הרשמה

המשדרג מסכם את 2015 בטכנולוגיה וחומרה

אילו חידושים הביאה איתה 2015 ומה יישאר מאחור? רועי באלוה מסכם את 2015

רועי באלוה מסכם את החידושים בחומרה ובטכנולוגיה מהשנה האחרונה

שנת 2015 הייתה שנה טובה ופוריה מבחינת התקדמות טכנולוגית, אבל אם אתם לא חיים את התחום יכול להיות שפספסתם כמה מהטרנדים, החידושים וכמובן הפאדיחות שחברות החומרה היו מעדיפות לשכוח. אז אחרי ארבעה כנסי חומרה ומובייל מובילים, איך שנת 2015 נראת לעומת קודמותיה? כמו כל שנה, 2015 התאפיינה בכמה טרנדים טכנולוגיים שנכנסו לחיינו אחרי תקופת הסתגלות בשוק. השנה התורנים היו מסכי 4K וחיבור ה-USB C, שזמינים כבר לא מעט זמן אך רק השנה החלו למצוא את דרכם לשוק הרחב.

עלייתם של מסכי 4K

עם ירידת המחירים החדה של מסכים ברזולוצית 4K ב-2015 והשקתם של כרטיסי מסך ייעודים למסכים אלו, אנו רואים הצהרת כוונות ברורה שהועלם מתקדם למסכי 4K, ובמהירות. גם עולם הטלויזיות צפוי לצמצם פערים ותוך שנה-שנתיים סביר ש-4K יהיה הסטנדרט השולט בזמן ש-Full HD ייחשב לטכנולוגיה מיושנת.

יחי המלך החדש: USB-C

השנה ציינו 20 שנה(!) לחיבור ה-USB המוכר והאהוב, אך אפשר לראות שבשנת 2015 החלה מגמה שבה יותר ויותר חברות עוזבות את חיבור USB-A לטובת חיבור USB-C, ללא ספק עם כח ההשפעה של חברות כמו אפל ומיקרוסופט שכבר הטמיעו את החיבור החדש במכשירי הדגל שלהן, אנו מתחילים לראות נטישה של החיבור הישן והמסורבל.

כמו בכל סיכום שנה, חייבים לציין את המצטיינים והנכשלים של השנה, אז לפני שמתחילים חשוב רק להבהיר שהבחירות הן אישיות ומבוססות על דעתי האישית, ושהמוצרים ברשימה הוכרזו או החלו להימכר במהלך 2015.

הכי שימושי: Nvidia Shield TV

על הפרס של המוצר הכי שימושי של 2015 התחרו הרבה מוצרים ממחשבים זעירים ועד לרובוטים בגודל של אדם, אבל Nvidia לקחו צורך שקיים להרבה מאוד צרכנים ונתנו לו מענה - מדיה סנטר לסלון.

עם ה-Shield TV אתם יכולים לראות בסלון שלכם תכנים כמו נטפליקס, לשחק משחקי אנדרואיד ואפילו לשחק משחקי מחשב, וכל זה במחיר של 200 דולר הכוללים גם שלט שיכול להתחבר למחשב.

הכי חסר תועלת: Steam Machine

כמו כולם גם אני חיכיתי להשקה של ה''סטים משין'', ציפיתי והתאכזבתי. השלט התברר כאכזבה ולא בתור חידוש גדול, והקונסולה עצמה סובלת מבעיות אישיות. השוק הפתוח של מחשבי הסטים משין מוודא שיש מגוון רחב של אפשרויות לצרכן, אך עם זה מגיעה מורכבות שהרבה צרכנים לא היו רוצים להתמודד איתה. יש סיבה טובה לכך שהקונסולות נמכרות בלא יותר משני דגמים עיקריים - בסיסי ופרימיום. בניגוד לקונסולות, ברכישת סטים משין אין שום התחייבות שהמכונה תצליח להריץ כל משחק שקיים בספריית הסטים שלכם ומכאן הדרך עוד ארוכה למי שרוצה להביא את העולם הפשוט של הקונסולות למורכבות של עולם ה-PC.

הכי מטופש: Sony ZX1

בקטגוריה הזאת לא היתה לי התלבטות בכלל. אני לא מבין מה עבר במוח של אנשים בסוני כשהם חשבו על ה-ZX1 - סוני ניסתה להחיות את הווקמן ולהביא אותו למאה 21 אבל עם מחיר של 1200 דולר (כן כן 1200 דולר) אני מעדיף להמשיך לקנות קלטות לסוני TPS-L2 שלי.

הכי נוצץ: 38mm Gold Apple Watch

תמיד כשמדובר במוצרים של אפל המחירים הם גבוהים יותר בהשוואה למתחרים אבל 17,000 דולרים (!) לשעון חכם זו פשוט הגזמה שבאה להוכיח שאם זה מזהב תמיד יהיה מי שמוכן לשלם, והרבה.

המשתפרת: Acer

בעקבות השקת סדרת Predator בכנס IFA אייסר הצליחה להתעלות על הציפיות ולספק גיוון לשוק חברות הגיימינג לאחר שנים שלא נראתה באופק.

הכי מוזר: Parrot Flower Power

אני מניח שרובכם לא שמעתם עליו בכלל, אבל בכנס CES בתחילת השנה הוכרז המוצר הזה שמטרתו היא להישתל ליד הצמח האהוב עליכם ולעזור לכם לטפל בו על ידי ניתור של נתוני לחות האדמה, כמות האור ועוד, ולשלוח לכם התראות לטלפון כאשר הצמח צריך השקיה. או במילים אחרות: גרסה תובענית יותר של הטמגוצ'י.

הכי מוגזם: Samsung Galaxy View

כשאפל הציגו את האייפד פרו כולם טענו שהוא גדול מידי אבל הם לא ידעו מה סמסונג הכינה להם. סמסונג הכריזה על ה-Galaxy View שהוא טאבלט בגודל של 18.4 אינץ. יותר גדול מרוב המחשבים הניידים שיש היום, ה-Galaxy View הוא ללא ספק מכשיר גדול מדי, ואין בכלל מה לדבר על ניידות.

הכי מחדש: Tesla Model S

מכוניות אף פעם לא עשו לי את זה בכל מה שנוגע לטכנולוגיה, אבל טסלה גרמה לי לחשוב אחרת כשהציגה את המכוניות שלה מסדרת-S. המכוניות שיודעות ללמוד את הדרך ואחר כך להפעיל נהג אוטומטי, מצוידות באפשרות להתחבר לרשת על מנת להוריד עדכוני תוכנה ומסלולים שנלמדו על ידי מכוניות אחרות. בנוסף לעוד פיצ׳רים ייחודים, סדרת ה-S היא אחד החידושים הבולטים בעולם הרכב השנה.

הכי תמורה ביחס לכסף: Raspberry Pi Zero

מחשב זעיר שיכול להריץ מערכת הפעלה של לינוקס בצורה מצוינת בעלות של חמישה דולרים בלבד, אפשר להתחרות בזה בכלל? זהו ללא ספק המוצר שייתן לכם הכי הרבה ביחס לכמות הכסף שהוא עולה.

הכי מאכזב: Blackberry Priv

בעוד שפלאפונים עם מקשים עדיין היו הדבר הכי מתקדם שהיה בסביבה הפופילאריות של באלקברי הרקיעה שחקים, אך עם יציאתם של מכשירים בעלי מסך מגע אנשים נטשו את המכשירים של בלאקברי.

השנה בלאקברי ניסתה לעשות קאמבק עם מכשיר שישלב מסך מגע ומקלדת פיזית בטלפון ׳׳סליידר׳׳ אך לצערה של בלאקברי הוא לא הצליח לעניין כל כך הרבה אנשים וחבל, כי הרעיון טוב אבל הוא הגיע מאוחר מידי ובלאקברי פשוט פספסו את הרכבת.

הכי מיושן: כוננים מכניים

עם ירידת המחירים המתמדת של כונני פלאש (SSD), הגיע הזמן להגיד שלום ולא להתראות לכוננים המכניים שאומנם מגיעים בנפחים גדולים אך איטיים יותר, מתחממים בקלות, נהרסים עוד יותר בקלות ותופסים הרבה יותר מדי מקום. לא הגיע הזמן להודות על הרגעים הטובים ולהיפרד כידידים?

הבחירה האישית: Quick Charge 3.0

היכולת להטעין את המכשיר שלי מ-0% אחוז ל-100% בפרק זמן קצר של 40 דקות היא לפעמים יכולת סופר-שימושית אבל לרוב זה קורה רק אם יש לכם גישה מיידית לשקע חשמל. היכולת של Quick Charge 2.0 לטעינה מהירה וניידת הצילה אותי כל כך הרבה פעמים שאני כבר לא יכול לספור. אני מחכה בקוצר רוח שכבר Quick Charge 3.0 יגיע אלינו.

בהמשך אני אגע ספציפית במחשב עם סיכום שכולו חומרה, ועד אז ספרו לי - מה החידושים שהכי השפיעו עליכם ב-2015?

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC ו-Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י