הרשמה

ביקורת - אקס-מן: אפוקליפסה

האקס-מן חוזרים לעוד סיבוב ועל הדרך הם מצילים את העולם מהמוטציה החזקה בהיסטוריה

חוק מספר 2967: הסרט השלישי תמיד יהיה פחות טוב

איזו תקופה מדהימה להיות מעריץ של סרטי קומיקס! קודם באטמן נגד סופרמן, אחר כך קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים ועכשיו אקס מן אפוקליפסה. הסרט מבויים על ידי בריין סינגר (Bryan Singer) ומשתתפים בו שחקנים רבים כמו ג'יימס מקבוי (James McAvoy) בתוך פרופסור אקסיבייר, מייקל פסבנדר ((Michael Fassbender בתוך מגניטו, ג'ניפר לורנס (Jennifer Lawrence) בתוך מיסטיק ואוסקר אייזיק (Oscar Isaac) בתוך אפוקליפט. עכשיו, אם לא ראיתם את אקס מן: First Class ואת Days Of Future Past אל תדאגו. למרות שמדובר כאן בסרט השלישי בסגה הזו של סרטי אקס מן אתם יכולים ללכת לראות אותו גם בלי לראות את הקודמים. אני אישית ראיתי את כולם והלכתי לסרט הזה עם חברה שלי שלא ראתה שום סרט של אקס בחייה והיא נורא נהנתה.

אקס מן אפוקליפסה מתרחש בשנות ה-80 כאשר מוטנט בן אלפי שנים מתעורר לחיים ומגייס אליו מוטנטים נוספים, בניהם מגניטו, על מנת שיכולו להשמיד את בני האדם ולהשליט סדר חדש כי כנראה שעד עכשיו דברים לא עבדו כמו שצריך. אם יש משהו שממש הפריע לי בסרט זה שכל ארבעת המוטנטים, חוץ ממגניטו, הצטרפו לאפוקליפס פשוט... סתם ככה. אין איזשהו הסבר הגיוני ללמה הם עושים את זה ולמה הם גם רוצים להשמיד את העולם, זה פשוט קורה! אני גם לא רוצה לעשות לכם ספוילר אבל בשלב מסוים בסרט הם ממשיכים לקבל כל מיני החלטות מוזרות בלי שיש איזה סוג של הסבר ללמה הם עושים את זה. אבל כמו שאמרתי, מגניטו הוא הדמות היחידה מבין ארבעת הפרשים של אפוקליפס שכן אפשר להבין את מה הוא עושה ולמה.

קשה באימונים, קל בקרב

חוץ משלב הגיוס של אפוקליפס אנחנו גם רואים באקט הראשון של הסרט איפה כל הדמויות נמצאות אחרי האירועים של הסרט הקודם. מיסטיק שמוצגת בתור הגיבורה שהצילה את העולם ממשיכה עד היום לעזור ולהציל מוטציות, מגנטו חיי חיים שקטים באיזה כפר נידח באירופה ופרופסר אקסיבייר ממשיך לנהל את בית הספר למוטנטים והוא כמובן מאמין שקיים שלום בין בני האדם למוטציות. למרות שזה כן נחמד לראות את כל הדמויות האהובות עלינו מנהלים את החיים הנורמלים שלהם מדובר כאן על קטע שנמשך בערך חצי שעה, וזה המון (!!) זמן. והנה אני מגיע לעוד בעיה שיש לי עם הסרט, הקצב של הסרט טיפה בעייתי. המעבר בין הכל סבבה-הכל טוב לבין העולם עוד שניה מושמד הוא מאוד דרסטי.

אבל אחרי האקט הראשון והטיפה איטי, הסרט באמת מתחיל לתפוס תאוצה. יש סצנה מאוד מרגשת עם מגניטו ואנחנו כצופים באמת חשים את הכאב שלו. יש גם כמה רגעים ממש מצחיקים בסרט; דבר ששני הסרטים הקודמים פחות הצליחו לעשות. כל השחקנים עושים עבודה מצוינת. אם זה מייקל פסבנדר שמשחק את מגניטו כבר 3 סרטים וגם אם זאת סופיה טונר ממשחקי הכס שמשחק בפעם הראשונה בתור ג'ין גריי והיא עושה עבודה מעולה. בכלל הסרט עושה עבודה יותר ויותר טובה ככל שהסיפור מתקדם. אז אם החצי השעה הראשונה של הסרט באמת הייתה איטית וטיפה משעממת אז אין ספק שהאקט השני של הסרט היה טוב והאקט השלישי שלו היה מצוין! לכן, אם אתם יושבים שבקולנוע ומתחילים לאבד עניין תחזיקו מעמד! באמת שהסרט משתפר עם הזמן.

העם דורש עוד קוויק סיבלר!

אני רוצה לדבר על קטע בסרט שנורא איכזב אותי אבל הוא לפי דעתי מוגדר כספוילר למי שלא ראה את הטריילרים לסרט, אז אם ראיתם אותם אז אתם בסדר... אז הנה זה בא... וולברין. אז הקטע עם וולברין בסרט היה מאוד בינוני. עכשיו כן, יכול להיות שהייתי טיפה יותר מתרגש ממנו אם לא הייתי רואה את הטריילרים וככה בעצם ההופעה שלו הייתה באמת מפתיעה אותי; אבל עדיין, הסצנה איתו הייתה דיי חלשה וזה הרגיש שהוא שם בשביל לגרום לעוד כמה אנשים ללכת ולראות את הסרט. אז אם אתם מחכים לאיזו סצנה מטורפת עם וולברין אתם הולכים להתאכזב.

אבל בניגוד לוולברין, קוייק סילבר פשוט גונב את ההצגה. אין לי ספק שאם יש קטע אחד מ-Days Of Future Past שאתם זוכרים, זה הקטע עם קוייק סילבר ואיך שהוא עזר לשחרר את מגניטו מהכלא. אז כן, גם באקס מן אפוקליפסה קוייק סילבר גונב את ההצגה והסצנה איתו ארוכה יותר, מצחיקה יותר וגם הרבה יותר מרשימה. בניגוד ל-Days Of Future Past ששם הוא פשוט נעלם באמצע הסרט, פה הוא ממשיך איתנו לאורך כל הדרך ויש לו עוד כמה רגעים שבהם הוא מככב.

בואו נדבר רגע על ה-20 דקות האחרונות של הסרט שמפוצצות באקשן. אין ספק שכל הסרט מרגיש כמו בילד אפ לרגע הזה שבו ארבעת הפרשים ואפוקליפס נלחמים נגד האקס מן. מאוד אהבתי איך הסצנה לוקחת חלק גם בעולם הפיזי וגם בעולם המנטלי כשאפוקליפס נלחם נגד אקסייבר וג'יין. בנוסף, יש קטע בסוף עם ג'יין שקצת מרמז לנו על הסרט הבא של האקס מן.

לסיכום

טוב, אז בסופו של דבר אקס מן אפוקליפסה הוא סרט מאוד מוצלח אבל אי אפשר שלא להרגיש איך הוא טיפה נכשל במקומות שקודמיו הצליחו. אבל זה ממש מגניב שהסרט מודע לעצמו, יש אפילו קטע בסרט כשאחת הדמויות צוחקת על זה שתמיד הסרט השלישי הוא הכי פחות טוב מבין השלושה. אז אם אתם אוהבים את האקס מן, אתם תהנו. אם אתם אוהבים סרטי קומיקס, אתם תהנו. וגם אם סתם בא לכם סרטי כיפי, מצחיק ועם אחלה אקשן, אתם בטוח תהנו. אני ממליץ.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:19 30.05.2016 | יצחק יצחק (אורח)

    למה הספוילר? הייתי בטוח שהם נכשלים ומתים כולם כמו בסרט סיני... (:

  2. 2

    15:22 30.05.2016 | aiden aiden (אורח)

    אם התאכזבתם מהתפקיד של וולברין אל תדאגו עומד לצאת לו עוד סרט סולו עם דירוג R (אתם יודעים מה יהיה שם)

  3. 3

    16:37 30.05.2016 | דוד דוד (אורח)

    שים לב שבסרטון אמרת שאריק לנשר הוא השחקן של מגנטו ולא מייקל פסבנדר.

  4. 4

    18:00 30.05.2016 | עומר סלומון עומר סלומון

    צודק! באמת שלא שמתי לב.
    אריק לשנר זה השם האמיתי של מגנטו, טעות משעשעת =)

  5. 5

    18:01 30.05.2016 | עומר סלומון עומר סלומון

    צודק! באמת שלא שמתי לב.
    אריק לשנר זה השם האמיתי של מגנטו, טעות משעשעת =)

  6. 6

    16:14 31.05.2016 | לא משנה לא משנה (אורח)

    עשו ביקורת על hardcore henry לא סגור איך תירגמו את זה

  7. 7

    09:26 02.06.2016 | בר בר (אורח)

    השם האמיתי של מגנטו זה מקס אייזנהרדט
    הוא שינה את השם אחרי המלחמה

  8. 8

       | פורסם ע"י