הרשמה

Vgames מסכמים את E3

חברי צוות Vgames מספרים על ההפתעות והאכזבות של E3

צוות Vgames לוקח רגע כדי לספר לכם מה הכי ריגש אותם בכנס E3 השנה

צוות Vgames החסיר שעות שינה כדי לספר ולעדכן אותנו בכל מה שקורה בכנס E3. עכשיו, מספר ימים לאחר סיום הכנס, חברי הצוות מתכנסים לכתבה המסכמת את ההפתעות והאכזבות שלהם מ-E3.

דניאל לברן

הכי מרגש - Ghost Recon: Wildlands

אני מרגיש שהפעם יוביסופט הצליחה לעבוד עלי. החברה שכבר קיבלה את החותם של החברה שמוציאה את הטריילרים הכי מוגזמים ובסופו של דבר מאכזבת במוצר הסופי, הצליחה לעבוד עלי לראשונה. עוד ש-Watch Dogs הוכרז אמרתי לעצמי שאין סיכוי שזה יהיה המוצר הסופי. טריילר הגיימפליי של השחקנים משחקים ביחד, כשכל אחד יודע את התפקיד שלו ושהם עובדים יחד כיחידה; נעזרים בכלי נשק ואביזרים, מתמודדים עם איובים בדרכים שונות פשוט קנו אותי. אני בכלל לא אוהב את הז'אנר, אבל הכל נראה כל כך טוב. יוביסופט ממש הצליחה ללכוד את התחושה של יחידת ימ"מ אגרסיבית. אני ממש מקווה ש-Ghost Recon: Wildlands יעמוד בציפיות שלי ושבעתיד אני וקבוצת חברים נוכל לנקות את העולם מזוהת הסמים של דרום אמריקה.

הכי מאכזב - Nintedndo NX עדיין לא נחשפה

למרות שה-Wii U עברה חבלי לידה קשים וניטנדו צריכה להילחם תמידית על המקום שלה בשוק הקונסולות הביתיות בשנים האחרונות, נראה כי נינטנדו עשתה צעד גדול בלקרב את קהל המעריצים שיהיו לה כל השנים חזרה אל בסיס האם. משחקים כמו Beyonetta 2, Star Fox Zero ו-Super Smash Bros. החדש גרמו לי ואני משער שלאנשים נוספים שגדלו על הקונסולות הראשונות של החברה להרגיש צביטה נוסטלגית. במהלך החודשים האחרונים, התחבטתי עם עצמי לא מעט בנוגע להאם כדאי לי לקחת את עצמי בידיים ולפנק את עצמי באהבה ישנה ולקנות Wii U, או לחכות ל-Nintendo NX ולקוות שהחברה תמשיך בקו העסקי המצוין שלקחה על עצמה.

ההכרזה שלא הגיעה - Red Dead Redemption 2

כבר שנים שאנחנו שומעים שמועות, דיווחים, חצאי הדלפות אבל גם השנה Take Two ו-Rockstar החליטו לאכזב את קהל המעריצים של ג'ון מרסטון כשלא קיבלנו הכרזה על משחק המשך ל-Red Dead Redemption. למרות שעובדים לשעבר ב-Rcokstar הודיעו כי המשחק נמצא בפיתוח, מפה שהודלפה ב-NeoGAF המציגה אזורים מהמשחק החדש, ואפילו ההצהרה של Take Two לספר לעולם כי התמיכה ב-GTA Online לא תמשיך לנצח, נראה כי החברות עדיין לא מוכנות לחלוק מידע בנוגע למשחק. תמיד יש את שנה הבאה.

מסיבת העיתונאים הטובה ביותר - PlayStation

לא משנה איך מסובבים את זה, E3 הוא כנס משחקים. הכרזות על חומרה חדשה יכולה להיות מסקרנת, אבל בסופו של דבר אני מעדיף לראות הכרזות של משחקים חדשים שיעיפו לי את הראש ויגרמו לי לספור את הימים. מסיבת העיתונאים של PlayStation הייתה בדיוק כל מה שהיא צריכה להיות. הכרזות, הכרזות, הכרזות. אחרי ששנה שעברה אמרתי בביטחון מלא שמסיבת העיתונאים הטובה יותר הייתה של מיקרוסופט, הפעם החברה האמריקאית צריכה להעביר את חגרות הניצחון ל-PlayStation.

בנימין הגואל

הכי מרגש – חידושים לשלושת המשחקים הראשונים של Crash Bandicoot

לפני כנס E3 פנטזתי על האפשרות שיוכרז משחק חדש בכיכובו של קראש, שיפותח על ידי Naughty Dog. אמנם הפנטזיה הזאת לא בדיוק התגשמה עם ההכרזה שקיבלנו בפועל, אבל עדיין מדובר בהכרזה מרגשת ביותר בעיניי.

סדרת קראש בנדיקוט הייתה אחת האהובות עליי בילדותי, כך שאשמח לחוות אותה פעם נוספת ומשודרגת ליכולות של הפלייסטיישן 4. בהתחשב בעובדה שחברת Activision עדיין אוחזת בזכויות על הסדרה ובהתחשב בכך שהיא מעולם לא הצליחה לייצר משחק קראש ברמה דומה לזו של שלושת המשחקים הראשונים, שפותחו על ידי Naughty Dog, אני חושב שזאת ההכרזה הטובה ביותר שיכולנו לקבל.

הכי מאכזב – נינטנדו לא חושפת מידע בנוגע לקונסולת הNX

בניגוד לסוני ומייקרוסופט שעתידות להוציא חומרות חדשות בעתיד הלא רחוק, שיהוו גרסאות משודרגות לקונסולות הנוכחיות שלהן, נינטנדו כבר עוסקת בקונסולת הדור הבא שלה, אשר לדבריה אמורה להביא משהו חדש לשולחן. בהתחשב בכך שקונסולת ה Wii U כבר נמצאת בשלבי גסיסה ובהתחשב בכך שנינטנדו הציגה בכנס רק את פוקימון וזלדה, E3 יכול היה להיות במה מושלמת להצגת ה-NX.

כמו כן מכיוון שקונסולת ה-NX צפויה לצאת לשוק במרץ 2017, נינטנדו כבר לא תוכל להציג את הקונסולה החדשה שלה בכנס E3 הבא. לא בחרתי במסיבת העיתונאים של נינטנדו כולה כאכזבה שלי מכיוון ששורות אלו נכתבו לפני כנס ה-Nintendo Treehouse שאולי יציל את המצב מבחינת תצוגת המשחקים הדלה שראינו מהחברה ב-E3. עם זאת, לא צפוי להיחשף מידע כלשהו בנוגע לקונסולה החדשה באותו כנס, כך שנראה שההזדמנות להצגה חגיגית של ה-NX פוספסה.

ההכרזה שלא הגיעה – The Last of Us 2

The Last of Us הוא אולי המשחק שהכי נהניתי ממנו על קונסולת הפלייסטיישן 4 שלי עד עכשיו. מדובר במשחק ששילב בין משחקיות משובחת לעלילה אומנם לא מהפכנית, אבל כזאת שקל לשחקן להישאב אליה ולהתחבר אל הדמויות המעורבות בה. לאור העובדה ש-Uncharted 4 יצא לא מזמן, קיוויתי שזה יהיה המשחק הבא שנשמע שעובדים עליו ב Naughty Dog.

במקום זה קיבלנו הכרזה על משחק חדש בשם Days Gone שמזכיר במידה מסוימת את The Last of Us (אבל מפותח על ידי אולפן אחר), אך עם זאת קשה לדעת האם הוא אכן יצליח לספק את הסחורה.

מסיבת העיתונאים הכי טובה – תיקו בין Playstation ו-Xbox

לפלייסטיישן ואקס-בוקס היו את מסיבות העיתונאים המוצלחות ביותר השנה לדעתי. אולם כל מסיבת עיתונאים הביאה משהו אחר לשולחן, ולכן בחרתי בשתיהן.

מסיבת העיתונאים של סוני, הייתה זאת שהציגה את המשחקים שלטעמי האישי היו המעניינים ביותר. בנוסף לחידוש של משחקי קראש בנדיקוט אותו כבר ציינתי, נחשפו לראשונה משחקים מעניינים נוספים כמו: Death Stranding של הידאו קוג'ימה ומשחק ספיידרמן חדש שנראה משובח מההצצה הקצרה שקיבלנו; זאת בנוסף למשחקים מעניינים שהוצגו שכבר נחשפו קודם לכן כמו The Last Guardian ו- Horizon: Zero Dawn.

מייקרוסופט מצד שני נתנה את מסיבת העיתונאים המרשימה ביותר מבחינת חומרה. במסגרת מסיבת העיתונאים הוכרזה גרסת Slim לאקסבוקס וואן, הוכרזה אפשרות לכל שחקן להתאים שלט לטעמו האישי, וכמובן, ההכרזה הבולטת ביותר - Project Scorpio שיהווה גרסה חזקה ומשופרת לקונסולה הנוכחית של מייקרוסופט.

רועי באלוה

הכי מרגש - Forza Horizon 3

אני כבר זמן רב חושב לקנות קונסולת Xbox רק בגלל שבמחשב אין משחק מכוניות עולם-פתוח טוב ומהנה כמו סדרת Forza Horizon. ולשמחתי בספטמבר גם שחקני המחשב יוכלו להנות מסדרת המשחקים האדירה הזאת. גם אם היו מכריזים רק על גרסה למחשב של Forza Horizon 2 הייתי מלא שמחה והתרגשות, אבל אין סיכוי שאני אסרב למשחק חדש.

הכי מאכזב - COD: Infinite Warfare

אני משתדל לא להיות ''פאן-בוי'' של באטלפילד או לשנוא את סדרת COD אבל Activision ממשיכה לחפור את הקבר של הסדרה. לפי דעתי אם Activision הייתה רוצה לזכות בחזרה באהדת הקהל אחרי גל השנאה שעלה ל-Infinite Warfare הם היו צריכים להראות לנו את MW Remastered במקום גיימפליי מתוך Infinite Warfare או להכריז על אפשרות לקנות את החידוש ל-MW בנפרד. חבל לראות סדרת משחקים ותיקה הולכת ודועכת.

ההכרזה שלא הגיעה - Red Dead Redemption 2

אם אני צריך לתאר את ההרגשה הגדולה ביותר שנשארה בי אחרי E3 השנה היא פספוס. היו שמועות, היו הדלפות, הייתה אפילו מפה מודלפת של המשחק, אבל ההכרזה לא הגיעה. במשך כל מסיבת העיתונאים של סוני חיכיתי שמישהו מ-Rockstar יעלה על הבמה ויראה לנו טריילר או תמונה, הייתי מסתפק אפילו רק בלוגו עם שם המשחק אבל כנראה שאצטרך לחכות לשנה הבאה. 

מסיבת העיתונאים הכי טובה - PlayStation

זה לא היה פשוט להישאר ער עד 4 בבוקר כדי לראות את מסיבת העיתונאים של פלייסטיישן אבל אני יכול להגיד בלב שלם שזה היה שווה את זה. במשך שעה וחצי עברנו מטריילר לטריילר, בלי דיבורים מיותרים, קיבלנו הכרזות על משחקים חדשים ומידע על משחקים קודמים. במשך 90 דקות הוצגו על הבמה 15 משחקים שונים ושלוש גיימפליים. ללא צל של ספק סוני ''ניצחה'' את E3 השנה.

גיא דהן

הכי מרגש - Spiderman

מה זה שם שאני רואה במסיבת העיתונאים של Sony? משחק המבוסס על גיבור על מוכר שלא נראה כאילו הוא הולך להיות כישלון מוחלט לפני שהוא אפילו יצא והוא לא מפותח ע"י Activision?! אני צריך לשבת.

אז כפי שכבר הבנתם, ההכרזה שעשתה לי הכי טוב בלב היא שסוני החליטה לעשות כבוד לאיש העכביש כשייצא משחק בלעדי ל-Playstation 4 שיתמקד בו. Insomniac Games לקחה על עצמה את הפרוייקט, והוא נראה נפלא ומבטיח והחליפה החדשה של ספיידרמן מקורית ומעניינת. אני מניח שהחבר'ה בסוני ראו כמה אנשים התלהבו מספיידרמן בסרט "מלחמת האזרחים" של מארוול ושיש עניין כלכלי לתת במה לאיש העכביש.

הכי מאכזב - "אין לנו מה להראות, אז הנה רבע שעה של דיבורים על הסרט של Assassin's Creed" 

הנה זה, אנחנו מתקרבים לסוף התערוכה של Ubisoft ועדיין לא אמרו מילה אחת על Assassin's Creed. יכול להיות שהשנה באמת נקבל קצת שקט מהסדרה שרק תוביל ליותר הייפ בשנה הבאה? לא, דיברתי מוקדם מדי. הנה עולה לבמה צרפתי כבד לשון ומתחיל לדבר על הסרט החדש שיוצא. סבבה, אבל אם יש משהו שלמדנו במהלך השנים מכל תערוכת משחקים שהייתה אי פעם, זה שאסור לדבר על משהו שהוא לא משחק ווידאו ליותר מ-3 דקות, כי אז הקהל מתחיל לאבד את הסבלנות וכל הזרימה של מסיבת העיתונאים נזרקת לפח. אז כן, כנראה מדובר בדקות הכי ארוכות בחיים שלי שלעולם לא יחזרו. אבל היי, מייקל פסבנדר (סמיילי מחייך).

ההכרזה שלא הגיעה - Beyond Good & Evil 2

עוד שנה, עוד פספוס של Ubisoft לרגש ולעשות לי את היום. אני חושב שבכל סיכום E3 שאני עושה, אני מוסיף את האכזבה הזו. מתי אלמד לשחרר? מתי אדע נואש? אבל ברצינות, המשחק הראשון הוא בין המשחקים שהגדירו לי את הילדות והכניסו אותי לעולם הגיימינג, אז האם זה יותר מדי לבקש משחק המשך ראוי? בכל שנה יש שמועות, ובכל שנה הן מתבררות כשגויות. אבל משהו בי עדיין מקווה שיום אחד זה יקרה. יום אחד...

מסיבת העיתונאים הכי טובה - PlayStation

תקראו לי פאנבוי אם תרצו, אבל מסיבת העיתונאים הכי טובה לדעתי הייתה של סוני. רואים שתהליך הפקת מסיבת העיתונאים שלה הייתה הכי מושקעת, עם תזמורת ענקית של נגנים שמובילה כל עלייה לבמה והתחלה של הצגת משחק. סוני לא העלתה לבמה אנשים שידברו כל שתי דקות, וזה בדיוק מה שצריך ב-E3. פחות דיבורים, ויותר הצגת משחקים באופן שוטף בלי לשעמם אותנו עם נאומים ארוכים. הכול היה זורם ומעניין, ועדיין לא הגעתי למשחקים שהוכרזו. כל מסיבת העיתונאים הזו הייתה שירות אחד גדול למעריצים. God Of War  חדש? יש. חידושים לשלושת משחקי Crash Bandicoot הראשונים? פאקינג יש. משחק זומבים שנראה כאילו הוא באמת הולך לחדש משהו בז'אנר? שמישהו יביא לי כוס מים. אם מסיבות העיתונאים של החברות האחרות היו נמלים, המסיבה של Sony הייתה המגף.

אנדריי אפרמוב

הכי מרגש – Hideo Kojima

לא רק ההכרזה המאוד מסקרנת/סוריאליסטית על המשחק החדש שלו - Death Stranding, שרק העלתה יותר שאלות מתשובות, הייתה משהו שרק קוג'ימה יכול לעשות; מהרגע הראשון,, עוד לפני מספר חודשים שאנדרו האוס הציג את קוג'ימה, וחשף בפני כולם על השיתוף פעולה בין סוני לבין הגלגול החדש של Kojima Productions, הייתה איזושהי אווירה מרגשת שהגיעה לשיאה כשאותו קוג'ימה עלה על הבמה במסיבת העיתונאים של סוני ועם חיוך הכי אמיתי ומלא רגש, הכריז לכולם: "Im Back".

אחרי כל הפרידה מכוערת שלו מקונאמי, זה היה אחד מהרגעים הכי מרגשים לא רק בE3, אלא בתעשייה כולה. תוסיפו לזה את החשיפה של Death Stranding, שלמרות שאין לנו שום מידע קונקרטי לגבי מה לעזאזל ראינו שם, כולם יודעים שיהיה מדובר בלא פחות מיצירת מופת.

הכי מאכזב - מסיבת העיתונאים של Xbox

בשלב זה כבר כמעט והתרגלנו להדלפות מדיע של מסיבות העיתונאים ב-E3 עוד לפני שהן התחילו, עד לרמה שבה אנחנו כמעט ומצפים להן. השנה זו הייתה מיקרוסופט שאחת ההכרזות הגדולות ביותר שלה הודלפה.

כמה שעות לפני תחילת מסיבת העיתונאים החלו לצוץ פרטים לגבי הדבים שיהיו שם; בין אם מדוב ב-Forza Horizon 3, לבין אם זו ההכרזה על ה-Xbox One S החדש ומחירו המאוד אטרקטיבי. אך עם זאת, עדיין הייתה איזושהי תחושה באוויר שמיקרוסופט מכינה לנו כמה הפתעות שהצליחה לשמור בסוד. התחושה הזאת רק התעצמה בזכות זה שכשעה לפני תחילת מסיבת העיתונאים, פיל ספסנר אמר שמבחינתו, מסיבת העיתונאים השנה שווה בחשיבותה להשקת ה-XBOX360. אז אומנם אכן קיבלנו הפתעה שלא ציפינו לה בדמות הכרזה על קיומו של Project Scorpio, קונסולת העל העתידית של מיקרוסופט. אך אם זאת עדיין הייתה איזושהי תחושה של פספוס, מעט מידי משחקים חדשים הוצגו, וההרגשה הכללית הייתה של "כבר שמענו על זה".

ההכרזה שלא הגיעה – CyberPunk 2077

אומנם Cyberpunk 2077 כבר הוכרז רשמית עוד בשנת 2012 על ידי CD Projekt RED הפולנית, אך המידע שנחשף לגביו עד כה היה מועט מאוד, כל אזכור או שאלה על המשחק נענתה תמיד בתשובה של "אנחנו עובדים כרגע על The Witcher 3" מצד הצוות הפולני. יציאתה של חבילת ההרחבה Blood And Wine בחודש שעבר, סיימה את סיפרו של גראלט ולמעשה הייתה החלק האחרון בסאגה של The Witcher. כך שהייתה לי איזשוהי ציפייה שב-E3 הזה נשמע סוף סוף מידע יותר קונקרטי לגבי המשחק המסקרן הזה. זה לא קרה, אבל היי, לפחות קיבלנו משחק קלפים.

מסיבת העיתונאים הטובה ביותר – PlayStation

מושלם – זאת הדרך היחידה להגדיר את מסיבת העיתונאים של סוני. התזמורת הפילהרמונית שליוותה את כל הערב, God Of War חדש, תאריך יציאה ל-The Last Guardian, דבר שכבר לא חשבנו שיקרה. אחרי הרבה רמיזות, ההכרזה הרשמית לגבי חזרתו של Crash Bandicoot. החזרה של קוג'ימה שכבר צויינה קודם לכן. אפילו הגיימפליי של Call Of Duty, סדרה שאיבדה את זה ונחשבת לרוב לחלק המשעמם בכל תערוכה, נעשתה בטוב טעם והציגה אספקט חדש. מסיבת העיתונאים של סוני הייתה עשויה באופן מושלם. אז נכון שלא קיבלנו עוד פרטים לגבי Final Fantasy, או שום מילה לגבי The Last Of Us 2, או אפילו איזשהו אזכור קטן לגבי Kingdom Heart 3. לעניות דעתי – זה דבר טוב, זה רק אומר שלסוני יש עוד המון מה להציג לנו בחודשים הקרובים ובתערוכה השנתית שלהם בחודש דצמבר.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:50 19.06.2016 | .. .. (אורח)

    מה עם מנטש?

  2. 2

    14:51 19.06.2016 | Master Chief Master Chief (אורח)

    You are fanboys of PlayStation

  3. 3

    00:45 20.06.2016 | נו באמת נו באמת (אורח)

    אפשר לקבל גרסה פחות פאנבוי Ps4?

  4. 4

    01:55 20.06.2016 | מה לעשות מה לעשות (אורח)

    מה לעשות,סוני הצליחו בE3 יותר ממייקרוסופט,אנחנו רוצים לשמוע יותר על משחקים,חומרה זה,אם אתה רוצה-תקנה מחשב,אבל רוצים לשמוע על משחקים וסוני ידעה את זה ולכן יצא לה יותר טוב

  5. 5

    11:06 20.06.2016 | WarFox89 WarFox89

    E3 קצת יבש השנה. לא היו הרבה דברים שריגשו אותי. BF1 נראה כבר משעמם מלצפות בגיימפלי שלו (ארקידיות במיטבה) שנראה רפטטיבי ומשעמם בדיוק כמו BF4 ועוד בתקופת מלחמת העולם ה-1. מ-ש-ע-מ-ם. לא מעוניין. קוד החדש ניראה בדיוק כמו מה שמצפים ממנו להיות - חרא ממוחזר ומשעמם. MW1 REMASTERED כן נראה מעניין אבל אין לי תקוות בשמיים לגביו כי זה אקטיזבל אחרי הכל וגם הנוסטלגיה צובעת דברים בוורוד. גוסט ריקון נראה מעניין אבל כבר עכשיו אני מריח עלילה של שקל וחצי וחבל. הסרט של AC זה באמת משהו שכן מעניין אותי ואני מת לראות אותו בקולנוע.

  6. 6

    12:49 20.06.2016 | דניאל לברן דניאל לברן

    איך בדיוק פאנבוי? יש לי Xbox One בבית, אבל אין מה לעשות. מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט הייתה משעממת וחשפה לנו משחקים שכבר שמענו עליהם. בנוסף, אם החשיפהל Project Scorpio הייתה משהונ יותר מרק לשמוע אנשים מדברים על כמה שהיא אמורה להיות חזקה ולא על האפשרות שהם עושים את כל העניין הזה בשביל להמודד עם חברות אחרות בשוק ה-VR הייתה מספקת בהרבה יותר. סוני לעומת זאת, בנתה את מסיבת העיתונאים המעניינת ביותר, כשלא הפסיקה לחשוף משחקים ולדבר על משחקים - הדבר החשוב ביותר בכנס משחקים.

  7. 7

    17:01 20.06.2016 | שחצי מצוות פשוט מתמקד רק בסוני שחצי מצוות פשוט מתמקד רק בסוני (אורח)

    רואים שיש שם פאנבויס ואפילו אחד ממכם מודה בזה

  8. 8

    21:48 20.06.2016 | אור מנטש? אור מנטש? (אורח)

    אור מנטש? העם דורש חוות דעת ממנו!

  9. 9

    22:14 21.06.2016 | רון רון (אורח)

    לדעתי זה תיקו בין סוני למיקרוסופט. שני החברות הראו משחקים שמאוד מעניינים אותי (sea of thieves,gears 4,scalebound וrecore וכמעט כל מה שהראו מסוני חוץ מcrush וvr) אבל בניגוד למיקרוסופט כמעט לכל המשחקים שסוני הציגה אין תארך יציאה והם ככל הנראה יצאו עוד שנים. אני בספק אם בכלל נראה את המשחק של קוג'ימה לפני 2019. השחרור שלי מצהל נראה יותר קרוב מזה, הזוי לגמרי.

  10. 10

       | פורסם ע"י