הרשמה

ביקורת: NBA 2K19

שמואל עלה למגרש כדי לשחק בגרסה החדשה של NBA 2K ובדק מה חדש במשחק הכדורסל הגדול של השנה.

  • Nintendo Switch
  • PlayStation 4
  • PlayStation 4 PRO
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 11/09/2018

האם הסדרה שנמצאת בטופ משחקי הכדורסל חידשה, או שהמשחק הזה עושה את אותן טעויות כמו המשחק של שנה שעברה?

בואו נהייה כנים: NBA 2K הוא ה-FIFA של משחקי הכדורסל.

מאז שנת 2006 בה יצא המשחק NBA 2K7, כמעט כל משחק של NBA 2K שומר על פסגת משחקי הכדורסל מבחינת מכירות והערצת שחקנים ברחבי העולם, וזה מבלי לדבר על המשחקים עצמם שהיו לפי רוב הדעות פשוט טובים יותר. גם כיום, זה נראה שגם אחרי החזרה של סדרת NBA Live, כשמדברים על משחק כדורסל, מדברים על NBA 2K ותו לא. אז למה בכלל להעלות את ההשוואה הזו? כי בדומה ל-FIFA, גם בסדרת משחקי הכדורסל של חברת 2K, הכותר של שנה שעברה עמד בסימן "אנחנו עושים מה שאנחנו רוצים כי אנחנו בטופ", מה שכלל בצד של 2K, משחקיות מהממת ונהדרת עם גרפיקה מצוינת יחד עם הישענות כבדה (יש שיגידו כבדה מידי) על מנגנון המיקרו-טרנזאקציות שלה, ה-VC (או Virtual Currency), על כל מה שנוגע לחיזוק השחקן במוד הקריירה של המשחק והשגת בוסטרים כדי לחזק את הקבוצות שלכם. בשנה שעברה זה הוביל לתרעומת מצד מבקרים ושחקנים - האם השנה היה שינוי כלשהו, או שמדובר באותו הבולר בשינוי הכותר?

עולים למגרש

דבר אחד נשאר קבוע מבחינת המשחק הזה בכל איטרציה שלא תהייה לו: זו הדרך הכי טובה לשחק משחק כדורסל על קונסולה או המחשב האישי. המשחקיות של NBA 2K19 שומרת על המוניטין הזה עם משחקיות משופרת במעט מהמשחק של השנה שעברה ועם כל מיני שינוים קטנים שגורמים למשחק לזרום בצורה טובה יותר ולהרגיש כמו משחק כדורסל אמיתי. מהבחינה ההתקפית, בנוסף לפידבק על הזריקה שלך שנשאר מהשנה שעברה, זה נראה שנוספו אופציות נוספות לכדרור ומעבר שחקנים בכדרור, דבר שתורם לתחושת המשחק המרגש שאנחנו רגילים אליה ממשחקי NBA אמיתיים כיום - לשבור את הקרסוליים של היריבים שלי לא הרגיש יותר כיף מבמשחק הזה. בהגנה זה נראה שהמפתחים כיווננו טיפה את המהירות של המגינים השונים, כך שהמשחק הרגיש לי טיפה פחות זוחל בהגנה. בכלל, האנימציות של השחקנים השונים על המגרש השתפרו טיפה והמשחק (כמו בדר"כ) מטשטש את ההבדל בין משחק מחשב למשחק NBA אמיתי כשמסתכלים עליו מבחוץ. הבינה המלאכותית גם השתפרה, כך שאם אתם משחקים לבד, הקבוצה הנשלטת ע"י המחשב הולכת להיות תוקפנית יותר, להשתמש בחסימות בצורה הרבה יותר חכמה ולגרום לכם לעבוד יותר קשה בשביל הנקודות שלכם, ועצירות של היריב כשאתם בהגנה. בנוסף, המשחק נראה מצוין, לא שונה בהמון מהשנה שעברה. עדיין קיימות הבעיות הרגילות של משחקי NBA 2K (אנימציות פנים לא הכי ריאליסטיות ותנועות חגיגה מוגזמות לפעמים לשחקנים), אבל הוא נראה טוב. השנה גם יצא לי לסקר את המשחק על ה-Nintendo Switch וזה נראה שהביצועים השתפרו אפילו יותר מהשנה שעברה ולמרות שהם עדיין ב-30 פריימים לשנייה יש הרבה פחות נפילות בביצועים במקומות שונים במשחק. על שאר הפלטפורמות כמובן מדובר ב-60 פריימים לשנייה עם הגרפיקה הטובה ביותר כמובן.

יש עוד מצבי משחק קטנים שאפשר לשחק בהם כמו 2KU שעוזר ללמוד את המשחק ונותן טיפים לשחקנים חדשים, Blacktop - מצב משחק שמדמה משחק כדורסל בשכונה עם חוקים שונים ואפשרות למשחק על חצי מגרש וכמובן, האופציה לשחק מול אנשים אחרים ברשת. אבל מבחינת מצבי המשחק האחרים הגדולים שיש למשחק להציע, תוכלו למצוא את החזרה של MyTeam, My League ו-MyGM. לא דיברתי יותר מידי עליהם בביקורת שלי על המשחק של השנה שעברה אז אני בכמה מילים גם אפרט על כל מצב: MyTeam הוא בעיקרון מצב הפנטזי של המשחק. בדומה ל-Ultimate Team של FIFA למשל, אתם תבנו קבוצה משחקנים שהשגתם בקלפים שונים ותשחקו מול שחקנים אחרים בעולם או מול המחשב כדי לצבור נקודות ולחזק את הקבוצה שלכם (וכן, כמו ב-Ultimate Team, אפשר לקנות את חפיסות הקלפים השונות בכסף אמיתי [ע"י קנייה של VC] או כסף שצוברים במשחק עצמו). מצב המשחק הזה מתאים מאוד לאנשים שאוהבים את הקונספט של בניית קבוצת חלומות ומשחק מול אנשים אחרים ברשת. MyLeague הוא מצב המשחק שנותן לשחקן את האופציה לעקוב ולנהל קבוצה אחת (או יותר) במשך העונות השונות, בין אם מדובר באימונים של הקבוצה, ניהול טריידים, בחירת שחקנים בדראפט עד ללשחק במשחק עצמו כשחקנים בקבוצה. MyGM נותן לכם להיות ה-GM של קבוצה לבחירתכם, ובדומה לשנה שעברה, גם השנה יש למשחק סיפור שממשיך את הסיפור של השנה שעברה. לא צעד חכם במיוחד, שכן בדומה ל-MyGM של שנה שעברה, גם כאן הסיפור מרגיש חצי אפוי ופשוט גורם לחוויה של MyGM לזחול, ככה שאני שמח לראות שמי שרוצה יכול לשחק ב-MyGM באופן נורמלי ורגיל, למרות שגם אז יהיה לכם המון טקסט לקרוא. אם כבר הזכרנו סיפור...

הדרך חזרה... אל המשחק של השנה שעברה

אחד הדברים ששמרו על NBA 2K בפסגת משחקי הכדורסל היה מצב הסיפור/קריירה שלו, MyCareer. במרוצת השנים מצבי הסיפור נהיו יותר גרנדיוזים ויותר מעניינים, אבל מהצד השני גם יותר מנותקים מהשחקן עצמו. השנה אני חושב שמדובר בפספוס הכי גדול של 2K עד היום. מצב הסיפור מתחיל מה-Prelude, הדמו שיצא למשחק ומתפקד כסיפור מקדים למצב הקריירה של המשחק. הסיפור ששמו "The Way Back" (או הדרך חזרה) עוקב אחרי A.I, שחקן קולג' שאחרי שלא מצליח למצוא קבוצה בדראפט של ה-NBA, מוצא את עצמו בליגה הסינית, משחק עבור קבוצה שם ולאחר מכן בליגת המשנה של ה-NBA כשהוא מחפש את הדרך שלו לליגה הבכירה ולהגשמת החלום שלו. הסיפור עצמו נשמע סביר, הבעיה היא שהוא לפעמים יכול להרגיש ארוך מידי עם המון רגעים בהם אתם בכלל לא משחקים כדורסל אלא צופים ב-Cutscene של עשר דקות. בנוסף, המשחק נותן לכם אופציות דיבור עם הדמויות השונות, אבל זה מרגיש כאילו אין שליטה באישיות של השחקן, מה שגורם לתחושה של שחקן אחר ממה שהיינו רוצים לראות. עדיין, גם עם כל זה, אני עדיין חושב שה-Prelude גורם לשחקן לדאוג לדמות של A.I ולהיות שמח כשהוא מגיע סוף סוף ל-NBA אחרי כל התלאות שהוא עובר בסיפור. בנוסף, יש אחלה הופעות של כוכבים אורחים במצב הסיפור הזה עם דיבוב מצוין ומשחק נהדר, כך שלא הכל היה רע, אבל אחרי שמסיימים עם ה-Prelude ומגיעים ל-NBA ולמצב הקריירה עצמו המצב לא משתפר במיוחד. 

כל הבנייה של השחקן שלכם מתבססת על מנגנון ה-VC שהזכרתי בתחילת הביקורת, והעובדה שלא מקבלים המון VC בכל משחק ב-NBA גורמת לקריירה של השחקן שלכם להרגיש איטית ומסורבלת. המצב טיפה יותר טוב מהשנה שעברה, כשהתקדמות נעה יותר לכיוון המשחק עצמו ופחות זורקת על השחקן פרסומות על קנייה של VC, אבל המנטרה נשארה אותו הדבר: אתם רוצים שחקן טוב? שלמו. אלא אם כן אתם רוצים להוציא 20+ שעות על המשחק ולהרגיש כאילו התקדמתם בצעדי תינוק. גם דברים שלא קשורים לאיך שהשחקן משחק כמו ביגוד ואביזרים שונים עולים VC, כך שבסופו של דבר הכל נעול מאחורי תשלום ב-VC, או לחילופין הבחירה שבין איך תיראה לאיך תשחק. בנוסף, השכונה חוזרת (Neighbourhood), ואם דווקא נהניתי ממנה במשחק הקודם, אני מתחיל לראות את הצרות שבה במשחק הזה: להגיע ממקום למקום במפה יכול לקחת זמן וגם פעולות קטנות שאמורות לקחת ממש שניות ספורות (כמו לאסוף צ'ק על פרסומת שעשיתם) כרוך בלהיכנס לשכונה, לחכות שהיא תיטען, לרוץ לסוכן שלך, לצפות ב-Cutscene, לקבל את הצ'ק ולצאת. נכון, לא כל פעולה דורשת כניסה לשכונה אבל הייתי שמח לתפריט פשוט, ואם אני ארצה לשחק עם אנשים שונים במצבי המשחק של 3 על 3 או 2 על 2 ולהיפגש עם אנשים שונים רק אז להיכנס למצב המשחק הזה. לפני היציאה של המשחק המפתחים ב-2K יצאו בהצהרה כי הם שמעו את התלונות של השחקנים השונים והם דאגו לכך שההתקדמות במצב הקריירה תרגיש מהירה יותר ותהייה פחות התעסקות במצב המשחק של השכונה. טוב, אני לא הרגשתי את זה. לפחות אפשר לשים אוזניות כשאתם נמצאים בשכונה לשמוע את הסאונדטרק המצוין שבחר טרוויס סקוט.

השורה התחתונה

זה נראה שלא המון השתנה מבחינת המשחק, הן מבחינת הדברים הטובים, והן מבחינת הרעים: זו עדיין הסימולציה הטובה ביותר למשחק כדורסל שתוכלו למצוא כרגע בשוק מבחינת אנימציות של שחקנים וקצב המשחק של כל קבוצה; למשחק יש גרפיקה מדהימה; המפתחים עשו עבודה נהדרת עם ראיונות ודיבוב של שחקנים שונים ב-NBA וחוץ מזה, יש כמות אדירה של תוכן לכל מי שרוצה לשחק בדברים אחרים. מצד שני, בדיוק כמו המשחק של שנה שעברה, גם כאן המשחק פשוט מוחזק כבן ערובה ע"י מנגנון ה-VC שלו והעובדה שהוא מכריח את השחקן לשלם מעבר לכסף שהוא שילם על המשחק כדי לחזק את השחקן שהוא יצר, לתת לו בגדים חדשים ועוד פשוט מעכירה את החוויה הנהדרת שהיא NBA 2K. תוסיפו לזה את מצב הסיפור/קריירה שמתקשה להתרומם אחרי ההתחלה הטובה שלו וקיבלתם משחק שבעוד שהוא עדיין טוב, הוא גם טיפה יותר מאכזב משל שנה שעברה. מקווה שב-NBA 2K20 החברה תזכור שכסף זה אולי חשוב, אבל זה לא הכל כשיוצרים משחק.

7
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • אותה המשחקיות הנהדרת של NBA 2K
  • מצבי המשחק של MyLeague ו-MyTeam ממכרים
  • המון מצבי משחק שונים לשחק בהם
  • אחלה פסקול עם הרבה שירים מצוינים

הרע

  • עדיין נשען בצורה כבדה על מנגנון ה-VC
  • הסיפור במצב הקריירה לא מתרומם לשום מקום
  • מצב השכונה איבד את הקסם של המשחק הקודם

והזריקה

  • המשחק מרגיש כמו 1 מ-2 מהעונשין
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:25 20.09.2018 | bar1210 bar1210

    ביקורת מעולה, אני די מסכים זה בכל זאת המשחק כדורסל הטוב ביותר כרגע (לא ש EA נותנים כזאת תחרות...) אבל עדיין למרות שאתה קונה את המשחק מצפים שתמשיך לשלם, ותאמת שקשה להתחבר באמת למצב הקריירה , מקווה לראות שינוי בשנה הבאה

  2. 2

       | פורסם ע"י