הרשמה

ביקורת: Call of Duty: Black Ops 4

שמואל יצא לבדוק את משחק היריות השנתי של Activision וחזר בעיקר עם סיפורי Blackout.

  • PC
  • PlayStation 4
  • PlayStation 4 PRO
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 12/10/2018

החיסרון של סינגלפלייר מורגש אבל שאר מצבי המשחק מחפים עליו מספיק בשביל ליצור את אחד ממשחקי היריות המהנים והמרגשים יותר כיום בשוק

שנה הלכה, שנה באה - ויחד איתה עוד משחק חדש מסדרת משחקי היריות של Call of Duty. הפעם, מדובר במשחק הרביעי בתת הסדרה הפופולרית מאוד של Call of Duty, סדרת Black Ops. עברו 8 שנים מאז היציאה של המשחק הראשון בסדרה ובעוד שהמשחק השלישי בסדרה, Call of Duty: Black Ops 3 שינה ללא היכר את הסדרה המוכרת של המשחק, זה נראה ש-Black Ops 4 עושה הרבה כדי להחזיר את המשחק לקרקע עם שינוי שינוי משמעותי אחד שמבדיל אותו בצורה משמעותית משאר המשחקים בסדרת Black Ops בפרט ו-Call of Duty בכלל.

מיותר לציין שמשחק היריות השנתי של חברת Activision לא מפסיק לשבור שיאי מכירות, כשגם הפעם המשחק חווה את אחת מההשקות הכי טובות שלו בתולדות הסדרה עצמה. אז האם מדובר באותה הגברת בשינוי אדרת, או שדווקא באמת מדובר במשחק הכי טוב בסדרה וכזה שחובבי משחקי יריות חייבים לעצמם לנסות? בואו נראה מה יש ליריב הכי גדול של Battlefield להציע לנו הפעם.

פחות פארקור, יותר הארדקור

אחד הדברים הראשונים ששמתי לב אליהם כשפתחתי את המשחק לראשונה הוא העובדה שהמשחק לקח כמה רשמים מהמשחק הקודם בסדרה הכללית, Call of Duty: WWII, והוא מעיף את גישת ה-Titanfall שהגדירה את המשחק הקודם לטובת משחק יותר ממוקד ביריות ובמיקום טקטי. במילים פשוטות: ריצה על קירות וקפיצות מטורפות - אאוט, להתמקם כמו שצריך ולדעת איפה להציב מלכודות והגנות - אין. זה גורם לכל קרב להרגיש יותר כמו משחק יריות עם אלמנט טקטי רב ופחות כמו שיעור באיך יורים במטרה שזזה לך מול הפנים על קיר במהירות שיא עם קפיצה כפולה. השינוי הזה הוא מבורך לטעמי שכן ב-WWII הקרבות הרגישו יותר ריאליסטים וכשמתת זה היה בגלל מיקום גרוע ואי יכולת ניהול תחמושת בצורה טובה ופחות בגלל שמישהו רץ לי מעל הראש וירה תוך כדי. באופן אירוני אפילו - המשחק מרגיש זורם יותר ומהיר יותר בזכות העובדה שהורידו יכולות תזוזה מסוימות.

החיילים השונים חוזרים עם היכולות שלהם והפעם בזכות מה שנאמר קודם, היכולות שלהם קריטיות למפות מסוימות. המפה מלאה במסדרונות צרים שיכולים להיכנס מהם שחקנים מהקבוצה השנייה? אולי עדיף לקחת שילוב של Battery ו-Recon כדי לגלות אותם ולפוצץ אותם עם רימונים. המפה גדולה מידי? תיקחו את Seraph שתוכל לעזור לכם לצוץ איפה שתרצו על המפה. אם אתם רוצים להבין מה כל חייל מיוחד עושה, מוד חדש בשם Specialist HQ נותן לכם סוג של Tutorial לגבי כל חייל והיכולות שלו בנוסף לסרטון רקע קצר ומגניב.

מצבי המשחק השונים גם הגיעו לכאן כשתוכלו למצוא את ה-Heist, Team Deathmatch, Search and Destroy ועוד, כשחלק מהמודים השונים גם מציעים גרסאות Hardcore שלהן בשביל שחקנים מנוסים יותר, כמו Chaos Team Deathmatch לדוגמא. כל מצבי המשחק השונים מאפשרים לשחקנים להישאר במולטיפלייר למשך זמן מבלי לאבד סבלנות או שימאס אחרי יותר מידי זמן.

מה שכן המשחק עדיין סובל מכמה בעיות במולטיפלייר שלו: הראשון הוא מהעובדה שהמשחק עדיין לא מתמודד כראוי עם Respawn ויכול לגרום לכך ששנייה וחצי אחרי שחזרתם למשחק מישהו יוריד אתכם שוב, משהו שבהחלט יכול לתסכל, בעיקר שחקנים חדשים. הדבר השני הוא העובדה שחלק מהמפות פשוט מעוצבות רע ולא מתאימות לקצב המשחק החדש של Black Ops 4. מפות גדולות מידי עם אזורים גבוהים ונמוכים סובלים מהעובדה ששחקנים לא יכולים לקפוץ, ונתקלתי במפה אחת או שתיים בהן זה היה המצב וזה גרם לתסכול אצלי ואני מניח שגם אצל אחרים.

מצב משחק מת-חי

עוד מוד מולטיפלייר שהעדפתי להקדיש לו פסקה משלו הוא מוד הזומבים של המשחק. למי שלא מכיר, מוד הזומבים נמצא איתנו עוד מ-Call of Duty: World at War והוא כ"כ פופולרי שהוא נשאר איתנו מאז ועד היום. מצב הזומבים הפעם מתחלק לשני סיפורים שונים: Chaos ו-Aether כשכל אחד שם אתכם בנעליים של דמויות אחרות ומפות אחרות שיוצגו בתחילת כל קרב. חלק מהמפות יהיו מוכרות לשחקני Black Ops הראשון והלאה עם רימייקים למפות מוכרות (אני לא אהרוס כאן את המפות, זה כיף לגלות אותן), וחלק מהמפות חדשות לגמרי. הדמויות עצמן שתשחקו נעות בין משעשעות למעייפות: מצד אחד יכול להיות שדמויות כמו היפני המשוגע עם המבטא המוגזם יצחיק אנשים - אותי הניסיון להיות מצחיקים ומשעשעים בכוח דיי עייף.



ואם כבר מדברים על עייף - אני באמת חושב שמוד הזומבים במשחקי Call of Duty מיצה את עצמו. שלא תבינו לא נכון, אני נהניתי מהמוד כשתוספות כמו Rush Mode ששם אתכם מול הרים של זומבים בסגנון Left 4 Dead מאוד עוזרות לו להרגיש חדש וכיף, אבל חוץ מזה אני מרגיש כאילו המוד הזה עומד במקום. אם במולטיפלייר הם יכולים לשנות מכניקות, להוסיף יכולות לשחקנים ולהוסיף מודים שונים - זה מתחיל להרגיש כאילו מוד הזומבים, בעודו כיף, הגיע לרוויה ואולי היה עדיף לוותר עליו לטובת מצב סיפור לשחקן יחיד...

אין סינגלפלייר, מעתה אימרו: Blackout.

כמו שכולכם בוודאי ראיתם בחדשות כאן באתר או באתרים אחרים - למשחק אין מוד שחקן יחיד ייעודי וסוג של במקומו, Treyarch נותנים לנו את הגרסה שלהם למשחק בז'אנר ה-Battle Royale - מצב המשחק Blackout. אני לא אהבתי לשמוע את העובדה שאין מצב שחקן יחיד: משחקים כמו Doom, Bulletstorm ו-Far Cry הרגילו אותי לעובדה שבהחלט אפשר ליצור משחק יריות לשחקן יחיד. אפילו המשחק הקודם בסדרה, WWII יצר סיפור לשחקן בודד שגם אם הוא לא היה מושלם הוא עבד כמו שצריך והיה מרתק ומעניין. עכשיו כשביססתי את הגישה איתה באתי לחלק הזה של הביקורת אני הולך לומר את ההצהרה הבאה:

Blackout יותר טוב מכל מצב שחקן יחיד שהם היו מביאים. ביחד.

מצב ה-Battle Royale ש-Treyarch יצרו הוא לא פחות מפצצת אנדרנלין מתקתקת שלא מפסיקה לתקתק עד הפיצוץ בסוף המשחק. יצא לי לשחק במשחקי Battle Royale אחרים כמו Fortnite לדוגמא, אבל הם לא הצליחו לתפוס אותי כמו ש-Blackout הצליח ועוד בניסיון הראשון שלו. המפה של המשחק היא פשוט ענקית עם מלא אזורים שמכילים רפרנסים למשחקי Call of Duty מהעבר וההווה, והעובדה שמדובר במשחק מגוף ראשון בסגנון Call of Duty גורמת לכך שטווח הראייה של השחקנים במפה הוא קטן יחסית ואתם צריכים להסתמך על האינסטינקטים שלהם במפה ועל חוש השמיעה שלכם כשאתם לבד ועל חברים שלכם כשאתם בקבוצה.

במשחק אין אלמנטים של בנייה כמו ב-Fortnite ככה שבדומה ל-PUBG נניח, כל ההישרדות שלכם תתבסס על שני דברים: מיקום וסבלנות. ככל שתתמקמו במקום יותר טוב עם נשקים יותר טובים ותדעו לשמור אחד על התחת של השני ככה אתם תוכלו לשרוד יותר זמן. אבל המשחק מעניש שחקנים שרצים ממקום למקום ללא מטרה או יורים ללא הבחנה ומתגמל שחקנים שיודעים לחכות עד ממש השנייה האחרונה כדי לצאת ולרדוף אחרי שחקנים אחרים במפה.

Blackout מלחיץ, טקטי, מרגש, משמח, מעצבן ועוד מלא דברים, אבל באמת בקצרה - זה פשוט כיף. בעיקר עם חברים.

השורה התחתונה

מהרגע הראשון שאתם מעלים את המשחק עד לניצחון במשחק מולטיפלייר, Blackout או זומבים, Call of Duty: Black Ops 4 מספק לשחקנים זריקת אדרנלין ברמות שלא חוויתי עד היום ממשחקי Call of Duty. ההסרות מהמכניקות המסוימות במולטיפלייר הרגיל גורמים לו להיות יותר ממוקד ואינטנסיבי, גם אם לא כל המפות מעולות ובעוד שמוד הזומבים מרגיש מיושן כבר ולעוס, היהלום האמיתי של המשחק הזה הוא ללא ספק ה-Blackout שגרם לי לשחק ברצינות במוד של Battle Royale וליהנות ממנו בצורה בלתי רגילה. רבות דובר וידובר על כמה שסדרת המשחקים הזו דורכת במקום, אבל Black Ops 4 עושה מספיק כדי להבדיל את עצמו מהמשחקים הקודמים בסדרה, גם אם זה אומר לוותר על אספקט שמאוד חשוב לי כגיימר (מצב השחקן היחיד). חובבי הסדרה חייבים לתת למשחק צ'אנס, בעיקר למוד ה-Blackout ואני מבטיח להם שהם יהנו, גם אם לא התחברתם לזה בעבר.

8.5
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4 PRO

הטוב

  • משחקיות הרבה יותר טובה ומציאותית מהמשחק הקודם
  • Blackout הוא מוד פשוט מצוין וכיפי
  • מצבי המשחק השונים במולטיפלייר יעסיקו אתכם להרבה זמן
  • מוד הזומבים (בעודו מיושן) עדיין מספק את הסחורה

הרע

  • טיפה באגים פה ושם
  • חיסרון מצב הסינגלפלייר מורגש בהחלט

והפאניקה

  • "רוץ ינעל העולם רוץ נשארנו רק 5!"
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:58 25.10.2018 | siegfried siegfried

    זה לא הוגן, פשוט לא הוגן. משחקי יריות מדהימים כמו DOOM, Bulletstorm ו-Spec Ops: The line חטפו על הראש בגלל "מולטיפלייר לא מספק", וקול אוף דיוטי מקבל שבחים על כך שאין לו סינגל פלייר בכלל.

  2. 2

    16:25 25.10.2018 | WarFox89 WarFox89

    אחלה ביקורת, נהניתי לקרוא [סתם מתוך סקרנות]. בשבילי המותג הזה מת לפני המון זמן ואני לא מוכן לתת לו סיכוי בגלל כל כך הרבה סיבות גם אם הביקורות יחסית טובות. תעבור שנה ויצא משחק חדש והנוכחי כרגיל ישכח. אני לא מוכן להשקיע זמן ואנרגיה במשחק FPS שיוצא על בסיס שנתי קבוע כמו פיפא. יש יותר מדי דברים אחרים הרבה יותר איכותיים בז'אנר ה-FPS MULTIPLAYER שכן שווה להשקיע בהם.

  3. 3

    16:31 25.10.2018 | nakiii nakiii

    fox לגבי cod אני מסכים איתך, אבל המצב של באטלפילד שונה לגמרי...
    אני עוקב אחרי world war 3 על פי המלצתך... עושה רושם של ראליסטי ורציני.. אבל המאסה של שחקני הfps לא שם

  4. 4

       | פורסם ע"י