הרשמה

P-ינת ה-PSP: ביקורת Ghost of Sparta

 מאת: מתי שמוקלר

מכל המותגים שסוני הביאה מהקונסולות הביתיות שלה ל-PSP, התבלט במיוחד God Of War: Chains Of Olympus,, שהוכיח שגם האפית שבסדרות יכולה לזכות למשחק מעולה על הקונסולה הניידת, משחק שלא צריך להתבייש לעמוד כתף לכתף עם אחיו הסלוניים.

עכשיולאחר יציאתו של המשחק המרכזי השלישי, החליטה סוני להוציא משחק נוסף ל-PSP, שהפעם ימלא את המרווח בין God of War 1 ו-2, ויספר על עלילותיו של האל הזועם בממלכת המתים, ספרטה ובעיקר אטלנטיס. המשימה הוטלה על כתפיו האמינות של אולפן Ready at Dawn, שיצר את Chain of Olympus, והתוצאה לא מאכזבת.

 

Here We Go Again...

קטגוריה זו מכילה ספויילרים, עברו לקטגוריה הבאה אם אתם סובלים מרגישות לעניין.

 ושוב אנחנו נכנסים לנעליו של קראטוס, שמביא עימו מנה של אלימות מודרנית למיתולוגיה הקלאסית. הפעם קראטוס לא ינסה לרוצץ את ראשם של אלי האולימפוס אלא יצא במסע להשיב את אחיו שנחטף בעודו צעיר, באירוע בו קראטוס ניצל בזכותה של אתנה, אלת החכמה והמלחמה, שמאז מלווה אותו בדרכו ומנסה למתן את ההשפעות הארס-יות יותר על אופיו.

 בדרך תתעמתו עם אימו של קראטוס, עם אל השאול, עם המלך מידאס ועוד רשימה ארוכה של דמויות שיטעמו מנחת זעמו, בעיקר.

 כמו כן תחוו בסינגל הרבה פלאשבקים לילדותו של קראטוס, רובם מרוכזים בדימוס מן הסתם אך עדיין נותנים מעט יותר רקע על המטורף הראשי, דבר שטיפה עוזר להבין טוב יותר את קראטוס ותסביך הלהפיל את האולימפוס שלו.

 

סאונד ופסקול

כל מי שנהנה מהפסקול במשחקים הקודמים ( גם על הנייחות) לא יתאכזב גם הפעם, ויהנה מפסקול מצוין, שמשתלב היטב עם קטעי המעבר וסוגי המשחקיות שעוברים בין קרב לפתרון פאזלים בסיסי. הדיבוב, כרגיל, מוסיף בצורה משמעותית לתחושה האפית, כי תודו שאף פעם לא נמאס לשמוע את קראטוס צורח את נשמתו כשהוא משסף את גרונה של עוד מפלצת שלא שפר מזלה להיקרות בדרכו.

 

גרפיקה

מאיפה להתחיל? מהפרטים שהושקעו בגופו של קראטוס עד הבניינים וההרים בספרטה, אפשר לראות ש-Ready At Dawn לא עיגלו פינות בגרפיקה.

גם בזמן הקרב וגם בזמן שוטטות בשלבים אתם תוכלו לראות שהשלבים מעוצבים היטב, בקפדנות ובהתאם למסורת של GOW, בצורה אפלה ומסתורית. עולם המשחק מאופיין בהתאם למיתולוגיה היוונית, אם זה הרים גבוהים בצורה מגוחכת, אם זה מפלצות (או אלים אם כבר) ענקיות ומגושמות או חיילים פשוטים המפורטים עד הפרט האחרון. הגרפיקה היא בהחלט הצד החזק (או יותר נכון אחד הצדדים) החזק של המשחק, לפעמים חזק עד כדי כך שתשכחו אפילו שאתם משחקים בקונסולה ניידת.

 

AI וטכני

עקב האכילס של המשחק הוא בתפקוד חלק מהאויבים. כמו ש-RAD הבטיחו הם גם קיימו - יותר אויבים נמצאים על המסך ומספקים אתגר אמיתי תודות ל-AI תוקפני. הבעיה היא שזה גורם למשחק ללקות בסינדרום Assassin's Creed - כשיש יותר משניים-שלושה אויבים, השאר עומדים בצד ומחכים לתורם, במקום, נגיד, לזרוק עליכם עגבניות, לרוץ לקרוא לתגבורת או לעשות משהו מועיל עם עצמם - כמו לחפש פתח לתקיפה.

בעיה אסתטית שמופיעה היא שבחלק ממשחקוני ה-Quick Time Events, דם יותז מקראטוס בצורה של ריבועים אדומים, כנראה במחווה לימי מחשבי ה-8 ביט. גם בתקיעות מקריות לגמרי נתקלתי, שזה כמובן הכי מתסכל.

 

הסוף של האמצע (בערך)

לאחר שתסיימו את המשחק מצפים לכם מס' אתגרים שיעסיקו אתכם, לא יותר מדי זמן, אך לזכותם ייאמר שהם עשויים היטב. בנוסף לאתגרים אלה תמצאו את המקדש של זאוס, מקום בו תוכלו להקריב "כדורי דם" בשביל לקבל גישה לאזור הבונוסים הכולל בתוכו סרטוני אקסטרה לעלילת המשחק, גלריית סקיצות ועוד מס' בונוסים. לאלו מכם שמסיימים את כל התחנות, יש גם הפתעה בסוף.

אם כל זה לא מספיק לכם תמצאו גם זירת קרב, בה תוכלו להתעמת עם כל אויב המצוי במשחק (חוץ מהבוסים), כולל אפשרות לשנות את מראכם, לבחור את רמת הכוח של אויביכם, את רמת החיים והקסם שלכם ועוד פרמטרים.

 

משחקיות

השליטה כמעט ולא שונתה כלל, דבר שבהחלט עוזר לשחקנים הוותיקים בינינו, בייחוד לאלו שקשה להם להסתגל למערך שליטה חדש. מערכת הקרבות של Ghost of Sparta מצויינת כמו תמיד, ורצה חלק יותר, עד כמה שאני יכול להבחין, מאשר ב-Chains of Olympus - למרות נוכחותן של יותר מפלצות בסביבה.

הפאזלים, מצד אחר, מאכזבים. לא יודע מה קרה או למה, כי במשחק הקודם היו פאזלים מאתגרים למדי שהעסיקו אותי לפעמים יותר מחצי שעה. הפעם הם פשוטים מדי ומרגישים יותר כמו בזבוז זמן מרכיב שתורם למשחקיות וחבל, כי במשחק האחרון בקשת העלילה הקראטוסית הייתי מצפה שכל צדדי המשחקיות יקבלו את הטיפול המושקע ביותר.

 

הסוף של הסוף (או שלא?)

כמה באגים מיותרים ומפלצות שלא נותנות לכם לטעום עד הסוף מכוחן המשולב הם עניינים שלא מפריעים ל-God Of War: Ghost Of Sparta להיות עוד משחק מצוין בסדרה, שעומד בכל הציפיות ממנו, יעסיק אתכם בקלות 10-15 שעות (אלא אם אתם רק רוצים לסגור את הקמפיין וללכת) ומהווה בהחלט קלוז'ר מצוין וראוי לסדרה. כנראה המשחק הכי טוב שתוכלו להשיג ל-PSP שלכם בעתיד הקרוב

 

ציון: 90

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:12 17.11.2010 | danik107 danik107

    מסכים ב200%
    (חוץ מהעובדה של הבאגים...)
    עם יש כמה שיגידו DS או קונסולות ביתיות זה יותר טוב אז אל תקראו אפילו את המשך התגובה הזאת...
    כי אין דרך להשוות בין הPSP לPS3 (וכך גם לDS) אז אל תתחילו לזבל תשכל..
    אהמאהמ...
    GOW החדש באמת עיסק אותי! היה לי כיף לא נרמאלי...פשוט כיף לשסף ראשים כמו שקרייטוס יודע לעשות...
    אבל לא יודע מה איתכם?
    המשחק היה נורא קצר...שלא לדבר על קל.....
    בשנייה שאתם משיגים את ההתקפה של ריבוע L אתם מנצחים את המשחק....
    אבל זה משנה משהו?
    לרצוח זה תמיד כיף!
    וגם תספר איזה הפתעה יש בסוף!

  2. 2

    21:01 17.11.2010 | חלה ודבש חלה ודבש (אורח)

    כתבה טובה אבל מלאה שגיאות בשפה.

  3. 3

    00:21 22.11.2010 | mega man mega man (אורח)

    חבל שאין לי psp נשמע טוב מאוד המשחק הזה

  4. 4

    09:44 25.11.2010 | דניאל דניאל (אורח)

    כמה משחקים של GOW יצא לפיספאי זה השלישי לא ?

  5. 5

    14:50 25.11.2010 | אבישי אבישי (אורח)

    נראה אחד המשחקים יש לי את GOW Chain of olympus אז המשחק הזה בטח הרבה יותר טוב!!

  6. 6

    19:59 25.11.2010 | איפהgow 3 איפהgow 3 (אורח)

    מתי תפרסמו תביקורת לgow3 הוא יצא כבר לפני שנה!!

  7. 7

    17:48 26.11.2010 | Shmati Shmati

    4, זה השני, הראשון נקרא GOW: CHAINS OF OLYMPUS

  8. 8

    09:11 02.12.2010 | ORHU20 ORHU20 (אורח)

    אין לי את המשחק אבל עוד מודש {חודשיים אולי] קונם לי וזה נראה לי יפה

  9. 9

    13:48 06.12.2010 | קרטוס סתם קוראים לי תומר קרטוס סתם קוראים לי תומר (אורח)

    משחק אחד הטובים קניתי אני לא מצליח להפסיק לשחק חובה קניה
    לכל מי שלא קנה הינה הדירוג שלי.
    גרפיקה:10 הגרפיקה הכי טובה שהיה לpsp.
    סאונד:10 מעולה מלא אקשן.
    עלילה:10 עלילה סוחפת המסבירה על כל הדברים המענינים על קרטוס.
    ציון סופי:100

  10. 10

    18:53 15.12.2010 | דניאל דניאל (אורח)

    המשחק הכי טוב בהיסטוריה של הpsp הלוואי שיוציאו god of war 100 אפילו המשחק הזה מדהים!

  11. 11

       | פורסם ע"י