הרשמה

ביקורת - Turn On

רועי התגייס כדי לסיים את הפסקת החשמל בעיר

מה קורה כאשר החשמל נפסק והעיר נחשכת?

פיתוח המשחקים הוא תחום לא קל וקשה מאוד ליצור משחק שיצליח למשוך מספיק תשומת לב כדי להחזיר את ההשקעה הכספית. וכמו הרבה אנשים אני ממעיט לבחון את המשחקים החדשים בקטגוריית האינדי בסטים. אבל אחרי שיצא לי לשחק ב-Turn On אני מרגיש מעט כעס על עצמי שאני ממעיט בערכם של משחקי אינדי, אך בעיקר אני מרגיש תחושת פספוס גדולה. אז מה הוא Turn On ולמה הוא גרם לי לשנות את דעתי לגבי משחקי אינדי?

מצאו דרכם בחשכה

בואו נגיד את זה כבר בהתחלה, אם אתם מחפשים משחק עם עלילה טובה, מפותחת ובעלת סיפור סוחף, Turn On הוא לא המשחק שאתם מחפשים. המשחק מתחיל כאשר מתחילה הפסקת חשמל גדולה שמשביתה את העיר. לאחר הפסקת החשמל אחד המדענים בתחנת הכח משחרר את ׳׳טיפת׳׳ החשמל האחרונה בעיר - TurnOn, שהוא גם גיבור המשחק. TurnOn נע על כבלי החשמל לטובת החזרת העיר לחיים ולתפקוד על ידי איסוף חשמל (משמש כנקודות) והחזרת החשמל לכל מכשיר חשמלי במטרופולין. 

כמו בכל משחקי הפלטפורמה גם כאן השלבים מתחילים בתור שלבים פשוטים מאוד אך הם הולכים ונהיים יותר קשים. TurnOn עוזר לחיים בעיר כשהוא מלווה ילדה אל ביתה ברחוב החשוך על ידי כך שהוא מדליק לה את פנסי הרחוב או כאשר הוא מספק חשמל לרכבת החשמלית ועוזר לאנשים להגיע ליעדם. ככל שהשלבים מתקדמים מתגלים יותר אויבים ל-TurnOn כמו רחפנים שמונעים ממנו להגיע ליעדו ומורידים את ה''חיים'' שלו. למשחק יש אופי ממכר שמעודד את השחקן לעמוד מול האתגר ולאסוף את כל החשמל שפזור בעיר ולא לוותר אפילו לא על אחד.

צבעוניות זה שם המשחק

המשחק הוא בעל גרפיקה מצויירת וצבעונית מאוד. חלקים מהמשחק יועברו על ידי קטעי תמונות-קומקיס שמנסים להניע במעט את העלילה קדימה והם משמשים גם כמחליפים למסכי הטעינה. המשחק משלב סגנון גרפי דו-מימדי ותלת מימדי, כשרוב המשחק הוא בדו מימד, אך לפעמים ישנו חשמל נוסף הדורש איסוף, אך הוא לא נמצא בנתיב ההתקדמות של TurnOn, אלא מאחוריו. כדי להשיג אותו צריך להבין כיצד אפשר להגיע ל''אחוריי'' המפה. לא ראיתי הרבה משחקים שמשלבים את שני האלמנטים והם גורמים למשחק להיות קצת יותר מעניין ומאתגר.

מוזיקה לאוזניי

פסקול המשחק הוא בעיקר מוזיקה רגועה שלא משתנה יותר מידי לאורך כל המשחק. המוזיקה עוזרת להתחבר לאווירת המשחק והיא משרה תחושה מרגיעה שממשיכה לאורך כל המשחק. אם אתם מחפשים מוזיקה שתכניס אתכם לאקשן ותשמור אתכם מתוחים כל הזמן אז לא תמצאו אותה במשחק אבל אם אתם מחפשים מוזיקה רגועה ונעימה שתורמת לאווירת המשחק, TurnOn עושה את זה בצורה מעולה.

השורה תחתונה

הגעתי סקפטי לביקורת והתאהבתי במשחק בזכות האווירה הרגועה והנעימה שלו. למרות שכמעט ואין עלילה מצאתי את עצמי יושב שעות רבות מול המשחק. ל-TurnOn יש אופי משחקיות שהצליחה להעביר לי שעות רבות ברצף אבל גם יכולתי להיכנס ולשחק בו כשהיו לי רק כמה דקות פנויות. TurnOn משך אותי לבדוק עוד משחקי אינדי שיוכלו לספק לי את אותה החוויה מהנה כמו שהוא סיפק, כשבעבר חשבתי שרק משחקים בעלי תקציב נפוח יוכלו  לספק. אם אתם אוהבים משחקים פלטפורמה ומשחקים בעלי אוירה רגועה ומושכת, TurnOn לא יאכזב אתכם לרגע.

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:02 12.08.2016 | רוברט רוברט (אורח)

    מומלץ?

  2. 2

    10:36 12.08.2016 | רועי באלוה - עורך תוכן רועי באלוה - עורך תוכן

    אני אהבתי :)

  3. 3

       | פורסם ע"י