הרשמה

רשמים ראשונים ממשקפי ה-HTC Vive

רועי באלוה בילה עם משקפי המציאות המדומה של HTC ב-Intel Extreme Masters וחזר עם החוויות

כן, גם אנחנו מקנאים ברועי באלוה שהתנסה ארוכות עם משקפי ה-HTC Vive. האם המשקפיים היקרים ביותר הם גם השווים ביותר?

מציאות מדומה זה אחד התחומים הכי מצופים ונחשקים היום בעולם הגיימינג כשהרבה חברות נכנסות לתחום, אם זה בפיתוח משחקים ואם זה בייצור ופיתוח של משקפי מציאות מדומה. במהלך IEM 2016 קיבלתי את ההזדמנות לשחק במשך 20 דקות עם משקפי המציאות המדומה של HTC, ה-HTC Vive כחודש וחצי לפני ההשקה הרשמית.

אז למי שלא כל כך מכיר את התחום או חי במערה במהלך השנתיים האחרונות, משקפי מציאות מדומה או (Virtual Reality) הם מכשיר שמורכב ממסך, מספר חיישנים שונים וזוג עדשות עם מסכים. המשקפיים מופעלים על ידי המחשב שעושה את עבודת העיבוד ושולח למשקפיים את מה שהמסכים צריך להציג לשחקן.

נוחות

המשקפיים עצמם מרגישים כבדים יחסית כאשר מחזיקים אותם בידיים אך כששמים את המשקפיים על הראש ומהדקים את כל הרצועות בהתאם לגודל הראש, המשקל פחות מורגש ובכל זמן ניסיוני עם המשקפיים לא הרגשתי אי נוחות חריגה. המבחן האמיתי של ה-HTC Vive והמשקפיים המתחרים יהיה בשימוש ממושך. חוץ מהמשקל, בעיה אחרת היא הרגשה של כאבי ראש וסחרחורות לאחר השימוש, וזה משתנה מאוד משחקן לשחקן.

במהלך ההדגמה הציגו לי כמה דמואים:

בלונים

זהו הדמו הראשון שניסיתי והוא הפשוט ביותר. אני נמצא בחדר ריק כשבידיים שלי שני השלטים, כל אחד מתפקד בתור אחת הידיים. על משטח המגע של שלט אחד יש לי את קשת הצבעים וכאשר אני בוחר צבע ולוחץ על משטח המגע, מתנפח בלון בצבע הנבחר ואני יכול לשחק איתו בעזרת השלטים.

צוללן

אני מתחיל את הדמו כאשר אני עומד על ספינה טרופה בלב הים. בזכות חיישני המרחב שמגיעים עם ה-Vive, השחקן יכול ללכת במציאות והדמות במשחק תלך בהתאם. כך יכולתי ללכת במרחב ולחקור את הסביבה. הסביבה עשויה ברמת פירוט גבוהה מאוד ובעזרת הסאונד ממש הרגשתי כאילו אני שם מתחת למים.

טיפוס הרים

הדמו הזה הכי פחות הרשים אותי ואני אסביר למה. הדמו התחיל כאשר אני עומד על הצוק, אני מביט למטה ואני רואה תהום עמוקה אך אין לי את האפשרות לקפוץ לתוך התהום או להמשיך בטיפוס. נכון האווירה מאוד מרשימה וגורמת בקלות לחשוב שאתה נמצא שם, אך המגבלות של הדמו הרגישו יותר כמו לחוות קטע סינמטי מאשר משחק בו השליטה נמצאת בידי השחקן.

יריות בחלל

זה הדמו שהכי הרשים אותי והראה לי באמת מה אפשר לעשות עם הטכנולוגיה. כל שלט שאני מחזיק מייצג אקדח, על השלט ממוקם הדק במקום שתצפו למצוא אותו במציאות, לחיצה על ההדק משחררת ירייה לחלל. המשחק עצמו די פשוט, גלים של אויבים עפים לכיווני במטרה להרוג אותי ואני צריך לירות בהם. אני יכול לרוץ ולהתחמק מהיריות שלהם ולירות עליהם. תוכלו לראות אותי משחק בסרטון מהתחלת הסירטון ועד-1:36.

Fruit Ninja

כמו שהשם מרמז זה הוא המשחק האהוב מהסמארטפון. הפירות נזרקו לעברי כאשר יש לי ביד חרב סמוראים ואני חותך את הפירות בדיוק כמו במשחק, אך כאן זה הרבה יותר מאתגר ומעייף. תוכלו לראות אותי משחק בסרטון מ-1:36 ועד סוף הסרטון.

לונה פארק

אזכיר כאן גם את הדמו שעשיתי במתחם של G2A שבו ישבתי על כיסא עם משקפי Oculus ושלט של אקסבוקס. יכולתי לטייל בלונה פארק ולהפעיל דברים בעזרת השלט ולאן שאני רציתי להתקדם, הייתי צריך רק להביט לכיוון במציאות ולדחוף את הג'ויסטיק קדימה והייתי מתקדם לכיוון. עליתי על המתקן של הרכבת הרים וכשהוא נגמר והורדתי את המשקפיים הייתה לי תחושת סחרחורת כאילו באמת עליתי על רכבת הרים למרות שישבתי על כיסא סטטי כל הזמן.

לאן מתקדמים מכאן?

ללא ספק התרשמתי מאוד. אני רואה לאן אפשר להתקדם עם הטכנולוגיה. את שני האקדחים שהיו לי אפשר להכניס לתוך משחק וליצור כך משחק עם חוויה הרבה יותר מרשימה ומושכת. או להחליף את שני האקדחים במודל של ידיים וכך ליצור משחקי ספורט שונים. האפשרויות מוגבלות רק על ידי הדמיון של היוצרים.

בנוסף לכך, על משקפי ה-Vive מותקנת מצלמה מקדימה, תחשבו על האופציה לשים שם מצלמת Real Sense שתסרוק את כפות הידיים ואז לא יהיה הצורך בשלטים. כבר היום צבא ארצות הברית משתמש ב-VR על מנת לדמות שדות קרב, טיפול בפצועים בקרב וסימולטורי טיסה. תחשבו לדוגמא על האפשרות לצלם את החלל שמולכם ואז להקרין אותו על המסך וליצור משחקים של מציאות רבודה (Augmented Reality). או ליצור חליפה שכולה מצוידת בחשני רטט ולדוגמא כאשר ירו לכם בגב במשחק חיישני הרטט שבגב יפעלו ותחושות כאילו נפגעתם באמת. אמנם המחיר של המשקפיים מעט יקר כרגע (800$ ל-Vive ו-600$ ל- Oculus) אך ככל שהיו יותר צרכנים לטכנולוגיה המחיר שלה ירד. 

מה אתם חושבים על משקפי מציאות מדומה? האם אתם מתכננים לקנות? ספרו לנו בתגובות!

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC ו-Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י