הרשמה

אינטל חשפה פריצת דרך בתחום הזיכרון לאחר 25 שנים

אינטל ומיקרון חשפו טכנולוגיית זיכרון מהירה עד פי 1,000 מזכרונות קיימים

הנה כל הפרטים על טכנולוגיית ה-3D XPoint שעשויה לשנות את עתיד החומרה לעד

חברת אינטל הכריזה בשיתוף עם חברת מיקרון על פיתוח של טכנולוגיית זיכרון חדשה שיכולה להגיע למהירות גדולה פי 1,000 מהמהירות המוצעת כיום בשוק. הטכנולוגיה בשם 3D XPoint מבטיחה להביא שיפור של עד פי 1,000 מהמהירות של הזכרונות המוצעים בשוק תוך שמירה על צריכת חשמל, גודל ועלויות.

כדי להדגים את מהירות הזיכרון החדש סיפקו באינטל את הדוגמה הבאה: השיהוי בשליפת נתונים (כמה זמן לוקח למשתמש לקבל מידע מהמחשב) מזיכרון HDD (דיסק קשיח מכני) נמדד באלפיות השניה; לעומת זאת, השיהוי בשליפת נתונים מזיכרון Nand (זיכרון SSD) נמדד במיקרו-שניות (מיליונית השניה); אז את מהירות השיהוי בשליפת נתונים בטכנולוגיית 3D XPoint החדשה מודדים בננו-שניות, שהן 1 חלקי מיליארד השניה. המשמעות היא שה-3D XPoint יעשה ל-SSD את מה שה-SSD עשה ל-HDD.

וכך בזמן שהיה לוקח לטכנולוגיית HDD לרוץ מצד אחד של מגרש כדורסל לצידו השני, טכנולוגיית Nand הייתה מסיימת מרתון ואילו טכנולוגית 3D XPoint הייתה קרובה להשלים הקפה אחת סביב כדור הארץ.

מבדיקת אינטל לפני כשנה לגבי כמה מידע מאוחסן בדקה אחת באינטרנט העולמי, עולה כי יותר מ-30 שעות של סרטוני וידאו מועלים לאתר בדקה אחת. כ-20 מליון תמונות נצפות וכ-3,000 מהן מועלות לאתר פליקר בדקה אחת. לפי אינטל - מדי דקה עוברים באינטרנט כ- 640,000 ג'יגה בייט של נתוני IP מכל רחבי העולם.

על מנת שנתונים אלה יהיו שימושיים, יש לאחסנם ולנתחם במהירות רבה - מה שמציב אתגר בפני ספקי השירותים ובוני המערכות הנדרשים למצוא את האיזון בין עלות, צריכת חשמל וביצועים כשהם מתכננים זיכרונות ופתרונות איחסון.

טכנולוגיית 3D XPoint משלבת ביצועים גבוהים, צפיפות, צריכת חשמל ויתרונות העלות של כל טכנולוגיות הזיכרון הקיימות כיום בשוק.

אינטל מבטיחה שמוצרים ראשונים שעושים שימוש בטכנולוגיית הזיכרון החדשה יגיעו לשוק כבר בשנת 2016, ולפי כל המידע שקיבלנו - הם עשויים לשנות בן-רגע את היחס שלנו לזכרון ולשפר משמעותית את הביצועים של כל מחשב.

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC ו-Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:24 29.07.2015 | מבקרים מבקרים (אורח)

    כל הכבוד על הגילוי החדש זה באמת יכול לעזור במחקרים שצורכים חשמל וצריכים מהירות גבוה וגם תגובה מהירה של המחשב!!
    כל הכבוד אינטל!!

  2. 2

    20:44 29.07.2015 | Eviatar Eviatar (אורח)

    כלומר, הזמן שלוקח לגשת לזיכרון בדיסק הוא באותו הסדר גודל של הזמן שלוקח לגשת למידע ב Cache.
    אני סקפטי, אבל אשמח אם הם יפתיעו.

  3. 3

       | פורסם ע"י