הרשמה

ביקורת - BackBeat FIT

דניאל יצא למספר הקפות מסביב לאיצטדיון עם אוזניות הספורט האלחוטיות החדשות של Plantronics והבין כי אולי ספורט עושה לו טוב, אך האוזניות קצת פחות

האם היתרונות של האוזניות ינצחו את החסרונות? בוא נצא לגלות

אחת ההנאות שלי מאז שאני זוכר את עצמי היא להחליף אוזניות. לא יודע מה גרם לזה, אבל כל פעם שהייתה לי סיבה כלשהי ללכת ולקנות לעצמי סוג חדש של אוזניות, הרגשתי כמו אדם חדש. אם הייתי קונה אוזניות גדולות, הייתי מסתובב איתן ברחוב כאילו אני בחורה שקיבלה זוג עגילי פנינה נוצצים ומשוויץ בהם לכולם. אם הייתי קונה אוזניות קטנות, הייתי מרשה לעצמי חופש תנועה כשאני יוצא מהבית, מוותר על תיק גב ושם אותן בכיס שאני מסיים להנעים לעצמי את הזמן. בשבועות האחרונים קיבלתי זוג אוזניות ספורט אלחוטיות של חברת Plantronics, שטוענות כי הן מצויינות לספורטאים ואנשים שאוהבים לזוז. אני לא ספורטאי גדול ומעולם לא התיימרתי להיות, אבל אמרתי שזו תהיה הזדמנות מצויינת לבדוק את סיבולת הלב ריאה שלי וכמה היא התדרדרה בשנים האחרונות. אז האם האוזניות של החברה יגרמו לי לרצות להיות אתלט, או לא לקלל את עצמי כל הדרך בזמן שאני רץ?

מה בקופסה?

בתוך הקופסה של האוזניות ניתן מן הסתם למצוא את האוזניות, כבל USB להטענה ויחד איתן נרתיק נשיאה שניתן לשים בו פלאפון ואף להצמיד לזרוע, ע"מ לרוץ ללא הפרעה. אכן ספורטיבי ונחוץ. מעבר לכך ניתן למצוא את הוראות ההפעלה של אוזניות ה-BackBeat FIT. בקופסא זו לא תמצאו דברים הנחשבים בתור פריוויליגה או עיצובים מגניבים שיאכסנו את המוצר ואת הדברים הנלווים אליו, אלא עיצוב פשוט וחסכני. לי לא היו תלונות.

נגישות מול איכות

הדבר הראשון ששמתי לב אליו הוא האלסטיות של המוצר. האוזניות האלחוטיות פשוט גמישות בצורה בלתי רגילה, שזה דבר מגניב וחשוב מאוד לאוזניות שתסתובבו איתן רוב היום. ניתן לקפל אותן בנרתיק בקלילות ואף לשים אותן בכיס ללא שום הפרעה וללא חשש שהן יתפסו מקום רב בתוכו ויסתבכו לכם עם דברים אחרים.

ההפעלה של המכשיר הייתה קלה ואינטואיטיבית. לאחר הצצה קצרה בהוראות המפורטות היטב, הייתי מחובר גם ממכשיר ה-HTC M8 וגם לאחר מכן הצלחתי לחבר אותן בקלילות אל נגן ה-iPod החתיך שלי. אך לצערי פה ההנאה שלי החלה לאבד את קסמה.

הבעיה הראשונה ששמתי לב אליה היא כמה שלא נוח לשים את האוזניות. הצורה האלסטית שלהן אולי מאפשרת לי לאחסן אותן בקלות, אך עושה את ההפך המוחלט בלעזור לי לשים אותן על הראש. אני מתנסה בהן לא מעט זמן ובכל פעם שאני צריך לשים אותן על הראש, אני צריך לעצור כל מה שאני עושה ולהקדיש את מלוא תשומת הלב שלי לפעולה זו, אפילו אם היא לוקחת שלוש שניות. אוזניות שאמורות להיות מיועדת לספורט אמורות להיות ההפך המוחלט מכך ולאפשר לי לשים ולהוריד אותן ללא שום בעיה. אפילו ביקשתי מכמה חברים שינסו אותן על עצמם, וגם הם לא הבינו בדיוק איפה להתחיל ואיזה חלק הולך לאן. 

אחד החסרונות של האוזניות מבחינתי היא היעדר הבס. בעוד הווליום של האוזניות עובד כמו שצריך ויכול לעזור לי להוציא את המיטב מסגנונות מוזיקה מסויימים, הוא לא היה מצליח לתת לי את הבס שכה חשוב לי. אני חושב שאם Plantronics אכן רצתה להוציא אוזניות לספורטאים או לפחות לאנשים שאוהבים להזיע בזמן פעולה, צריך לתת להם קצת בס שיעזור לשמור על הקצב של האימון.

הכפתורים של האוזניות נוחים ולאחר עקומת למידה קלילה כבר הצלחתי להתמצא איתן בצורה נוחה. לא הייתי אומר שאלו הכפתורים האינטואיטיבים ביותר שיצא לי לעבוד איתם, אך ההוראות המעולות שמגיעות עם האוזניות עשו עבודה מעולה לעזור לי להרגיש בבית.

דבר חיובי שאפשר לומר על ה-BackBeat FIT הוא שבעוד שאוזניות אלחוטיות רבות סובלות מנפילה של סאונד בגלל סיבות כאלה ואחרות, הן לא עושות זאת. במהלך כל הזמן שהשתמשתי בהן מעולם המוזיקה לא הפסיקה, דבר חשוב מאוד מבחינתי. באוזניות אלחוטיות אחרות שיצא לי להשתמש בהן, הסאונד היה נופל מדי פעם והאינסטינקט הראשון שלי תמיד היה ויהיה לעצור הכל ולבדוק מה לא בסדר, רק כדי לגלות שהכל טוב וכנראה הייתה מאית שניה של חוסר תקשורת בין האוזניות למכשיר.

נקודת האור נוספת היא הבטרייה של האוזניות. הבטרייה של האוזניות עושה את כל מה שכתוב על האריזה שלהן. האוזניות הצליחו לתת לי שמונה שעות של מוזיקה וכמעט 6 שעות של שיחה. הן אף טוענות כי הן יכולות להישאר במצב שינה 16 ימים ללא הטענה. את זה לא הייתי יכול לבדוק, אך תמיד שהפעלתי אותן, גם בהפרש של כמעט שבוע, הייתה לי כמות הוגנת של בטרייה והייתי מוכן לצאת לדרך.

השורה התחתונה:

אם אתם מחפשים אוזניות טובות ומאוד איכותיות לספורט, אלו לא האוזניות בשבילכם. גם תג המחיר של 400 שקלים מרגיש לי קצת יקר לא עוזר להן להתמקם בטווח המחירים של אוזניות בינוניות. אני חושב שאם הייתי רוצה להוציא 400 שקלים על אוזניות, היה לי מבחר רחב של אוזניות לבחור מן ואני כמעט בטוח שלא הייתי הולך על ה-BackBeat FIT. אז למרות העיצוב המגניב, הבטריה הטובה והעובדה שאין נפילת סאונד, לא הייתי רץ לקנות אותן. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י  

     

ביקורות אחרונות: