הרשמה

ביקורת - Intel NUC

אם לא תחפשו אותו, יכול להיות שתפספסו אותו

מחשבי ה-NUC של אינטל הכניסו את המחשבים הקטנים לתודעה, אך האם הם עדיין רלוונטים?

מאז ומתמיד הייתה לי פינה קטנה וחמה בלב למחשבים קטנים, אך הפינה הקטנה גדלה כשהיינו ב-IEM מוקדם יותר השנה. מתחם ה-Free2Play באירוע הכיל 200 מחשבים שחלקם היו מחשבי NUC של אינטל ושם למעשה היה המפגש הראשון שלי עם מחשבי ה-NUC. שבעה חודשים קדימה, קיבלנו לביקורת מחשב NUC קטן ומעניין. לפני שנצלול לתוך הביקורת ומה אני חושב על המחשב, אני אפטר מהמשפט שחייב להאמר - ''הנק הענק''. עכשיו שסיימתי עם זה, אפשר להתחיל.

לא בדיוק מה שתצפו לו

במשפחת ה''נקים'' ישנם כמה מחשבים שונים שנבדלים בעיקר במעבד שלהם. ה-NUC שאנו קיבלנו לביקורת מדגם NUC6i5SYH וזה המפרט שאיתו הוא מגיע:

  • מעבד: Intel i5-6260U
  • מאיץ גרפי: Iris Graphics 540
  • קישוריות: Bluetooth 4.1 ו-WI-FI 802.11ac
  • מערכת הפעלה: Windows 10 64bit
  • משקל: 1.13 קילוגרמים
  • מחיר: 375 דולרים

הבסיס מוכן

כמו שאולי שמתם לב, באופן מוזר מפרט המחשב לא כולל זיכרון ראם ונפח אחסון. זה מפני שמחשבי NUC הם Barebone PC או בתרגום לעברית- מחשבי ''שלד עצמות''. זאת אומרת שהיצרן, במקרה הזה אינטל, מוכר את המחשב רק עם מעבד, מאיץ גרפי/כרטיס מסך ולוח אם שאליו המשתמש מרכיב בעצמו זיכרון ראם ונפח אחסון. ל-NUC אפשר להרכיב עד שני סטיקים של זכרונות ראם (DDR4) כאשר מגבלת הזיכרון עומדת על 32 ג'יגה. בגזרת האחסון יש קצת יותר גמישות כשאפשר לחבר גם כונן 2.5 אינץ' סטנדרטי וגם כונן M.2 כדוגמאת ה-HyperX Predator. לפני רכישה של מחשב NUC הייתי ממליץ לכם לבדוק אילו כוננים וזכרונות יכולים לעבוד עם המחשב ואולי אפילו לרכוש ''באנדל'' של המחשב עם זכרונות וכונן לאחסון. היחידה שאנו קיבלנו לביקורת הגיעה כבר עם זיכרון ראם ו-SSD מסדרת 530 של אינטל.

לצערי החויה הראשונה שלי עם ה-NUC הייתה קצת מצערת. אחרי שהוצאתי את המחשב מהקופסא והורדתי לו את הניילונים, הנחתי אותו על השולחן כאשר צידו העליון בעל גימור מט שחור מונח כנגד השולחן. פתחתי את ארבעת הברגים שנמצאים ברגלי המחשב ובדקתי האם אני צריך להוסיף למחשב ראם ואו איחסון, כמו שציינתי המחשב הגיע כבר מצוייד בשני אלו. לאחר שסגרתי את הרגליים והעמדתי את המחשב על רגליו, גיליתי שריטות על הצד העליון. כפי שציינתי הגימור של החלק העליון הוא מט שידוע בכך שהוא נשרט בקלות, אך הוא גם בצבע שחור שלא עוזר בהסתרת שריטות ופגמים. הגימור השחור הוא אולי יפה אבל הייתי ממליץ לנהוג איתו בזהירות רבה.

מחשב הסטרימינג המושלם?

אחד השינויים הגדולים שהאינטרנט חווה בזמן האחרון הוא מעבר לסטרימינג, ולפי דעתי ה-NUC הוא המחשב מושלם או אחד הטובים ביותר עבור משימה זאת. בעוד שיש הרבה סטרימרים שיכולים לספק שירותי סטרימינג שונים כמו נטפליקס, הולו וטויץ', ל-NUC יש יתרון אחד גדול על פני כל הסטרימרים - הוא מחשב לכל דבר. ה-NUC יכול לשבת על השידה מתחת לטלוויזיה, על השולחן ליד המסך מחשב או להיות תלוי על הקיר עם חיבור ה-VESA שמתקבל איתו. למחשב יש חיבור WIFI בתקן 802.11ac שנותן לו טווח ותעבורת מידע גדולים שמספיקים להעביר תכנים ב-4K גם אם המחשב יושב רחוק יחסית מהראוטר. על ה-NUC אפשר לשלוט בצורה אלחוטית לגמרי על ידי ה-Intel Remote Keyboard Hots App שעליה סיפרתי קצת יותר בהרחבה בביקורת על Compute Stick, על ידי כך אפשר לקבל חווית סטרימינג פשוטה וטובה שאפשר לשלוט עליה מהטלפון האישי בלי לקום מהספה.

כל יכול?

כמו שציינתי בפיסקת הפתיחה, מתחם ה-Free2Play ב-IEM הכיל בתוכו כמה עשרות מחשבי NUC לשימוש אחד מרכזי- גיימינג. והתשובה לשאלה המתבקשת - האם הוא יכול להריץ לדוגמא את Crysis? היא: לא, אבל. אנחנו עדיין רחוקים לדעתי בכמה שנים (אם בכלל) מהיום שבו מחשבים קומפקטים בעלי מאיץ גרפי מובנה יספקו ביצועי גיימינג דומים למחשבים עם כרטיסי מסך מפלצתיים, אבל המאיץ הגרפי של ה-NUC הוא לא פראייר בכלל. המאיץ הגרפי הוא מסדרת Iris שחזקה יותר מסדרת ה-HD הרגילה והוא יכול לספק גיימינג ב-1080p למשחקים בעלי דרישות בינוניות-גבוהות (תלוי במשחק) בלי בעיה. הצלחתי לשחק על ה-NUC משחקים כמו Dishonored, Battlefield 4 או AC: Black Flag ב-1080p בלי בעיה, וכל זאת על מאיץ גרפי מובנה ולא על כרטיס מסך. אם אתם מחפשים מחשב קטן שמיועד בעיקר לגיימינג אינטל השיקה לא מזמן מחשב NUC שמיועד לגיימינג.

קטן ושקט

בגזרת החיבורים ה-NUC כולל את החיבורים הבאים:

  • שני חיבורי USB 3
  • שני חיבורי USB Super Speed
  • חיבור קומבו- אוזניות ומיקרופון
  • קורא כרטיסי SD
  • חיבור HDMI 2.0
  • חיבור Mini Display-Port
  • חיבור Ethernet
  • חיבור חשמל

על החיבורים של ה-NUC אין לי טענות, אבל גם אין לי שבחים. בסופו של דבר יש את כל החיבורים שהייתי מצפה ממחשב כזה, אין כמות יוצאת דופן של חיבורים או חיבור חסר. בסך הכל סטנדרטי ופשוט. מעל החיבורים בגב המחשב ישנם שני פתחי איוורור שאחד פולט את האוויר החם מהמעבד והשני מכניס לו אויר צח לקירור. מערכת הקירור של המעבד היא קטנה ולכן רציתי לבדוק מה היא שווה. כדי לבדוק זאת, הרצתי מבחן סינטטי שמאמץ את המעבד ב-100% וצפיתי בטמפרטורת המעבד. לאחר בערך 10 דקות של מאמץ המעבד הגיע לטמפרטורה מקסימאלית של 85 מעלות ושם הוא התייצב למשך זמן רב. למרות הטמפרטורה הגבוהה יחסית המעבד פעל כל הזמן בתדר בוסט של 2.86 ג'יגהרץ (בוסט מקסימאלי - 2.9 ג׳יגהרץ) ומערכת הקירור הייתה שקטה מאוד. גם כאשר הצמדתי את האוזן למחשב, המאוורר עשה עבודה מושלמת בגזרת הרעש, אך כן הייתי מעדיף שטמפרטורת המעבד הייתה נמוכה בלפחות 10 מעלות ממה שהיא הגיעה. גם אם זה אומר שמערכת הקירור תהיה קצת יותר רועשת.

השורה תחתונה

מחשבי ה-NUC הם פורצי הדרך למחשבים קטנים והם לא הולכים לשום מקום. המעבר לשירותי סטרימינג מטיב עם המחשבים בכך שהוא מעניק להם את מרכז הבמה (או הסלון) ונותן להם להצטיין במה שהם עושים הכי טוב- סטרימינג. אם אתם מחפשים מכשיר שישב לכם בסלון מבלי לתפוס הרבה מקום ולעשות הרבה רעש, ה-NUC הוא מה שאתם מחפשים. רק תזכרו שצריך לקנות לו גם זיכרון וכונן לאחסון.

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י