הרשמה

ביקורת: Operaion Flashpoint 2

עוד משחק פעולה שיישכח כנראה כבר בעוד חודש

מפתחת: Codemasters
מפיצה: Codemasters
תאריך יציאה: 6.10.2009
פלטפורמות: PC, X360, PS3

הכותר השני בסדרת Operation Flashpoint היה אמור להיות סימולטור המלחמה האולטימטיבי. זה לא ממש קרה

Operation Flashpoint, משחק הפעולה המלחמתי שהגיע אלינו ב- 2001 מבית Bohemia Interactive, הראה לכולם איך עושים משחק יריות טקטי צבאי משובח ואמין, ואף זכה לשתי הרחבות בשל הצלחתו.

שמונה שנים אחרי מגיע משחק המשך מבית Codemasters, ואני לא מזלזל בהם, חס וחלילה, אבל הדבר היחיד שהם באמת יודעים לעשות הם משחקי מרוצים.

כמו קודמו, גם כותר זה מסתמך על תכנון והתקדמות איטית במבנה תקיפה במקום הסתערויות וריסוס כדורים לכל עבר כמו במשחקי סדרת CoD. למעשה, המשחק הראה לי בדיוק איך אני הייתי מסתדר באמצע שדה קרב מודרני- מאוד מאוד לא טוב. קרוב לוודאי מת. במהירות

המפתחת המקורית של הסדרה העדיפה להשקיע את מאמציה בפיתוחו של ArmA II (לא ששם הם עשו עבודה סופר-טובה), ו- Codemasters נזרקה למים לא מוכרים, ללא יותר מדי שיעורי שחייה. הם לא טבעו, אך גם לא בדיוק זכו בזהב באולימפיאדה. אולי בארד... באליפות הארצית.

הטוב
  • ריאליסטי ומותח
  • הרבה מאוד כלי נשק לבחירתכם
  • מפה עצומה עם משימות מגוונות
  • מצבי ה-Co-Op והאונליין מוסיפים המון
הרע
  • הבינה המלאכותית עשתה טירונות של ג'ובניקים
  • הרבה באגים וגליצ'ים קטנים
  • אונליין של קונסולות
והשקיעה
  • הדבר הכי יפה במשחק!

דינאמיות מרחבית מוגברת

בעולם של Dragon Rising  שום דבר אינו קבוע, הכל משתנה בצורה דינאמית בהתאם לאינספור תנאים שונים ומגוונים. למשל, כולם יודעים שלתקוף במסווה החשיכה הרבה יותר קל ובטוח, נכון? לכן, חלק מהמשימות תתחילו דווקא בלילה, אך אם תתעכבו יותר מדי תגלו את הזריחה (המאוד יפה, אני חייב לציין) מבצבצת מעבר לאופק ואת היתרון הטקטי שלכם הולך ונמוג.

יתרה מזו, בכל פעם שתמותו או תבחרו להתחיל משימה מחדש, היא לא תתנהל בדיוק אותו דבר. הפקודות יהיו אותן פקודות והמפה אותה מפה, אך האוייבים יחליטו ללכת בנתיבים שונים, יבחרו אם לאגף אתכם או לא וחבריכים ליחידה... טוב, הם בעיקר יעשו שטויות.

זה גם אומר שתצטרכו בכל פעם מחדש לתכנן את מהלך התקיפה, מה שמונע את התסכול של "להתחיל מחדש ולעשות אותו דבר בדיוק" בכל מוות. ואתם תמותו הרבה, תאמינו לי.

מצגת פאוור פויינט, להנאתכם

המשחק יתחיל במעין תדריך לחימה שיסביר לכם בדיוק מי נלחם, למה ובמי. כמובן שהאמריקאים גם הם שותפים למלחמה- אחרי הכל, מה יש להם לעשות על היבשת שלהם? להלחם בקנדה?

המשחק עצמו מתרחש על אי דמיוני ליד חופי רוסיה, בו מתנהלת לחימה בין הרוסים והאמריקאים (שמשום מה שכחו את חילוקי הדעות שלהם) לבין הסינים. בעתיד הלא רחוק בכלל הנפט הגולמי הופך למשאב יקר ביותר, וכשהוא אוזל מתחילים סכסוכים מדיניים על מאגרי נפט.

הסינים תוקפים את הרוסים- כאן זה גם המקום להזכיר שלדעתי זה ממש מטומטם לתקוף את פוטין- הרוסים מבקשים מהאמריקאים עזרה, ואלה כמובן נענים, כי כולנו יודעים למה הם באמת פלשו לעיראק....

מעבר לכך, לצערי, אין שום קו עלילה ושום סרטונים מגניבים, רק תדריכים לפני ואחרי כל משימה המועברים בעזרת טקסט ותו לא. אם כבר התחלתם עם סיפור כלשהו, אפילו שהוא מצוץ מהאצבע, לפחות תמשיכו איתו עד הסוף. אני רוצה לדעת מה באמת קורה אחרי כל מהלך שבו אני מסכן את חיי (הוירטואליים, כמובן) ואת חיי חבריי לחולייה.

מציאותי לפי מצב הרוח

בעולם של Dragon Rising, חייל שמוציא את הראש שלו מעבר למחסה בזמן שמרססים סביבו במאג הוא אידיוט, מי שרץ לשטח פתוח ללא חיפוי נמצא שני צעדים מלהפוך לגבינה שויצרית, ומי שחושב שכאן זה CoD ימות, הרבה, ובצורה מביישת מכדור אחד בלבד.

כמו ב- ArmA II, גם כאן תצ'ופרו על תכנון אסטרטגי איטי ומחושב, ניהול חולייתכם, טקטיקות תקיפה והסתערות, איגוף, ריתוק וכן הלאה- הרבה יותר ממהלכי שוורצנגר מטורפים. כאן ידו היציבה של צלף נחשבת הרבה יותר מרפלקסים מהירים כאור, כי גם חייל שנמצא במרחק 200 מטר מכם הוא מטרה מסוכנת עד מאוד, ואם תהרגו אותו תקבלו את כל הסיפוק שבעולם. וכן, המשחק הזה מאתגר, מאוד.

עם זאת, הריאליזם החלקי הותיר בי ספק רב באשר להיותו של הכותר "סימולטור מלחמה". הנשקים, כלי הרכב, מערכי ההתקדמות וההסתערות כולם אותנטיים אמנם, אך בתור מישהו שרק לאחרונה עבר טירונות קרבית ויצא לו לירות ברובי סער, ההרגשה פשוט לא שוכפלה במשחק. הרתע כמעט ולא קיים, קול הנפץ כלל לא החריש את אזניי והכוונות לא עקבו בקפידה אחר חוקי המקבץ.

מעבר לכך, הרכבים וכלי הטיס עליהם תוכלו לשלוט במשחק מתנהגים ממש מוזר, מה שמאוד אירוני יחסית לעובדה כי המשחק כולו רץ על מנוע של משחק מרוצים (ועל כך בהמשך).

אחד בשביל אחד וכולם בשביל אחד

עוד בעיה קשה בריאליזם של המשחק הוא שחבריכים ליחידה רחוקים מלהיות לוחמי קומנדו מיומנים, ובשביל לשרוד תצטרכו להסתמך על עצמכם ולרוב אפילו להקריב אותם.

תוכלו לנהל את החוליה שלכם בפרטי פרטים, עם המון פקודות ואפשרויות המתאימות לכל סיטואציה שתוכל לצוץ בשדה הקרב- אם זה חיפוי, מערך התקדמות מסויים או הסתערות כוללת על מבנה.

למרבה הצער, גם עם כל המיקרו-ניהול הזה הם יעשו הרבה שטויות, כמו להכנס בקו האש שלכם בלי שום סיבה. למען השם, זה דבר ראשון שלומדים בכל טירונות- לשמור על קו יורים! הטיפשות לא נגמרת רק בצד שלכם, וגם הסינים לא מבריקים במיוחד. לא פעם תפסתי אותם תופסים מחסה בצד הלא נכון של הקיר, מחפים על שטחים ריקים ומתקדמים למקומות לא אסטרטגיים במיוחד, מה שהקל במקצת את עבודת ההרג.

הדבר הטוב היחיד בחוליה היא ההרגשה שהיא מעבירה. כאן, בשונה מ-99% משחקי הפעולה מגוף ראשון המציפים את השוק, תרגישו שאתם בסך-הכל חלק קטן במערכה הרבה יותר גדולה, ושהיו מסתדרים בקלות גם בלעדיכים.

במיוחד בשלבים מאוחרים יותר של המשחק, כאשר עשרות לוחמים מנהלים קרבות על האדמה, כלי טיס שונים מפציצים מהשמיים ומטחי ארטילריה מיישרים גבעות באופק- תבינו עד כמה אתם קטנים, בניגוד למשחק כמו Crysis שבו אדם אחד הופך טנקים עם ידיו בלבד, מנהל קרבות ירי מול חמישים אנשים בו זמנית ויכול לחטוף כדור לחזה בלי למצמץ.

רוסיה הגדולה

המשחק מציע מפה עצומה בגודלה, בה תוכלו לנוע הן ברגל והן בעזרת אחד מכלי הרכב או הטיס הזמינים. עיצוב המפה מצויין, והוא משלב בהרמוניה שטחים ריקים רחבי ידיים, יערות, הרים וגבעות. המשימות יתרחשו בשטחים שונים של האי, כך שהן לעולם לא יחזרו על עצמן. בנוסף, תודות לחופש שהמשחק מאפשר, תוכלו לגשת בכמה וכמה דרכים לכל משימה, מכל כיוון, ובאיזו צורה שרץ תרצו. התוצאות, כמובן, כבר תלויות בכם.

עם מפות גדולות באים גם הבאגים, שהפכו חלק בלתי נמנע מעולמות משחק פתוחים. הרבה גליצ'ים קטנים וחלקים מהמשחק שפשוט נראים לא שלמים, כמו למשל מחסור מוחלט באנימציות של כניסה \ יציאה מהרכב, אויבים שפתאום יזהו אתכם ממרחק של 500 מטר בחשיכה מוחלטת או יחליטו שלא בא להם למות כשתסתערו לעברם ותרוקנו עליהם מחסנית שלמה.

שקיעה חסרת תקדים

השקיעה במשחק הזה היא בהחלט אחת היפות שראיתי מימיי, והיא עולה בקלות על זו של Crysis. המשחק בכללי נראה מעולה, במיוחד על מחשב חזק, והמנוע יציב מספיק בכדי לשמור על קצב פריימים אחיד גם במהלך קרב יריות רחב מימדים. התאורה מדהימה, עבודת ההצללה של הסביבה היא מהטובות ביותר, והמשחק לא צבוע בצבעי חום-אפור בדומה לשאר משחקי היריות הצבאיים.

יחד עם זאת, רוב רובן של הטקסטורות מציגות רזולוציה נמוכה. אפשר להאשים את גודלה של המפה, אך החלטתי בשלב מסויים לבדוק בדיוק כמה משאבים נזילים נותרו למערכת שלי לאחר טעינת המפה, והפלא ופלא- כמחציתם נותרו ללא שימוש! כל זה בהתחשב בעובדה שהמחשב שלי כבר עוד מעט חוגג יום הולדת ראשון, כך שאין תרוץ לטקסטורות המרוחות.

נכד רחוק של משחק מרוצים

שועשעתי ללמוד שהמשחק רץ על מנוע EGO Engine המוכר ממשחקים כגון Grid, Dirt ו-F1. כנראה שמנועים של משחקי מרוצים הם היחידים שיש ל-Codemasters. ההסבה אמנם מעולה למשחק יריות, רק מוזר נורא שדווקא כלי הרכב, שכביכול היו אמורים להיות הנהנים הגדולים מהמנוע, דווקא הם מהווים את אחת החוליות החלשות יותר של המשחק, עם שליטה בקרשים.

עבודת הסאונד ממוצעת ותו לא. צלילי הירי לא מספיק אטמוספריים, קולות החיילים חוזרים על עצמם הרבה יותר מדי, וכולם נשמעים  דומים בצורה מחשידה. צלילי הרכבים דווקא נשמעים טוב, לא ברמה של "NFS: Shift", אבל מספיק טוב למשחק יריות.

ומה עם אונליין?

Dragon Rising מסתמך על חוליות לתקיפה ולהתקדמות, כך שזה מובן מאליו שדרוש כאן מצב Co-Op ומצבי אונליין. כמובן שישנם גם מצבי Deathmatch, אך הפינוק האמיתי הוא ביצירת חוליות (בלי בוטים מטומטמים) וניהול שדה קרב אמיתי עם 32 שחקנים בו זמנית, 16 נגד 16. הקטע המגניב הוא שכל שחקן יכול לאכלס את חולייתו בבוטים, ולהגיע לכמות חיילים נכבדה בהחלט בשדה הקרב.

אבל מה כל זה עוזר, כשהמשחק לא ממש בנוי לאונליין, לפחות על המחשב? לאונליין הדפוק והמלא-בבעיות של Opertaion Flashpoint המקורי סלחנו (חלקנו), כי זה היה ב- 2001. שמונה שנים אחר כך, אנחנו כבר הרבה פחות סלחניים. בלי אפשרות לשרתים מקומיים וייעודיים, בלי מנגנון אנטי-צ'יט ובלי תמיכה של ממש במודים, אין פלא שיש מעט מאוד שחקנים באונליין של Dragon Rising.

השורה התחתונה

בסופו של דבר, איני יכול להחליט האם Dragon Rising מהווה המשך ראוי ומספיק כדי למלא את נעליו הדגולות של הכותר הקודם בסדרה. הוא אמנם משחק מהנה ויחסית ריאליסטי, אך חוסר הליטוש בבינה המלאכותית, האנימציות החסרות והטקסטורות המרוחות מורידים אותו בכמה רמות מתחת לאחיו הבוגר.

למרות הרבה מגיבים שהתאכזבו מממנו, לא מדובר במשחק גרוע במיוחד- הוא פשוט לא משחק שמצטיין בשום דבר, וכנראה יישכח בתוך זמן קצר.

- Operation Flashpoint 2 נמכר לא רע בכלל

משחקיות – אולי לא מהיר כמו COD, אבל מהנה
גרפיקה –  בכללי נראה טוב, עם אפקטי תאורה מעולים, אבל הטקסטורות קצת מרוחות וחסרות אנימציות
סאונד ופסקול – קולות הירי לא משכנעים, כל הדמויות נשמעות אותו דבר
טכני – לא כבד במיוחד, אבל מלא בבאגים
אורך חיים – קמפיין די קצר, אין שחקנים באונליין
מולטיפלייר – לא ממש בנוי למחשב, אין שחקנים

ציון סופי: 75

מה חושבים מבקרים אחרים?

IGN - ציון 8.2
1UP - ציון C+ (בערך 60)
Firing Squad - ציון 62

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:49 19.10.2009 | sharinox sharinox

    ביקורת נחמדה בשביל משחק ממוצע כזה, רציתי לקנות אבל היתאכזבתי כשראיתי אנשים מתאכזבים ממנו וגם ביקורות לא משהו...

  2. 2

    13:50 19.10.2009 | -z1x -z1x

    מסכים איתך על רוב הדברים... חיכתי למשחק הזה הרבה מאוד זמן, ודי התאכזבתי... לא כי הוא גרוע - ממש לא - פשוט כי ציפיתי ליותר

  3. 3

    14:03 19.10.2009 | מישהו מישהו (אורח)

    בוקרת מציינת

    משום מה לא היו כאן שבחים אבל זה בהחלט גרם לי להתשכנע ולהוריד את המשחק (עד שהמחירים לא יהיו נורמלים,אני לא יקנה שום דבר ויותר מכך- אני יעודד פירטיות)

  4. 4

    14:07 19.10.2009 | מר פח מר פח (אורח)

    משחק זבל שבזבלים עבדו על כולנו בעיניים עם טריילרים מרשימים.
    המשחק שווה אולי ציון 60 פראייר מי קנה אותו

  5. 5

    14:51 19.10.2009 | אילן אילן (אורח)

    חרא משחק... CODEMASTERS צריכים להמשיך במסורת משחקי המירוצים ! אף חברה לא רואה אותם במירוצים, אבל שזה מגיע ל- FPS הם סתם הורסים לעצמם.

  6. 6

    14:56 19.10.2009 | אחד שהוריד אחד שהוריד (אורח)

    המשחק הוא חינמי-גם בהורדות פיראטיות אפשר להשתמש במולטי בלי בעיות החברה נפלה חזק  

  7. 7

    15:18 19.10.2009 | R-DeifY R-DeifY

    6, רק שלא שווה להוריד אותו גם -_-"

  8. 8

    15:19 19.10.2009 | shaby shaby

    ביקורת סלחנית משהו וככה בדיוק היה המשחק הראשון, מפה גדולה מרהיבה ביופיה וכמה שחקנים אונליין? 0

  9. 9

    15:35 19.10.2009 | Gsmart` Gsmart`

    הביקורת שלך ראויה למחיקה.

    העובדה שאתה מתייחס לסאונד של הרכבים זה פשוט ביזיון וגם שאתה משווה משחק שכביכול אמור להיות סימולטור למשחק אקשן מהיר בציון ממש לא מוסיף לכך.

  10. 10

    15:38 19.10.2009 | Benzi Benzi

    תורידו תמשחק הוא חינמי...

  11. 11

    16:01 19.10.2009 | InFerN4L InFerN4L

    ל-10
    חחח אהבתי ביותר :D:D

  12. 12

    16:08 19.10.2009 | appropriate appropriate

    חולם למשחק הזה, הוא מציאותי שאין דברים כאלה ומי שרוצה להכנס למלחמה אמיתית צריך לרכוש את המשחק !

  13. 13

    16:27 19.10.2009 | itai0301 itai0301

    הביקורת מעולה!!!
    המשחק לא משהו אולי אני יוריד אותו

  14. 14

    17:21 19.10.2009 | EthanBarker EthanBarker (אורח)

    אם יש לך חברים רציינים תשחקו CO OP ותהנו.
    אבל חוץ מזה הוא קצת מאכזב , כי צפיתי ליותר ...

  15. 15

    17:27 19.10.2009 | yar74 yar74 (אורח)

    המשחק לא שוה את ה 4GB של המקום ב HD אני נותן לו 50

  16. 16

    17:31 19.10.2009 | [blackStar [blackStar

    אלכס, קודמאסטרס כבר עובדים על פאטצ' שאמור לתקן את כל הבעיות (או רובן) ככה שתבדוק את המצב אחרי הפאטצ' ותגיד לנו (אני לא אומר לך לכתוב ביקורת חדשה, אלה לפחות לרשום לנו את חוות דעתך בפורום של המשחק)

  17. 17

    18:43 19.10.2009 | AR AR (אורח)

    אני קניתי משחק חזק ביותר כבר בשלב הראשון נענתי אפשרות לירות אלטרלריה הרבה ירות חילופי אש טובים שומים את הכדורים עוברים מול הדמות חזק מומלץ...וגם מצחיק שיש שם מוכות יריה לריות בהם כמו בכול דיוטי אבל יורת מיצאותי כי שם יש מחסנית למג

  18. 18

    18:53 19.10.2009 | Ima sheli zona srsly Ima sheli zona srsly (אורח)

    Firing Squad"E"??? WTF?

  19. 19

    19:07 19.10.2009 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 18:
    תודה על הפניית תשומת לבי. תוקן.

  20. 20

    21:25 19.10.2009 | sonxty sonxty

    הורדתי אותו בוא נגיד ש COD בהרבה בהרבה יותר טוב :]

  21. 21

    21:36 19.10.2009 | מישהו מישהו (אורח)

    כתבתי את התוגבה ב2 (שאני יוריד) וההורדה הסתיימה ב5-6 (בוא נגיד שההיתי לי פאשלה קטנה)

    נכנסתי וממה שראיתי ממש אהבתי

    אומנם שיחקתי 10 דקות אבל בנתיים זה הספיק...

  22. 22

    22:07 19.10.2009 | nitzantheman nitzantheman

    הוא לא מה שציפיתי ממנו שיהיה

    רציתי לקנות אותו, אבל איכזב בגדול

  23. 23

    22:44 19.10.2009 | answer answer

    אחד המשחקים המעפנים... כבד.. לא שווה דקת משחק אחת ומשעמם :\

  24. 24

    23:14 19.10.2009 | עומר עומר (אורח)

    לאדע מה איתכם אני אהבתי את המשחק הזה אתם יודעים למה ?
    כי הוא מעביר לי את הזמן אחושיליניג!! XD

  25. 25

    23:23 19.10.2009 | DDRRE DDRRE

    אלכס, גבר, אמנם אני מסכים עם הנקודות שציינת כאן, אבל לכלכת פה את הביקורת עם שטויות וקונספציות של צעירים בצבא שרק סיימו טירונות (no offence).. לוחמה בשטח בנוי לא מתנהלת כמו המטווח הראשון ב-M16 שהיה לך לפני שבועיים והזריקה של הרימון.

    רתע - רובאי מתקדם כל-כך מיומן בלהחזיק את הנשק שלא קיים לו רתע כמעט.

    החרשת אוזניים מפיצוצים - עד 10מ' מפיצוץ, גג.

    "חוקי המקבץ"... אתה רציני?!

    בכל מקרה, אל תתן לסיקורים הבאים שלך להיות מושפעים מהמציאות*, או דברים שקרו לך.. רק מדברים שקרו בעולם המשחקים, או לך במשחק.

    * עכשיו אפשר להגיד "אבל זה משחק שמדמה מציאות" - כן, אבל לא מציאות של חייל טרי.

    להגנתך, הסיקור הפך לאובייקטיבי מהרגע שהתחלת לדבר על גרפיקה ושכחת שאתה צריך לחזור לסגור 21 מחר.

  26. 26

    23:45 19.10.2009 | אלכס גרבוב אלכס גרבוב (אורח)

    האמת סוגר רק שבועיים.. אבל ניחא

  27. 27

    23:51 19.10.2009 | THE WHO THE WHO (אורח)

    כל הכבוד, תודה על הביקורת , נהנתי לקרוא. עכשיו אני כמעט בטוח לא הולך לקנות את המשחק הזה.
    עוד משו - אחרי הסיפור עם MW 2 ו LFD2 שהחברות דופקות אותנו , נהיה כבר באופנה שכל אחד אומר " הורדתי את המשחק " ??

    בגללכם הפיראטים שרק מורידים משחקים , כי הם כאילו נעלבו
    ( אפשר לחשוב שלא היתם מוצאים סיבה בכל מקרה ) אנחנו הגיימרים שקונים משחקים נדפקים BIG TIME .

    תמשיכו להוריד... אני מקווה שתביאו את תעשיית הגיימינג לכזה משבר וכל המשחקים יהיו זבל, שלא יהיה לכם מה להוריד אפילו !

    -גיימר שזועם על IW ועל כל הפיראטים -

  28. 28

    07:00 20.10.2009 | Friendly Enemy Friendly Enemy

    יופי,עוד משחק כושל
    אחרי הכתבה שיובל עשה על זה שלא יהיה מולטי לmodern warfare2 חשבתי שאולי אני יקנה את המשחק הזה עד שהבנתי שהוא הולך להיות כושל...ממש חבל משחקים שאנשים מאוד ציפו להם הפכו לכושלים

  29. 29

    11:06 20.10.2009 | אורן אורן (אורח)

    משחק חרא, שיחקתי 5 דקות יצאתי ומחקתי..

    לא מבין איך משחק מעפן כזה מקבל אצלכם 77, 1 לא הייתי מביא לו, חרא חרא חרא..

  30. 30

    13:01 20.10.2009 | landau123 landau123

    הורדתי אותו.
    משחק אדיר!!
    אולי קולות הירי לא הכי טובים שיכולים להיות.
    המשחק מזכיר באופן מסויים את COD, רק יותר ריאליסטי, פחות ארקיידי וזה בדיוק מה שאני אוהב בו.
    אמצעי הלחימה מרשימים ביותר (כוונות ראייה טרמית, פנס וכוונת לייזר, וכמובן ראיית לילה ועוד) השליטה נוחה.

    אני לא מבין מה כולם שונאים בו. אחלה משחק אני נהנה ממנו.

  31. 31

    16:03 20.10.2009 | מישהו מישהו (אורח)

    שיחקתי עוד ואתה ממש טועה,הכוח שאיתך כן חוזר לחיי (אצלי חזר אחרי 3-5 דקות לחיים)

    מה שאהבתי כאן זה הקטע שאם אתה מרים תראש-אין לך ראש

    סתם שכבתי וחיפשתי "מחבלים" הרמתי קצר תראש ופתאום אני רואה אותי שוכב על הרצפה :D

  32. 32

    17:41 20.10.2009 | Dark Arrow Dark Arrow

    חר* של משחק פשוט שיחקתי בו חצי שעה וזה סתם היה ביזבוז זמן.
    זה לא סימולטור מלחמה.. הצלחתי יפה בשלבים למה אני לומד הרבה אסטרטגיה (בעיקר במשחקים).
    קיצר חרא של משחק.. אולי יוציאו פאצ' שיעזור לחולייה להיות פחות מפגרת.

  33. 33

    23:29 20.10.2009 | AlonTavor AlonTavor

    אחד הדברים שהרתיח אותי זה שאי אפשר לשנות Sensitivity של העכבר. ממש דפוק.

  34. 34

    00:54 21.10.2009 | MasteR MasteR (אורח)

    מאכזב...

    וכמו שאמרת,תכלס המשחק לא גרוע,אבל בוא נגיד שביחס לציפיות (שמבחינתי ומבחינת הרבה היו ממש גבוהות) הוא מאוד מאוד מאכזב...
    אני התאכזבתי ממנו ברמות,במיוחד שהמשחק הראשון בסדרה היה המשחק מלחמה הכי טוב מבחינתי לאותה תקופה,עד שכמובן ראיתי את קול אוף דיוטי ובאטלפילד.

  35. 35

    12:42 21.10.2009 | landau123 landau123

    אפשר להבין ממה את םבדיוק מאוכזבים??
    COD ו BF2 הם משחקים הרבה יותר קלילים. חברים, ככה לא נראת מלחמה. המשחק הנ"ל מנסה לדמות אותה הרבה יותר מאשר לירות 5 כדורים באוייב בשביל להרוג אותו.

    חוץ מזה, שמשחק ה COOP ממש מעולה

  36. 36

    07:32 22.10.2009 | ילד מתוק שמוצץ כל היום ילד מתוק שמוצץ כל היום (אורח)

    הדבר היחיד שהיתלהבתי מימנו זה ה coop השאר משעמם

  37. 37

    07:44 24.10.2009 | 464 464 (אורח)

    מי שכתב את הביקורת טמבל זה משחק יפה רצח עם גרפיקה יפה וסאונד שאוקלט מרובים אמיתיים ובגימר הוא קיבל 9.5 !!!!

  38. 38

    17:34 24.10.2009 | the who the who (אורח)

    אחרי ששיחקתי במשחק הזה אני יכול להגיב לעניין -

    גרפיקה חמודה אבל ממש של STUNING , נראה 2006-2007 לדעתי.

    משחקיות די ממכרת וטקטית , אהבתי את הקטע שצריך לתכנן כל פעולה בכובד ראש , ולכל פעולה יש השלכות משלה אם זה שהורגים אותך או שחבר לחוליה שלך נהרג , אתה מרגיש אחריות על הצוות שלך ואת זה ממש אהבתי.

    כמו כן המשחק מעביר את הזמן בטירוף , לקח לי יותר משעה לסיים את המשימה הראשונה, ונהרגתי פעמיים בלבד :P
    מסכים גם עם זה שההצלחה במשימה אחרי תכנון והכל ממש מענגת.

  39. 39

    23:44 25.01.2010 | חפי החפרפרת חפי החפרפרת (אורח)

    משחק על הפנים
    כל עניין השליטה ב"חוליה" כביכול, פשוט גרוע , אין אינטלגנציה מלאכותית בשיט והגרפיקה גם על הפנים
    בקיצור זוועה

  40. 40

    19:22 24.03.2010 | 6u 6u (אורח)

    משחק טוב סתם ביקורת מעפנה...

  41. 41

    15:57 01.05.2010 | masi masi

    המשחק מדהים שיפור משמעותי לעומת הקודם שלו הביקורת קצת מוגזמת !

  42. 42

       | פורסם ע"י