הרשמה

בקרוב: Halo Reach

המשחק האחרון של באנג'י בעולם היילו, יהיה גם הגדול מכולם ?

Halo: Reach, משחק ההיילו הבא, ינחת אצלנו בקרוב. יהפוך להיות הגדול מכולם?

נדמה שסדרת Halo הותיקה, שנחשבת לסדרת הדגל של ה-Xbox 360, מסרבת להעלם בשקט. למרות ש-Halo 3 היה אמור לתחום את הטרילוגיה כבר לפני שלוש שנים, ממשיכים לצאת עוד ועוד משחקים שמתרחשים ביקום של היילו, כמו Halo Wars ו- Halo 3: ODST.

עכשיו מגיע Reach, הכותר הבא (והאחרון, הפעם סופית) של Bungie בעולם היילו, שאמור לקחת את הנוסחה הבסיסית של המשחקים הקודמים ולהוסיף עליה שיפורים וחידושים, ואם אפשר להסיק משהו מההצלחה הפנומנלית של הבטא שלו- הוא עוד יהיה הגדול מכולם.

אין על הספרטנים

אירועי Reach מתרחשים בשנת 2552- זאת אומרת, מעט לפני ההתרחשויות ב- Combat Evolved, המשחק הראשון בסדרה. המלחמה של ה-UNSC עם הקובננט בעיצומה- ואנחנו לא במצב טוב. Reach הוא אחד הכוכבים הבודדים שנשארו עומדים במאבק, ונחשב לאחד הכוכבים החשובים ביותר לבני-האדם: בעקבות התנאים הדומים לאלו של כדוה"א, כמעט מיליארד בני אדם התיישבו בו, והוא נחשב למרכז צבאי חשוב של ה-UNSC.

המשחק מתמקד ב-"Noble Team", יחידה מיוחדת של ה-UNSC שנמצאת תחת פיקודו של "Carter-259", המורכבת מספרטנים (שבכל זאת לא קרובים לרמתו של המאסטר צ'יף). אנחנו נשחק בתור Noble 6, הבחור החדש בצוות.


אז מה חדש?

כאמור, Reach לא יחרוג מהנוסחה המאפיינת את משחקי Halo- או, בעצם, את כל משחקי ה-FPS על הקונסולות מאז שהיילו הראשון פרץ את הדרך. אבל החידוש הגדול שהוא מציג הם ה"Armor Abilites" החדשים.

אם ב-Halo 3 יכולנו לאסוף ציוד ("Equipment") ולהשתמש בבונוסים הזמניים שהחפצים הציעו לנו, הפעם יש לנו בחירה בין מספר יכולות מיוחדות- בסגנון החליפה של Crysis- וההשפעה שלהן לא מוגבלת בזמן.

בין היכולות המיוחדות תמצאו Jetpack שיאפשר לכם לרחף ממקום למקום במהירות, אפשרות הסוואה, ריצה מהירה וגם היכולת להפוך לבלתי פגיע ("Armor Lock") לזמן מה בלי לזוז. Reach כולל גם מספר שינויים שנערכו לכלי הנשק מהמשחקים הקודמים בסדרה, לצד כלי נשק חדשים כמו ה"Focus Rifle", רובה צלפים משוכלל, וה"Plasma Launcher" שאפקטיבי גם נגד רכבים וגם נגד חי"ר.

אספקטים חדשים נוספים שסביר להניח שנמצא ב-Reach הם משחק התגנבות בקטעים מסוימים (אפילו יש סכין!), אויבים ותיקים שיעברו שינויים, וגם מספר אויבים חדשים- כאשר האימתני ביותר מביניהם הוא כנראה ה-Skirmisher, יצור בעל מראה מאיים שיפעל בקבוצות וישתמש בטקטיקות איגוף בכדי להערים על השחקן. 

נקודה נוספת היא שיפור באינטליגנציה המלאכותית של האויבים, במטרה להפוך את המשחקים לקצת פחות לינאריים ולהפחית במספר האירועים המתוסרטים בקרבות. המשחק אמור גם להיראות הרבה יותר טוב ממשחקים קודמים. מפתחי באנג'י מספרים שהם החליטו לבנות מאפס חלקים נרחבים ממנוע המשחק, תוך ניצול יכולות ה-Xbox 360 במידה רבה יותר מבעבר.

גולת הכותרת: המולטיפלייר 

מצב ריבוי המשתתפים של סדרת Halo הוא זה שהביא לה את הפופולאריות העצומה שלה זכתה. המפתחים של באנג'י בעלי ניסיון של שנים בתחום, והם יודעים בדיוק מה אנחנו צריכים.

Reach יכיל גם את מצבי המשחק שאליהם אנחנו רגילים ממשחקי Halo (כמו King of the Hill), וגם כמה מצבי משחק חדשים, למשל "Headhunter", בו תצטרכו לאסוף גולגולות שנופלות מגופם של שחקנים אחרי שמתו, ולהזהר שלא יפגעו בכם- כי אז תאבדו את כל הגולגלות.

"Invasion" הוא מצב 6 על 6 מבוסס-מטרות שמשוחק בשתי קבוצות, ספרטנים נגד Elites. יש גם מצבים נוספים כמו "Generator Defense" ו-"Stockpile", שהן וריאציות של Search & Destroy ו-Capture the Flag (בהתאמה).

המולטיפלייר של סדרת היילו תמיד כלל חידושים והוביל את הדרך לכל ז'אנר הפעולה לקונסולות, וגם הפעם אנחנו צפויים לפגוש מערכת שתמצא בשבילנו משחקים מתאימים באופן אוטומטי בהתאם להעדפות שלנו, תשמור סטטיסטיקות מפורטות על כל הביצועים שלנו, ותהווה תחרות של ממש לכל משחקי המלחמה המובילים כרגע בשוק.

משחק השנה?

גם אם לא נזכה לשיפור גדול כמו שהמפתחים מבטיחים לנו, אף אחד לא יופתע אם Halo: Reach , שיוצא ב- 14 בספטמבר, יככב בראש טבלאות המכירות ויהיה מועמד לפרסי המשחקים הטובים של השנה. אחרי הכל, מדובר בעוד משחק Halo, וזה משהו שהמעריצים פשוט לא יכולים לסרב לו.

אחרי שלא פחות מ- 2.7 מיליון שחקנים, רובם בעלי Halo ODST, ניסו את גרסת הבטא של המולטיפלייר, צריכה לקרות קטסטרופה אמיתית כדי שהמשחק לא יהפוך להצלחה כלכלית פנומנלית, שאולי אפילו תשבור את השיאים שקבע Halo 3 בזמנו. וזה אומר, כמובן, שגם אחרי שבאנג'י עזבה את היילו כדי לרעות בשדות זרים, במיקרוסופט ימשיכו לפמפם עוד ועוד מהמותג הכי חזק שלהם עד שהוא יתייבש סופית בעוד כמה שנים טובות.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:59 24.05.2010 | Amit Amit (אורח)

    נראה ממש אחלה!
    תודה=]

  2. 2

    21:05 24.05.2010 | ejgburb ejgburb (אורח)

    לא אמרת כלום על השיפור הגרפי שהם עשו אני חושב וכן לדעתי המשחק הזה הוא בדיוק מה שאני צריך כי כול הסדרה שעיממה אותי קצת וזה נראה משחק רציני יותר מהאחרים וראיתי בגיימספוט את כול המשחקיות של המולטיפלייר וזה נראה מדהים גאונים!!!

  3. 3

    21:51 24.05.2010 | Wan7ed Wan7ed

    כל סדרת היילו מתאפיינת בסינגל משעמם ובנאלי, נראה שדווקא ריץ מנסה לשנות את זה. אם הסינגל יהיה טוב לפחות כמו המולטיפלייר של המשחקים הקודמים, מצפה לנו משחק מעולה.

  4. 4

    23:04 24.05.2010 | yarden la yarden la

    כתבה באמת אחת היפות שראיתי!
    ניתן להוסיף גם שה-Elite חזרו והם היו האויביים האמיתים והיחידים (ולא הbrutes) שהשתוו לספרטנים והם כנראה יותר קטלנים מאשר הגזע החדש שנוסף למשחק החדש.
    גם אפשר היה להוסיף שבמקום 20 AI כמו בהיילו 3 נוספו 40AI והפעם הם לא יהיו דפוקים ואם תתן להם את ההגה הם יפלו לך מצוק או משהו XD (נשמע דפוק אבל אני רציני לגמרי זה קורה לי כל הזמן).
    מה שקרה בהיילו אחד זה בעצם התוצאה של reach. ג'ון והצוות הצילחו לברוח בעקבות הפתעת הפתע של הקובננט וככה גילו את הטבעת בטעות.
    הקטע הכי אירוני בכל המשחק הוא שמי שפיקד על הפלישה לreach וניסיונות החיסול של צ'יף בהיילו 1 הוא THEL VADAM שהוא העוזר של המאסטר צ'יף בהיילו 3.
    תיקוןם שולי :) :
    נכון שהספרטנים החדשים הם גירסא חלשה של הסוג של ג'ון, הם בעצם הניסיון ה-3 לסופר חייל, הם זולים יותר, קל יותר להכין אותם והם מיוצרים בקצב תעשייתי. אבל carter-259 הוא הספרטני שהגיע לדרגה הכי גבוה אי פעם (לספרטני) commander. אפילו יותר מג'ון 117.
    כתבה יפה ומשוקעת, כל הכבוד! (מצטער על החרישה, מכור בדם XD )

  5. 5

    23:21 24.05.2010 | Sgt.DonnyDonowitz Sgt.DonnyDonowitz

    רק לפי הבטא ניתן לראות שלפחות בתחום המולטי הוא יהיה בטופ.
    שחכת להזכיר שלבאנג'י וסאונדטראק יש היסטוריה נחמדה מאוד, שווה לחכות :)

  6. 6

    23:21 24.05.2010 | david221 david221

    ל2\3 הסינגל משעמם???אותי הוא סחף כל החיים בפנטזיה חלומית מה1 עד 3בODST עדיין לא שחקתי!!

    בקיצור המשחק אחד הטובים והסיפור שלו נותן תעבירה במשחק גם המוזיקה שמישתלבת ברקע!!

  7. 7

    00:03 25.05.2010 | מוריס מוריס (אורח)

    שונא היילו

  8. 8

    18:51 25.05.2010 | מישהו מישהו (אורח)

    עוד פעם הבחור בחליפה שהורג יצורים ורודים?נמאס...

  9. 9

    19:59 25.05.2010 | afs afs (אורח)

    אני חדש באקסבוקס מזה אלייט ספרטנים ובראטס {לא שיחקתי בהיילו בעבר ולא קראתי ביקורות עליו

  10. 10

    17:39 26.05.2010 | swatman-ofer swatman-ofer

    לא מאמין שהוא יהיה אחרון , אם זה ברנד שעושה כסף אין סיבה להגיד שהוא אחרון אלה אם כן אתה מנסה לעשות באזז באתרים ולגרום לשחקנים לחשוב שוב שהוא אחרון כדיי שיקנו אותו ויאהבו אותו יותר.

    עניין פסיכולוגי.
    תחשבו שיצרו את GTA V ויגידו לכם שהוא האחרון בסדרה לתמיד, לא תתרגשו הרבה יותר שתשחקו בו ?

  11. 11

    13:25 29.05.2010 | פלאטפורם פלאטפורם (אורח)

    למה לא משחררים את האלו למחשב כבר? איזה העדפות הולכות פה לכיוון ה אקס בוקס עם האלו >_>

  12. 12

    13:42 29.05.2010 | DK1995 DK1995 (אורח)

    אלוהים ישמור שיהרגו את זה כבר OO

  13. 13

    22:01 01.06.2010 | yarden la yarden la

    אחד המשחקים הטובים והמשפעים על כל הז'אנר אני לא מבין מה יש לכם נגדו >.

  14. 14

    00:19 20.08.2010 | גכגכ גכגכ (אורח)

    כגכ

  15. 15

    14:14 30.09.2010 | itay itay (אורח)

    אני אוהב את מאסטר ציף ולא לוחם אחר היה צרכים לעחזיר אותו רק חבל שאיפשר כי הילו reach כאילו לפני הילו1 הם סגרו מעגל לא יהיה עוד הילו

  16. 16

       | פורסם ע"י