הרשמה

ביקורת: Xbox Series X

בר שלנו - איש ה-Xbox אם תרצו - מגיע אלינו עם הביקורת הרשמית של Vgames לקונסולה החדשה של מיקרוסופט!

רוצים קונסולה בהשקה? ה-Series X מציע חבילה הרבה יותר שלמה ומוכנה מכל קונסולה שהייתה אצלי (ותאמינו לי, היו לי).

עותק סיקור סופק לנו הודות למיקרוסופט ישראל, תודה רבה!

אחרי האנבוקסינג של הקונסולה מגיעה הביקורת האמיתית. חיבור לחשמל, התקנה, משחקים, 4k, פשטות שימוש, 4k, משחקים ב-60FPS ו-4k. בואו נעבור על ה-Xbox Series X ונראה האם השדרוג הזה באמת נחוץ לכם!

תוכן עניינים בקצרה:

1. חיבורים והדלקה ראשונית
2. תהליך ההתקנה, חווית משתמש ושלט הקונסולה
3. Game Pass ותאימות לאחור
4. חווית מולטיפלייר
5. פיצ'רים של הדור הבא
6. השורה התחתונה

חיבורים והדלקה ראשונית

הצבתי את הקונסולה במאונך. זה המצב שמרגיש הרבה יותר טבעי למשחק, גם בגלל מיקומי הכפתורים וגם בגלל שבהצבה במאוזן הוא נראה כמו מקרר קטן ושחור ותופס המון מקום ליד הטלוויזיה. במאונך הבעיה נפתרת והאקסבוקס מושך את העין אבל לא גורם לך לחשוב שנפלה לך חללית בסלון ומצד שני, הוא לא תפס המון מקום.

חיבורי הקונסולה הם בדיוק אלו של ה-Xbox One S/X - חיבור 2 פינים ו-HDMI. דאגתי מראש שהקונסולה תהיה מחוברת לחיבור ה-HDMI 2.1 (שמאפשר 4K ו-120Hz) עם כבל מתאים במקום ה-Xbox One S הישנה שלי. בחרתי למקם את הקונסולה במצב מאונך - צורה שמתאימה לי בול למערכת. את הקונסולה חיברתי בתחילה לטלוויזיית ה-Hisense 50M5010UW שמשרתת אותי נאמנה מאז 2017 (לפחות!). החבר׳ה ב-LG שמעו את העניין ואמרו שאין מצב שזה יקרה, מיד הם שלחו לי את מסך ה-LG 65CX ששמואל סיקר לא מזמן.

אז יאללה, אני מחבר את המכשיר לחשמל, לוחץ על כפתור ה-On במכשיר (למה לא מהשלט בר? למה?) והנה הצליל הנעים של ההדלקה בוקע מתוך הקונסולה. המאוורר העליון והגדול מתחיל להסתובב, כפתור ה-On מהבהב בלבן ועל המסך הוראות ההפעלה: הדלק את הקונטרולר. אני לוקח את הקונטרולר ומרגיש בבית - זהו אותו הקונטרולר של ה-Xbox One (פלוס טקסטורה נעימה על הטריגרים וכפתור Share) ומדליק אותו. וואלה מגניב, הקונטרולר נדלק וכפתור ה-Xbox מתחיל להבהב וזהו. הוא לא מתחבר לקונסולה.

חבלי לידה

אני כבר מתורגל ב״הקונטרולר לא מתחבר בהדלקה״. אני קם מהספה (נשבע לכם, פעולה קשה בימים אלו) ולוחץ על כפתור התיאום הממוקם בחלקה התחתון של הקונסולה. לוחץ על הכפתור המקביל בקונטרולר והופה, אני בפנים. בעצם לא - לך לסמארטפון, תוריד את אפליקציית Xbox ותחזור. זו אחת ההברקות הגדולות של מיקרוסופט. מורידים אפליקציה, מקישים את הקוד שעל המסך ומכאן - כל תהליך ההגדרה דרך האפליקציה. זה מבטל את הצורך במקלדת וירטואלית ולהקליד עליה בעזרת קונטרולר, דבר שהוא לא מיועד אליו. נסו להקליד סיסמת WIFI בת 16 תווים עם הקונטרולר - לא נעים. לאחר הגדרת המשתמש שלי, האקסבוקס שאל אם אני מעוניין לשאוב את ההגדרות מה-Xbox One. ביקשתי שלא, אני בעניין של התחלה חדשה. והופה, בוא תעדכן את האקסבוקס לפני שמתחילים.

קצת על האפליקציה: בניגוד לקונסולות קודמות שהתקנתי את האפליקציה שלהן ומצאתי אותה לא שמישה אחרי שבוע בערך (Playstation App אני צופה בך!), באפליקציה של ה-Xbox ניתן לעשות הרבה יותר מרק להתקין את הקונסולה. אפשר להתקין משחקים , לצ׳וטט עם חברים והכי חשוב: ניתן להסתכל על סקרינשוטים ולהוריד אותם למכשיר. העלאת הסקרינשוטים לענן היא אוטומטית ולא צריך להתאמץ בכדי לקבל את התמונות שאתם רואים פה מפוזרים. כל מה שצריך הוא לפתוח את האפליקציה וללחוץ על לשונית Captures.

סיימתי את ההתקנה והנה עולה ה-UI המוכר מה-Xbox One והוא מהיר מתמיד. לוחצים על כל כפתור בכל תפריט ובאופן כמעט מיידי עולה האפליקציה. כונן ה-SSD וכמות ה-RAM העצומה בהחלט עוזרים. ואם כבר SSD - מתוך כונן ה-1TB שמגיע מותקן בקונסולה רק 802GB זמינים לרווחת המשתמשים. בהתחשב שבמתחרה הגדולה היחידה של ה-Series X, ה-Playstation 5, יהיו רק 667GB פנויים, לא רע. ה-UI של מיקרוסופט היה תמיד עדיף בעיניי על ה-UI של סוני. הוא מהיר בהרבה משל סוני, קל לשימוש ופחות מאיים. כאן מיקרוסופט גם לא שינתה כלום, זהו בדיוק אותו ממשק המשתמש המוכר מהאקסבוקס וואן.

בניגוד ל-Xbox One שגם בגרסאות המשודרגות שלה, ה-S ו-X החליטו מיקרוסופט לא לכלול CEC (שליטה דו כיוונית בין הטלוויזיה למכשיר. השלט של הטלוויזיה שולט במכשיר והמכשיר שולט בטלוויזיה), ב-Series X יש כבר CEC. תכונה שקיימת אפילו בנינטנדו סוויץ׳ (בערך). למה זה טוב? מתיישבים על הספה, מדליקים את האקסבוקס דרך הקונטרולר והוא בתורו מדליק את הטלוויזיה. זה סופר נוח.

השלט

בגזרת הבקר, גם לא התאכזבתי. נכון, זהוו אותו הקונטרולר המוכר כבר מה-One, אך הוא שודרג במעט. כאמור, השדרוג מגיע בדמות טקסטורה נעימה לטריגרים וכפתורי הכתף בכפתור Share במרכז הבקר. זמן הבטריה כיאה ליורש של ה-Xbox One, הוא מצוין. אני כבר אחרי כ-10 שעות משחק ונשארו כ-70% מהבטריה. נתון טוב בהתחשב בכך שסט הסוללות הנטענות שניסיתי להעביר מהבקר הקודם לא מתאים לנוכחי, כך שיש לקנות סט חדש. חוץ מזה, המינוס הקריטי היחידי שמצאתי בבקר הוא שהרטט טיפה רועש. למרות זאת, זיהיתי זאת רק באמצע הלילה שכל הבית שקט - בסיטואציות כשיש קצת יותר רעש בדירה לא שמתי לב לכך שהרעש הוא יוצא דופן. אם אתם שחקני PC שמשתמשים בקונטרולר, אני לא מוצא סיבה לרוץ ולהחליף לקונטרולר החדש. הוא יותר טוב, אבל לא הבדל ששווה להחליף בשבילו בקר.

את הקונסולה עצמה, מצד שני, לא שמעתי בכלל. המאוורר העצום בחלקה העליון של הקונסולה עושה עבודה מצוינת בלהוציא אוויר חם החוצה. מצד שני, גם לא נראה שהקונסולה מתחממת מדי. האוויר החם הנפלט לא הרגיש חם מדי, המאוורר שקט. תענוג. אני יכול להשוות את החוויה להפך הגמור ממשחק ב-PS4 Pro וב-PS3 Super Slim שהיו לי: הראשון היה רועש והשני היה בטוח שהוא מטוס סילון. לא עוד!

Game Pass ותאימות לאחור

עם הקונסולה קיבלתי גם מנוי ל-Xbox Game Pass. למי שלא יודע - הגיימפאס (מעתה אקרא לו במילה אחת לצורך נוחות) הוא מנוי משחקים, מעין נטפליקס למשחקי PC ו-Xbox. בתשלום די זעום (38 ש״ח נכון לכתיבת שורות אלה) לחודש (בשנה זה יוצא כשני משחקי AAA) מקבלים גישה למעל 100 משחקי Xbox שבתוכם נמצאים כל המשחקים של מיקרוסופט, בת׳סדה ועוד. המנוי הזה די מייתר לרוב משקי הבית קניה של כל משחק עתידי. בתוספת תשלום קטנה (54 ש״ח לחודש סה״כ) אפשר כבר לקחת את ה-Game Pass Ultimate שמוסיף תמיכה במולטיפלייר וגם את EA Play שמכניס גם את כל משחקי Battlefield, Battlefront, FIFA ועוד. בקיצור, במחיר של שני משחקים בשנה מקבלים גישה למעל 100 משחקים והספריה רק גדלה כל הזמן במשחקים חדשים שמגיעים מהיום הראשון של המשחק. ספוילר: EA Play מגיע גם ל-Game Pass ב-PC!

עם ה-Series X הוצג גם פיצ׳ר חדש: Quick Resume. בזכות כונן ה-SSD וכמות ה-RAM העצומה מיקרוסופט מאפשרת לנו לעבור ממשחק למשחק במהרה ולהמשיך מאותו המקום בו עצרנו. הפסקתי מרוץ ב-Dirt 5 ועברתי לשחק בדום. הרגתי פינקי וחזרתי ישירות לנקודה בה עצרתי ב-Dirt. זמן המעבר בין משחק למשחק עומד על שניות בודדות. נגמרו הזמנים בהם היינו צריכים לחזור מחדש לתפריט הראשי או לפחד שלא הגענו ל-Save Point. זוהי תוספת מבורכת שאפילו ב-PC לא קיימת. להערכתי, חלק גדול מ-200 ה-GB שנעלמו מ-1TB של ה-SSD הלכו לטובת הפיצ׳ר הזה. באופן אישי? אני מוכן לוותר על המקום הזה בתמורה לפיצ׳ר המצוין הזה.

על כל זה, מיקרוסופט מפעילה את Smart Delivery - שזה שם מכובס לפיצ׳ר שלא היה ברור מאליו: קניתם משחק לאקסבוקס? זה לא משנה אם זו גרסא ל-One או ל-Series, אתם תקבלו את הגרסא המתקדמת ביותר. כלומר, אם קניתם את Halo Infinite ל-Xbox One שלכם ועכשיו קניתם את הסריס X, כשתתקינו אותו אתם תקבלו את הגרסא המשודרגת של ה-Series X. אני ניסיתי את הפיצ׳ר עם הדיסק של Gears 5: הכנסתי את הדיסק והקונסולה, בשמחה, הודיעה לי שיש שדרוג למשחק והוא שוקל 71.8GB ויאללה להוריד. פה גם נכנסת התאימות לאחור. תכניסו דיסק/תתקינו משחק מאז ה-Xbox 360 - והוא יעבוד. האקסבוקס מקסימום יוריד איזשהו פאץ׳ וזהו, אתם מוכנים לשחק. כמובן שזה קורה רק במשחקים בהם אין Smart Delivery. במשחקים אלו אתם תקבלו את הגרסא של ה-Series X במקום.

לחלק גדול מאיתנו האקסבוקס החדש יהיה מכונת FIFAPES. רגע, בעיה, עם ה-Series X מגיע רק קונטרולר אחד. יצאתי מנקודת הנחה שאם הקונטרולרים הם פחות או יותר, אותו הקונטרולר, תהיה תאימות לאחור. שני קליקים (אחד בקונסולה, אחד בקונטרולר הישן) והקונטרולר מחובר למכשיר החדש. חוץ מהבקר שהגיע עם המכשיר, אני בעלים של עוד 3 בקרים אחרים. אבל ירדה מליבי, אוכל לשחק ב-PES עם השותף לדירה.

עכשיו הגיע הזמן להוריד משחקים (כי דיסקים זה רע, שיר!). אלו המשחקים אותם שיחקתי על ה-Xbox Series X: פורזה הורייזן 4,  Doom Eternal, Dirt 5, Call of Duty: Warzone וכמובן Pro Evolution Soccer 2021 כי מה זו קונסולה בסלון בלי כדורגל. ברגע זה השותף הגיע הביתה, הסתכל על האקסבוקס החדש והכריז: ״זה חדש!״. תודה לקו האינטרנט בבית שמאפשר לי הורדה של אולי 60Mb, נטשתי את הקונסולה עד למחרת.

מולטיפלייר (אונליין ומקומי)

השותף חוזר מהעבודה ועוברות אולי 3 דקות ואני במשחק של באיירן נגד ליברפול. לתאר לכם את החוויה של משחק ב-4K? פשוט וואו. בתחילה לא הבנו למה המשחק זז כלכך מהר אחרי שהתרגלנו לשחק ב-Playstation 4 Pro. התמונה כל כך חלקה והדשא כלכך ירוק (בניגוד ל-FIFA 21). לאחר שתיים-שלוש דקות שהתרגלנו שהמשחק רץ בקצב שלא התרגלנו אליו בעבר הרגשתי בבית. השותף, לעומת זאת, הרגיש שהוא לא יודע לשחק במשחק ושהוא לא מגיב לו טוב. מעין תופעת לוואי לאחר שהתרגלת ל-FIFA. זה נגמר ב-5:0 לבאיירן. תודי שיר, שזה העלה לך חיוך על הפנים.

הנה אני מחליף למשחק כבד יותר: Call of Duty: Warzone. אני מארגן סקוואד של אנשים לא מוכשרים במיוחד. אחד חצי עיוור, אחד הוא בוט בכלל, אדם רנדומלי מה-Matchmaking ואני שמחזיק בקונטרולר, מה שהופך אותי להרבה פחות יעיל. כאחד שניסה לשחק Warzone על ה-Playstation 4 Pro, Xbox One S וכמובן על ה-PC האימתני שלי, אני יכול לספר שהמשחק רץ חלק לגמרי, אפילו יותר מעל ה-PC שלי - ללא Microstutters או נפילות FPS (מה שגורם לי לחשוד שה-PC שלי לא מספיק חזק). החוויה הייתה מעבר לסבילה, אפילו נהניתי לשחק ב-Warzone למרות הנחיתות של הקונטרולר מול גיימרי ה-PC עם המקלדות המכאניות והעכברים הסופר מדויקים שלהם. הקונטרולר תיפקד יפה ותוספת הטקסטורה על הגריפים בהחלט עושה שינוי בהרגשה. הצלחתי אפילו לצלוף ממרחק בשני שחקנים סוררים, משימה לא פשוטה בשבילי עם קונטרולר. אם אתם אנשי קונסולה ואתם משחקים במולטיפלייר - אתם חייבים לשדרג.

אני ממשיך ל-Doom Eternal, משחק ה-FPS המהיר שממש ממש לא מתאים לקונטרולר. התנועות המהירות, כמות האויבים העצומה והסביבות המשתנות בין מסדרונות צריך לחצרות פתוחים. בדום אנחנו צריכים להיות זריזים. למרות זאת, העובדה שהמשחק עובד כל כך חלק על ה-Series X מאוד מקלה על העניינים. למרות שאני כבר קצת התרגלתי לקונסולה, רמת קושי Ultra Violence שקשה ב-PC לא יותר קלה על ה-Xbox. אבל מצד שני - אין פה נפילות FPS, אנחנו נמצאים בקלות מעל 60 פריימים לשניה והמשחקיות חלקה לחלוטין. וה-Marauders? מעצבנים כרגיל.

אני חייב לציין לטובה את ה-LG 65CX, מסך 65 אינץ׳ OLED שגם תומך ב-120Hz וב-AMD Freesync. אני יודע ששמואל כבר חפר על הטלוויזיה הזאת בביקורת שלו, אבל אני רוצה להתמקד רגע בשני הפיצ׳רים האחרונים כי מסכי OLED טובים יש בשפע. 120Hz - זהו מסך 4K שמסוגל להציג 120 פריימים לשניה. קונסולת האקסבוקס Series X מסוגלת להציג תוכן ב-120Hz. כל זה משתמש ב-AMD Freesync שמאפשר סנכרון בין קצה הרענון של המסך (Hz) לבין קצת הפריימים שיוצא מהקונסולה (FPS) וביחד אנחנו נפטרים מ-Screen Tearing לחלוטין ועוד ב-120Hz. בשילוב עם פאנל OLED עם צבעים נהדרים, HDR, Dolby Vision קיבלתי את חווית הגיימינג הכי טובה שהצלחתי לקבל מקונסולה אי פעם. ליטרלי, לא התרגשתי ככה גם כשהפעלתי את God of War לראשונה ב-4K, מה שדי מעציב אותי ש-God of War לא יגיע ל-Xbox.

הדור הבא

לצערי, המסך לא באמת מנוצל מפני שאף אחד מהמשחקים הללו אינם משחקי הדור הבא. לא Doom, לא Warzone ולא PES 2021. כולם רצים על ה-Series X בקצב פריימים גבוה, אך הם לא מותאמים לקונסולה החדשה-דנדשה של מיקרוסופט. מי כן קיבל את השיפורים לדור הבא? שני משחקי המרוצים ברשימה, Forza Horizon 4 ו-Dirt 5.

ואכן שני משחקים האלו הם גולת הכותרת והם גם הכי שווים על הדור הבא. למה הם הכי שווים על הדור הבא? מדובר במשחקים שמצד אחד מציגים נופים מרהיבים ומצד שני הרכבים צריכים להיות מפורטים עד לרמת הזווית הנכונה של הגריל בבוגאטי שירון. על זה, צריך להוסיף את התגובה של הסביבה ובין בוץ שניתז מהצמיג אחורה ב-Dirt 5 ולבין קיר שהרסנו בפורצה.

קודם כל, שני המשחקים נראים סופר יפהפיים. נתחיל בפורצה: הרכבים סופר מפורטים, מוצגים על המסך ב-4K עם HDR. ברגע שנכנסים ל-Photo Mode של פורצה, עולם חדש של צילומי מאקרו ו-Detailing נחשף בפני. תוכלו לראות את רמת הפירוט של הבוגאטי שירון בתמונה, את ההחלקה על הצד. נכון, זו האומנם תמונה עם Post Processing של המשחק, אבל הוא מהיר מאוד ואפילו שבריר שניה ליד ה-One S. נכון, העיבור עדיין לוקח מספר שניות, אך זה לא זמן להכין קפה. בגזרת הביצועים, אני לא יודע אם המשחק הצליח לשמור על קצב של 120FPS יציב, אבל הקצב הוא בטוח מעל 60FPS ולא היו נפילות פריימים מתחת לרף זה, כך שהמשחק נשאר שחיק בכל רגע. לא פספסתי פניות, לפחות לא כאלו שאני יכול להאשים את החומרה בהן.

ל-Dirt אני שומר מקום חם בלב. זהו משחק הראלי הקז׳ואלי שגרם לי לחשוב שאני אשכרה יכול לנהוג ברכב ראלי ולמרות שבדקתי, ואני לא (תודה Dirt Rally), אני עדיין נהנה ממנו מאוד. ספוילר לביקורת: גם מהמשחק הזה. הסביבות והתפאורה של המשחק הינם עוצרי נשימה. למרות זאת, אי אפשר באמת להתרכז כשהמשחק זז בקצב מהיר. גם פה ה-Series X לא הראתה חולשות ושמרה על קצב פריימים גבוה. חול, בוץ, שלג, וקרח עפים עלי, יורד גשם, יורד שלג, סופת ברקים - הכל נראה מדהים. כל זה, בלי נפילות פריימים.

השורה התחתונה

אם נסכם את כל 1800 המילים הקודמות: הקונסולה של מיקרוסופט היא שיחוק רציני. מדובר בחבילה שמושלמת לגיימר ולא רק בפן אחד. כמוצר חומרה הוא הקונסולה החזקה בשוק (יותר מה-PS5, מה לעשות) והשלט העדיף בעיניי, מבחינת זמני סוללה, ומהצד התוכנתי היא משחקת אותה לגמרי עם Quick Resume, Smart Delivery, תאימות לאחור (מאז ה-Xbox המקורי!) וגולת הכותרת, ה-Xbox Game Pass שפשוט מייתר כל צורך לקנות משחק כל עוד אתם מנויים לשירות. אני צופה שעוד חברות יכנסו לתוך החבילה ולא רק EA. אני מפנטז על יום בו אשלם מחיר קבוע עבור מנוי והוא ימלא את רוב (אם לא כל) צרכיי, יום שבו אדליק מכשיר קטן (אולי עם איזו גרסת Xbox Slim Series X) ואוכל לשחק בכל משחק שאני רוצה, בלי לרכוש אותו.

עדיין לא יצא לי להתעסק עם ה-PS5 לצערי ואני לא יכול להכריע בין שתי הקונסולות. אני כן יכול להגיד שה-Xbox של מיקרוסופט הוא הקונסולה שמרגישה לי הכי מוכנה ביציאה שלה. יש מספיק מה לשחק, גם בלי מספיק משחקי השקה (לפחות לא אקסקולוסיבים). בעיניי, רוב המשחקים המעניינים לשתי הקונסולות ייצאו רק ב-2021 (2020 היא שנה מקוללת, כן?). רוצים קונסולה בהשקה? ה-Series X מציע חבילה הרבה יותר שלמה ומוכנה מכל קונסולה שהייתה אצלי (ותאמינו לי, היו לי).

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • עיצוב סולידי
  • שלט מצוין
  • ה-Game Pass נותן תמורה נהדרת למחיר
  • ה-Smart Delivery וה-Quick Resume מדהימים

הרע

  • למרות שהעיצוב סולידי, עדיין מוזר להציב את הקונסולה בכל כיוון
  • הרטט של הקונטרולר עושה קצת רעש
  • אין משחקי השקה

והמנוי

  • 38 ש״ח בחודש ויש מספיק משחקים לכל החיים. מה רע?
בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י