הרשמה

Fallout 4 - המדריך לשורד המתחיל

אנדריי אפרמוב עם טיפים שימושיים - מה כדאי לעשות ולא לעשות כדי לשרוד כמו בוסים בשממה?

אנדריי אפרמוב עם טיפים של עשה ואל תעשה לשורד המתחיל בשממה של Fallout 4

העולם של פולאווט הוא עולם שקשה לחיות בו - מלחמה גרעינית השמידה את רוב הציוויליזציה, מוטציות של עקרבי ענק, סרטנים בגודל של טנק, הכלאות של יתושים עם עכבישים בגודל של נץ. ואם כל זה לא מספיק, חלקים גדולים באנושות הידרדרו להיות פראי אדם שרוצחים ואוכלים כל דבר שנקלע לדרכם, כולל בני אדם.

לא פשוט לשרוד בעולם כזה. גם עם האווירה ההומוריסטית והקלילה שפולוואוט מנסה להשרות, שחקנים חדשים עלולים למצוא את עצמם מתים, והרבה. לכן ריכזתי כאן עבורכם מספר טיפים לשחקני פולאווט מתחילים, שיעזרו לכם לפחות בהתחלה לשרוד קצת יותר טוב בתוך השממה.

לא לעשות – אל תתפזרו על יותר מידי תחומים

מערכת ה-Special של פולאווט ממקדת את בניית הדמות של השחקן ל-7 מאפיינים יחודיים, כל אחד עם החסרונות והיתרונות שלו ונותנת לכל שחקן את האפשרות לשחק איך שהוא רוצה. המאפיינים האלה קובעים את ההתנהגות של העולם והדמויות בתוכו לדמות של השחקן. זה אומר שאם תשקיעו באינטליגנציה וכריזמה גבוהה, הדמות שלכם תהיה הרבה יותר לבבית לאנשים אחרים שתפגשו במהלך המשחק. אתם רוצים דמות קשוחה שיורה קודם ושואלת שאלות אחרי זה? תשקיעו יותר ב-Strength. כל מאפיין מביא איתו צורת משחק שונה.

מה שלא תעשו, נסו להימנע מהאינסטינקט הראשוני שלכם לבנות דמות מאוזנת בכל המאפיינים, המחשבה הראשונית לשחקנים מתחילים היא שאם הדמות תהיה מאוזנת הם יצליחו למצות את הרוב שיש למשחק להציע. מה שיקרה בפועל זה שהדמות שלכם תהיה ממוצעת, ולהיות ממוצע בשממה פוסט אפוקליפטית זה משעמם. תבחרו שיטת משחק אחת, ותתמקדו בה גם אם זה בא על חשבון מאפיינים אחרים. הסשנים הכי משעשעים שהיו לי בסדרת Fallout היו עם דמויות עם אינטליגנציה אפסית (נסו לבד, אני לא אהרוס את החוויה).

לעשות - דבקו בבחירות שלכם

אז בחרתם באיזו צורת משחק אתם הולכים לשחק? יופי. תתמקדו בזה. העולם של פולאוט הוא כל כך רחב שכבר בגישושים הראשונים במשחק תפגשו במקומות שיהיו נגישים לכם בקלות רק בשלבים מתקדמים יותר, וככל שתגיעו לאותן נקודות ממוקדים וחזקים יותר, כך תצליחו להשיג יותר. ההתמקדות בצורת משחק אחת תבוא לידי ביטוי בהרבה מאוד נקודות בשלבים המאוחרים של המשחק. לדוגמא: אם בחרתם לעצב את הדמות שלכם כמו גיבור סרטי אקשן, בשלבים המאוחרים של המשחק תהיו כמעט בלתי מנוצחים אם תשקיעו נכון. אם בחרתם לשחק דווקא את האיש החכם והכריזמטי, תוכלו להימנע מקרבות שיכולים להביא למותכם המהיר.

אבל אל תשקיעו בנקודות החלשות שלכם. לעומת החיים האמיתיים, העולם שאחרי מלחמה גרעינית לא יתגמל אותכם בעבודה קשה על המגרעות שלכם, במקרה הכי טוב הוא יהפוך את הדמות שלכם לאותו בחור ממוצע – ועל זה כבר עברנו.

לא לעשות - אל תאגרו נשקים

גם אם תחליטו לבחור בדמות אינטליגנטית שנמנעת מקרבות ומעדיפה לסמוך על מוח מאשר על כוח, לפעמים אין מנוס מלהרים נשק ולהילחם. בהתחשב בכך שהעולם של פולאווט מתרחש לאחר מלחמה גרעינית שהשמידה את רוב העולם המודרני, כמות הנשקים בפולאווט היא עצומה. לא יעברו יותר מחמש דקות בלי שתצליחו לאתר לעצמכם נשק חדש שעוד לא ניסיתם. למרות התחושה המעיקה עליכם לנסות את הנשק החדש הזה ישירות, תימנעו מכך. מערכת השדרוגים החדשה של פולאווט 4 כל כך מגוונת שאין שום צורך לחפש נשקים חדשים בהיסטריה, אפשר למצוא נשק אחד שאוהבים ולהמשיך לשדרג אותו עד אין סוף, למעשה את ה-20 שעות הראשונות של המשחק אני ביליתי עם אותו הנשק שמצאתי די מוקדם במהלך המשחק על ידי מקצה שיפורים מתמשך.

לעשות - אספו זבל, הרבה זבל

כמו כל משחק תפקידים שמכבד את עצמו, פולאווט מלא בזבל. בכל פינה במשחק תוכלו למצוא מזלגות משומשים, קופסאות ריקות, מצתים, סירים, מחבתות ועוד שטויות לא שימושיות שנועדו אך ורק לספק את יצר האגירה שדוגל בתוך כל חובב משחקי תפקידים. ואכן בכל הכותרים הקודמים בסדרה לכל הזבל הזה לא היה שום שימוש מעבר ללמכור את זה לסוחר הקרוב שתתקלו בו.

בפולאווט 4 המצב משתנה, וכל פיסת זבל שתמצאו תוכל לשמש את השחקן בבנייה ופיתוח של נשקים ושריונות והופכת את הדמות שלכם לסוג של מגייוור. מצאתם מאגר של פחיות אלומיניום משומשות? זה ישמש אתכם לבניית מחסה חדש; דובי הצעצוע המרופטים שמצאתם בתוך בקתה נטושה יכולים להפוך למיטה. אישית ביליתי פעם שלוש שעות במצוד אחר עפרונות כדי להשתמש בעופרת שלהם לייצר חליפה נוגדת קרינה לדמות שלי. תאספו את כל הזבל שתמצאו, הוא יהיה שימושי לכם בעתיד.

לא לעשות - אל תפחדו לחקור את העולם

אוקיי, אוקיי. אני אסכים שהסעיף הזה הוא קצת רמאות כי אני למעשה אומר כן לעשות משהו. אבל הנקודה חשובה. פולאווט הוא משחק עולם פתוח עם המון תוכן, במהלך כל משימה שתבצעו תגלו בדרך עוד 10 משימות חדשות, שבזמן שתבצעו כל אחת מהן תגלו עוד 10 משימות חדשות.

העולם של פולאווט הוא ענק וכמעט בלתי נגמר במשימות צדדיות ובדברים שונים לעשות שיגרמו לכם לשכוח מהעלילה הראשית. תפתחו כמה שיותר קווסטים משניים, תחקרו כל פינה. העלילה הראשית שם, היא לא תברח לכם, וחלק גדול מאותם קווסטים משניים יפתחו קווי עלילה וסיפורים שבסופו של דבר יתגלו כהרבה יותר מעניינים ומספקים מהעלילה הראשית של המשחק.

לעשות - צאו קצת החוצה (בעולם האמיתי)

פולאווט זה משחק ארוך וממכר, בהרבה מאוד קטעים לא תרצו לעזוב אותו במשך שעות. עם כל הקושי, תעזבו קצת את המשחק, צאו קצת החוצה. אני בטוח שהמשפחה שלכם תשמח לגלות שאתם בחיים.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:02 16.11.2015 | שלום שלום (אורח)

    אני כמעט מסיים תמשחק הוא לא קשה בכלל הוא יצא ב9 נובמבר נכון?!

  2. 2

    19:37 16.11.2015 | Shplint Shplint (אורח)

    >כתבה על FALLOUT 4
    >תמונה מS.T.A.L.K.E.R
    אבוי, VGames.

  3. 3

    21:19 16.11.2015 | אני אני (אורח)

    האם מישהו שלא כל כך חזק באנגלית יכול גם להנות מהמשחק או שהוא מחייב אנגלית טובה?

  4. 4

    23:02 16.11.2015 | KOJIMA KOJIMA (אורח)

    במשחק יש דיאלוגים עם רמת אנגלית גבוהה אבל זה לא ימנע ממי שיודע אנגלית בסיסית את ההנאה ומקסימום לחרבש וייצא משהו חח,
    ועוד דבר זה נכון שלא רצוי לבנות דמות מאוזנת במשחק אבל לא צריך להקצין בזה,זאת אומרת לדוגמא: שלא תגיע למצב שאתה יכול לשאת בתיק כמות מאוד קטנה של חפצים לכן תשקיע כמה נקודות בSTR, ועל זה הדרך.

  5. 5

    23:06 16.11.2015 | KOJIMA KOJIMA (אורח)

    לתגובה מספר 1 תלוי על איזו רמה אתה משחק אני משער שנורמל אם תשחק SURVIVAL או VERY HARD תתפלא לגלות שהמשחק מאוד מאוד קשה.
    אני אישית משחק בVERY HARD ואני כרגע בהתחלה אומנם לא ממש קשה לי אבל כמו שאני מכיר את FALLOUT אז זה הולך.

  6. 6

    01:05 18.11.2015 | sagimi sagimi

    very hard?
    survival master race
    וחבל שלא החזירו את
    hardcore mode
    מ new vegas

    טיפים באמת טובים:
    לשמור, לשמור כמה שיותר!
    לקרוא היטב היטב את כל ה perks
    לעולם לא לבחור ב special 10 נקודות כי יש חפץ שנותן 1 מתנה, אז תמיד לבחור עד 9
    luck ממש ממש טוב במשחק הזה, במיוחד מה שמקבלים ב 10

  7. 7

    10:22 18.11.2015 | יותם לין יותם לין (אורח)

    מכיוון שאין מגבלת דרגות (Level) במשחק.

    דרך מהירה וטובה להתקדם בדרגות ובכך, למלא את כל ה- Perk-ים בהקדם, היא להשקיע רק 4 נקודות ב- INT (כדי לקבל את ה- Perk של Hacker).
    ובמקביל לשים 5 נקודות ב- Luck ולהשקיע את הנקודה הראשונה (כשעולים לדרגה 2) ב- Perk של Idiot Savant.

    ה- Perk הזה מעלה את הסיכויים לשלש את כמות ה- XP (נקודות הניסיון) בכל פעולה המעניקה לך נקודות ניסיון. והסיכויים משתפרים ככל שה- Int שלך נמוך יותר.

    הטריק הוא, שבעת ביצוע משימה במשחק (Main Quest ; Side Quest), לשמור רגע לפני קבלת ה- XP עבור השלמת המשימה.
    ולבצע Load אם ה- Perk לא מופעל. (מניסיון, מדובר ב- 5-10 Load-ים).

    למה זה שווה את זה?
    ובכן, נקודות ניסיון על חשיפת מקום חדש ו/או הריגת ייצור רגיל (לא Legendary או משהו מטורף) מניבה בסביבות ה- 5-30 נקודות ניסיון.
    בעוד שמשימת צד או משימה ראשית מניבות בין 200-500 נקודות ניסיון.

    עכשיו תעשו את החשבון - עבור משימת צד אחת אפשר לקבל בין 600 ל- 1500 נקודות ניסיון עם ה- Perk הזה.
    כל עליית דרגה היא בערך 1000 נקודות ניסיון. כך שעבור כל השלמת משימת צד, אתם יכולים לעלות דרגה = עוד Perk חדש.

    אני עכשיו 18 שעות בתוך המשחק ואני בדרגה 25, ועדיין לא התקדמתי כלל במשימה הראשית (עוד לא הגעתי ל- Diamond City).

    אני פשוט מסוגל לחוות הכל - לפרוץ לכל מקום דרך דלתות, מחשבים וכדומה. ליצור נשקים מדהימים, לשפר שריונות ועוד.

    ממליץ בחום על הגישה הזו כדי להנות מכל מה שהמשחק מציע :)

  8. 8

    23:25 18.11.2015 | JOKIMA JOKIMA (אורח)

    אני מזה מבין אותך חחח גם אני בינתיים לא קרוב בכלל להגיע לדיימונד סיטי,יש כל כך הרבה מה לעשותתת וזה גם לא קל שיש לך אחריות לדאוג לאנשים חח.

  9. 9

    11:26 10.04.2016 | Dogmeat Dogmeat (אורח)

    אני צריך עזרה ודחוף! אי אפשר לעזוב את המשחק הזה אם מישהו קורא את זה תעזרו לי!

  10. 10

    21:33 21.07.2017 | אמיתי אמיתי (אורח)

    איך מוחקים באקס בוקס דברים ממה שאספתי

  11. 11

       | פורסם ע"י