הרשמה

ביקורת - אוזניות Logitech G533

איתמר יצא לבדוק את האוזניות החדשות של לוג'יטק, ה-G533 שהולכות לראות אור ממש בקרוב, אז מה הוא חשב עליהן?

לא, זאת לא טעות במספר - לוג'יטק חושפים אוזניות גיימינג אלחוטיות חדשות בשם G533. לקחתי אותן לבדיקה וחזרתי עם תובנות.

אני לא איש גדול של סאונד, אין ברשותי ציוד סאונד בעשרות אלפי שקלים. אני גיימר פשוט כמו כולם, אוהב לשמוע מוזיקה, לראות סרטים ולשחק מדי פעם במשחקי FPS. תערוכת CES 2017 בפתח ואיתה המון הכרזות, מוצרים חדשים וטכנולוגיה חדשה שעוד לא ראינו. הפעם אסתכל מקרוב על אוזניות הגיימינג החדשות מבית Logitech לגיימר המחפש איכות בניה, סאונד טוב וניידות - אבל האם אפשר לקבל את הכל במוצר אחד ובמחיר סביר? בואו נראה.

מה בקופסא

מהרגע הראשון שקיבלתי את האוזניות ניסיתי לחקור איך הן עובדות ומה התמיכה שלהן - עם Bluetooth, דונגל, או איזה טכנולוגיה חדשה לוג'יטק מחביאים מאיתנו. כבר מהרגע הזה קצת התאכזבתי שלא ראיתי את הלוגו הכחול של ה-Bluetooth על האריזה ואכן אין באמת תמיכת Bluetooth לאוזניות, אז אל תצפו לקחת אותם איתכם בדרכים או להשתמש בהן ללא הדונגל. האריזה של האוזניות לא ממש מרשימה ודי בסיסית. עם הקופסא תקבלו את האוזניות, כבל טעינה, ספרים ודונגל USB שמתחבר למחשב.

מבנה

האוזניות בנויות מפלסטיק קשיח מט ברובו ועמיד מאד. על גב הקונכיות תמצאו פלסטיק מבריק עם הלוגו של לוג'יטק. את האוזניות ניתן לכוונן לגודל הנכון בעזרת הארכות מאלומיניום והקונכיות מסתובבות 90 מעלות כדי להניח את האוזניות על הצוואר. על הקונכיות והקשת תמצאו ריפוד רשת נושם, עבה ורך מאד שמאפשר להיות עם האוזניות על הראש שעות רבות מבלי להרגיש אפילו. האוזניות מגיעות במשקל של 350 גרם, הן יחסית קלות על הראש, אך אחרי זמן ממושך מאד איתן הייתי חייב קצת הפסקה. בנוסף, חייב לציין שהאוזניות גדולות ובומבסטיות מאד ביחס לאוזניות גיימינג אחרות והן מחליקות ונופלות לי מהראש כשהראש מוטה אחורה או קדימה - מקרה דומה היה עם ה-G633/G933. האוזניות לא נוצצות וללא שום אמצעי תאורה למעט פס קטן שמואר כשהאוזניות פועלות, לפני שנגמרת הסוללה או בטעינה.

על גבי הקונכיה השמאלית של האוזניות תמצאו כפתור הדלקה/כיבוי, גלגלת ווליום שאני אישית מאד אוהב, כפתור פיזי להשתקת המיקרופון ומקום לחבר את כבל הטעינה. המיקום של הכפתורים טוב ונוח. כשמסובבים את הגלגלת של הווליום כדי להגביר או להנמיך, ישנה תחושת "באמפים", אבל אין לתחושה שום קשר לכמות הווליום, כמו גם לצלילים שהאוזניות עושות שמסובבים אותה. המיקרופון אינו נתיק והוא חלק בלתי נפרד מהאוזניות.

סאונד וביצועים - הרי זה מה שחשוב לא?

האוזניות הן אוזניות אלחוטיות ומשתמשות בדונגל ייעודי שמתחבר ל-USB כדי לתקשר עם האוזניות ואין תמיכה באמצעי תקשורת אחרים. האוזניות הן Plug-and-Play ללא צורך בהורדת דרייברים מיוחדים ופועלות כמו שצריך גם ללא התוכנה של לוג'יטק "Logitech Gaming Software", אך אם רוצים לנצל את מלוא יכולתם של האוזניות מומלץ להוריד ולהשתמש בה. לצערי במהלך כתיבת הביקורת התוכנה לא תמכה באוזניות ולא זיהתה אותם משום שהן עדיין לא יצאו לשוק.

כמו שכבר אמרתי אני לא מומחה סאונד, אבל הסאונד של האוזניות האלה בהחלט מספק את מה שנדרש מהם. בדקתי אותם במשחק Counter-Strike: Global Offensive ומשחקים אחרים והאפקטים הסביבתיים נשמעים היטב, כמו גם הצעדים שנשמעים מהכיוון הרצוי בצורה חדה וברורה. מוזיקה נשמעת מעולה למרות שהבאסים קצת חלשים ואת האמת שלא צריך יותר מזה באוזניות שנועדו לגיימינג קזואל או תחרותי. קצת הציק לי שהן לא מנטרלות רעשים סביבתיים בכלל. האוזניות משתמשות בטכנולוגיה שלוג'יטק פיתחו בשם Pro-G עם דרייברים 40 מ"מ ובנוסף בעלת סראונד DTS Headphone:X 7.1. חשוב לזכור שמדובר באוזניות אלחוטיות ולמרות זאת לא חוויתי ניתוקים או הפרעות רעשים מכל סוג שהם.

המיקרופון של האוזניות עבר שינוי משמעותי לטובה. יאמר לזכותם של לוג'יטק שהפעם המיקרופון הרבה יותר טוב מהאוזניות הקודמות שלהן, אך זה עדיין אינו אומר שתשתמשו במיקרופון הזה בצורה מקצועית. למיקרופון שני מצבים כשאחד הוא מקופל למעלה ומושתק והמצב השני הוא למטה ופועל. ניתן גם להאריכו בכמה ס"מ. המיקרופון בעל טכנולוגיה של חסימת רעשים ואפשרות כוונון EQ לסאונד דיבור מיטבי. על המיקרופון עצמו ישנה רשת קטנה המשמשת כפופ פילטר למניעת שריקות ו"פופים". בשימוש הראשוני עם המיקרופון גיליתי שכנראה יש הגדרת ברירת מחדל ששומעים באוזניות פידבק מהמיקרופון - מחיפוש באינטרנט ניתן לבטל את ההגדרה הזו דרך התוכנה אבל היא כאמור לא נתמכה במהלך כתיבת הביקורת.

נתוני הסוללה מרשימים מאד כשלוג'יטק מתחייבים ל-15 שעות רצופות ולמרות זאת אני הצלחתי להגיע לכ-17 שעות. כדי להגיע לסוללה מלאה תצטרכו רק 3 שעות של טעינה. הסוללה מאפשרת זמן עבודה ארוך ללא הצורך בטעינה. בנוסף, ישנם צלילים שמתריעים לפני שנגמרת הסוללה.

שורה תחתונה

אמנם יש הרבה דברים טובים שמצאתי באוזניות כמו ניידות, סאונד מעולה ואיכות בניה יוצאת דופן, אבל יש כמה דברים שצריך לקחת בחשבון. בראש ובראשונה זה תאימות - אם זה לקונסולות או למכשירים ניידים והדבר השני הכי חשוב זה גודלן ומשקלן שלא יתאימו לכל אחד. האוזניות לא מתוחכמות יותר מדי או נוצצות וגם לא מנסות להיות כאלו. מדובר באוזניות פשוטות שמביאות את האיכות והמקצועיות של לוג'יטק למיינסטרים של קהל הגיימרים בעולם. האוזניות צפויות להגיע לישראל כבר בסוף חודש ינואר כשהמחיר המומלץ שלהן לצרכן הוא 849 ש"ח.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:17 04.01.2017 | Fhf Fhf (אורח)

    יקר. 600 גג

  2. 2

    13:03 04.01.2017 | Itachi Itachi (אורח)

    לא שווה במחיר הזה אפשר לקנות אוזניות שהן של חברה שמתמחה באוזניות כמו סנהייזר ולקנות בנוסף גם את הבלו סנובול(מיקרופון ברמה של מיקרופון מקצועי) ועדיין יצא לך יותר זול

  3. 3

    11:56 11.01.2017 | WarFox89 WarFox89

    מחיר אסטרונומי לאוזניות בינוניות ... אין להם הרבה סיכוי כאן.

  4. 4

       | פורסם ע"י