הרשמה

ביקורת - HyperX Savage SSD

עם ביצועים ללא פשרות ה-SSD של HyperX לא משאיר ספקות

אם אתם מחפשים SSD לגיימינג זאת הבחירה הנכונה

ל-HyperX יש שתי סדרות של כונני SSD. מצד אחד את סדרת-Fury שמיועדת לשוק הביניים-תחתון ומן הצד השני את סדרת ה-Savage המיועדת לשוק הביניים-עליון. לכן כשסיפרו לי שאני מקבל לביקרות SSD מסדרת Savage ציפיתי לו בכליון עיניים, בזכות העובדה ש-HyperX היא חברת בת של Kingston, יצרנית זכרונות בעלת ניסיון של שנים רבות. אז שנתחיל ונראה מה הוא שווה?

תענוג מהרגע הראשון

כמו כל מוצר של HyperX, גם כאן האריזה והתוספות הן מושלמות. כשפותחים את האריזה אנו נפגשים לראשונה עם הכונן במלוא הדרו שיושב בתוך ספוג מגן. מתחת לכונן יש מסגרת פלסטיק עם דבק שאפשר לחבר לכונן. הספוג המגן מסתיר מתחתיו עוד מספר תוספות, אחרי שמרימים את הספוג המגן נגלים אלינו שתי שקיות עם ברגים שונים כדי להבריג את הכונן למגירה שמגיעה גם היא עם הכונן, המגירה ממירה את הכונן לגודל 3.5 אינץ של הארדיסקים על מנת להקל בהתקנתו במחשב, וכן קוד לתוכנה ייעודית של HyperX לכונן. אני חייב לציין לטובה את האריזה של HyperX, מחירו של הכונן הוא גבוהה יותר מהמתחרים באותה הקטגוריה אך לגמרי מרגישים כי משלמים עם מוצר פרימיום.

מהיר, אבל כמה מהיר?

קצת מידע טכני על הכונן, Kingston וגם HyperX משתמשות בתכנון ובניה דומים של הכוננים שלהן, שניהן משתמשןת בבקר (Controller) זהה ובשבבי זיכרון של טושיבה שידועים במהירות ובאמינות גובהים. בנוסף ראוי לציין שככל שנפח האחסון של הכונן גדל אזי המהירות יורדת במעט בגלל עומס על הבקר. בביקורת זאת השתמשתי בכונן עם נפח איחסון של 240GB. על מנת לבדוק את מהירות הכתיבה והקריאה של הכונן השתמשתי בתוכנה-CrystalDisk. אז אחרי ההקדמה בואו ניגש למבחני הביצועים:

 כפי שאתם יכולים לראות הכונן משיג ביצועים גבוהים גם במבחן הקריאה וגם במבחן הכתיבה. הרבה חברות מפרסמות מהירויות גבוהות בהרבה ממה שהכוננים שלהם מציגים בפועל, הפרשים שלפעמים מגיעים למעל 100 מגה, לעומת זאת HyperX מפרסמים מהירויות מאוד קרובות למה שהכוננים שלהם מציגים, ואני חייב לתת להם קרדיט על זה.

הכל טוב ויפה, אבל איך זה מתקשר לגיימינג?

מבחן של מהירות קריאה/כתיבה הוא מבחן שלוקח את הכונן לקצה והוא מעמיס עליו עומס שלא יקרה באמת בשימוש רגיל, לכן החלטתי לבחון את מהירות הכונן על ידי מדידת זמני טעינת המשחקים שזה מה שהוא מיועד בשבילו, בחרתי חמישה משחקים ואפרט בקצרה למה בחרתי בכל אחד, את זמני הטעינה בדקתי מול כונן SSD שמהירותו דומה למהירות ה-Savage.

  • GTA V- עולם פתוח ענקי שיצריך מהכונן לטעון הרבה קבצים.
  • Fallout 4- גם כאן עולם פתוח גדול בדומה ל-GTA.
  • Battlefield 4- בחרתי במפה הכי גדולה שיש למשחק להציע עם 64 שחקנים פעילים, בגלל הגודל וכמות הקבצים הענקית שיש לטעון בנוסף לשחקנים עצמם.
  • Just Cuase 3- למשחק יש זמני טעינה ארוכים אז רציתי לראות מה אפשר לעשות בעניין.
  • The Witcher 3- גם הוא משחק בעל עולם פתוח ענקי עם הרבה דמויות דינאמיות.

כמו שאפשר לראות בבירור, ה-Savage ניצח את הכונן של Corsiar בכל משחק, בהפרשים של 12 ועד 20 שניות הפרש כשלקח ל-Just Cuase 3 יותר מדקה כדי להיטען בכונן של Corsiar. כאמור HyperX משתמשים בשבבי זיכרון של טושיבה שהם מהירים מאוד והם מתקשרים עם בקר ייעודי שנבנה ותוכנן במיוחד בשבילם ובזכות זאת ה-Savage מצליח להיות מהיר הרבה יותר מהכונן של Corsiar, למרות שגם Corsiar משתמשים בשבבים של טושיבה.

השורה התחתונה 

לפי דעתי ככה צריך להיות מוצר פרימיום, החל מהקופסא והתוספות דרך הנראות ועד לביצועים. אז אם אתם מחפשים את כונן SSD מהיר, אמין וטוב ה-Savage הוא כנראה הבחירה הנכונה, אולם אם אתם לא יכולים לשלם את התוספת במחיר ואתם כן מחפשים כונן SSD, לא בטוח שה-Savage הוא המוצר המתאים. תג המחיר של הכונן הוא 550 שקלים לדגם בעל נפח איחסון של 240GB.

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC ו-Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:29 27.04.2016 | ב ב (אורח)

    http://www.tomshardware.com/reviews/kingston-hyperx-savage-240gb-ssd,4134.html

    http://techreport.com/review/28935/kingston-hyperx-fury-and-sandisk-ultra-ii-ssds-reviewed/5

    וכמו כן יש גם ביקורות אוהדות יותר, אבל בשורה התחתונה - זה הארד-דיסק טוב, אין ספק בזה, אבל הוא עדיין SSD עם אותה טכנולוגיה לשוק הביניים, והוא בפירוש לא איזו בשורה חדשה בתחום או מוצר סופר מהיר שיעלה לכם את כל המשחקים בשלוש שניות וחצי כמו שמוצג פה. הוא בטח לא מצדיק החלפה של SSD מהשורה הראשונה שיצא בשנתיים-שלוש האחרונות.

    תעשו ביקורות קצת יותר אחראיות, בבקשה.

  2. 2

    10:19 27.04.2016 | אורח 2 אורח 2 (אורח)

    הדבר הראשון שלא אמרתם זה שהכונן שמתחרה הוא כונן תקציבי פשוט וזה רק הגיוני שיהיה פער כזה בין הכוננים, בנוסף הhyper x
    ידועים בבעיות שונות ובכללי לא הכי מומלצים מבחינת אמינות.

  3. 3

    11:35 27.04.2016 | WarFox89 WarFox89

    מרגיש יותר כמו פרסומת מביקורת אבל ... Whatever

  4. 4

    15:06 28.04.2016 | maraca maraca

    SAMSUNG 850 EVO עדיף בהרבה

  5. 5

       | פורסם ע"י