הרשמה

ביקורת: Diablo 3: Eternal Collection ל-Nintendo Switch

שמואל הכניס שעות לתוך Diablo 3 על ה-Switch וחזר לשתף אותנו בחוויותיו מהגרסה החדשה של המשחק

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 02/11/2018

לקחו את אחד ממשחקי ה-RPG המערביים הטובים ביותר של העשור האחרון ושמו אותו כמו שהוא בקונסולה שהיא בתכל'ס ניידת. יותר מזה אנחנו לא צריכים.

למשחק הRPG של חברת Blizzard המפורסת, Diablo 3, הייתה התחלה קשה יחסית, עם השוואות ברורות לקודמו, Diablo 2 שהיה מצוין. אבל במרוצת השנים מאז שהמשחק יצא ב-2012 יצאו המון עידכונים, פאצ'ים ושיפורים למשחק, בנוסף לשתי חבילות הרחבה שהוסיפו עוד הרים של תוכן ודמויות חדשות, כשהשיא היה ב-2015, אז יצאה הגרסה האחרונה והאולטימטיבית של המשחק: Diablo 3: Eternal Collection, שהכילה את כל השיפורים והפאצ'ים שיצאו למשחק והגיעה למחשב האישי, ל-PS4 ול-Xbox One. עכשיו אותה הגרסה מגיעה גם לקונסולת ה-Switch, במה שהופך להיות המשחק הראשון של Blizzard שיוצא על קונסולה של נינטנדו מזה 15 (!) שנים. יצאתי לבדוק האם Diablo 3 מחזיק מים גם היום, ואיך הגרסה של המשחק עובדת ורצה על הקונסולה של נינטנדו. כמה שעות לתוך המשחק כבר פלטתי לרן מהצוות שזה "הדבר הכי טוב שקרה לגיימינג". כמובן שזה היה מוגזם, בייחוד בשבוע בו יוצא Red Dead Redemption 2, אבל אני חושב שיש לי סיבה מוצדקת.

להרוג את דיאבלו ברכבת

Diablo 3 הוא משחק נהדר, על זה כמעט אין ויכוח. בגרסתו האחרונה, ה-Eternal Collection, מדובר באחד מממשחקי ה-RPG המערביים היותר שלמים, מתגמלים וכיפיים שאפשר לשחק כיום, עם כמה מיליוני עותקים שכבר נמכרו על כל הקונסולות השונות. את הסיפור אני לא אפרט כאן כי אין באמת סיבה אחרי חמש שנים שהמשחק כבר בחוץ, אבל למי מכם שלא נגע במשחק מאז 2012, העולם של Sanctuary התרחב ונוספו דמויות חדשות, משימות וסיפורים חדשים ועוד אופציות לנשקים, ציוד וריידים חדשים עם חברים שלכם עם שתי ההרחבות הנוספות שיצאו למשחק. הגרסה החדשה שיוצאת ל-Switch מביאה איתה את המשחק המלא כמו שהוא, בלי החסרות ובלי השמטות שכבר דבר טוב. כיום זה כבר פחות קורה, אבל אני עדיין שמח לראות מפתחים מביאים את המשחקים שלהם בשלמותם לקונסולה הקטנה של נינטנדו. אגב, לאלו מכם שהולכים לקנות את המשחק בפעם השנייה או השלישית, תשמח לגלות ש-Blizzard הוסיפה את האופציה לדלג על הסיפור ולעבור ישירות למצב המשחק של Adventure ששם דגש על מלחמה ומעבר של מבוכים שונים במשחק במקום על הסיפור עצמו.

לגבי השליטה של המשחק, אם לא שיחקתם במשחק על קונסולה בעבר, אתם יכולים להיות רגועים: Blizzard עוד במעבר לקונסולות הדור השביעי (PS3 ו-Xbox 360) ידעה להתאים את סכמת המקשים של השלטים השונים למשחקיות של Diablo, וגם כאן השליטה במשחק באמצעות שלטי ה-Joy-Con היא טובה מאוד. המשחק אמור לתמוך בבובות ה-Amiibo של נינטנדו (ולמרות שלא הייתה הכרזה רשמית, בובות Amiibo של Diablo יהיו תוספת מבורכת) וכעוד בונוס, המשחק נותן לכם את האופציה לשחק כ-Ganon מסדרת משחקי Legend of Zelda (זה פשוט ציוד וסקין, אבל זה עדיין מגניב) ואפילו אפשרות ל-Cucco (התרנגולת המפורסמת מסדרת המשחקים) בתור חיית המחמד שלכם.

מהבחינה הגרפית המשחק עובד ברזולוציה של 960p במצב עגינה, ו-720p במצב נייד. לא שמתי לב לירידה גרפית נוספת במצב נייד כשזה נראה שהטקסטורות השונות והאפקטים הגרפיים כמו הקסמים השונים, פיצוצים ועוד נשארו אותו הדבר בין אם מדובר במצב Docked או נייד. נכון שזה עדיין לא ברמה של הקונסולות האחרות או המחשב האישי, אבל משהו ששווה לציין הוא שהמשחק רץ ב-60 פריימים לשנייה, בין אם מדובר על מצב נייד או Docked שבתור איש PC אני תמיד מוצא נהדר. המשחק רץ חלק ונראה מצוין - במיוחד במצב נייד והאופציה לשחק משחק כזה במצב נייד בכל מקום כשהוא נראה ומרגיש ככה תקסום להרבה מחובבי הז'אנר ובעלי ה-Switch.

מי צריך אינטרנט?

כפי שחלקכם בטח זוכרים, המשחק המקורי דרש חיבור מתמיד לאינטרנט כדי לעבוד, משהו שבהמשך תקופת החיים של המשחק וההרחבות הראשונות הופסק. זה מצוין לגרסה הזו של דיאבלו, שכן בגלל הניידות של המכשיר, אנשים יכולים לשחק במשחק במקומות בהם אין אינטרנט כמו אוטובוסים מסוימים, בטבע ועוד. עדיין יש אירועים וצורות משחק מיוחדות שדורשות חיבור לרשת: בתחום הסיפור ומצב השחקן היחיד יש אופציות לשחק את המשחק במצב Seasonal שנותן בונוסים מיוחדים עבור הדמות החדשה שאתם פותחים. בכל "עונה" שכזו אתם תפתחו דמות חדשה לגמרי שתזכה בלבוש ונשקים מיוחדים כשבסיום העונה כל מה שצברתם יעבור למשחק רגיל בתור ציוד שהוא לא עונתי, ככה ששווה לכם לנסות את המשחק בתצורה הזו. מה שכן, הוא דורש חיבור מתמיד לרשת כך שאתם לא תוכלו לשחק במשחק בכל מקום במצב הזה. כמובן האונליין חוזר ומאפשר לכם לשחק עם חברים שיש להם את המשחק על ה-Switch באינטרנט ולהיכנס לדאנג'נים במטרה להרוג בוסים ברמות גבוהות ולהשיג ציוד ונשקים שלא תוכלו להשיג במשחק הרגיל לבד (או לפחות יהיה לכם הרבה יותר קשה, בעיקר עם דמויות מסוימות).

אבל חוץ מזה, כמעט ואין לכם מודים שיחייבו אתכם לשחק מחוברים לרשת ואפילו הגדילו לעשות Blizzard בכך שהם איפשהו לכם לשחק עם עוד שלושה אנשים שונים באותו המקום בתצורה של אונליין מקומי. בתצורה הזו המשחק יתפקד בדומה למשחק אונליין, אבל בלי הצורך בחיבור לרשת. אם אתם רוצים לשחק עם חבר אבל אין לו עוד קונסולה, גם כאן המפתחים דאגו לכם בכך שהם הוסיפו אופציה לשחק את המשחק עם עד שלושה חברים נוספים בתצורה של Co-Op מקומי כשכל בן אדם משתמש בשלט Joy-Con בודד כדי לשחק. החברה עשתה כאן שימוש מאוד נכון בשירותי האונליין של נינטנדו בכך שהיא מאפשרת שמירה של הדמות שלכם על הענן ואז אם אתם ממש רוצים, אתם יכולים פשוט לשים את המשתמש שלכם על הקונסולה השנייה של החבר ולהוריד את השמירה שלכם כדי שתוכלו להשתמש בדמות שלכם אצלו בקונסולה. הדבר היחיד שמפריע לי בכל העניין הוא העובדה שאי אפשר להעביר דמויות שלכם מהמחשב האישי או מקונסולה אחרת. חברות כמו Epic Games ו-Hi-Rez כבר הובילו את העניין של יוזרים אישיים של המשחקים שלהם ואפשרויות ל-Crossplay והייתי שמח לראות את Blizzard הולכת לאותו הכיוון.

השורה התחתונה

אין לי באמת מה להוסיף כאן בשורה התחתונה: Diablo 3: Eternal Collection ל-Switch פשוט בא והזכיר לי למה אני כל-כך אוהב אוהב את הקונסולה ההיברידית של נינטנדו. המשחק הנהדר של Blizzard בגרסה הכי טובה שלו מגיע כמו שהוא ל-Switch, עם כל ההרחבות השונות, התוספות השונות, האירועים המיוחדים, הדמויות החדשות ופיצ'רים חדשים כמו האופציה לשחק עם חברים באונליין מקומי מבלי צורך באינטרנט כמו שאר הקונסולות. המשחק לא איבד במאומה מהיופי המורבידי שלו, עדיין כיף לשחק את המשחק על קונסולה בדיוק כמו ב-PS4 וב-Xbox One ועכשיו אפשר להיכנס ל-Sanctuary לשחק בכל מקום ובכל זמן את אחד ממשחקי ה-RPG המערביים הטובים ביותר שיצאו בשנים האחרונות. בפועל, אני אולי נשמע טיפה מתרגש אבל אני חושב שזה בצדק - הניידות של המשחק יחד עם הפיצ'רים הנוספים הופכת את Diablo 3: Eternal Collection על ה-Switch לגרסה האולטימטיבית של Diablo 3 כיום. בדיוק כמו דיאבלו עצמו, גם המשחק הזה החזיר את עצמו מהמתים בצורה חדשה כדי לאתגר את אוהבי הז'אנר ואני יותר משמח על ההזדמנות לשחק במשחק הזה שוב.

9
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • אותו משחק מוכר ואהוב בלי השמטות
  • האופציה לדלג ישירות למצב ה-Adventure מבורכת
  • ביצועים נהדרים על הקונסולה
  • בונוסים נחמדים לכבוד ההגעה של המשחק לקונסולה של נינטנדו
  • Diablo 3 על קונסולה ניידת זה מדהים

הרע

  • אי אפשר להעביר דמויות מקונסולות אחרות

והדוקטור

  • ה-Witch Doctor הוא עדיין דמות פשוט נהדרת.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י