הרשמה

ביקורת - Bayonetta 2

כשמשחק אקשן שכזה מגיע ל-Switch, שמואל היה חייב לראות מה הוא פספס כשוויתר על קנייה של Wii-U

  • Nintendo Switch
  • Nintendo Wii-U
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 16/02/2018

מדובר במשחק אקשן שהוא לא פחות ממושלם והכנה נהדרת ל-Bayonetta 3 שיצטרך לעשות המון כדי להצליח להתעלות עליו

לפני מספר חודשים כתבתי כאן כתבה על משחקים שיצאו על ה-Wii-U והייתי רוצה לראות על הקונסולה החדשה של נינטנדו, ה-Nintendo Switch. כמה ימים אחרי הכתבה כבר הוכרזה גרסה משופרת של אחד מהמשחקים היותר מוצלחים על הקונסולה, Pokken Tournament, ועם כמה ששמחתי על ההכרזה עדיין חיכיתי למשחק אחר שיעשה את הקפיצה. אני כמובן מתכוון למשחק האקשן המהולל, Bayonetta 2. גילוי נאות, אני חובב אדיר של משחקי אקשן, כשאחד מהמשחקים הכי אהובים עליי בכל הזמנים היה ויישאר Devil May Cry 3. יצא לי לשחק במשחק הראשון בסדרת Bayonetta על ה-PS3 וכמובן שנהניתי מאוד מהמשחק, על אף בעיות הביצועים שהיו לו וכשראיתי שהמשחק השני יוצא על ה-Wii-U בתקופה בה לא היה לי כסף לקנייה של עוד קונסולה הסתובבתי עם תחושות מעורבות לגבי המשחק: מצד אחד, אני הודיתי לנינטנדו על כך שהם מעשית הצילו את סדרת המשחקים, אבל מהצד השני מאוד התבאסתי מהעובדה שאני כנראה לא אוכל לשחק במשחק בכלל בגלל חוזה הבלעדיות שנינטנדו חתמה עם Platinum Games בהקשר של המשחק. אבל הייתי אופטימי וכמאמר המשורר: "דברים טובים קורים למי שמחכה" ועכשיו הייתה לי את הזכות לנסות את משחק ההמשך למשחק האקשן המוצלח משנת 2009. אז בואו נגלה מה אני חושב על המשחק ויותר חשוב מזה - האם המכשפה שלנו הזדקנה יפה בשלוש וחצי השנים שעברו מאז היציאה המקורית של המשחק?

השטן לובש עקבים. עם אקדחים.

קצת רקע על המשחק ועל הסיפור שמאחוריו: המשחק מתנהל כמה חודשים לאחר המשחק הראשון כשהמכשפה סרזה הידועה בכינויה ביונטה נאלצת לצאת למסע אל תוך שערי הגיהינום כדי להציל את חברתה המכשפה ג'אן לאחר שזימון שד השתבש בזמן קרב ותקף אותה ובכך גרר את נשמתה למעמקי הגיהינום, תוך כדי שמלאכים ושדים רודפים אחריה במטרה לעצור אותה. אם זה נשמע לכם הזוי אז אני שמח לבשר לכם שזה לא נהייה יותר רגוע מכאן - המשחק נפתח בסצנת קרב שלא הייתה מביישת קרב בוס בכמה משחקים אחרים שאני מכיר וזה רק הולך ונהייה מטורף יותר מרגע לרגע.

הרבה משחקי אקשן מתאפיינים ברגעים במשחק בהם יש ירידה בכמות האקשן על המסך, יש פחות מפלצות ויותר דגש על פאזלים וחידות, לא זה המצב כשמדובר ב-Bayonetta 2. המשחק שומר על רמת אקשן מהגבוהות שראיתי אי פעם כשמעטים היו הרגעים השקטים שהיו לי בין קרבות שונים ואפילו כשחקרתי את הערים הגדולות שהמשחק לקח אותי אליהן. מתחילת המשחק ועד סופו תכינו את עצמכם לרמת אדרנלין גבוה שרק עולה ומסרבת לרדת לא משנה באיזה חלק אתם בסיפור. הסיפור המשוגע משתלב בצורה נהדרת עם המשחקיות הקצבית של המשחק. Bayonetta 2 הוא מסוג המשחקים האלה שנותנים לשחקן את הבסיס של המשחק ומשם נותנת לו להבין לבד מה הוא בדיוק צריך לעשות כדי לשרוד את גלי האויבים שיגיעו אליו בזה אחר זה.

השליטה במשחק היא מאוד פשוטה, אבל המכניקות שמצטרפות למקשי הבעיטות, האגרופים והיריות הם ההיילייט האמיתי שלו. שתי מכניקות שחוזרות למשחק אחרי שכבר הופיעו במשחק הראשון הן מתקפות העינוי וכמובן זמן המכשפה (או Witch Time) הפופולרי. מתקפות העינוי הן מתקפה מיוחדת שנועדה להרוג יריב במכה אחת אכזרית שגם נותנת לשחקן בונוס של נקודות בקרב. המכניקה השנייה, Witch Time, מופעלת כשהשחקן מתחמק ממתקפה בשנייה האחרונה והיא מאטה את הזמן ונותנת לשחקן לתקוף עם ראש טיפה יותר שקט. המכניקה הזאת דורשת תזמון טוב של השחקן ולמידה של האויבים השונים במשחק, אבל גם רחמנית מספיק כדי לתת גם לשחקנים פחות טובים את הרגע הזה שבהם הם מרגישים שהם מסוגלים לנצח גם את היריבים הכי חזקים.

מכניקה חדשה שמצטרפת לשתיים המוכרות היא ה-Umbran Climax שנותנת לביונטה מתקפות חזקות יותר עם טווח יותר גדול. ברגע שמשתמשים ביכולת הזו אין אפשרות להשתמש במתקפת עינוי אבל זה טרייד אוף שלפעמים שווה לקחת, ובסופו של דבר זה מקשר אותי לסיכום של המשחקיות: המשחק כולל מערכת שלמה של איזונים שונים שמצד אחד לא מעמיסה על השחקן עם כל מיני מכניקות חדשות שאמורות להוסיף תוכן למשחק ובפועל סתם מרגישות כמו תפירה שנועדה לגרום לתחושת התקדמות במשחק, אבל מצד שני מספקת מספיק עומק כדי לגרום לשחקנים להרגיש כאילו הם לומדים משהו חדש ומשתפרים בכל קרב. זו רמת עיצוב משחק מהגבוהות שאפשר לשאוף אליהן בהקשרים של משחקי אקשן ומשחקים באופן כללי והעובדה ש-Platinum עשו את זה בצורה כל כך טובה מעידה על הסיבה שבגללה הם נחשבים לטובים ביותר בתחום.

"זה למה אני לא קונה דברים במבצע..."

המשחק מספק המון דברים לעשות חוץ מלחסל שדים ומלאכים. בסוף כל פרק במשחק אתם מקבלים פסלון שמציג את הביצועים שלכם במשחק. ככל שאתם מצליחים לנצח אויבים בקומבואים ארוכים של מכות מבלי להיפגע כך הביצועים שלכם יהיו יותר טובים והפסלונים בצבע אחר כתוצאה מכך. המשחק גם מראה לכם על מה קיבלתם/איבדתם נקודות ובכך שם מול השחקן מראה ודוחף אותו לנסות שוב ולהצליח טיפה יותר. לאלו שרוצים להתלבש בצורה שונה או להשתמש בנשקים שונים, המשחק משתמש בהילות ככסף של המשחק ואפשר להשתמש בהם כדי לקנות מתקפות חדשות, ציוד חדש ותלבושות חדשות. את ההילות אפשר להשיג מהמשחק עצמו או בעזרת מצב המשחק של Tag Climax שמאפשר לכם לשחק מול חבר, להמר על ההילות שלכם ולנסות להרוויח אותם בחזרה עם ריבית כשככל שתהמרו יותר, כך גם רמת הקושי של השלבים תעלה.

הגרסה ל-Switch גם מאפשרת לשחקנים לשחק ביחד עם שני מכשירים שונים במצב המשחק שעד כה היה מוגבל רק לאונליין. גם Amiibo נתמך על ידי המשחק כשאם בבעלותכם בובות Amiibo של דמויות כמו Link ממשחקי Legend of Zelda או Samus מסדרת Metroid, אתם יכולים להשתמש בה כדי להלביש את סרזה בבגדים תואמים לדמות שהשתמשתם בה שגם תשנה טיפה את איך שהמשחק ייראה ואת הנשקים שלה.

הבעיה היחידה שלי עם הגרסה ל-Switch היא העובדה שהמשחק רץ ברזולוציה של 720p גם במצב נייד וגם במצב נייח. הייתי מצפה שה-Switch, שהיא קונסולה חזקה יותר מה-Wii-U, תוכל להריץ את המשחק במצב נייח ברזולוציה יותר גבוהה. אני רוצה להאמין שבסופו של דבר יצא פאץ' שיעלה את הרזולוציה של המשחק במצב נייח, וגם ישמור על משהו שהמשחק עושה בצורה נהדרת - מספק ביצועים מעולים של 60 פריימים בשנייה בשני המצבים ודואג שחווית המשחק תהייה חלקה, דבר שמתרגם גם לפעולות של השחקן ומונע רגעים מסוימים בהם אתם לוחצים על כפתור והמשחק לא מגיב בצורה שהייתם מצפים ממנו. והדבר הכי טוב בכל הדיל הזה? אתם מקבלים את המשחק הראשון בסדרה שהוא גם משחק מעולה במחיר של המשחק המלא.

השורה התחתונה

בזמני הקצר כמבקר משחקים, כבר יצא לי להיווכח בכמה שנויה במחלוקת הספרה 10 כשמדובר בביקורות, אבל אין מה לעשות - כשמגיע, מגיע. אם משחק ברמה ובאיכות של Bayonetta 2 היה נשאר קבור בספריית ה-Wii-U הכושל אני חושב שעוול בלתי ניתן לכיפור היה נעשה לקהילת הגיימינג בכלל ולמשחק בפרט. מדובר במשחק אקשן שהדיח את מי שהיה עד כה משחק האקשן האהוב עליי, Devil May Cry 3, והעיף אותו מכל המדרגות, תוך כדי שהוא עושה את זה בסטייל, חן ומגניבות ברמה אחרת. סרזה היא אולי אחת הדמויות הכריזמטיות וחזקות שראיתי בגיימינג והסטייל שלה ממשיך גם למשחקיות עצמה כשהיא נותנת לשחקן תחושת כוח מדהימה עם מתקפות מרהיבות ומהירות ויכולת שליטה בזמן שמתגמלת שחקנים טובים ונותנת לשחקנים פחות טובים רגעים בהם הם יכולים לנשום לרווחה. הסיפור של המשחק משוגע ברמה נהדרת, המוזיקה מדהימה והמשחק מלא בסצנות מדהימות שיפילו את הלסתות גם של הגיימרים הכבדים ביותר שחשבו שראו הכל. האם שווה לכם לקנות את הקונסולה של נינטנדו עבור המשחק הזה, אפילו שהוא פורט? זה נתון לשיקולכם בלבד, אבל אני רק אגיד שאם אתם חובבי משחקי אקשן, זה משחק שבאמת - באמת -  אסור לכם לפספס.

10
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • דמות ראשית חזקה ונהדרת
  • סיפור משוגע שלא לוקח את עצמו ברצינות
  • משחק אקשן ברמה הכי גבוהה שיש
  • ביצועים נהדרים על הקונסולה הניידת של נינטנדו
  • במחיר מלא מקבלים גם את המשחק הראשון בסדרה
  • המון מה לעשות גם אחרי שמסיימים את המשחק

הרע

  • הייתי שמח לרזולוציה טיפה יותר גבוהה במצב נייח

והפריזורה

  • לבחורה יש שיער קטלני
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:11 01.03.2018 | elad9219 elad9219

    נו באמת, לא משנה כמה משחק הוא טוב, אין דבר כזה ציון 10. אם זה באמת משחק מדהים, יוצא דופן, בלי שום פגם, צריך להיות 9.5 מקסימום.
    10 זה אמור להיות למשחק ברמה שלא ראינו מעולם.

  2. 2

    20:02 01.03.2018 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    היי, אלעד - אני מודע מאוד (תאמין לי שמאוד) לאסכולת האנשים שטוענים שאין דבר כזה ציון 10. חלקם סותרים את עצמם בכך שהם נותנים קריטריון כלשהו לציון 10 וחלקם טוענים באופן גורף שבאמת אין כזה דבר. ואת האמת: אני שייך לקבוצה שלך. ציון 10 מבחינתי זה משחק שהוא טוב ברמה של העברת שיעור עליו בקורס לעיצוב משחקי מחשב או על ההיסטוריה של משחקי מחשב. משחקים שאני נותן להם 10 הם משחקים שלא רק שאני חוזר אליהם ליותר מפעם אחת, אני רואה מה הם עשו ורושם לעצמי למתי שאני ארצה להתחיל להקים משחקים בעצמי והשיעורים שאני לומד מהם הם חוצי ז'אנרים. זה גם עוזר שאין לי באמת משהו רע לומר עליהם.

    ובנימה אישית אני מאוד אוהב את הדיונים האלה אז אני שמח שהם גם הגיעו לאתר :)

  3. 3

    20:51 01.03.2018 | MacGyver MacGyver

    אתה ממש גורם לי לרצות לקנות את הסוויץ', אבל אני לא יודע אם זה שווה את הכסף ואת הזמן שלי, במיוחד כשיש לי כבר פלייסטיישן.

  4. 4

    11:00 09.03.2018 | siegfried siegfried

    משחקי bayonetta נראים לי מאוד שוביניסטיים ומציגים נשים (או לפחות את ביונטה עצמה) באופן מאוד בוטה ומחפיץ. רק אני רואה את זה?

  5. 5

       | פורסם ע"י