הרשמה

ביקורת: Two Worlds II

עולם של הבדל.

 

מפתחת: Reality Pump
מפיצה: Southpeak
תאריך יציאה: 9.11.10
פלטפורמות: PS3, PC, Xbox, Mac

מאת: אייל לנצמן

הוא אולי לא מכר המון עותקים ושמו לא הידהד ברחבי העולם, אבל שחקני תפקידים ודאי זוכרים את Two Worlds, ששוחרר לפני שלוש שנים והעמיד כמעט את כל המבקרים בשורה אחת - השורה שטוענת שהמשחק לא אפוי כראוי.

זה לא שהיה חסר בו אקשן או שהוא לא נראה טוב מספיק. גם העלילה לא הייתה נוראית ברגע שנכנסים לקצב. אלא שהשליטה, מערכת הקרב, העניין שניתן לגלות בעולם הפתוח שלו - כולם היו ברמה נמוכה ממה שהתרגלנו אליו בז'אנר. אישית - אני נתתי לו סיכוי והתמדתי בו, למרות הבעיות. אבל עד היום אני לא יודע להגיד אם זה היה שווה את זה.

למרות הביקורות הביקורתיות, לא מעט שחקנים הבחינו גם בצדדים החיוביים של משחק שאפתני כל-כך, וראו בו מתחרה Elder Scrolls עם מחלות ילדות. ב-Reality Pump החליטו לא לוותר והתחילו מיד בפיתוחו של משחק ההמשך. הבטחות חוזרות מצד צוות הפיתוח על המשך טוב מקודמו לאין ערוך נשמעו לכל אורך הדרך, ועכשיו, שהוא סוף סוף כאן, יכולנו לבדוק את ההבטחה הזו בעצמנו.

הטוב
  • עולם פתוח מלא בתוכן
  • מערכת פיתוח דמות מצויינת
  • הדיבוב כבר לא צורם לאוזן כמו במשחק הקודם
הרע
  • עלילה ליניארית 
  • קרב פשטני 
והקלישאה
  • פעם שלישית גלידה?


אורקים חברים עכשיו, רוצים משתפים פעולה

אירועי Two Worlds 2 מתרחשים חמש שנים אחרי סיום המשחק הראשון. הרעיון בכלליותו הוא דומה, ונשאר "הצלת העולם מפני מכשף רשע", אבל העולם והדמויות התבגרו מעט. כך, למשל, האורקים, שהיו אויבים מרכזיים במשחק הראשון, נלחמים כעת לצידכם. התבגרו אבל לא הזדקנו: אחותו של הגיבור, קיירה, שתמיד נמצאת בצרות שדורשות מאיתנו להתרוצץ בכל העולם כדי לחלץ אותה, עדיין נראית טוב .

כמו בפעם שעברה, הסיפור של Two Worlds 2 לא יזכה בשום פרס, אבל הוא מספיק מעניין כדי לדרבן אתכם להמשיך ולהתקדם במשחק. אלא שאם במשחק הקודם הוא נהיה כזה רק אחרי כמה שעות משחק, הרי ש-TW2 זורק אתכם היישר אל תוך האקשן, וזה אף פעם לא יכול להיות רע.


 

איך תרצו להרוג היום

למרות שבבסיסו הוא משחק Sandbox, קטע ההתחלה של Two Worlds 2, כמו משחקי תפקידים רבים, די ליניארי. חבל גם שכמו הרבה משחקים דומים, הקווסט הראשי של המשחק גם ממשיך להיות כזה, לקחת את השחקן ביד, והעולם הפתוח בא לידי ביטוי באפשרות לבצע קווסטים צדדיים רבים ולא בדרכים הרבות שבהן אתה יכול להתקדם בעלילה המרכזית.

עם הליניאריות של הפתיחה, יקח לכם כמה שעות להתוודע לנקודות החזקות של המשחק. מערכת עליית הרמות (כראוי ל-RPG מסורתי מסוג זה) היא מבין התחומים המושקעים הראשונים שתפגשו, אבל במבט ראשון היא בסיסית מאוד - נקודות ניסיון שתצברו ע"י חיסול אויבים ישמשו אתכם לשיפור סקילים.

ברגע שתצברו מספיק ניסיון כדי להמשיך ולפתח את כישורי הדמות שלכם הלאה, תשימו לב לאחד השיפורים המשמעותיים של TW2 על קודמו, והוא האפשרות לשלוט בדקויות התפתחות דמותכם. גמישות זו מתבטאת לא רק דרך עיצוב הדמות חיצונית (נו, באמת, למי אכפת אם יש לה זקן בלונדיני או גבות מחוברות), אלא באפשרות לבחור באילו מיומנויות ותת-מיומנויות בדיוק להשקיע את נקודות השדרוג היקרות שלכם. 

המשחק מתמקד, כצפוי, בלחימה, אם בנשק לטווח קצר, נשק לטווח ארוך או קסמים. אחרי שתבחרו במה תרצו להשקיע, תידרשו לבחור גם את תת-הקטגוריה המתאימה, סקילים ספציפיים כמו לחימה בחץ וקשת לעומת לחימה בחרב, כושר התגנבות, התמקצעות בכישופי מים לעומת כישופי אש וכדומה. מקסימום הנקודות שניתן להעניק לכל סקיל מוגבל, אבל הריבוי בתת-קטגוריות עדיין ידרוש מכם לבחור היטב, בהתאם לסגנון המשחק שאתם רוצים לפתח.

הקלפים מנבאים לך מוות בכדורש

אפשרויות ההתאמה האישית של Two Worlds 2 לא פוסחות על החלק המעשי, זה שמניב תוצאות מיידיות. מערכת הקסמים החדשה מיוצגת באמצעות קלפים (כמה נדוש), אבל כוללת הפעם אפשרות למזג בין כישופים שונים בשביל ליצור קסם אחד חזק יותר. מובן שהאפשרות הזאת לא מתקרבת אפילו לקרסול של מערכת האלכימיה ב-Elder Scrolls, אבל זה צעד בכיוון הנכון, ומסתבר שהוא גם הופך די שימושי בהמשך, אם בחרתם לבחוש לעומק בעולם הקסמים.

מעבר לזה הקרב ב-TW2, על אף שהוא חלק מרכזי מאוד במשחק, ממוצע לגמרי ופשוט למדי, כמו ברוב משחקי התפקידים לדמות יחידה. הדמות שלכם, שמשוחקת מגוף שלישי, יכולה לעשות כמה פעולות מאוד בסיסיות. המקש השמאלי ישמש לתקיפה או הטלת קסם, והימני לבלימת התקפות היריב. אה, ויש גם אפשרות לעשות ספרינט, למקרה שפגשתם את ה-Lich הזה בדרגת כוח נמוכה מדי.

פנטזיה במחשב ניווט

היו עוד כמה דברים שהציקו לי תוך כדי משחק ב-TW2. קודם כל, בשביל להתחיל לכסח לשדים את הצורה, תצטרכו קודם כל לשלוף את הנשק. זה משהו די מקובל במשחקי תפקידים, אבל ב-TW2 הנשק נראה כאילו הוא מוכן לפעולה גם כשהוא לא (כלומר, כשאתם הולכים או רצים בסביבת המשחק), וזה די מעצבן. אבל ניחא.

פגם מעט יותר רציני הוא שלמרות הרצון הטוב, המפתחים ב-Reality Pump לא ממש השכילו לשלב בין יכולות הקסם שלכם למנגנון הלחימה בזמן אמת. גם את הקסמים שתבחרו להציב לשימוש מהיר כ-Hotkeys תצטרכו לשגר דרך מטה קסמים שהדמות שלכם תצטרך להתעסק בו מספר שניות כדי להכינו לקרב. אז מה הרעיון? איפה היכולת לשלב במהירות קסמים ועבודת חרב? מקצוע ה-Fighter/Mage הוא לא אפשרות מעשית כאן, לפחות לא באותו הקרב.

כמו כן, לשחקנים ששיחקו יותר ממשחק תפקידים אחד בחייהם תהיה הרגשה ברורה ש-Two Worlds 2 מחזיק להם את היד לאורך העלילה. אתה מובל כל הזמן אל היעד הבא בעלילה הליניארית, כשלמטה מופיעה מיני-מפה שמסמלת בדיוק גיאו-לוויני את המקום אליו צריך להגיע או הדמות שאיתה צריך להיפגש. את המוטיבציה לצאת אל העולם ולחקור אותו כאוות נפשכם תצטרכו ליזום בעצמכם.

המשחק גם נוהג להינעל אוטומטית על מטרות החץ-וקשת שלך, תופעה ששחקני הקונסולות ודאי מכירים מקרוב. אולי לא בעיה נוראית בפני עצמה, אבל היא מבהירה לכם ש-Two Worlds 2 נועד להיות ידידותי לשחקן הממוצע, ואולי בכך ירחיק ממנו דווקא את שחקני ההרדקור שהיו הכי נהנים ממנו.

אלה סוסי מירוץ, חביבי

שאר הבשורות שבפי, למרבה המזל, טובות יותר. הממשק ומערכת הקרב, הנקודות החלשות, מפוצות ע"י עולם גדול ומלא בדמויות, והרבה קווסטים משנה מגוונים.

סביר להניח שלפני שתתפנו להמשיך במסעכם בעלילה הראשית, תרצו לבצע כמה משימות צדדיות או סתם להתרוצץ בעולם. העולם של Two Worlds גדול למדי, ולמרות שיש בו אזורים ריקים, בכלליות הייתי אומר שהוא עשה עלי רושם יותר חי ונושם מאשר זה, למשל, של אובליביון. זה לא אומר שלכל אחת מהדמויות יש סיפור חיים מרתק: מצאתי את עצמי מדלג על חלק ניכר מהדיאלוגים.

נראה שהפעם המפתחים העדיפו לוותר על גימיק הסוס, שהיה עניין די מרכזי במשחק הראשון, ולא בוצע כהלכה בכלל. זה לא אומר שבמשחק החדש אין סוסים, אבל עדיף כבר להיכנס קצת לכושר מריצה מאשר לצלוע על הסוס. או בקיצור: השליטה על הסוסים עדיין נוראית. גם הפעם תהיה לכם אפשרות לשגר את עצמכם ממקום למקום באמצעות טלפורטים, ממש כמו בכל משחק תפקידים פתוח אחר. היה נחמד אם, כמו בקסם מבוכים ודרקונים הקלאסי, הייתה אפשרות לטעות בגובה ופתאום היינו מופיעים קילומטר מעל נקודת השיגור המיועדת...

המראה של גרייס

הצד הויזואלי של Two Worlds 2 נתון לויכוח סוער בקהילות. חלק מהשחקנים משבחים את "השיפור הגראפי המדהים", בעוד חלק מתלוננים  שבימינו זה עדיין לא מספיק טוב.

לא עצרתי את נשימתי למראה הנופים שבמשחק, אבל מעטים מאוד המשחקים שגורמים לי לעשות זאת היום. עם זאת, TW2 נראה מצוין מרוב הבחינות - חוץ מאנימציות הפנים העקומות משהו - וניכרת רמת פירוט גבוהה בכל חפץ, דמות ונוף. אפקט ה-HDR, שיש שיחשיבו אותו למוגזם קצת, תורם לאווירה.

כל זה התאפשר הודות למנוע ה-Grace החדש המריץ את המשחק, שהוא גם לא תובעני מדי. חלק מהשחקנים נתקלו בירידות FPS תכופות, אבל המחשב בן ה-3 שלי עמד בדיוק על סף הדרישות המומלצות והצליח להריץ את המשחק בצורה חלקה.

מבחינת השמע מגיעים למשחק שבחים. קיימות עוד בעיות של סינכרון שפתיים, אבל ניכר השיפור במלאכת הדיבוב, ומוזיקת הרקע יודעת להופיע בדיוק מתי שצריך אותה: בקרבות רוויי-אקשן.

כפר בודד בערבה

מפתחי TW2 בחרו להוסיף לו מצבי ריבוי-משתתפים, אע"פ שניסיון העבר מלמד שמשחקים מהסוג הזה לא זוכים לפופולאריות רבה ברשת. ואכן, זה גם המצב כאן.

רוב מצבי המשחק בסיסיים ומשעממים. אפילו הקו-אופ שהובטח, וקיוויתי שיהפוך את ההרפתקה לחוויה שאפשר לעבור כחבורה, לא מאפשר לשחק דרך הקמפיין ביחד. המצב היחיד המעניין בדרך כלשהי הוא זה שנקרא Village, ומנסה להרחיב את המשחקיות לתחום האסטרטגיה.

במצב ה-Village כל שחקן יכול להשקיע בכפר משלו, עם אוכלוסיה אמיתית שעליו לדאוג לה. תוך פיתוח הכפר, הוא יכול גם לבחור, למשל, איזה עיסוק יהיה המרכזי בקרב התושבים, וכו' וכו'. הבעיה היא שהקהילה של Two Worlds 2 לא מספיק תוססת בשביל שרעיון כזה יצמח לעולם מעניין כמו שהמפתחים היו רוצים. אולי בפעם הבאה.

השורה התחתונה

Two Worlds 2 הוא התקדמות ענקית ביחס לקודמו. החבר'ה ב-Reality Pump בבירור השקיעו זמן וקראו את כל הביקורת השלילית שהופנתה כלפי המשחק המקורי, ושרטטו על הלוח תכנית חדשה לגמרי, במקום לוותר לחלוטין על המותג.

התוצאה מותירה עוד לא מעט מקום לשיפור, אבל העולם המעניין יותר, הצד האודיו-ויזואלי המרשים ומערכת פיתוח הדמות המאוזנת יותר הופכים אותו למשחק שבעבור פנאט משחקי תפקידים-פנטזיה כמוני, אין שאלה אם לשחק בו או לא.

בעבור רוב שחקני התפקידים, הייתי אומר ש-TW2 הוא מסוג המשחקים שמחכים בשבילם למבצעים שווים. אז הנה ההצעה שלי: חכו למבצע חצי מחיר ותנו לחבר'ה ב-Reality הזדמנות לפתח משחק שלישי. הם לומדים מהר.

7 משחקיות – שיפורים במערכת פיתוח הדמות, אבל הקרב עדיין פשטני. עולם פתוח, אבל עלילה ליניארית.
9 גרפיקה –  נופים מרשימים הם גולת הכותרת, השאר בסדר גמור.
8 סאונד ופסקול – שיפור בדיבוב הדמויות, מוזיקת רקע מתאימה.
7 טכני – חלק מהשחקנים מתלוננים על ירידות בקצב הפריימים. זמני הטעינה קצרים, אבל תכופים.
9 אורך חיים – יש כאן עולם גדול לחקור, ורובו מעניין. מאה שעות? למה לא.
6 מולטיפלייר – מצב ה-Village הוא ניסיון מעניין, אבל בסופו של דבר היה עדיף אם היו משקיעים את זמן הפיתוח בדברים אחרים.

ציון סופי: 80

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:36 13.12.2010 | guy guy (אורח)

    לא רע בכלל
    מקווה שימשיך ככה ולא יהרוס לי את הציפיה....

  2. 2

    17:47 13.12.2010 | R_man R_man

    טוב שנזכרתם

  3. 3

    18:00 13.12.2010 | ציון ציון (אורח)

    אך פעם אתם לא מסקרים מעצמכם תמיד לוקחים תוכן או ציון מאתרים בחול

  4. 4

    18:02 13.12.2010 | סמואל סמי סמואל סמי

    vgames היקרים :)
    אתם היום פירסמתם ביקורת שפורסמה באתר ngo..
    הסתכלתי על הביקורת שם ועל מדור הביקורות שלהם.
    זה נכון שמספר הביקורות שאתם מוציאים למשחקים הוא ענק(!),אבל הביקורות יחסית מינימליות וקצרות..
    באתר של ngo לדוגמא לכול ביקורת יש הרבה תוכן,ומרחיבים על כול הפרטים הקטנים במשחק וכו'.
    גם אצלכם בעבר פעם כול ביקורת הייתה 2-3 עמודים =)
    אני מבין את זה שאי אפשר לכול משחק שיוצא לעשות ביקורת בסדר גודל שכזה,אבל הבעיה היא שגם המשחקים "החמים" (bo,acb,civ 5)
    יש להם ביקורות קטנטנות שכאלה :(
    אשמח אם תרחיבו טיפה בביקורות החשובות. ^_^

    חוץ מזה,האתר נפלא! חדשות כול יום ומלא ביקורות(אם כי קצרות).

    בתודה,ס.ס

  5. 5

    18:06 13.12.2010 | סמואל סמי סמואל סמי

    ^^
    הס.ס
    זה סמואל סמי...
    זה פעמיים האות ס' עם נקודה באמצע ולא פרצוף (:
    (זה כן פרצוף!)

  6. 6

    18:57 13.12.2010 | DareDevil DareDevil

    כמו כל משחקי התפקידים שמגיעים מגרמניה, מעאפן.

  7. 7

    19:36 13.12.2010 | אלכס אלכס (אורח)

    סיימתי את המשחק גם את הסיפור הראשי וגם את כל המשימות הצדדיות וגיליתי את כל העולם תוך 32 שעות והייתי רמה 42 לא משחק של 100 שעותך אבל בהחלט היה מהנה

  8. 8

    21:42 13.12.2010 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    איך אמורים לקרו את השם של המסחק הזה?
    "טו וורלדז טו"?
    חחחחחח
    איזה דפוק זה נשמע

  9. 9

    11:11 14.12.2010 | Silent Dawn Silent Dawn

    כופרים! זה אחלה משחק, והנופים כן עוצרי נשימה. והלחימה דומה מאוד ל-Assassin's Creed.
    שכחת גם לציין את מליוני הנשקים במשחק שאפשר לשדרג (שוב ושוב) עם תכונות טובות יותר ולהוסיף אבנים שמוסיפות נזק (אש, קרח, רעל...).
    מערכת השמירה לא משהו בכלל, וצריך להתמיד לעשות Quicksave אם לא רוצים לאבד דקות ארוכות של משחק.
    לא כתבת גם על המכות המיוחדות שאפשר לעשות עם המקשים 1-3, שמשתנות לפי סוג הנשק שאתה מחזיק (יד אחת, שתי ידיים, אלה וכו').

  10. 10

    12:53 14.12.2010 | וייי!! וייי!! (אורח)

    ל-8
    דבר ראשון תלמד לכתוב *לקרוא *המשחק, דבר שני זה לא נשמע דפוק בכלל, למה כשאתה שומע ASSASSIN CREED 2 זה נשמע לך מפגר? למשחק קוראים TWO WORLDS והוא המשחק השני אז 2

    ל-6
    *מעפן, אל תגיד דברים כאלה אם אתה לא יודע בסדר? שיחקתה בו שאתה יודע את הרמה שלו? שיחקתה ב DIVINTY? שיחקתה במשחק תפקידים שבא מגרמניה אי פעם? הם מעולים בליצור משחקים כאלה!

  11. 11

    13:53 14.12.2010 | אם אתה כבר מתקן אחרים אם אתה כבר מתקן אחרים (אורח)

    "שיחקת" ולא שיחקתה

  12. 12

    14:54 14.12.2010 | DareDevil DareDevil

    10: שיחקתי בו כמה שעות טובות והוא בינוני בכל צורה והיבט. תקרא את הביקורת פעם נוספת. המבקר נותן נקודה חיובית ואז מבטל אותה עם נקודה שלילית מנגד באותו נושא.

    כל פיסקה הוא קוטל את המשחק לפחות פעמיים ולא מפסיק להתלונן. אחרי כל זה המשחק עדיין קיבל 80 אצלו. במשך כל הביקורת אני קורא על כמה בינוני המשחק הזה, ונראה כי המבקר מתאמץ ככל שניתן, וחופר ממש עמוק בשביל כמה נקודות חיוביות. גם כן ביקורת.

    החברות פיתוח האלה מגרמניה יפשטו רגל בשלב כזה או אחר.
    הם מעולים בליצור משחקים בינוניים, בזה אני מסכים.

    גם ב DIVINTY 2 שיחקתי, ב Drakensang, ובעוד כותרים מגרמניה. כולם ללא יוצא מהכלל לא מגיעים לרמה של משחקי תפקידים מבית bioware/bethesda/obsidian. הציונים אומרים את זה, הקהילה העולמית והמכירות, שהן עלובות במקרה הטוב.

    אני מעדיף לחכות שנה שנתיים למשחק תפקידים נורמלי מאשר להתפשר ולשחק בקקה.

  13. 13

    15:15 14.12.2010 | קקה קקה (אורח)

    חמוד, כשאתה אי פעם תשתתף ביצירת משהו שנכנסו אליו חצי מהכישרון והיכולת שנכנסים למשחקים כמו Divinity 2 או Two Worlds 2, אז תחזור אלי. בינתיים הייתי במקומך שולט בלשוני, כי העולם מלא באנשים שלא יודעים לעשות שום דבר חוץ מלקרוא לטובים מהם בשמות גנאי.

  14. 14

    19:02 14.12.2010 | Fudge Fudge (אורח)

    משחק שלא רק עשוי באופן מצחיק, אלא שהוא גם לא אימרסיבי או מעניין. שיחקתי בו רק בגלל העובדה שיכולתי לשים לדמות שלי את הפרצוף הכי מפגר בעולם ולעצבן את השומרים בערים.

    כמו-כן משחקון המוסיקה בתוך המשחק זה כמו Guitar Hero על סמים.

  15. 15

    00:20 15.12.2010 | DareDevil DareDevil

    13 : אני לא צריך ולא רוצה להיות שותף ליצירת משחקים, אני משחק בהם ומשלם כסף טוב בשביל זה. עובדה קיימת שעד כה משחקים מכיוון גרמניה רק איכזבו אותי.

    הם עשויים גרוע, עם החלטות עיצוביות גרועות, מערכות משחקיות שבורות וחסרות עניין, דיבוב מתחת לכל ביקורת, אנימציות מוזרות, דמויות שטחיות ללא עניין וצבע, וכן הלאה וכן האלה..

    מהתחלה ועד סוף, מדובר על משחקים בינוניים לגמרי.
    יש לך משהו ענייני להוסיף ? אני אשמח לשמוע.

  16. 16

    17:07 16.12.2010 | kid kid (אורח)

    חחח לסיכום , אם אתם אוהבים משחקי RPG, תקנו fable 3

  17. 17

    01:16 17.12.2010 | דרקון דרקון (אורח)

    צריכים גם משחקים גרועים כאלה כדי שנדע להעריך את המשחקים המערביים האמיתיים של Bioware ו-Bethesda ו-Obsidian. זה סתם H

  18. 18

    14:55 17.12.2010 | ז\ד\שדגשדדבשסב ז\ד\שדגשדדבשסב (אורח)

    DareDevil, אל תכליל ואל תלכלך.. קח למשל את The Witcher. משחק תפקידים מדהים, תוצרת פולין...

  19. 19

    14:19 19.12.2010 | DareDevil DareDevil (אורח)

    יוצא דופן אחד לא יציל אותם מביקורת קשה..
    כנראה שהפולנים קצת יותר טובים בזה, באמת יצא להם משחק לא רע בכלל.

    שיחקתי לא מזמן בגות'יק 3, ועוד בפאטצ' הקהילתי האחרון שיצא ששוקל לא מעט.. איך אפשר לאהוב משחק כזה ? אמרו לי לפני כן שיש לו מערכת קרב בעייתית, אבל לא תיארתי לעצמי שזה עד כדי כך גרוע.

    מחקתי אותו אחרי שעה. וגם הלכו לי 50 שקל עליו.

  20. 20

    15:52 19.01.2011 | itzhak2010 itzhak2010 (אורח)

    יש לי שאלה איך אתם עושים ביקורת למשחק שלא יצא בכלל,אלה אם כן אתה מתוודה ששיחקתם בגרסא הפרוצה

  21. 21

    15:59 19.01.2011 | ududy ududy

    המשחק יצא באירופה בנובמבר 2010.

  22. 22

    21:28 30.01.2011 | אני אני (אורח)

    חחחחחחחח 16 הרגת אותי

    fable 3 זה משחק ה- RPG שהכי לא מומלץ לשחק בו. וזה למרות ש- Fable 1 היה אחד המשחקים הטובים ביותר בגלקסיה.

  23. 23

       | פורסם ע"י