הרשמה

XCOM 2 - טיפים למפקד המתחיל

אור הפסיד משחק של 15 שעות כדי שאתם לא תצטרכו. הנה הטיפים שיעזרו לכם להילחם בחייזרים ביעילות

כדי שתהיו מוכנים לגמרי להשקה, אור מביא לכם טיפים שישפרו את סיכויי ההישרדות שלכם ב-XCOM 2

XCOM 2, כנראה משחק האסטרטגיה\טקטיקה הטוב ביותר שתשחקו ב-2016, יגיע מחר לחנויות באופן רשמי ויציב אתגר חדש-ישן לשחקנים. למרבה הצער, XCOM 2 נוטה להעניש שחקנים על זה שהם לא באו עם ידע מראש, ומהנסיון האישי שלי (ולא רק!), אני יכול לספיילר שהמשחק הראשון שלכם כנראה ייגמר בהפסד. במקרה שלי, הפסדתי משחק אחרי כ-15 שעות וגם במשחק המוצלח שהגעתי איתו עד הסוף, גיליתי מידע שהיה יכול לעזור לי בהתחלה ולהביא אותי ל-Endgame יותר מהנה. החלטתי לחלוק איתכם את כל המידע הזה כדי שלא תצטרכו להפסיד משחק של 15 שעות, או להגיע לשלבים האחרונים של המשחק ולגלות שאין לכם מספיק משאבים בשביל הנשקים והשריונות החזקים ביותר.

אם עדיין אין לכם מושג אין XCOM 2 עובד, תרגישו חופשי לקרוא את הביקורת המלאה של XCOM 2 ולצפות בסרטון המשחקיות עם חיילי העל של ויגיימס. הנה זה מגיע: הטיפים שכל מפקד מתחיל ב-XCOM 2 חייב לדעת.

אל תהיו לחוצים להתקדם בעלילה

אחד הלקחים הכי חשובים שלמדתי הוא לא לרוץ עם העלילה. בניגוד למשחק הראשון, ב-XCOM 2 יש לחץ תמידי של זמן בזכות ה-Avatar Project, אבל את משימות העלילה אפשר לדחות לעד. המפתח להישרדות ארוכת-טווח הוא בראש ובראשונה - להרחיב את שטח השליטה שלכם כדי שתוכלו להוציא התקפות על בסיסי ה-Avatar Project ובכך להאט את התקדמות החייזרים. ככל שיש לכם שליטה ביותר טריטוריות, כך תוכלו להרשות לעצמכם לקחת את הזמן ולהתחזק. אם תחליטו לרוץ על משימות העלילה, תוכלו למצוא את עצמכם במצב שבו יש לכם הרבה משימות זמינות שיכולות להאט את ה-Avatar Project, אך בשטחים שחסומים בפניכם וללא מספיק זמן להתפרס אליהם.

שמרו על ה-Elerium Cores שלכם!

ב-XCOM 2 יש כמה וכמה סוגי משאבים, אך הנדיר ביותר מביניהם הוא ה-Elerium Cores (לא לבלבל עם סתם Elerium המשמש לדברים אחרים). משאב זה משמש אותנו בעיקר לצורך בניה של אמצעי לחימה: נשקים כבדים, סוגי תחמושת, שריונות מיוחדים ועוד. הרבה מהם מתבטאים בפרוייקטים "נסיוניים", כלומר שבכל פעם שתזמינו תחמושת נסיונית, למשל, תוכלו לקבל סוג אחר של תחמושת (החל מתחמושת רעילה ועד תחמושת נגד שריון). מאוד קל להישאב ל"משחק ההימורים" הזה ולבזבז מלא Elerium Cores בשלבים הראשוניים של המשחק, אבל כדאי שתדעו שככל שהמשחק מתקדם - אתם תמצאו פחות Elerium Cores. למעשה, הדרך היחידה להשיג את המשאב הזה היא על ידי חיסול אויבים ואיסוף השלל שהם השאירו מאחוריהם. אם הכנתם למשל 3-4 סוגי תחמושת, אל תתפתו ליצור עוד גם אם לא קיבלתם את סוג התחמושת שרציתם. בשלבים מאוחרים יותר של המשחק תהיה לכם אפשרות "להמר" על אמצעי לחימה הרבה יותר מתקדמים כולל רימונים מיוחדים, נשקים חייזריים ועוד, ואם לא תקפידו לשמור כמה Elerium Cores בצד אתם תמצאו את עצמכם ב-Endgame וללא הציוד המתקדם שאתם כל כך רוצים.

בנו את מבנה ה-Psi Lab בהקדם האפשרי

ב-XCOM 2 יש 5 תפקידים: ארבעה תפקידים רגילים שכל חייל יכול ללמוד, ותפקיד חמישי - Psi Operative - הדורש מחקר ארוך ובניית מבנה יקר לאימון חיילים מסוג זה. לא אכנס כאן לאיך זה עובד בדיוק, אבל אני כן יכול להגיד שחיילי ה-Psi חזקים משמעותית מכל שאר התפקידים. בזמן שהתפקידים הרגילים עולים ברמות על ידי הריגת חייזרים ומאפשרים בכל פעם בחירה של יכולת אחת מתוך שתיים, חיילי Psi עולים ברמות אך ורק בתוך מעבדת ה-Psi Lab ואם תתנו להם מספיק זמן, הם ילמדו את כל היכולות האפשריות ללא מגבלה או צורך בבחירה. מאחר והאימון שלהם לוקח זמן טהור בלי קשר למספר המשימות שאתם עושים, מומלץ מאוד לחקור ולבנות את ה-Psi Lab ברגע שאתם יכולים (אני מציע להתחיל בבניה כבר בחודש השני של הקמפיין). זה כן יהפוך את החודשים הראשונים שלכם לקשים יותר כי זה כנראה יבוא על חשבון שדרוגים יותר מידיים, אבל אם תעקבו אחרי העצה הראשונה תוכלו להגיע למצב שבו חיילי ה-Psi שלכם נמצאים כבר בדרגה הגבוהה ביותר בזמן שיתר החיילים שלכם עדיין מטפסים בסולם.

נצלו את שדה הקרב לטובתכם והיזהרו ממכשולים

אחד השיפורים המבורכים למערכת הקרב של המשחק זה שהסביבה הרבה יותר דינאמית: אפשר לשבור קירות, לרסק מחסות ואפילו להפיל קומות שלמות. עבורכם, זה אומר שני דברים: מצד אחד חשוב מאוד לא להכניס את החיילים שלכם למצבים בעייתיים. למשל, אם אתם רואים שיש שריפה באיזור של אחד החיילים, נסו להוציא אותו מהנקודה כמה שיותר מהר כי הוא עלול לחטוף נזק מהאש או מפיצוצים שבוודאי יגיעו (האש במשחק רק מתחזקת ומתפרסת הלאה, היא לא ממש נרגעת בשום שלב). חשוב מאוד גם לא לשים את כל החיילים שלכם באופן מקובץ, בייחוד לא על גג או קומה גבוהה כי רימון אחד של האויב יכול להביא לחיסול של כולם. כאשר מרסקים קומה עם רימון או חומר נפץ, כל מי שהיה למעלה חוטף נזק כפול: מהפגיעה של הרימון ומהנפילה לקומה התחתונה. לחיילי XCOM מתחילים זה אומר מוות מיידי, וכך גם לרוב האויבים שתפגשו בהתחלה.

אל תאגרו שדרוגים לנשקים\חיילים

לאורך המשחק אתם תקבלו שלל שדרוגים לחיילים שלכם, המתחלקים לשני סוגים: תוספות לנשק, ומשפרי-יכולות. שדרוגים אלה ניתנים לחיילים ספציפיים כדי לחזק אותם בקרב, ואינם ניתנים להעברה. הנטיה שלי היתה לאגור את כל מה שאספתי עד שלב מאוחר יחסית במשחק, בו יש לי קבוצה של חיילים חזקים שפחות סביר שימותו בקרב. זו היתה טעות משתי סיבות: כאשר חייל שלנו מת, אפשר לאסוף את הציוד שלו ולא לאבד את השדרוגים; וככל שמתקדמים במשחק, כך השדרוגים הופכים ליותר חזקים ומשמעותיים. זה אומר שכל שדרוג שלא תשתמשו בו בהתחלה, כנראה יהיה חסר שימוש עד סוף המשחק.

שיהיה בהצלחה, מפקדים. נתראה בצד השני!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י