הרשמה

ביקורת - Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4

עם מצב עלילתי משופר וגרפיקה מרהיבה, UNS4 מצליח לשפר באיזורים מסוימים אך הרבה מהבעיות של הסדרה נותרו ללא מענה

האם המשחק החדש של Naruto מצליח לחדש? אור יצא לבדוק

לצד זכיונות חזקים בעולם משחקי המכות כמו Mortal Kombat, Tekken ו-Street Fighter - כאלה שמקבלים משחק חדש כל 3-8 שנים - צצו לאורך השנים זכיונות אחרים שהחליטו להוציא משחק חדש בכל שנה כמו Dragon Ball Z ו-Naruto. עבור הצרכנים, השקה של משחק חדש בכל שנה זה די בעייתי ויקר לכיס - הרי מי שרוצה להתמודד מול יריבים באונליין ולא להיתקע מול מסך החיפוש, צריך להוציא 50$ מכיסו בכל שנה ושנה. אבל Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 לא לגמרי נכנס לספוט של "המשחק השנתי", גם כי הוא פספס את התאריך ב-2015 ודילג שנה, וגם בגלל שהכותר החדש הוא הראשון להביא את הסדרה לקונסולות הדור הנוכחי. אז האם UNS4 מביא עוד בשורה חוץ משיפורים גרפיים, או שאין הרבה חדש תחת השמש? התשובה הקצרה היא "יש חדש, אבל לא הרבה". UNS4 מצליח להשתפר בחלק מהמקומות אך באחרים יש לו את אותן בעיות שליוו את הסדרה כבר מהימים הראשונים.

היזהרו מהאיש במסיכה

UNS4 עוקב אחר העלילה הסבוכה של סדרת Naruto Shippuden מהעונות האחרונות של האנימה, ומתאר את הקרב הארוך והאפי של הנינג'ות נגד Madara ו-Tobi שרוצים להשמיד את העולם. אחד הדברים האהובים עלי ב-UNS4 הוא דווקא ה-Story Mode, שבמשחקים הקודמים נטה להיות מייגע ומשעמם עם יותר מדי קטעים סינמטיים ומעט מדי אקשן, אך הפעם עשוי בצורה הרבה יותר מדוייקת. הסיפור לא מנסה להכניס את כל התוכן של הפרקים לתוך המשחק, ועושה הרבה קפיצות כרונולוגיות שהשחקן יכול להשלים דרך צפיה באנימה או במאנגה. מי שלא מבין שום דבר ביקום של Naruto אולי ימצא את עצמו קצת מבולבל, אבל בתור מישהו שהפסיק לצפות בסדרה לפני יותר מעשור - עדיין הצלחתי להבין מי נגד מי, ומה המניעים של כל אחד. העלילה מורכבת מפרקים עם פתיח וסגיר סינמטי, ולפחות קרב אחד באמצע. המשחק אפילו מספיק נחמד כדי להגיד לשחקן כמה זמן בערך לוקח לסיים כל פרק. עם הנוסחה הזו, Namco מוכיחה ש"פחות זה יותר" כי במקום לדלג על הסרטונים ולקפוץ ישר לקרב, מצאתי את עצמי מהופנט לאירועים והתפתתי לשחק עמוק אל תוך הלילה כדי לצלול עמוק אל תוך העלילה. בניגוד לסדרה, תמצאו מעט מאוד פלאשבקים ופילרים בעלילה של UNS4, שזה מה שגרם לי להפסיק לצפות בסדרה מלכתחילה.

מצב ה-Story Mode ייקח לכם כ-5 שעות לסיום אבל הקרב רק מתחיל כאן: בתור משחק מכות שנתי שנשען רבות על תוכן של שנים קודמות (כמו דמויות ומצבי משחק), ל-UNS4 יש כמות מרשימה מאוד של תוכן היישר מהקופסא. מצבי ה-Free Play יאפשרו לכם לשחק נגד חברים גם בפורמט של טורניר או ליגה, מה שיכול להיות מגניב לערב של Naruto עם חברים, וכל זה עם כמות מגוכחת של מעל 100 דמויות. יש גם את מצב ה-Adventure ששולח אתכם למשימות ואתגרים ברחבי העולם. אפשר לשחק בתור דמות אחת או לבחור עד שני עוזרים, אבל בגלל מערכת הקרב - כל דמות היא מאוד שטחית ומורכבת ממספר מצומצם של התקפות ותרגילים. עם הזמן למדתי שזה לאו דווקא דבר רע: מה שחשוב לדעת במשחק זה את המכניקה וההתנהלות בשדה הקרב, ובשלב הזה זה לא כל כך משנה איזו דמות אתם בוחרים. המשמעות היא שכל שחקן יוכל לקחת את הדמות האהובה עליו מהסדרה בלי להרגיש שהוא נשאר יותר מדי מאחור. עדיין יש דמויות חלשות וחזקות במשחק, אבל הפער הרבה יותר קטן מבמשחקים אחרים.

מערכת קרב פשוטה עם הרבה שואו

מערכת הקרב קיבלה מעט מאוד שינויים ונשארה פחות או יותר זהה ממשחקים קודמים: לכל דמות יש מספר קטן של קומבואים ומהלכי Jutsu (תרגילים מיוחדים), וברמת הביצוע אין את האתגר שתמצאו במשחקים אחרים - לטוב ולרע. למשל, אם בא לכם לבצע קומבו של 200 מכות אתם כנראה יכולים לעשות את זה כל עוד יש לכם מספיק צ'אקרה, ולהשתמש במהלך פשוט ש"מבטל" את הפעולה האחרונה שעשיתם ומאפשר לחזור על אותן מכות שוב ושוב ושוב בלי להגיע למהלך הסיום. כל דמות יכולה להתחמק מנזק עד 4 פעמים רצוף עם מד שעולה באיטיות לאורך הקרב, כך שרוב הקרבות מתמקדים על לפתות את היריב להשתמש בכל ההתחמקויות שלו ואז לתפוס אותו עם קומבו ונזק גדול. העובדה שאפשר לבחור דמויות תומכות עוזר להכניס קצת עומק אבל זה לא פיצ'ר חדש; מה שכן חדש זה האפשרות להחליף בין הדמות שאתם משחקים איתה לאחד העוזרים, ואנימציות חדשות לתרגילי ה-Team Ultimate Jutsu כשבוחרים שילובים מסויימים של דמויות. אלה שני פיצ'רים שלגמרי היו צריכים להיות שם מההתחלה, אז Namco לא בדיוק מחדשת אלא יותר מצמצמת את הפער שהיא בעצמה יצרה. בסך הכל, הקרבות אולי לא דורשים רמת ביצוע מטורפת אבל הם נראים מצויין ומצליחים לשחזר את ההרגשה של הקרבות בסדרה. לא לגמרי התחברתי להתמקדות בשואו במשחקים הקודמים, אבל עם הזמן הבנתי שזה לאו דווקא רע כי בתור צופה כיף לראות את הקרבות (בייחוד כשיש דמויות שאתם עדיין לא מכירים) וכל הכלים הכי מגניבים כמו ההתקפות האולטימטיביות קלים לביצוע ופתוחים גם לשחקן שהרגע למד איך משחקים. הבעיה הכי גדולה של מערכת הקרב היא אותה בעיה שקיימת מהמשחק הראשון: הקרב אולי נראה טוב אבל אין כאן את המתח שמשחקי מכות אחרים מצליחים לייצר, או את הסיפוק בלבצע מהלכים מטורפים על היריב. זה משהו שקשה לשים עליו את האצבע, אבל אם Street Fighter V מרגיש מאוד מספק בגלל השילוב של אנימציה ומשחקיות - UNS4 מרגיש לא מספק בדיוק מאותן סיבות.

בתור מישהו שכן מתפתה לרכוש את המשחק החדש עם כל שנה שעוברת, בכל פעם מחדש אני מתבאס על מצב ה-Online. לא רק שהנטקוד רחוק ממושלם ויש הרבה בעיות חיבור ולאגים, הבעיה החמורה יותר היא שקשה למצוא שחקנים ברשת. גם אם תמצאו שחקנים, יש סיכוי די נמוך שתמצאו מישהו ברמה שלכם, בייחוד אם אתם ממש noobs או להיפך - ממש טובים במשחק. עם ההשקה של Street Fighter V עוד שבוע בדיוק, החשש הכי גדול שלי הוא שמצב הרשת של UNS4 יהפוך לבית קברות באופן כמעט מיידי, אבל בניגוד למשחקים אחרים - יכול להיות שעדיין תרצו לקנות אותו בשביל התוכן שהוא מציע לשחקן יחיד ולערבי חבר'ה.

זהו המשחק הראשון שיוצא לקונסולות הדור הנוכחי, אך לי יצא לשחק בו דווקא על ה-PC. הביקורת ב-Steam חלוקות לגבי הביצועים של המשחק, אבל אני יכול להעיד שעל מחשב G550 של ASUS קיבלתי ביצועים מושלמים ברזולוציה של 1080p. למרבה הצער, אין אפשרויות גרפיות לשיפור או עיצוב החוויה, וקצב הפריימים נעול משום מה על 30 לשניה. הגרפיקה של UNS4 בהחלט עלתה מדרגה וזה מפתיע כי Namco הצליחו לשחזר את המראה וההרגשה של האנימה עוד בדור הקודם. ועם זאת, המשחק נראה לא פחות ממרהיב: הכל צבעוני וחי, הדמויות והתרגילים נראים כאילו יצאו היישר מהאנימה, ובזכות העוצמה של הדור הנוכחי קיבלנו סוג חדש של קרבות עלילתיים נגד עשרות ומאות אויבים בו זמנית. כמו במשחקים הקודמים, הדיבוב עשוי מצוין ואפשר להחליף בין הדיבוב באנגלית לדיבוב המקורי ביפנית.

השורה התחתונה

כמו הרבה זכיונות שמשריצים כותר חדש בכל שנה, עם Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 אתם אמורים לדעת בדיוק מה אתם מקבלים: משחק מכות כיפי וזורם עם מכניקה פשוטה והרבה תוכן - שחלק גדול ממנו ממוחזר ממשחקים קודמים. לא הרבה השתנה מהמשחקים הקודמים, אבל אתם כן יכולים לצפות למצב עלילה משופר עם פחות פילרים וחפירות מיותרות ויותר אקשן; מערכת קרב פשוטה אך מהודקת; כמות עצומה של דמויות עם הרבה מצבי משחק; ומעל הכל - גרפיקה יוצאת מן הכלל שמפיחה חיים בדמויות האנימה המוכרות. לשם שינוי לא צריך להיות מבינים גדולים ב-Naruto כדי להבין מי נגד מי, אבל אם שיחקתם בכותרים הקודמים ולא התחברתם למערכת הקרב - כנראה תעדיפו להתרחק גם מ-UNS4.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 זמין עבור ה-Xbox One, PS4 וה-PC.

https://static.vgames.co.il/images/sections/news/content21439_45987_4_1455020855.jpeg

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:31 09.02.2016 | SonGoku SonGoku

    זה משחק ממש כפי והם שינו קצת את המערכת הקרב

  2. 2

    20:48 09.02.2016 | מיכאל מיכאל (אורח)

    כל הקטע במשחקים זה האונליין כי אתם הריי לא תשארו תקועים בלשחק עם עצמיכם כל החיים שלכם, אני ברמה גבהה במשחק הזה והאונליין סבבה לגמריי.
    לא קשה למצוא שחקנים ועכשיו כשעברתי מ-PS3 ל-PS4 יש אפילו יותר שחקנים מקודם כי הקהילה של נארוטו סטורם התרחבה.
    הינך טוען שברגע שהצ'אקרה נגמרת זהו הסוף של הקרב אך אתה טועה משום שאתה כל הזמן ממלא צ'אקרה על ידי לחיצה על המשולש בשלט הפליסטיישן וה-Y באקסבוקס וכך מוודה שתמיד יש לך צ'אקרה. בנוסף לכך כשאחוז החיים שלך יורד עד אחוז מסויים, בערך לחצי, יש לך אפשרות לעשות התפתחות וכל הצ'אקרה שלך מתמלאת בצורה אוטומטית.
    מערכת הקרב דווקא כן השתנתה בכך שהוסיפו עוד 2 סיבובים לקרב במקום להשאיר רק אחד וכך המשחק הופך ליותר זורם וכיפי כמו כן החלפת הדמויות באמצע הקרב שהוא גם כן פיצ'ר חדש המאפשר ליצור קומבואים חדשים משפר את רמת המשחק אם יודעים להשתמש בו נכון.
    לשחק במשחק סטורם 4 במחשב לא משתלם כמו בקונסולות כמו האקסבוקס וואן והפליסטיישן 4 מכיוון שבאונליין אין כמעט אף אחד בגרסת המחשב לעומת הקונסולות שמאז ומתמיד היו הרבה שחקנים ועם יציאת סטורם 4 לדור הקונסולות החדש כמות השחקנים אף התרחווה עוד יותר.
    אם שיחקת במשחק במחשב בגרסת הסטים אין פלא שלא מצאת הרבה שחקנים ברשת לכן אין באפשרותך לשפוט את האונליין במשחק הזה.
    לסיום דבריי אני ממליץ להשיג את המשחק הזה אך ורק לקונסולות מכיוון שכך תוכלו לשחק באונליין בלי הבעיות המתוארות וליהינות ממנו במלואו.
    מי שרוצה להוסיף אותי ב-PSN ולשחק בסטורם בכיף.
    ה-PSN שלי הוא: MichaelRusPro

  3. 3

    10:48 10.02.2016 | אור מנטש אור מנטש

    ל-2 כמו שציינתי בביקורת יש לי הרבה נסיון עם הסדרה ואת רוב המשחקים לא שיחקתי בPC אלא בx360. הבעיה שתמיד היתה זה שבתקופת ההשקה יש מלא שחקנים ותוך חודשיים זה דועך כי לרוב נהיה משעמם והם עוברים לדברים אחרים. מי שנשאר זה רק השחקנים הכי טובים, שזה סבבה למי שממש טוב ומבאס לכל השאר.
    ולגבי מערכת הקרב, אני לא רואה את הדברים האלה בתור "חידושים" כי הם היו צריכים להיות קיימים ב-2012 אם לא לפני (החלפת דמויות וכו').

  4. 4

    13:48 19.02.2016 | tobi tobi (אורח)

    הבנתי מה שכן שהגרסה למחשב היא די נוראית, רצה על 30FPS וכמעט לא שחיקה. על איזה מכשיר בדקתם את המשחק?

  5. 5

    10:11 23.01.2017 | עדיאל עדיאל (אורח)

    מישהו יודע איך לקבל שחקנים בנארוטו סטורם 4
    סיימתי את story ואת adventure ולא קיבלתי שחקני חדשים

  6. 6

       | פורסם ע"י