הרשמה

הדור הבא של המעבדים: AMD עם מעבד 8 ליבות

מעבדי ה- FX החדשים יגיעו למהירות של GHz5

בתקופה האחרונה שמענו הרבה על "הדור הבא של הגיימינג" בצורת הקונסולות החדשות של סוני ומיקרוסופט אך כולנו יודעים שזה רק עניין של זמן עד שכל מחשב ממוצע יספק ביצועים גבוהים בהרבה מכל מה שקונסולה מיושנת תוכל לספק.

AMD הכריזה בתערוכת E3 על הדור הבא של הגיימינג שלנו במחשב: צמד מעבדי FX חדשים מתומני ליבות, פתוחים להמהרה, כולל המעבד הראשון שמגיע במצב טורבו רגיל, ללא המהרה, ל-5 ג'יגה-הרץ. המעבדים החדשים מבוססים על ארכיטקטורת ה-Piledriver החדשה של החברה, בדיוק כמו מעבדי ה-A10 וה-A8 בעלי ארבע ליבות הריצ'לנד (Richland), ה-APUs החדשים עליהם היא הכריזה בתערוכת קומפיוטקס 2013 (Computex).

שני מעבדים כלולים בהכרזה של AMD: ה-FX-9590, שיכול כאמור להגיע למהירות טורבו של 5 ג'יגה-הרץ, וה-FX-9370, שיכול להגיע בטורבו למהירות של 4.7 ג'יגה-הרץ לכל היותר. שני המעבדים מצוידים בטכנולוגיית Turbo Core 3.0 שמאפשרת למטב את הביצועים ואת צריכת הכוח של כלהליבות בנפרד. עם זאת, לא נמסר מה תהיה המהירות המרבית בעת שימוש בכמה ליבות במקביל בו זמנית.

בנוסף, לא מסרה AMD מתי השבבים החדשים יהיו זמינים למכירה בשוק באופן עצמאי. הם אמנם אמורים להגיע במהלך הרבעון הרביעי, ואולי השלישי, של השנה הוכחית אבל בהתחלה רק כרכיבים שנמצאים במערכות מחשב שמורכבות בידי יצרניות OEM.

"AMD מראה מדוע היא נמצאת בליבת המשחקיות. ה-FX החדש במהירות 5 גי'גה-ברץ מהווה הצהרת ביצועים תקיפה עבור הגיימרים התובעניים ביותר שמחפשים חווייתיות ברזולוציה אולטרה-גבוהה", אמר בהכרזה ברנד לייהארד, סגן נשיא תאגידי ומנכ"ל חטיבת המוצרים הצרכניים ב-AMD.

מאת צבי קצבורג,
אתר הטכנולוגיה והגאדג'טים Tgspot.co.il.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:06 24.06.2013 | R@ZoR R@ZoR

    נייס, מעניין איך הוא יהיה בהשוואה להאסוול שלא היווה התקדמות בכלל.

  2. 2

    23:33 24.06.2013 | MUZIMUZI MUZIMUZI

    סתם אני תוהה.. אני מתכנן לקנות מחשב חדש בקרוב בעיקר בשביל BF4 והמשחקים שיבואו אחריו, יש סיבה לקנות משהו יותר חזק מQUAD CORE?

  3. 3

    23:59 24.06.2013 | yony.z yony.z

    לא נראה לי ש-bf יידע לנצל יותר מארבע ליבות. תשקיע בכרטיס מסך טוב.

  4. 4

       | פורסם ע"י