הרשמה

ביקורת - Mad Max

גיא דהן כבש את השממה האוסטרלית וחזר עם חוויות. האם Mad Max הוא פצצת האדרנלין שחיכינו לה?

Mad Max הוא לא משחק העולם-פתוח המושלם, אבל יש בו שעות רבות של הנאה ואקשן בקצב מהיר

איזה יום, איזה יום נפלא! אחרי שקיבלנו את "מקס הזועם: כביש הזעם" שהפך לאחד מסרטי הקיץ הכי עמוסי אקשן אי פעם, הגיע הזמן שגם הגיימרים יהנו ממקס הזועם (או המשוגע?). בשממת הגיימינג שנקראת "חודש ספטמבר 2015" הגיעו אלינו שני משחקים, עם MGS 5: The Phantom Pain שזכה לרוב ההייפ ומאחוריו התחבא Mad Max, כותר עולם פתוח מאת Avalanche Studio שהביאו לנו את סדרת Just Cause. ל-Mad Max ול-Just Cause 2 יש הרבה במשותף, והשוני היחידי הוא ש-JC2 הצליח להוכיח את עצמו לאורך השנים (ברצינות, זה לקח כמה שנים טובות) ככותר מוצלח ומהנה בעוד ש-Mad Max מנסה לקבל תהילה מיידית בזכות הקשר לסדרת הסרטים האיקונית... שמעולם לא ממש פרצה למיינסטרים הקולנועי.

סדנה לעצבים בשממה האוסטרלית

Mad Max לא מבוסס על אף אחד מהסרטים ומביא איתו עלילה מקורית אם כי בנאלית למדי. מקס מוצא את עצמו נבזז מרכבו אחרי מפגש עם מפקד צבא שגם יהיה הנבל של המשחק, ומאחד כוחות עם מכונאי משוגע שמסכים לעזור לו לבנות את הרכב האולטימטיבי שישלוט בשממה ויביא נקמה וכו' וכו'. בתמורה לחלקים חיוניים לבניית הרכב, מקס עורך עסקאות עם מנהיגים שונים ברחבי השממה ועושה בשבילם את העבודה השחורה כמו לנקות את הטריטוריה שלהם מאויבים, להשיג חלקי חילוף או להשתתף בקרבות רכב מהירים ואיגרופים אלימים.

כאשר תחקרו את השממה המדברית עם הרכב החדש שלכם תיתקלו ברכבים עוינים החמושים בקוצים, פצצות ולוחמים משוגעים שינסו לשלוף אתכם מהרכב. אבל לכם יש משהו שלהם אין, אחד הנשקים הכיפיים ביותר שחוויתי במשחק מחשב - הצלצל. איתו תוכלו לקרוע מרכבים חתיכות שריון אשר יחשפו מיכל גז שתוכלו לפוצץ עם ירייה מכוונת של רובה הציד שלכם, או להיתפס על רכב מסוים ולעוף לעברו כמו רוגטקה כדי לגרום לנזק רב. זה כיף חיים שאף פעם לא נמאס. כמובן שלצלצל יש גם שימושים אחרים: ברחבי המדבר תמצאו בסיסים אשר תוכלו לכבוש על ידי חיסול כל התנגדות. כל בסיס מוגן ע"י מגדל שמירה אשר מאוכלס ע"י צלף שיכול לחסל אתכם עם יריה מכוונת היטב. עם הצלצל תוכלו להפיל את מגדל השמירה או לחילופין למשוך את הצלף ולצפות בו נקבר בחול.

מרדפים מהירים, אגרופים איטיים

כדי להשתמש ברכבים תצטרכו דלק. תוכלו למצוא מכלים זרוקים פה ושם, אבל הדרך הכי כיפית ומאתגרת להשיג דלק היא תקיפת קבוצות רכבים אשר מגנות על מאגר דלק גדול מאוד. כאן המשחק מצליח להעביר את תחושת הסרטים לשחקן. רכבים בכל פינה, כל אחד רוצה במותך, הרגל על הגז והאדרנלין זורם. אם תצליחו במשימה תקבלו מספיק דלק להרבה זמן. אבל מה שהכי כיף ברגעים האלו, זה שהכל יכול לקרות. באחת מהפעמים בהן תקפתי קבוצת רכבים הגיעה סופת חול משום מקום והפכה את המצב להרבה יותר מסובך עבור שני הצדדים. במקרה אחר, קבוצת רכבים אחרת הגיעה מהכיוון הנגדי בו נסענו והתנגשו בנו בכאוס מוחלט. אי אפשר לדעת מה יקרה, אבל זה תמיד יהיה מגניב.

כמובן שתצטרכו לצאת מהרכב שלכם מדי פעם. השתלטות על בסיסים נעשית ברגל בלבד ופה נכנסת מערכת הקרב של Mad Max ששואבת השראה ממשחקים כמו Batman: Arkham. כפתור אחד לחסום, כפתרו אחד לתקוף, בניית קומבואים בשביל מתקפה מיוחדת וכו' וכו'. הבעיה היא שהמערכת פשוט לא עובדת מספיק טוב. הקרבות לא מרגשים במיוחד והשיא של הקרב יגיע רק כשתשברו לאויב את היד או תשליכו עליו חנית מתפוצצת.  המצלמה נוהגת לזוז למקומות הכי לא נוחים שיש ונוהגת לחסום את שדה הראיה ע"י התמקמות מאחורי מכוניות ומכשולים. הדבר הכי קשה? יש המון קרבות כאלה, ואחרי כמה פעמים כבר מצאתי את עצמי נאנח בכל פעם שהמוזיקה השתנתה למוזיקת קרב. למשחק יש גם קרבות בוסים - מפקדי בסיסים שתצטרכו להרוג על מנת להשתלט על הבסיס. כולם זהים לחלוטין ולא מצריכים שום סוג של אסטרטגיה. חכו למתקפה המיוחדת, התחמקו, תקפו אותם כמה פעמים וחוזר חלילה. לעתים תיפגשו בוס שיהיה יותר זריז מהשאר, אבל האסטרטגיה נשארה זהה.

מקס המסורבל

השליטה במשחק לא הכי חלקה וקצת מרושלת. מקס עושה פניות חדות מאוד כשאני מנסה להזיז אותו והתנועה באזורים צפופים כמעט בלתי אפשרית. אני אוהב שלמשחקים יש כפתור הליכה שמאפשר לשחקן לזוז באיטיות ועם יותר דיוק, אבל פה אין את האפשרות הזו. כמו כן, בשביל לבצע פעולות המשחק מחייב אתכם ללחוץ לחיצה ארוכה על כפתור. במקרי לחץ בהם הייתי צריך להיכנס לרכב במהירות, הלחיצה הארוכה פשוט לא איפשרה את זה. הייתי צריך לעמוד, ללכת בזהירות ליד ההגה וללחוץ - במקום המצב ההגיוני יותר שבו מקס רץ לכיוון הרכב ונכנס אליו באופן מיידי כדי לא לבלום את הזרימה של האקשן. למזלי השליטה ברכב קלה מספיק בשביל להתרגל אליה בזריזות.

במשחק יש המון מה לעשות. 30 שעות בתוך המשחק והמפה שלי עדיין מלאה באייקונים של משימות צדדיות וחלקי אספנות למצוא. בסיסים לכבוש, חלקי חילוף למצוא, מכוניות חדשות לבנות, מירוצים נגד הזמן ועוד. אף פעם לא יהיה לכם חסר מה לעשות ולמרבה ההפתעה המשימות לא הרגישו כאילו הן חוזרות על עצמן יותר מדי. הבעיה הגיעה כשחתרתי להשיג, לדוגמה, את השריון הכי חזק במשחק. על מנת להשיג אותו, אתם צריכים להשלים כל משימה צדדית אפשרית במשחק. לא סדרת משימות אחת. כל משימה אפשרית. לא רק שאחרי שאשלים את כל המשימות לא תהיה לי סיבה כבר להשתמש בשריון, אלא שעצם העובדה שהמשחק הכריח אותי לעשות את זה הופך את החופשיות של המשחק ללא כל כך חופשי...

Mad Max הוא כנראה המשחק שמותאם הכי טוב למחשב האישי בשנת 2015. Avalanche עשתה עבודה מצוינת בלהביא פורט מדהים למחשב, עם שלל אפשרויות גרפיקה ודרישות לא גבוהות במיוחד שיאפשרו גם למחשבים החלשים להריץ את המשחק באופן החלק ביותר. שום נפילות פריימים, שום טקסטורות שלא עלו, חוויה חלקה מובטחת לשחקני המחשב. והגרפיקה היא בין המרשימות שיצא לי לראות. הבעות פנים של דמויות, אפקטים, אנימציות, הכל עשוי טוב מאוד. המשחק מגוון מאוד באיזורים - החל מהשממה המדברית לביצות דביקות והרים, כולם עוצבו בצורה מדהימה שתעודד אתכם לעצור מדי פעם וליהנות מהנוף.

השורה התחתונה

 למרות כל החסרונות, Mad Max יצליח לספק לכם הרבה שעות הנאה, בעיקר בקרבות הרכבים שהוא מתמחה בהם כל כך. עם עלילה לא כל כך מעניינת והרבה קרבות איגרוף מייאשים מגיעה גם גרפיקה מרשימה והמון פעילויות לעשות. השממה מחכה רק לכם, הכינו את הצלצל ולחצו על הגז.

Mad Max זמין עבור ה-Xbox One, PS4 וה-PC.

*תודה להד ארצי NMC שסיפקו לנו עותק לביקורת.

גיא דהן - עורך תוכן

גיא דהן - עורך תוכן

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:54 16.09.2015 | יונתן יונתן (אורח)

    ויגיימס, צריכים כתב נוער? בן 13, אוהב גיימינג (אוהב... מת על גיימינג!), אוהב לכתוב ולסקר, אוהב לקרוא, ואיך לא- לשחק בכל משחק- אינדי, RPG, FPS וכמעט בהכל. מחזיק באקסבוקס וואן.

  2. 2

    20:26 16.09.2015 | sagimi sagimi

    אוווווווו
    1 ליונתן

  3. 3

    09:32 17.09.2015 | ש ש (אורח)

    יונתן למה אתה שואל?
    תעשה סקירה של משחק, שלח להם ותראה להם מה אתה מסוגל לעשות.

  4. 4

    11:10 17.09.2015 | אור מנטש אור מנטש

    מי שרוצה להצטרף לצוות המשובח שלנו יכול לשלוח מייל ישירות אלי: [email protected]
    רצוי עם איזושהי כתבה לדוגמא וקצת רקע על עצמכם :)

  5. 5

    22:10 29.09.2015 | הבורר הבורר (אורח)

    סיקור לא משהו למען האמת. אין סיכוי שיש לך 30 שעות על המשחק אם אמרת שאין אפשרות להליכה איטית, אני יודע מהPS4 שהזזה רגישה מעט יותר של הג'ויסטיק מאפשרת זאת.
    מעבר לכך הג'קט/שריון החזק ביותר דורש לעבור את המשימה האחרונה בעלילה, לא כל משימות הצד ממש לא, ומשימות הצד דורשות לתת מכות ויש המון בסיסים לכבוש שגם דורשים את זה(אם ניסית גם בודאי הרגשת את זה).

  6. 6

    12:57 01.11.2016 | NEO NEO (אורח)

    בעיניין השליטה היא רק בעייה של MOUSE PAD אבל אם תשחק עם עכבר חיצוני חוזרת השליטה בכל .אז הקרבות מהנים
    והאמת שיותר קלים. כ"ש כמשחקים עם הגה ודוושות .
    רק חבל שין ONLINE GAMINIG/

  7. 7

       | פורסם ע"י