הרשמה

ביקורת - Hitman: Sapienza

אחרי שנהנה מהפרק הראשון, גיא דהן יוצא לסיבוב שני עם סוכן 47

הפרק השני מצליח להתעלות על הפרק הראשון, אבל עדיין סובל מבעיות טכניות רבות

Hitman הוכיח לכולם בפרק הראשון כי הוא עובד בצורה הטובה ביותר במפות פתוחות ונגישות, ולא כשהוא גורם לשחקנים לעבור שלבים צפופים וליניאריים המעניקים לשחקן חופשיות מינימלית ביותר. כשביקרנו בפריז, המטרות שלנו הסתובבו בתוך אחוזה ענקית והיו מוגנים ביותר, מה שעזר לנו להבין יותר טוב את מערכת ה-Opportunities. המערכת עזרה מצד אחד לשחקן לגלות דרכים חדשות(ורבות) להתנקש במטרות, אך מצד שני הרגישה כאילו היא מחזיקה לנו את היד ביום הראשון לבית הספר ומוודאת שאנחנו יודעים בדיוק מה לעשות בכל דקה. הפרק השני מרגיש שונה מאוד, ומצליח להשתפר בכמעט כל דבר מהפרק הראשון.

המטרה: איטליה

הפרק השני, אשר נקרא World Of Tommorow, מעביר אותנו מתצוגת אופנה יוקרתית בפריז, לחופים השמשיים של איטליה, בעיירת סאפיינזה. אז נכון, גם פה תראו אחוזה ענקית עם אבטחה כבדה אשר תחזיק את המטרות שלכם, אך זוהי פיסת הדימיון היחידה שיש לשני הפרקים. מדובר בשלב פתוח וחופשי יותר מהפרק הראשון, כתוכלו ממש ללכת לאיבוד בתוכו. ברחבי המפה תוכלו למצוא בניינים ואזורי מגורים שתוכלו להיכנס אליהם ולחקור את החיים של האזרח האיטלקי הפשוט, ואולי אפילו תגלו כמה סודות מעניינים שיעזרו לכם להשלים את המשימה.

הכירו את המטרות שלכם לפרק זה: סילביו קארוסו - מדען גאון עם בעיות ילדות הקשורות לאימו; מה שמוביל לכמה אפשרויות התנקשות מעניינות, כמו האופציה להתחפש לפסיכולוג של קארוסו, לדבר איתו ואז לחנוק אותו עם כרית, להפעיל קלטת ישנה מילדותו ולחכות שיכנס לחדר ויתחיל להתרגש, מה שיאפשר לכם להתגנב מאחוריו תוך כדי שאתם מחופשים ל-Plague Doctor (מסכת ציפור מחודדת, חליפה שחורה) ולשסף את גרונו עם סכין להקרבת קורבנות כשברקע מתנגן שיר רוק איטלקי משנות השמונים; או שתוכלו פשוט להחליף את כדור הגולף שלו בכדור מתפוצץ. Hitman תמיד הצליח לשלב את הרצינות בהתנקשות מטרות יחד עם הומור שחור, וזה חוזר בגדול בפרק השני. המטרה השנייה, פרנצ'סקה די-סאנטיס, מדענית אשר משמשת כמוח העיקרי מאחורי פרוייקט שהשניים עובדים עליו - נשק כימי אשר משמש כווירוס ומסוגל להתביית על בן אדם ספציפי ולהרוג אותו. כשזה מגיע לדי-סאנטיס, אפשרויות ההתנקשות לא מאכזבות. הרעלות, מנורות נופלות, כדורי תותח; אתם כבר מכירים את התהליך. בנוסף הפרק השני מציג בפני השחקנים משימה שלישית, והיא להשמיד את הווירוס לפני שפיתוחו יושלם, מה שיקח את השחקנים עמוק מתחת לאדמה למעבדה מושכללת.

טבעי יותר, פתוח יותר

שוני נוסף מהפרק הראשון הוא שהמטרות שהיו לנו בפרק הקודם היו דמויות ציבוריות עם שומרי ראש מכל צד, אבל מה שמרגיש מאוד אורגני ומהנה הוא העובדה שהמטרות שלכם בפרק הזה פשוט חיות את חייהן. נכון, גם הן מוגנות, אבל הן לא חושדות בכלום; בגלל שאף אחד לא אמור לדעת על הפרוייקט שלהם. מבחינת האפשרות לחזור על המשימות בגישות שונות, גם הפעם המטרות שלי המשיכו לסקרן ולאתגר עם דרכים שונות להתנקש בהן. לצערי, המשימה הנוספת על הווירוס אינה עובדת באותה צורה. גיליתי שני דרכים לעשות את זה, ופה זה נגמר. אחרי כמה פעמים שהשלמתי את השלב, כבר התחלתי לתעב את החלק האחרון במשימה כיוון שהוכרחתי לעשות בדיוק את אותו הדבר שוב ושוב.

הבעיות הטכניות חוזרות בגדול

הדבר ש-Hitman הכי מתקשה בו הוא בצד הטכני. הגרפיקה נפלאה, שלא תבינו לא נכון, אבל המשחק קרס לי יותר מדי פעמים במהלך הזמן ששיחקתי בו, שלא לדבר על הצורך התמידי והלא מובן לחיבור רשת. התנתק לכם החיבור במקרה? מצטערים, אבל אנחנו צריכים להעיף אותך לתפריט הראשי. לא שמרת? בעיה שלך! מבחינת משחקיות, ה-AI של הדמויות נתקל לפעמים בבעיות. פעם אחת שומר שחקר חפץ שזרקתי היה בדרכו לחקור כשלפתע פנה וחזר למקום ממנו בא לפני שהספיק לעשות שני צעדים בודדים. במקרה אחר, שומר הצליח לראות אותי פורץ דלת, כשהוא נמצא קומה מתחתי.

השורה התחתונה

Hitman: Sapienza מוכיח לנו שוב כמה זה כיף להיות מתנקש מקצועי במפה פתוחה שרק מחכה שתחקרו אותה. אם IO Interactive תמשיך ככה, היא עלולה לשחרר את משחק ה-Hitman הטוב ביותר שלה. אפשרויות ההתנקשות מתגמלות ונותנות לשחקנים סיבה לחזור ולשחק שוב, כל פעם בדרך אחרת ובכל פעם לגלות עוד קצת ממה שאיטליה מחביאה, ואם תצליחו להתגבר על הבעיות הטכניות, ההנאה מובטחת.

גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:42 05.05.2016 | Itay Itay (אורח)

    קניתי את המשחק לפני כמה ימים, ממש במקרה בדיוק באותו יום שיצא הפרק השני, ובינתיים אני מאוד מרוצה. מסכים כמעט עם כל דבר שאמרת, למרות שאני חייב להגיד שהעובדה שהמשחק דורש חיבור אינטרנט תמידי לא ממש מפריע לי ולא עשתה לי יותר מדי בעיות, ואני מניח שהיא לא תעשה בעיות לרוב השחקנים שיש להם את התשתית האינטרנטית של החברות המובילות (אבל היו לי בעיות טכניות אחרות...). אבל משהו שקצת הפריע לי ושכנראה לא שמת לב אליו הוא שאין מכוניות ואופנועים נוסעים בכבישים

  2. 2

       | פורסם ע"י