הרשמה

חברת AMD חושפת דור מעבדים חדש

האם המעבדים החדשים יחזירו את AMD לקדמת הבמה?

התחרות בשוק המעבדים מתחממת מהר

זה לא סוד שהשנים האחרונות לא היו קלות במיוחד עבור AMD. חברת אינטל- היריבה הגדולה ביותר שלה פיתחה מוצרים חדשים ופורצי דרך שהטילו צל כבד על אלו של AMD והשאירו אותה הרחק מאחור. במקביל לאינטל, גם Nvidia פיתחה כרטיסי מסך חדשים וחזקים הרבה יותר מ-AMD וכך היא מהר מאוד ברחה לה ותמיד הייתה הרחק לפניה. לזכותה של AMD אפשר להגיד שהם אכן זיהו את הבעיה (גם אם מעט מאוחר) ופעלו ועדיין פועלים כדי לשנות אותה. AMD הצליחה להשיג נתח שוק נכבד בעזרתי מעבדי ה-Ryzen כשהיא מכוונת לאותה מטרה עם כרטיסי המסך החדשים שלה. אתמול בערב ערכה החברה אירוע בו היא חשפה את המעבדים החדשים שלה לשנה הקרובה וגם נתנה לנו טיזר על כרטיסי המסך הבאים.

המעבדים החדשים היו מבוססי ארכיטקטורת ZEN 3 והם יהיו חלק מסדרת Ryzen 5000 שתושק כבר בנובמבר הקרוב. נכון לרגע זה, AMD חשפה רק 4 מעבדים שיהיו בסדרה החדשה אך מעבדים נוספים יגיעו כבר בחודשים הקרובים. המעבדים החדשים שנכנסו לשוק נקראים: R5 5600X, R7 5800X, R9 5900X ו-R9 5950X. המעבדים יגיעו עם 6 עד 16 ליבות בהתאמה ובמחירים שנעים מ-300$ עבור ה-5600X ועד כ-800$ עבור ה-5950X. על פי AMD ארכיטקטורת המעבדים החדשה תביא פי 2.4 ביצועים על פני ZEN 1 ותיהיה יעילה פי 2.8 מה-i9-10900K.

כמו תמיד, AMD לא מפחדת לתקוע ליריבות שלה אצבע בעין כשהיא מפרסמת מבחני ביצועים של מעבדיה החדשים מול אלו של אינטל.

כמו שאפשר לראות, AMD הולכת ראש בראש עם המעבד החזק ביותר של אינטל כשהיא מצליחה לגבור עליו ברוב מבחני הביצועים בעד כ-59% במבחן ה-V-RAY 4.0.

כמו שאפשר לראות, אותו סיפור נמשך גם במבחני הגיימינג אך כאן הפערים הם יותר קרובים וצריך לזכור שסביר להניח ש-AMD בחרה את המשחקים בקפידה ונצטרך לחכות שהמעבדים יושקו כדי לאמוד אותם בצורה אמינה. בנוסף לעליונות במבחני ביצועים, AMD הציגה גם שה-Ryzen 5 5600X יניב 13% יותר ביצועים ב-1080p מול ה-i5 10600K כאשר שניהם נמכרים במחיר זהה.

מלבד המעבדים החדשים, קיבלנו גם טיזר קצר לכרטיסי המסך החדשים שאנו יודעים שיגיעו בקרוב, סדרת ה-RX 6000. לא קיבלנו המון פרטים על הכרטיסים אך כן קיבלנו תמונה שמציגה את ביצועי אחד הכרטיסים החדשים (לא ידוע איזה מהם) ב-4K.

כאמור, לא ידוע איזה כרטיס זה, אך התוצאות ניראות מרשימות ביותר ונצטרך לחכות לחשיפת סדרת ה-RX 6000  ב-28 באוקטובר כדי לקבל את כל הפרטים.
מה דעתכם על המוצרים האחרונים של AMD? האם תרכשו אותם? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י