הרשמה

ביקורת: משחקי הכס – "שובר השבועה"

ספוילרים לפרק השלישי של העונה השישית

"המשמרת שלי נגמרה"

אז הנה פרק שמוכיח לנו שלא צריך להתחיל לספור גופות בשביל שפרק במשחקי הכס יהיה מצוין. למרות שכן הייתה הוצאה להורג של אולי ואליסר, לא מדובר כאן במהלך שיגרום לשינוי רציני בהמשך הדרך, באותה מידה גם היה אפשר להשאיר אותם תקועים באיזה כלוב מקרח (לפחות בספר יש דבר כזה!) ואף אחד לא היה שם לב. אבל ההוצאה להורג שלהם, עם כמה שהייתה חסרת משמעות, ללא ספק הייתה מוצלחת. כשגו'ן עבר בין אליסר ואולי, (השניים האחרים לא מעניינים אף אחד) היה אפשר לחתוך את המתח עם סכין, במיוחד שהוא עמד מול אולי ואז... דממה! לדעת מתי לא לדבר זו גם אומנות, באמת. אבל הדרמה האמיתית דווקא התרחשה אחרי ההוצאה להורג, מישהו מוכן להסביר לי מה הולך לקרות עכשיו? האם גו'ן סנו "מנצל" את המוות שלו בתור אפשרות לצאת ממשמר הלילה? אם זכור לי נכון נטישה של משמר הלילה שווה ערך למוות בתליה. אבל בוא נחזור טיפה אחורה, כל הסצנה כשגו'ן חוזר לחיים הייתה פשוט מצוינת! הם לא עשו את זה דרמטי מדי וגם לא טיפשי בצורה יוצאת דופן. הם אפילו הצליחו לגרום לזאב של גו'ן להיות מופתע.

עוד סצנה מעולה שמשאירה אותנו עם טעם לעוד היא הסצנת פלאשבק של בראן. אני לא הולך לדבר כאן על תאוריות של מעריצים אבל קיימת תאוריה אחת מאוד פופולרית שקשורה לפלאשבקים של בראן (תאוריה המבוססת על אירועים שקרו בספר, אבל כנראה שהיא נכונה גם בסדרה) . מי שמכיר את התאוריה הזאת יודע מה כנראה היה צריך לקרות אם בראן היה נשאר שם ומי שלא מכיר אז שכחו מזה! בכל מקרה, בתור מי שמכיר את התאוריה הייתי מאוד מופתע שכבר בפרק השלישי הגענו לחשיפה הגדולה הזאת והייתי מאוד שמח לגלות שהם בסוף חתכו את הפלאשבק ושהם עדיין שומרים על הקלפים שלהם קרוב לחזה. חוץ מזה, היה נורא כיף לראות את נד סטארק הצעיר והקרב שהתנהל שם היה מוצלח במיוחד. אתם יכולים להיות בטוחים שאנחנו נחזור ביחד עם בראן ל"מגדל השמחה"  בפרקים הבאים.

יותר גרוע מללכת 40 שנה במדבר

אוקי, בוא נודה באמת! מה שקורה עם דיינריס עכשיו משעמם. וזה לא מהסוג המשעמם הזה של "טוב עכשיו זה משעמם אבל בטח עוד פרק אחד או שניים יתחיל להיות מעניין". לא, זה משעמם וזה נראה לי הולך להמשיך להיות משעמם לפחות עד סוף העונה הנוכחית. הבעיה היא אבל לא רק כאן, גם מה שקורה עם טריון במארין משעמם! וכמובן שזה משפיע אחד על השני. העניין הוא ששני קווי העלילה של דיינריס והאירועים במארין קשורים זה לזה ובלי דיינריס במארין אי אפשר באמת לקדם את הסיפור כמו שצריך. אני מרגיש בכאילו העלילה במארין תקוע כמו שדיינריס תקוע עם הדות'רקים. דוגמא מושלמת לכך שהכל זז כל כך לאט במארין הייתה הסצנה עם טריון, מיסנדי וגריי וורם. סצנה של חמש דקות שעסקה באיך להעביר את הזמן, בכאילו הכותבים של הסדרה מנסים לדבר איתנו: "טוב תקשיבו, איך אנחנו הולכים להעביר את הזמן? אני יודע בואו נדבר על איך נעביר את הזמן" לפחות אם הסצנה הזאת הייתה מצחיקה (אין ספק שזה מה שהיא מנסה לעשות) היה על מה לדבר. אבל גם זה לא הלך. כשווריס נכנס לחדר לטריון היה מבט של "אוי תודה שהגעת לפה זה היה מזעזע" ובאמת שזה גם מה שאני חשבתי באותו רגע.

במעלה המלך כולם עושים לג'יימי וסרסי חיים קשים. במועצה הקטנה לא רוצים לשתף איתם פעולה ואפשר לראות את התסכול על פניה של סרסי כשכולם יצאו מהחדר וכשהיא מבינה שכבר אין לה מילה בשום דבר שקורה בממלכה. גם בחזית מול הכהן הגדול סרסי לא מככבת. טומן, שרוב הסיכויים נשלח ע"י סרסי, מגיע לכהן ודורש שאימו תעלה לקבר של מירסלה. אחרי כמה רגעים שהייתי בטוח שראשים הולכים לעוף באוויר, הכהן מצליח לכבוש גם את טומן עם קצת וזה נראה שסרסי "איבדה" עוד בן ברית. אני חייב לציין שאני נורא אוהב את טומן, אולי בגלל שהוא כל כך תמים, אבל הוא עדיין הדמות הכי לא מועילה/לא מזיקה בכל הסדרה. כל פרק הוא משנה את העמדות שלו על בסיס האדם האחרון שהוא דיבר איתו. אני מאוד מקווה שעד סוף העונה הוא יסגר על עצמו. סתם עובדה מעניינת; בספר טומן הוא ילד בן 4 ולמרות שהוא המלך אין לו ממש תפקיד מרכזי בסיפור. כנראה הכותבים של הסדרה היו חייבים להכניס אותו וזה למה הוא לא עושה הרבה.

No Pain No Gain

מה אתם אומרים על הסצנה עם אריה? נכון שהיא הייתה מדהימה? שום דבר דרמטי לא קרה שם, אבל וואו זאת הייתה סצנה מושלמת. ברגע שאריה הצליחה בסוף להדוף את המקל ביחד עם המוזיקה, הייתה לי צמרמורת! נורא אהבתי שעשו מהסצנה הזאת סוג של מונט'ג, רק הייתה חסרה מוזיקת פופ משנות ה-80 וזה היה יכול להיות מטורף. בכל מקרה, זה דיי ברור שהסצנה הזאת מתפרשת על תקופת זמן מאוד ארוכה, אולי אפילו חודשים, ורואים איך החושים שלה הופכים לחדים יותר מרגע לרגע. בסוף אריה גם מקבלת את הראייה שלה בחזרה ובקרוב מאוד אני חושב שהיא גם תסיים עם האימונים שלה.

אם יש משהו אחד שהפרק הזה מלמד אותנו זה זה: בכל רגע נתון חייב שיהיה איפשהו בעולם סטארק שסובל, ברגע שאחד מצליח לברוח מגיע סטארק אחר להחליף את מקומו. ומי הבא בתור? ריקון! למי ששכח, פעם אחרונה שראינו את ריקון זה היה בעונה השלישית (!) כשהוא ובראן התפצלו. אושה לקחה את בראן לבית "אמבר" שהיו נאמנים לסטארק גם בזמנים הקשים ביותר, אך מסתבר שגם מי שהכי נאמן לסטארק יבגוד בו בסוף. סמולגו'ן הוא האדון החדש של בית אמבר אחרי שגרייטגו'ן (אבא שלו) מת בחתונה האדומה. בניגוד לאביו, סמולגו'ן הולך לנהל את ענייני המשפחה טיפה שונה והוא אכן מחליט לבגוד בסטארקים. אבל בוא נחזור לריקון, אם יש משהו שקשה לי יותר מאשר שכשהורגים דמויות זה כשהורגים את הזאבים של הסטארקים ובנימה הזאת אני רוצה רוצה להגיד אוף! שאגידוג המסכן! לגבי ריקון, ההגיון אומר לי שרמזי צריך להרוג אותו. הוא הרי שולט בצפון, כמעט כל הבתים איתו ובעצם אין לו באמת סיבה להשאיר את בני הסטארק בחיים. אבל לפי דעתי זה לא יקרה ואני באמת סקרן לדעת מה הוא כן יעשה איתו. מה שאני כן בטוח זה שריקון לא יעבור את אותה התעללות שת'יאון עבר ולא כי רמזי לא רוצה לעשות את זה אלה כי פשוט אין לרמזי את הזמן, יש לו מלחמה לנהל ובקרוב מאוד הוא יתחיל לצעוד עם הכוחות שלו לכיוון החומה.

לסיכום

הפרק השלישי של משחקי הכס מורכב מהרבה סצנות מאוד טובות ביחד עם כמה סצנות בודדות משעממות במיוחד (דיינריס וטריון) שלצערי מורידות טיפה מהצלחת הפרק. כרגע, איך שהדברים נראים ההתרחשויות הכי מעניינות הן בצפון (החומה, וינטרפל, בראן וסאנסה). אני שמח לראות שבאמת עד עכשיו הפרקים מתמקדים בעיקר באירועים הללו. בזמן שאני לא רואה בעתיד הקרוב אירועים יוצאי דופן במקומות כמו מרין, מעלה המלך ודורן אני בטוח שכבר בפרקים הקרובים הולכים לקרות דברים מאוד מעניינים בצפון.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:43 10.05.2016 | ג'ון סנואו ג'ון סנואו (אורח)

    תודה, ענק!! תמשיך ככה בכל הפרקים.

  2. 2

    16:51 10.05.2016 | stannis baratheon is alive stannis baratheon is alive (אורח)

    יפה מאוד. תמשיך לעשות לכל פרק

  3. 3

    08:44 11.05.2016 | Sss Sss (אורח)

    ג'ון סנואו לא בוגד במשמר, הוא נשבע להשאר עד המוות, והוא מת.

  4. 4

    00:07 12.05.2016 | אבשלום אבשלום (אורח)

    ביקורת לא טובה. השתעממתי מהרגע הראשון והפסקתי לקרוא ב"לפחות עם הסצנה הזאת הייתה מצחיקה (אין ספק שזה מה שהיא מנסה לעשות) היה על מה לדבר". עם? באמת? עם?
    עם תוכן משתפר בהדרגה אני מוכן להתפשר, אבל אם יש שגיאות כ"כ בסיסיות שאפילו לYNET לא יכנסו, אני מפסיק לקרוא.(שמת לב איך משתמשים באם/עם?)

  5. 5

       | פורסם ע"י