הרשמה

ביקורת: Call of Duty: Vanguard - להציל את טוראי קוד

לפני הביקורות על Battlefield ו-Halo Infinite, שמואל מביא לכם את הרשמים שלו מהמשחק האחרון בסדרת משחקי Call of Duty!

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 05/11/2021

המשחק האחרון בסדרה הוא משחק בעייתי מאוד למעריצי Call of Duty, והוא הגיע בתזמון הכי גרוע מבחינת Activision.

5 שנים באתר - 5 ביקורות למשחקי Call of Duty. אני והסדרה הזאת הולכים ביחד הרבה לפני ההגעה שלי לאתר, אבל אין מה לעשות שכאן - אני האיש שמדבר על Call of Duty. עד עכשיו היה לי רצף עם הרבה מזל: כל משחקי Call of Duty שיצאו בשנים האחרונות נעו בין מצוינים עם מולטיפלייר כיפי שהחזיק אותי כמה חודשים ומצב סיפור נהדר, לבין בסדר גמור, עם דגש חזק על מולטיפלייר ששיחקתי עד שהוצאתי ממנו את כל המיץ. האם Vanguard החדש עומד בציפיות שלי ממשחק Call of Duty? בואו נראה!

פחד ותיעוב במלחמת העולם השנייה

שלא כהרגלי אני אתחיל דווקא מהמולטיפלייר של Call of Duty: Vanguard. הסיבה שאני שומר את הסיפור לסוף תתגלה בהמשך. אז איך המולטיפלייר של Call of Duty: Vanguard? במילה אחת: "מאכזב". במשפט אחד: מה שציינתי בביקורת הקודמת שלי בסדרה על העתיד של Call of Duty בעידן של Warzone התממש ובענק. המולטיפלייר של Call of Duty: Vanguard מרגיש כמו ניסיון נואש של החברה לשחזר את הצלחת העבר עם 20 מפות שמתחלקות לשני סוגים: "שיחקתי ונהניתי בעבר, אבל אני רוצה משהו חדש" ו-"אוי ואבוי זה לא החדש שרציתי, קחו את זה ממני!". המפות החדשות מבלבלות, משעממות ולעיתים אפילו מתסכלות.

אני מבין את הרעיון מאחורי מפות שניתן להרוס בהן קירות ומבנים כדי ליצור סיטואציות מטורפות בהן אתם רצים ויורים דרך קיר כדי להרוג שני אויבים בבת אחת, כמו ב-Battlefield למשל. ההבדל הוא שב-Battlefield היה מדובר במפות גדולות יחסית, עם הרבה שטח שניתן לרוץ בו ואזורים שונים להתחבא בהם. כאן מדובר במפות קטנות, דחוסות, בהן אי אפשר לסמוך על הרבה קירות כדי שיספקו הגנה מהאויבים השונים שרצים לעבריכם. וזה לא שה-Time to Kill מאוד גבוה כמו במשחקים כמו Battlefield ו-Halo - מספיקות כמה יריות טובות (אפילו לא לראש) ואתם חוזרים למסך ה-Respawn. זה מוביל למשחק בו אין חשיבות טקטית לכלום חוץ מלרוץ ולירות בזמן.

אנחנו לא צריכים 20 שלבים אם 12 מהם הם בינוניים וה-8 שהם כן טובים לא חדשים בכלל. אני רוצה מפות חדשות שכיף לחקור וללמוד ושהמשחק ייתן לי לחקור וללמוד אותם מבלי שאני אצטרך למות כל שנייה וחצי בממוצע בזמן שאני מחפש דרך לאגף את האויבים שלי (ועד שאני עושה את זה, Call of Duty החליט שעכשיו מחליפים צדדים ומישהו עושה Spawn עליי). מישהו באמת חושב שאם הם היו יוצאים עם 8 מפות טובות או שרובן טובות, מישהו היה מתלונן? בהמשך היה אפשר להביא עוד מפות שנבנו ונבחרו בקפידה ולא נראות כמו אסופה של מבנים עם שטח פתוח לא ברור ואזורי צלפים בצדדים.

לפני יציאת המשחק החברה יצאה בהצהרה על כך שבמשחק יהיו פלייליסטים נפרדים לסוגי שחקנים שונים: סוג משחק טקטי ואיטי יותר, סוג משחק מהיר ומשוגע יותר לשחקנים זריזים ועוד. בפועל, כולם נראו והרגישו אותו הדבר: כאוס של כדורים בו קאמפרים ואצנים אולימפיים חוגגים. שחקנים חדשים יהיו מאוד מתוסכלים מהמשחקים הראשונים שלהם במפות של Call of Duty: Vanguard, זאת בניגוד למשחק כמו WWII, בו פשוט הרגשתי בבית אחרי שניים/שלושה משחקים באונליין.

מצבי המשחק השונים גם לא מעניינים במיוחד, שכן כמעט אין לנו שום מצבי משחק חדשים לשחק בהם למעט Champion Hill שאגע בו בהמשך. אם במשחקים הקודמים המפתחים נתנו לנו לפחות מצב משחק חדש ומעניין לרוטציה הרגילה, כאן זה נראה שהם הפסיקו לנסות והלכו לגישה של "אם זה לא שבור אל תתקנו את זה". אבל בשילוב עם המפות הלא טובות, אתם מקבלים כאן מולטיפלייר שהוא פשוט לא כיף למשחק. אני לא נהנה ללמוד את המפות של המשחק, לא נהנה ממצבי המשחק השונים וזה באמת מרגיש כאילו המפתחים פיתחו את כולם במיינדסט של "כל מה שהמולטיפלייר טוב בשבילו הוא לספק לכם נשקים ל-Warzone". המצב הכי מהנה כאן היה Patrol (נקודה שזזה על המפה ועל הקבוצה להשתלט עליה וללכת איתה) וגם כאן זה מרגיש לי שהוא נוצר נטו בשביל להעלות רמות לנשקים שלכם ולשדרג אותם.

המוד החדש, Champion Hill, מראה ניצוצות של יצירתיות, אבל גם הוא לא מתרומם לשום מקום. המוד הזה שם אתכם בצוות של 1-3 שחקנים מול שבעה צוותים אחרים. לכל צוות יש כמות פסילות מסוימת וברגע שהצוות מאבד את כל הפסילות שלו (על ידי הריגה של חברי הצוות שלו), הוא יוצא מהמשחק. המוד הזה נחמד והמפה שבו דווקא לא רעה בכלל ומספקת יופי של אקשן, אבל הוא סובל מהבעיה העיקרית של המולטיפלייר והיא ה-Time of Kill הנמוך. המפות עצמן של ה-Champion Hill טובות וארוכות מספיק כדי לוודא שההריגות לא יהיו תכופות כמו במצבי המשחק הרגילים, אבל זה עדיין לא מוד משחק שאני אמצא את עצמי משחק שוב ושוב.

אפילו לא נגעתי פה בביצועים של המשחק שעובד סבבה על ה-PS5 ב-120 פריימים לשנייה, אבל חווה לאגים כל משחק חמישי בערך. בחרתי להתמקד כאן רק במולטיפלייר עצמו ובאיך שהוא בנוי כדי להראות לכם שקיימת כאן בעיה מהותית שלא תיפתר על ידי שרתים חזקים יותר או פאצ'ים לגרפיקה. אנחנו צריכים מפות טובות, נשקים מעניינים, יכולות מגניבות ו-Killstreaks מטורפים באמת (או לפחות שינוי למנגנון הזה כמו ב-Black Ops).

משחק מת חי

אז אולי מוד הזומבים יציל את המולטי של המשחק? אז כאן התשובה היא שלילית גם כן. אם המולטיפלייר של Vanguard מרגיש דומה מאוד לזה של משחקי העבר, מוד הזומבים מנסה לחדש משהו שעבד מצוין. במקום לתת לנו מוד מלחיץ ומהנה של גלים על גבי גלים של זומבים ברמת קושי עולה, עם אפשרות להחליף נשקים בצורה זריזה, זומבים מיוחדים ומרתיעים ותחושה שמקיפים אתכם כל הזמן עד החילוץ המיוחל, מוד הזומבים של Call of Duty Vanguard מסגל לעצמו גישה של שלבים שונים, כשבכל שלב יש משימה אחרת.

פעם המשימה תהייה משימת ליווי (Escort Missions) בה נלווה כדור זוהר אל עבר מטרה כלשהי, פעם אחרת יהיה מדובר במצב Hold your ground שכזה ועוד. בסיום כל שלב אנחנו נחזור ל-Hub הראשי שלנו - סטלינגרד - לצורך התרעננות, לחימה בעוד זומבים ובחירה של המשימה הבאה שלנו. אני בטוח שיהיו המון אנשים שיאהבו את הקונספט, אבל אני באמת שלא מוצא את ההנאה בלשחק שתי דקות משחק מאוד קל (הוא נהייה קשה רק ממש מאוחר אל תוך המוד) ולחזור ל-Hub. זה סוג של פינג-פונג מהיר ולא ממצה שרק מוכיח את מה שטענתי קודם לכן לגבי העובדה שהמשחק הזה מהיר מדי.

ה-Time to Kill מהיר מדי, משחקי הזומבים מהירים מדי - זה הכל מרגיש לי Rushed. גם מבחינת הזמן של כל קרב וגם מבחינת האיכות של המשחק בכללותו. כשגם מוד הזומבים מרגיש לי כמו עוד מוד שנועד להעביר לכם את הזמן עד שתישברו ותקנו את ה-Battle Pass כדי להגיע ל-Warzone - המשחק ש-Activision באמת רוצה שתשחקו - אני באמת לא רואה את עצמי ממשיך לשחק באונליין של Call of Duty השנה. אם להיות כן איתכם - זאת הולכת להיות הפעם הראשונה שאני לא מוצא את עצמי מושקע במולטיפלייר של Call of Duty מאז הביקורת הראשונה שלי למשחק בסדרה כאן באתר (שהיה באופן אירוני, WWII).

לפחות לא לסיים בטעם רע

אז האם הכל בינוני להחריד ב-Call of Duty: Vanguard? לא בדיוק - הסיפור עצמו סבבה לגמרי. הוא לא שום דבר מיוחד, ולא מגיע לרמות של Call of Duty: WWII, Modern Warfare ו-Black Ops Cold War מהשנה שעברה, אבל רואים שהוא עשוי טוב מבחינת Production Value ושהמפתחים והמעצבים של המשחק השקיעו בו את... רוב הזמן שלהם, כנראה. הסיפור מספר לנו את סיפורה של יחידת קומנדו הזויה שמורכבת מחיילים של כל מיני מדינות, כשהסיפור של היחידה מסופר לנו בעזרת פלאשבקים. כשהיחידה מגלה סוד שמור של הברנז'ה הגבוהה של גרמניה הנאצית, הם מנסים להבין מה הוא אותו סוד שמור ואיך הם חוטפים אותו לשימוש בעלות הברית. אני חושב שזאת הפעם הראשונה שאנחנו רואים את הגזענות המושרשת בחברה הנאצית במשחק Call of Duty, בין אם כלפי אנשים שחורים או כלפי אנשים שהם חשבו שנחותים מהם כמו רוסים למשל - זה היה ממש יפה לראות.

ה-Star Power שהצליחו להביא לטובת המשחק הזה גם מעולה: דומיניק מונאגאן ששיחק את מרי בסרטי שר הטבעות נותן כאן תפקיד נהדר של קצין נאצי שלא מודע לתוכנית ומנסה להבין על מה לעזאזל היחידה הזאת מדברת, לורה ביילי חוזרת לדבב כאן עוד דמות נשית חזקה בדמות פולינה פטרובה - צלפית רוסיה עם רצון לנקום את מות אביה ואחיה שמשחק אותו מארק איווניר. הדיאלוגים בסיפור טובים - אם כי חלקם יכולים לעורר קרינג' מכמה שהם קיטשיים, אבל לרוב הקאסט עושה כאן עבודה מצוינת.

הנ"ל נכון גם לגבי השלבים עצמם, שנעים בין "משחק Call of Duty סטנדרטי" אצל רוב הדמויות ו-"סימולטור לוחמת קומנדו אמיתית" עם פולינה. מיותר לציין שהשלבים עם פולינה הם ההיילייט של הסיפור, אם לא של כל המשחק הזה: כל שלב מציג את הזוועות של מלחמת העולם השנייה בצורה נהדרת, כשהסיפור שלה מגיע לסיום נהדר עם שלב באמת מעולה שמציג לנו שכשהמשחק רוצה הוא יכול לתת לנו שלבים כיפיים במשחק. אז האם הסיפור טוב? אולי אפילו רחמנא ליצלן - טוב מאוד? כן, אבל הבעיה שלו אחרת והיא - ותגידו את זה יחד איתי כולם: הוא פשוט קצר מדי.

שלבי האקשן הם קצרים למדי, כשבין כל שלב יש המון Cutscenes - שכאמור, הם טובים, אבל מדובר בכמעט שעתיים של סצנות סינמטיות, במצב סיפור של אזור ה-7 שעות בטוטאל. אתם יכולים להעלות את רמת הקושי שלכם ל-Veteran אבל גם זה לא יאריך את החוויה שלכם יותר מדי. בדיוק כמו שאר המשחק הזה, גם במצב הסיפור זה הרגיש לי שהמפתחים בחרו לחפף ולא לתת בו השקעה מלאה - העיקר שהמשחק ייצא בזמן להשקה השנתית שלו ושנוכל להשתמש בו כדי להביא עוד דמויות ונשקים ל-Warzone. פאן.

השורה התחתונה

המשחק האחרון בסדרת Call of Duty הוא בדיוק כמו שהכותרת מרמזת: קריאה לעזרה. כמעט כל חלק במשחק הזה זועק בינוניות, עמידה במקום והכי גרוע - תסכול. מהמולטיפלייר ומצבי המשחק שלו שמרגישים מיושנים (וזה בלי קשר למפות המבלבלות של המשחק), עד למצב הזומבים הפשוט משעמם. הייתי אומר שהסיפור הוא החלק הכי טוב ב-Call of Duty: Vanguard, אבל גם הוא לא מתקרב לסיפור של WWII שהרגיש יותר אישי ופחות בומבסטי והוליוודי מדי. Call of Duty: Vanguard הוא משחק בעייתי מאוד למעריצי Call of Duty, והוא הגיע בתזמון הכי גרוע מבחינת Activision.

אנחנו נמצאים בתקופה בה מצד אחד יש לנו משחק מולטיפלייר סופר סולידי בדמות Halo Infinite עם מפות פשוט נהדרות ו-Gunplay כיפי וקצבי, ומהצד השני יש לנו משחק מולטיפלייר פסיכי בדמות Battlefield 2042 שלא מפסיק להפתיע את השחקנים שלו עם אירועים משוגעים, אזורים ענקיים וכמות אדירה של רכבים וכלי תעופה לרווחת השחקנים. ל-Black Ops Cold War קראתי "יריית האזהרה" של תעשיית הגיימינג ל-Activision. עצוב לי לומר שהם ממש לא הקשיבו. Call of Duty חזר לאותה הנקודה שהוא היה בה ב-Infinite Warfare. וכולנו יודעים מה הלך שם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

5.5
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • הסיפור מוצלח בעיניי ומצליח לספק רגעים סינמטיים טובים
  • מוד ה-Patrol מהנה למדי
  • Champion Hill כיפי עם חברים

הרע

  • אין מספיק מצבי משחק חדשים ומהנים
  • מוד הזומבים פשוט לא כיף
  • Time to Kill נמוך מאוד ופשוט לא כיף
  • רוב המפות במשחק פשוט לא בנויות טוב
  • כל המשחק מרגיש מאוד Rushed

והעתיד

  • מה יהיה עם Call of Duty ב-2022?
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:29 18.11.2021 | OfirOm OfirOm

    Mw2 is gonna be better

  2. 2

    21:54 20.11.2021 | WarFox89 WarFox89

    הנה שוב פעם, COD הגיע לנקודת השפל שלו וזה היה די צפוי כן ? ... אולי באמת הגיע הזמן שהם יעשו שם חושבים עם עצמם וישנו משהו או שהם מתכננים לסחוט את המותג הזה עד הפרוטה האחרונה ולזרוק אותו לזבל?
    מספיק כבר להכות בסוס הזה - אתם לא רואים שהוא גוסס Activ$ion ?

  3. 3

    11:18 21.11.2021 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    תשמע שועל, לא רק שאתה צודק אני גם חושש שהם הולכים לעשות את הדבר השני שציינת. המותג הזה מבחינתם הוא כבר לא Call of Duty - הוא פשוט Warzone. לא אכפת להם משחקנים שלא רוצים לשחק Battle Royale - כל המשאבים שלהם והמשחקים השונים הולכים על החיזוק של המותג החזק שלהם. השנה באמת שאין שום סיבה לשחק Call of Duty כשיש יופי של אלטרנטיבה מ-Xbox ו-Halo.

  4. 4

    21:43 22.11.2021 | WarFox89 WarFox89

    אני מבין אותך שמואל, אתה צודק אבל מצד שני הם גם משקעים הרבה מאוד כסף בהפקות של הסינגל שלהם לא? שגם הוא הופך להיות די בינוני מכותר לכותר עם יוצא מן הכלל כמו MW ...הוא שם פשוט כי הוא צריך להיות שם ואין לו שום ערך מוסף לשאר חלקי המשחק. וגם מצב המוטיפלייר הרגיל שהופך להיות יותר ויותר לא רלוונטי מול WZ...זה נראה כאילו הם בתחרות בינם לבין עצמם...
    COD אשכרה נמצא ב-identity crisis, ולפי מה שהולך עם BF2042 מצבו לא בהרבה יותר טוב גם כן...
    אולי המותגים האלה כבר לא רלוונטיים היום ולא מסוגלים\מצליחים להתאים את עצמם למודלים החדשים בעולם הגיימינג? הרי בתים שבונים אותם על יסודות מעץ, אי אפשר אחרי הרבה שנים לבוא ולבנות עליהם גורדי שחקים...

  5. 5

    20:39 06.12.2021 | dodyavgi dodyavgi

    אם השמוע אומרת ש ב 2022 יהייה משחק המשך למודרן וורפור אז אננ אופטימי
    לדעתי כל כמה שנים הם מוציאים משחק טוב ותמיד זה המודרן לא משנה 1.2.3 ו אחרון מלפני שנתיים
    כנראה שהמשחקים ממלחמת העולם כבר לא תופסים

  6. 6

       | פורסם ע"י