בצורה נכונה בין "טכנולוגיה" לבין "אסטתיקה" אתה מתעלם מההבדל הזה אחר כך לגמרי!
    אתה מביא דוגמאות למשחקים שלא היה בהם אסטתיקה ומאשים את זה בכך שהם השתמשו ב-"טכנולוגיה" !
    מה עזר לך להבדיל אם אחרי זה איחדת אותם בהאשמות שלך, לדוגמא:

    בנוגע ל-borderlands, ציטוט:
    "
    שמשתמשים בגרפיקה שנראית נמוכה עם פנים ומודלים לא מפורטים באופן מכוון, אבל אם תסתכלו על אחד הנשקים מקרוב תגלו שיש תשומת לב מטורפת לפרטים הקטנים. זו דוגמא למשחק ש"הנמיך" בכוונה את הגרפיקה שלו כדי ליצור אסתטיקה סקסית ונכונה יותר למשחק.
    "

    רואה, אתה מערבב בין טכנולוגיה לבין אסטתיקה! אם יש פרטים קטנים אז זה "טכנולוגיה" גבוהה.
    מה הם בחרו לעשות עם זה (פנים חלקות וכו') זה לא גרפיקה נמוכה בכלל! זה מה שנקרא Art Work.
    אי אפשר בהגדרה לבוא אליהם בטענות! אפשר לבוא רק על הסגנון ציור.
    זה כמו להגיד לפיקאסו את מצייר מכוער... אבל אף אחד לא יכול להגיד לו שהוא לא השתמש במכחול הכי חדיש....

    ____________________________________________________________________________
    בנוגע ל-Fallout 4, לפי מה שהבנתי אף אחד לא מתלונן על האסטתיקה אלא על הטכנולוגיה.
    על הפרטים הקטנים כמו שאתה קורא לזה. כי לפי מה שזה נראה הם לא חתכו פינות כדי לעשות Art Work מיוחד, אלא פשוט לא מימשו את הפוטנציאל הטמון בטכנולוגיה - וזאת בעצם הטענה! תממש את הפוטנציאל!
    וזו אכן דרישה מוצדקת לחלוטין.

    אני חוזר ואומר שזה דרישה מוצקת אבל מי אמר? אני אומר את זה כי כל יום יוצאים סרטים חדשים
    עם אפקטים (=>גרפיקה) מדהימים ושום דבר בעלילה לא נפגע.
    (אחוז הסרטים הטיפשים שווה לאלו בלי הגרפיקה הממוחשבת).

    לכן, אני ממש לא מסכים עם המאמר. דרישה לשימוש בטכנולוגיה חדישה, ביותר פרטים, ובגרפיקה גבוהה
    היא דרישה מעולה. כמובן שלא כל סטודיו Indie יכול להרשות לעצמו אבל במקרים כמו Fallout 4 הדרישה במקום.
    ראו ערך Witcher3 שבא עם גרפיקה מעולה וגם אסתטיקה (Art Work) וגם עלילה - מימוש פוטנציאל מלא.

  5. 5

    19:57 25.08.2015 | sagimi sagimi

    ל - 4
    ברכותי זכית בכרטיסים לסרט על כתיבת התגובה הארוכה ביותר ב vgames :)
    קראתי הכל though

  6. 6

    20:33 25.08.2015 | אור מנטש אור מנטש

    ל-4
    אני בטוח שדניאל ישמח להתייחס לכל הטענות שלך, אבל הנה כמה נקודות שאני יכול לעזור בהן:

    בנוגע ל-Borderlands הוא לא בא בטענות. הכוונה היא שהמפתחים *יכלו* ליצור דמויות הרבה יותר מפורטות, היתה להם את הטכנולוגיה לעשות את זה, אבל ההחלטה (שהיתה נכונה גם טכנית וגם אומנותית) היתה "להחליק" את תווי הפנים ולהשתמש ב-Cel-Shading, מה שכנראה הביא גם לשיפור יפה בביצועים. Win-Win.

    בנוגע ל-Mafia II, אני לא רוצה לדבר בשם דניאל אבל הגיון פשוט אומר שזה עניין של חלוקת משאבים - אם היו משקיעים פחות כסף וכוח אדם בגזרת הגרפיקה, היה להם יותר משאבים להרחבת ושיפור המשחקיות.

    בנוגע ל-Minecraft ו-Blizzard, אני חושב שהנקודה היא שהם *יכולים* להשתמש בגרפיקה יותר יפה ותובענית במשחקים שלהם אך בוחרים לא לעשות זאת כי יש כאן יתרון כפול: הסגנון הנמוך יותר מתאים ועובד עם הארט סטייל שלהם, וכבונוס הם מצליחים להגיע לקהל הרבה יותר רחב כי הם לא דורשים מחשב גיימינג מטורף. אגב זה לא רק ב-WoW, זה משהו רוחבי בגישה שלהם לפיתוח משחקים.

    הרעיון הכללי הוא שיש שתי סיבות טובות *לא להשתמש* בגרפיקה מטורפת: זה מעודד סוג מיוחד של אסתטיקה שנשען יותר על ארט מאשר על טכנולוגיה מתקדמת; וזה מאפשר למפתחים להשקיע יותר משאבים, תרתי משמע, בעולם גדול יותר\משחקיות טובה יותר\יותר שעות משחק\וכו'. Fallout 4 נופל בסיבה השניה כי כמו שציינת לא החסירו פרטים כדי לקדם את הארטסטייל אלא כדי לחסוך משאבי מערכת ולפנות מקום לאיזורים גדולים יותר\יותר יצורים\יותר חפצים\הבנת את הרעיון. אגב, The Witcher 3 קצת מרמה כשהוא קורא לעצמו "עולם פתוח" - הוא מורכב מכמה מפות שונות לגמרי שדורשות זמן טעינה ארוך כדי לעבור ביניהן, והוא משלם ביוקר על הגרפיקה היפהפיה שלו: מעט מאוד דמויות על המסך בו-זמנית, AI מוגבל, pop-in שלוקח המון זמן (לפחות על הקונסלות), זמני טעינה ארוכים ואני מעריך שגם גודל העולם היה יכול להיות גדול בהרבה אם היו מוותרים על הגרפיקה הגבוהה. האם המחיר הזה שווה? אם אתה שואל אותי - כן בשביל The Witcher 3 ולא בשביל Fallout 4.

  7. 7

    20:38 25.08.2015 | אור מנטש אור מנטש

    אה ותמונת הכותרת לא מגיעה מאף משחק אלא מ-Tech Demo שנקרא Agni's Philosophy. נראה לי הולם :)

  8. 8

    20:45 25.08.2015 | yoniy78 yoniy78

    גרפיקה זה כל כך חשוב במשחק אני שיחקתי משחקי ps2 מעולים ואף פעם לא ראינו בזה חוסר הבעיה הגדולה שלנו זה שלימדו אותנו לצפות לגרפיקה יותר משופר עם השנים ( לא לדבר על זה שעוד כמה שנים לא יהיה אפשרות לקנות משחקים פיזית רק דיגיטלית וחבל ) ובזה נבין מה שאמרו חז"ל "כל המוסיף הרי זה גורע"

  9. 9

    20:46 25.08.2015 | מסכים ויש עוד דוגמא מסכים ויש עוד דוגמא (אורח)

    Towerfall ascension
    אחד המשחקים הטובים שיצא לי לשחק בהם, עם גרפיקה של 16 ביט.
    היופי במשחק זו הפשטות שלו והגראפיקה תורמת לפשטות ובגלל הגרפיקה ה"נמוכה" המפתחים יכלו להשקיע המשחקיות ובניואנסים קטנים וגאוניים שלא תמיד שמים לב אליהם בפעם הראשון.

    כל מי שראה את המשחק צחק עלי שבשביל זה קניתי ps4, אחרי ששיחקו הבינו.

    לכן אני תמיד אעדיף משחקיות אווירה על גרפיקה.

  10. 10

    20:47 25.08.2015 | yoniy78 yoniy78

    גרפיקה לא כל כך חשוב במשחק אני שיחקתי משחקי ps2 מעולים ואף פעם לא ראינו בזה חוסר הבעיה הגדולה שלנו זה שלימדו אותנו לצפות לגרפיקה יותר משופר עם השנים ( לא לדבר על זה שעוד כמה שנים לא יהיה אפשרות לקנות משחקים פיזית רק דיגיטלית וחבל ) ובזה נבין מה שאמרו חז"ל "כל המוסיף הרי זה גורע"

  11. 11

    20:48 25.08.2015 | yoniy78 yoniy78

    גרפיקה לא כל כך חשוב במשחק אני שיחקתי משחקי ps2 מעולים ואף פעם לא ראינו בזה חוסר הבעיה הגדולה שלנו זה שלימדו אותנו לצפות לגרפיקה יותר משופרת עם השנים ( לא לדבר על זה שעוד כמה שנים לא יהיה אפשרות לקנות משחקים פיזית רק דיגיטלית וחבל ) ובזה נבין מה שאמרו חז"ל "כל המוסיף הרי זה גורע"

  12. 12

    20:50 25.08.2015 | yoniy78 yoniy78

    גרפיקה לא כל כך חשובה במשחק אני שיחקתי משחקי ps2 מעולים ואף פעם לא ראינו בזה חוסר הבעיה הגדולה שלנו זה שלימדו אותנו לצפות לגרפיקה יותר משופרת עם השנים ( לא לדבר על זה שעוד כמה שנים לא יהיה אפשרות לקנות משחקים פיזית רק דיגיטלית וחבל ) ובזה נבין מה שאמרו חז"ל "כל המוסיף הרי זה גורע"

  13. 13

    20:58 25.08.2015 | sagimi sagimi

    גרפיקה לא כל כך חשובה במשחק אני שיחקתי משחקי ps2
    הצילווווו

  14. 14

    23:22 25.08.2015 | יוני מ-4 יוני מ-4 (אורח)

    ל-6:

    לגבי mafia 2, אתה מבין שהטענה שלך לא רלוונטית לדיון... כלומר כל דבר היה אפשר לקצץ בו. איך זה מראה
    שלדרוש גרפיקה משופרת זה רע? ... אפשר לטעון שלדרוש משחק ב-XBOX זה רע כי זה מבזבז משאבים...

    ולגבי שאר הטענות שלך, אני לא מבין מה אתה טוען, ברור שכל מפתח ימצא את הגרפיקה הכי טובה למשחק שלו.
    אבל נגיד Fallout 4, שכולם כבר ראו את האסתטיקה והיא *כן* ראליסטית. אז למה לא ללכת עד הסוף?
    מה זה קשור לminecraft או wow?

    ל-8:
    לא אמרתי שזה הדבר הכי חשוב במשחק, אבל לשפוט משחק לפי גרפיקה זה משהו לגיטמי לגמרי.
    לדרוש שיפור ב-"טכנולוגיה" זה גם לגיטימי. "אסתטיקה" זה כבר עניין של טעם וריח - או שאתה בעד או שאתה נגד, אבל זה אינדיבידואלי לכל משחק.
    ואתה משתמש במשפט של חז"ל בצורה לא נכונה. לא מוספים פה כלום. רק משפרים את הקיים.

    ל-9:
    אתה מבין שזה לא גרפיקה של 16 bit? זה גרפיקה הכי חדישה עם אסתטיקה של מה שנוהגים לקרוא לו Pixel Art.
    ראיתי את המשחק ויש בו המון אפקטים חזותיים שקונסולות 16-bit יכולות רק לחלום עליו גם אם בסופו של דבר האסתטיקה היא Pixel Art.
    _______________________________

    ובכללי, אני לא מבין למה אתם נגד קדמה? האם לא ניתן להריץ mario על gtx 980 Ti? ברור שאפשר.
    אז למה לא לדרוש משחקים שנראים טוב יותר? עם הרבה יותר פרטים?
    לא מפסידים שום יכולת.

    אם מישהו רוצה ליצור משחק אומנותי 2D שיהיה לו בהצלחה. אבל מה פתאום השאיפה לגרפיקה פתאום זה רע?
    איך הדברים קשורים.

    אני רוצה מצלמה 20MP בפלאפון שלי, אבל אם מישהו רוצה לצייר עם עיפרון ועט שיהיה לו בהצלחה!!!!
    אין שום סתירה בין הדברים, לא טכנולוגית , לא אסתטית ולא משאבית.

  15. 15

    23:43 25.08.2015 | itay1691 itay1691

    מסכים עם כל מילה

  16. 16

    23:48 25.08.2015 | itay1691 itay1691

    ל-14, אין לנו שום בעיה עם גרפיקה גבוהה, הבעיה היא שהיא בעיה על חשבון המשחקיות ודברים נוספים. ככל שהמנוע הגרפי חזק יותר, כך הוא דורש יותר משאבים וכוח אדם מהחברה שעלולים לבוא על חשבון דברים אחרים. ומה גם שמשחקים עם גרפיקה גבוהה יכולים להיות כבדים מדי ולא לרוץ על רוב המחשבים, וכמו שדניאל הראה בכתבה, משחקים לא חייבים גרפיקה גבוהה בשביל להיות יפים ולהתאים אותה למשחק.

  17. 17

    00:48 26.08.2015 | דניאל רצ׳קובסקי דניאל רצ׳קובסקי

    היי יוני! קודם כל אני רוצה להודות לך שקראת עד הסוף והנושא מספיק הלהיב אותך בשביל לכתוב תגובה מנומקת משל עצמך! אין דבר שאני רוצה יותר מלעורר דיון.

    עכשיו אענה לנקודות שלך:
    1. בין אם נוטץ' תכנן שזה יהיה כך ובין אם לא, הבחירות העיצוביות במשחק משפיעות על המשחקיות שלו בצורה דרסטית. העובדה שהמשחק מחולק לקוביות משפיעה על המשחקיות ועל צורת ההתנהלות בעולם המשחק ועל תהליך הבנייה שבו. אתה יכול לתאר לעצמך איזה מן משחק זה היה אם ערימת חול הייתה נראית כמו... ערימת חול? במקום זה, הבחירה העיצובית היא מרובע צהוב, וזה משפיע על איך מתנהלים במשחק.
    גם אם הטקסטורה תהיה המתקדמת ביותר בעולם, המשחקיות עדיין הושפעה מהבחירה העיצובית הזו. זו לא פרשנות שלי, אלא המכניקה המשחקית.

    2. בנוגע ל-Mafia II, אור צדק כשהוא דיבר על חלוקת משאבים, וזו בעיניי הטענה הרלוונטית ביותר בדיון. הטענה היא שאני רוצה הקצאת משאבים שונה ממה שקורה כרגע. וזו דרישה שאתה בעצמך דורש ברגע שאתה רוצה גרפיקה גבוהה יותר, טכנולוגיה מתקדמת יותר. אתה דורש שיוקצו יותר משאבים לטכנולוגיה הזו, במקום שהם יוקצו לדברים אחרים. אני דורש אחרת.

    3. בנוגע ל-Borderlands אור כבר ענה לך.

    4. הדרישה מ-Fallout 4 היא לממש את הפוטנציאל הטכנולוגי של הקונסולות החדשות, שזו דרישה הגיונית עד רמה מסוימת, בעיקר כשמתחשבים בעובדה שהמשחק נמצא בפיתוח תקופה ארוכה. אני מאמין שאם הם היו מתעקשים להעלות את הרמה הגרפית של המשחק כך שהיא תאתגר את הקונסולות החדשות, חלקים אחרים במשחק היו נפגעים.

    5. השאיפה לגרפיקה גבוהה היא לא "לא מוצדקת", היא פשוט מוגזמת. היא גורמת למשחקים להתמקד בטכנולוגיה במקום בתוכן אומנותי, שזה בסדר עד רמה מסוימת. אתה צודק, בקולנוע יש המון סרטים עם המון אפקטים, אבל זה בהחלט פוגע בתוכן האמנותי בהמון דרכים. אחת מהן היא למשל שימוש מוגזם ב-3D שהרבה אנשים התלוננו עליו. יש גם המון ביקורת על מייקל ביי על שימוש מוגזם בפיצוצים. אבל זו השוואה לא נכונה בכלל, אלו תעשיות שונות בצורה מהותית.

    6. אין לי שום בעיה עם קידמה, אני בעדה. אבל אני מאמין שיש פער מאוד גדול מתעשייה בין ההתקדמות בטכנולוגית ובין ההתקדמות האמנותית שאני הייתי רוצה לראות. בסופו של דבר זה מאמר עמדה, אני לא קובע עובדות. אישית, אני רואה בגיימינג מדיום אומנותי ולא רק אסקפיזם טכנולוגי, אני רוצה שהמשחקים שלי יעבירו לי מסר ויגרמו לי לחשוב, ולא רק להתפעל מהטכנולוגיה ולקבל טריפ כוח. העמדה שלך היא לגיטימית לחלוטין, אני מניח שיש עוד רבים שמסכימים איתך, אבל השאיפה הזו פוגעת באופציה למשחקים שאני רוצה לשחק, ונראה לי שגם אתה תרצה. ואם לא, תמיד נוכל להסכים על GTA5 או סתם לשחק דמקה.

  18. 18

    00:48 26.08.2015 | דניאל רצ׳קובסקי דניאל רצ׳קובסקי

    היי יוני! קודם כל אני רוצה להודות לך שקראת עד הסוף והנושא מספיק הלהיב אותך בשביל לכתוב תגובה מנומקת משל עצמך! אין דבר שאני רוצה יותר מלעורר דיון.

    עכשיו אענה לנקודות שלך:
    1. בין אם נוטץ' תכנן שזה יהיה כך ובין אם לא, הבחירות העיצוביות במשחק משפיעות על המשחקיות שלו בצורה דרסטית. העובדה שהמשחק מחולק לקוביות משפיעה על המשחקיות ועל צורת ההתנהלות בעולם המשחק ועל תהליך הבנייה שבו. אתה יכול לתאר לעצמך איזה מן משחק זה היה אם ערימת חול הייתה נראית כמו... ערימת חול? במקום זה, הבחירה העיצובית היא מרובע צהוב, וזה משפיע על איך מתנהלים במשחק.
    גם אם הטקסטורה תהיה המתקדמת ביותר בעולם, המשחקיות עדיין הושפעה מהבחירה העיצובית הזו. זו לא פרשנות שלי, אלא המכניקה המשחקית.

    2. בנוגע ל-Mafia II, אור צדק כשהוא דיבר על חלוקת משאבים, וזו בעיניי הטענה הרלוונטית ביותר בדיון. הטענה היא שאני רוצה הקצאת משאבים שונה ממה שקורה כרגע. וזו דרישה שאתה בעצמך דורש ברגע שאתה רוצה גרפיקה גבוהה יותר, טכנולוגיה מתקדמת יותר. אתה דורש שיוקצו יותר משאבים לטכנולוגיה הזו, במקום שהם יוקצו לדברים אחרים. אני דורש אחרת.

    3. בנוגע ל-Borderlands אור כבר ענה לך.

    4. הדרישה מ-Fallout 4 היא לממש את הפוטנציאל הטכנולוגי של הקונסולות החדשות, שזו דרישה הגיונית עד רמה מסוימת, בעיקר כשמתחשבים בעובדה שהמשחק נמצא בפיתוח תקופה ארוכה. אני מאמין שאם הם היו מתעקשים להעלות את הרמה הגרפית של המשחק כך שהיא תאתגר את הקונסולות החדשות, חלקים אחרים במשחק היו נפגעים.

    5. השאיפה לגרפיקה גבוהה היא לא "לא מוצדקת", היא פשוט מוגזמת. היא גורמת למשחקים להתמקד בטכנולוגיה במקום בתוכן אומנותי, שזה בסדר עד רמה מסוימת. אתה צודק, בקולנוע יש המון סרטים עם המון אפקטים, אבל זה בהחלט פוגע בתוכן האמנותי בהמון דרכים. אחת מהן היא למשל שימוש מוגזם ב-3D שהרבה אנשים התלוננו עליו. יש גם המון ביקורת על מייקל ביי על שימוש מוגזם בפיצוצים. אבל זו השוואה לא נכונה בכלל, אלו תעשיות שונות בצורה מהותית.

    6. אין לי שום בעיה עם קידמה, אני בעדה. אבל אני מאמין שיש פער מאוד גדול מתעשייה בין ההתקדמות בטכנולוגית ובין ההתקדמות האמנותית שאני הייתי רוצה לראות. בסופו של דבר זה מאמר עמדה, אני לא קובע עובדות. אישית, אני רואה בגיימינג מדיום אומנותי ולא רק אסקפיזם טכנולוגי, אני רוצה שהמשחקים שלי יעבירו לי מסר ויגרמו לי לחשוב, ולא רק להתפעל מהטכנולוגיה ולקבל טריפ כוח. העמדה שלך היא לגיטימית לחלוטין, אני מניח שיש עוד רבים שמסכימים איתך, אבל השאיפה הזו פוגעת באופציה למשחקים שאני רוצה לשחק, ונראה לי שגם אתה תרצה. ואם לא, תמיד נוכל להסכים על GTA5 או סתם לשחק דמקה.

  19. 19

    00:49 26.08.2015 | דניאל רצ׳קובסקי דניאל רצ׳קובסקי

    אני מתנצל שפרסמתי פעמיים. מביך מאוד.

  20. 20

    09:52 26.08.2015 | אין כזה דבר גרפיקה ״גבוהה״ או ״נמוכה״ אין כזה דבר גרפיקה ״גבוהה״ או ״נמוכה״ (אורח)

    אתה מתכוון לסגנון- האם הסגנון שנבחר (מפוקסל כמו במיינקראפט, ריאליסטי, קרטוני וכד׳) מתאים להלך הרוח הכללי של המשחק ואז ניתן לייצר בעזרתו ערך מוסף שיקפיץ את המשחק ויבדל אותו, או שהוא גנרי ומשעמם (אני מדברת על אווירה והחוויה שהעיצוב יוצר, בדיוק כמו בסרטים. הרי מה מבדיל סרט של טים ברטון, מסרט של טרנטינו, מסרט של ג׳יימס קמרון, וכך הלאה?). והאם רמת הגימור של הסגנון גבוהה או נמוכה, זה תלוי ביכולות של המעצב/מאייר ובהכשרה שלו. אותו דבר בסאונד- אפשר להוריד סאונד גנרי מהאינטרנט ואפשר לשלם לאמן סאונד שיעצב עבור המשחק את המוסיקה שמתאימה לו בול. בגלל זה צריך לבחור טוב מאוד את האנשים שמפיקים את המשחק. ועלילה /סיפור טוב זה חובה בכל משחק!

  21. 21

       | פורסם ע"י