הרשמה

ביקורת - Logitech G502 Proteus Spectrum

נוחות, דיוק ושלל פיצ'רים נפגשים בעכבר אחד

אור הכין את עצמו במשך חודשים לביקורת על העכבר האהוב עליו - G502 של לוג'יטק

אחת הרכישות הכי טריקיות שכל גיימר עומד מולן אחת ל-3 שנים בערך היא כמובן עכבר הגיימינג - כמה כדאי להשקיע? איזה פיצ'רים אני מחפש? האם כדאי לקנות עכבר שמתאים ל-FPS או ל-MMO? אלחוטי או חוטי? דונגל או Bluetooth? עם מאקרו או בלי מאקרו? וזה ממשיך וממשיך. הבעיה עם עכברים כיום היא שרובם מוצעים באותו טווח מחירים, מה שהופך את הבחירה לאפילו יותר קשה. ל-Logitech יש מגוון עצום של עכברים לכל סוג של משימה, אבל העכבר האהוב עלי הוא בהחלט ה-G502, ואני אנסה להסביר למה.

יותר נוח ממה שהוא נראה

הדבר שהניע אותי בשנים האחרונות בקניית עכבר אישי זה שהוא חייב להיות אלחוטי דרך Bluetooth - זאת כדי שאוכל להשתמש בו על המחשב הנייד גם כשהוא רחוק ממני (למשל כשהוא משמש כקונסולה ומחובר לטלויזיה) בלי "לבזבז" שקעי USB. במשך שנים חיפשתי עכברים קטנים וקומפקטיים שמצליחים להיות נוחים ומספקים תמיכה לכל היד (לפחות במקרה שלי), ונרתעתי מעכברים חוטיים גדולים ומסורבלים. את ה-G502, עכבר חוטי שבהחלט לא תומך ב-Bluetooth ולא מתאים לצרכי היום-יום שלי, הכרתי דרך העבודה. היתה לי אפשרות לבחור מבין כמה עכברים של Logitech לשימוש במשרדי ויגיימס ובהתחלה לא רציתי את ה-G502 כי הוא נראה יותר מדי כמו העכברים שאני לא מתחבר אליהם - גדולים ומסורבלים עם מלא כפתורים (11 ליתר דיוק). אבל ברגע שהחזקתי אותו ביד - גיליתי שהוא מתאים בדיוק למידות שלי, לא מרגיש מסורבל ומאפשר גישה נוחה יחסית לכל הכפתורים שלו גם למי שיש יד יותר קטנה. מכל הכפתורים בעכבר, יש רק אחד שהרגיש לי פחות נגיש ואותו הגדרתי בתור "dpi up", כפתור שאני פחות משתמש בו. חשוב לציין שמדובר בעיצוב א-סימטרי שמתאים ספציפית לימניים, אז אם אתם שמאליים - זהו כנראה לא העכבר בשבילכם. עיצוב העכבר נראה עתידני ומצופה בצדדים בגומי מחוספס שמשפר את היציבות וצבע שחור-מט לצד תאורה ניתנת-לעיצוב בצד העליון שלו.

מתאים לכל מטרה

היום יש טרנד אצל הרבה חברות ציוד-היקפי לייצר עכברים ומקלדות שמתאימים ספציפית לז'אנרים מסוימים של משחקים. ל-Logitech יש לא מעט כאלה ובראשם ה-G600 MMO שמגיע עם כמות מגוכחת של כפתורים בצד שמאל ומתאים בעיקר לשחקני MMO שרוצים שליטה מירבית עם העכבר. ה-G502 לא הותאם ספציפית לז'אנר מסוים אך אפשר להגיד שהוא מתאים להכל, החל ממשחקי יריות ועד משחקי אסטרטגיה בזמן-אמת. נכון, אין לו 20 כפתורים ניתנים לתכנות כמו ה-G600 אבל יש לו יותר כפתורי מאקרו מעכבר הגיימינג הממוצע, שליטה נוחה ב-dpi, שליטה על משקל העכבר, גלגלת שני-מצבים ותאורת RGB הניתנת לעיצוב והתאמה. כל אלה מאפשרים למשתמש להתאים את העכבר לצרכיו ובעזרת התוכנה של Logitech אפשר להגדיר ולהחליף בין פרופילים.

אז בואו נתחיל מההתחלה: ה-G502 מגיע עם 5 משקולות 3.6 ג' אותן אפשר לשבץ בהתאם לצורך בתחתית. מי שרגיל לעכברים קטנים ומהירים יכול להסיר את כל המשקולות, ומי שרגיל לעכברים יותר כבדים יוכל לשבץ את כולן. כמו כן, אפשר למקד את המשקל באחד הצדדים או לפזר את המשקל שווה בשווה. במקרה שלי, הלכתי על 3 משקולות ששובצו לאורך העכבר ולא בצדדים, מה שנותן תחושה מאוזנת ומדוייקת. אני ממליץ לנסות כמה אפשרויות שונות ולראות מה מתאים לכם. אחרי שהתאמתם את המשקל לצורך שלכם, הצעד הבא הוא בדרך כלל הגדרת דרגות ה-dpi, או במילים אחרות - מהירות ורגישות התנועה של העכבר. ה-G502 יכול להגיע עד 12,000dpi ותוכלו להחליף בין כמה דרגות בעזרת שני כפתורים, ולראות איפה אתם עומדים בעזרת נורות לד בצד השמאלי של העכבר. המשקל המשתנה ודרגות ה-dpi הופכים ביחד את העכבר ליותר ממתאים עבור משחקי יריות ואסטרטגיה בזמן-אמת, ואלופים אמיתיים יוכלו לנצל את הפיצ'ר הזה ולעבור בין המצבים בתוך המשחק כדי להוציא מהעכבר את המיטב. למשל, במשחקי יריות אפשר להשתמש בערך dpi גבוה כאשר אתם בתנועה, ולהוריד אותו למטה כשאתם צריכים להגיע לדיוק מירבי מרחוק בעזרת רובה צלפים.

מאקרו להמונים

כמו רוב עכברי הגיימינג, גם ה-G502 מגיע עם כמה וכמה כפתורי מאקרו אותם אפשר לעצב ולשנות דרך התוכנה הייעודית של Logitech. בתור מי שמבלה את רוב זמנו הפנוי בלשחק עם גיימפאד אף פעם לא נכנסתי יותר מדי עמוק למחוזות המאקרו אבל שחקני MMO ו-RTS נוטים להשתמש בכל כפתור מאקרו שהם יכולים לקבל. למשל, תחשבו איזה נוח זה לקבל כפתור בעכבר שממקד את המצלמה על בסיס האם שלכם ב-Starcraft II, או כפתור בלעדי לכל אחת מהיכולות של הגיבור שלכם ב-LoL או DOTA 2. אולם, לא הרגשתי שכל הכפתורים נגישים באותה רמת נוחות אז כדאי שתתנסו בעצמכם ותוודאו שהכפתור שהגדרתם אכן לחיץ ונוח לשימוש גם כשאתם תחת אש. מצד שני, יכול להיות שזה רק אני ומי שיש לו אצבעות קצת יותר ארוכות יוכל להגיע לכל הכפתורים באותה רמת נוחות. עוד פיצ'ר קטן שאהבתי זה גלגלת הכוללת שני מצבים הניתנים להחלפה בלחיצת כפתור: מצב "חופשי" לתנועה חלקה של הגלגלת או מצב "גימגום" כמו שיש ברוב העכברים.

השורה התחתונה

עכבר ה-G502 של Logitech עושה עבודה מצויינת בלהיות מתאים לכל ז'אנר וסיטואציה, וזה בזכות יכולת ההתאמה הגבוהה שלו. המשתמש יכול לשלוט במשקל, תאורה, גלגלת, מהירות (dpi) וכמובן בתפקיד הכפתורים וכל זה בנוחות מירבית וללא מאמץ מיותר. במחיר שנע סביב ה-400 ש"ח הוא בהחלט לא העכבר הכי זול בשוק, אבל הוא עושה הכל נכון ויכול להתאים לכל סוגי הצרכים החל מגלישה באינטרנט ועד משחקים מורכבים מז'אנרים שונים. מאחר ואני משתמש בעכבר הזה באופן יומיומי במשך כשנה, אני יכול להעיד גם על העמידות הגבוהה שלו - הוא מרגיש היום כמו חדש, ורוב הסיכויים שהוא ימשיך לתפקד ללא בעיות גם בשנתיים הבאות לפחות. אם אתם מחפשים עכבר מצוין ולא רוצים להתחייב לאף דגם המותאם ספציפית לצורך או ז'אנר מסוים - ה-G502 של Logitech הוא בחירה מצויינת.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    02:35 30.03.2016 | WarFox89 WarFox89 (אורח)

    קניתי את העכבר הזה מוייגיימס שהיה במבצע לפני שנה וחצי בערך ואני חייב לומר שזה עכבר מדהים, נוח ואיכותי. לא נתקלתי הרבה זמן בעכברים כאלה. אני משתמש בו, ב-DEATHADDER וטיפאן של רייזר באופן קבוע והם מצוינים. מומלץ בחום.
    אחלה ביקורת!

  2. 2

       | פורסם ע"י