הרשמה

מה מסתתר מתחת להכרזות החדשות של AMD?

האם ההכרזות החדשות של AMD מצביעות על כיוון חדש שאליו היא הולכת?

רועי "המשדרג" באלוה מנתח את המהלכים האחרונים של חברת AMD

בחודשים האחרונים חברת החומרה AMD הכריזה על שתי טכנולוגיות אשר אולי מרמזות על דרך חדשה שהחברה בוחרת לפנות אליה. יש לי השערה מעניינת לגבי מה שמסתתר מתחת לפני השטח ואם אני צודק, ייתכן שנשמע על כך כבר בחודשים הקרובים (E3 כבר מעבר לפינה). קודם כל, הנה שתי הטכנולוגיות החדשות שהוכרזו על ידי AMD:

הפעלת כרטיסי מסך על ידי התקן חיצוני

בכנס CES שהתקיים לפני שבועיים, הכריזה Razer על ה-Razer Core - התקן חיצוני שמאפשר לחבר למחשב כרטיס מסך שולחני בעזרת חיבור ה-Thunderbolt 3. בזכות ה-Razer Core גם מחשבים ללא יכולות גרפיות מרשימות במיוחד יוכלו לקבל את הביצועים של כרטיסי המסך השולחניים. עד היום האפשרות הייתה זמינה רק לכרטיסי מסך של Nvidia, אך מעכשיו גם AMD מאפשרת הפעלת כרטיסי מסך מתוצרתה בחיבור חיצוני ועל ידי כך היא מיישרת קן עם Nvidia.

הפעלת Free Sync על ידי חיבור HDMI

לפני חודש הכריזה AMD על האפשרות להפעיל את טכנולוגיית Free Sync שמאפשרת למסך להתאים את קצב הפריימים המוצגים על המסך בהתאם לקצב הפריימים שכרטיס המסך יכול לספק. עד היום Free Sync מצד AMD ו- G-Sync מצד Nvidia יכלו לעבוד רק באמצעות חיבור Display Port אך מעכשיו אפשר להפעיל את טכנולוגיית Free Sync גם דרך חיבור HDMI במסכים תומכים.

לאן AMD מכוונת?

אני חושב שההכרזות האלו של AMD אינן מגיעות ללא סיבה דווקא עכשיו, אלא מגיעות בתקופה שלאחר ההכרזה על כך שנוכל לשדרג את ה-Xbox One, אז למה דווקא עכשיו? המעבד של ה-Xbox One הוא APU (מעבד ומעבד גרפי על אותו השבב) מתוצרתה של AMD. לכן אני חושב שמיקרוסופט ו-AMD עובדים ברגעים אלה על גירסא חדשה של ה-Xbox One עם חיבור Thunderbolt 3 שיאפשר התקנת כרטיס מסך חיצוני אך עם הגבלה לכרטיסי מסך של AMD בלבד כדי להוסיף עוד כח ל-Xbox One וגם לאפשר את טכנולוגיית Dual 7GPU של AMD (טכנולוגיה דומה ל-Cross Fire). ובזכות תוספת הפריימים שתתקבל מהוספת כרטיס מסך, לאפשר גם את טכנולוגיית Free Sync דרך חיבור ה-HDMI שכבר קיים ב-Xbox One וככה להציג עליונות משמעותית על גבי סוני וה-PS4.

האם אתם חושבים שיש קשר בין ההכרזות של AMD לבין הכוונות של מיקרוסופט לעתיד של ה-Xbox One? ספרו לנו בתגובות!

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:50 21.03.2016 | AramilSiandol AramilSiandol (אורח)

    ללא ספק, מעניין מאוד. חייב להודות שסיקרני אותי, במיוחד בתור fanboy של Nvidia.
    נחכה ונראה.

  2. 2

       | פורסם ע"י