הרשמה

המשדרג מסכם את כנס GDC 2016

רועי באלוה עם כל ההכרזות החדשות מכנס מפתחי המשחקים

רועי באלוה מסכם את כנס מפתחי המשחקים. איך תיראה 2016 בתחום החומרה והגיימינג?

כנס ה-Game Developers Confrece) GDC) הוא הכנס הגדול ביותר שפועל במשך הכי הרבה זמן עבור תעשיית המשחקים בלבד. לכנס מגיעות מפתחות עם הכרזות על המשחקים חדשים, ולמרות שהוא איבד רלוונטיות עם השנים, אפשר להגיד ש-GDC הוא האבא הרוחני של E3. השנה היו הרבה דברים מעניינים בכנס, בייחוד בגזרת החומרה והטכנולוגיות החדשות, וכמו תמיד אני כאן כדי לספר לכם על ההכרזות הכי בולטות וחשובות בעיני. פספסתי משהו גדול? ספרו לי על כך בתגובות!

AMD

זוכרים שאמרתי שזה הכנס לתעשיית המשחקים? זה כבר לא כל כך המצב, אחרי הכל לא ראינו כאן שום הכרזה למשחק גדול, אבל הכרזות בנושאי חומרה היו לנו בשפע. AMD המדשדשת הצליחה לצבור תאוצה בתקופה האחרונה והגיעה לכנס עם כמה הכרזות שהשאירו אבק לשאר החברות.

ארכיטקטורת Polaris

AMD מתגרה בנו כבר כמה חודשים כשכל פעם היא חושפת מעט פרטים על הארכיטקטורה החדשה שלה, Polaris. כעת קיבלנו חלון השקה של בין 2016 לשנת 2017 שזה ממש מעבר לפינה בתקווה שלא יהיו עיכובים. הכרטיסים החדשים שיגיעו עם מאיצים גרפים בארכיטקטורת Polaris יציגו ביצועים של פי 2.5 לוואט ביחס לכרטיסי הדגל שעכשיו בשוק. ואם זה לא מרשים אתכם, AMD הציגו כרטיס בעל ארכיטקטורת Polaris מריץ את Hitman החדש ברזולוציית 4K עם הגדרות גרפיות מקסמליות בצורה פאסיבית זאת אומרת ללא צורך להפעיל את מנגנוני הקירור שלו. האם אחרי כל השנים האלה, AMD עומדת להפוך את היוצרות ולהוריד את Nvidia למקום שני?

Sulon Q

מציאות מדומה (VR) הוא כנראה אחד התחומים הכי נחשקים וחמים בתעשיה, והחבר'ה ב-AMD פיתחו משקפי מציאות מדומה שאינם צריכים להתחבר למחשב. איך זה עובד? כל המחשב שמפעיל את המשקפיים מורכב על המשקפיים ומחובר אליהם ללא צורך בכבלים. הרעיון והביצוע ממש מרשימים אבל אני לא יודע כמה נוח זה יהיה להסתובב עם משקפיים שגם ככה כבדים ולהוסיף להם עוד משקל על ידי החומרה, בנוסף לכך הקירור יהיה מאתגר מפני שאנשים לא ירצו להסתובב עם מחשב חם על הראש שלהם.

AMD Radeon Pro Duo

עוד מאירוע ההשקה של ה-AMD FuryX הבטיחו לנו כרטיס מסך בעל שתי ליבות גרפיות של כרטיס ה-FuryX, וסוף סוף AMD חשפה אותו אותו. כאמור הכרטיס יציג את שתי הליבות הגרפיות החזקות ביותר של AMD עם קירור מים מובנה וכדי להפעיל את הכרטיס יהיה צורך בחיבור של 3 כבלים שכל אחד מהם בעל 8 פינים - מה שרומז לנו על צריכת החשמל הגבוהה מאוד שהכרטיס ידרוש. מבחני ביצועים אמנם עדיין לא פורסמו אך בגלל שהכרטיס הוא בעצם FuryX כפול, אפשר להיות בטוחים שהוא יהיה בראש הטבלה. מחירו של הכרטיס 1500 דולר והוא יהיה זמין לרכישה ברבע השני של 2016 (שזה ממש בקרוב).

Razer

רייזר איכזבה הפעם עם הכרזה על מוצר אחד בלבד שגם הוא לא חדש כל כך, ותג מחיר ל-Razer Core.

Razer Blade 2016

רייזר הכריזה בכנס רק על חידוש למחשב הנייד שלה ה-Razer Blade משנת 2014 שהיה מחשב מצוין וקיבל ביקורות מעולות. ה-Razer Blade 2016 יהיה קל ודק יותר מקודמו עם שיפור בגזרת החומרה והוא יהיה מצויד במעבד I7-6700K עם תמיכה בזיכרון DDR4 בנוסף לכרטיס מסך משופר וחיבור Thunderbolt 3. רייזר חשפה גם שמחיר ה-Razer Core יהיה-500 דולר או 400 אם אתם קונים או את ה-Razer Blade/Stealth.

Logitech

חברת הציוד ההיקפי הכריזה על המקלדת החדשה מתוצרתה.

Logitech Orion G610

המקלדת החדשה של לוגיט'ק תגיע בשתי תצורות: סוויצ'ים אדומים או חומים של Cherry MX. לוגיט'ק מכוונים את המקלדת שלהם לקהל הגיימרים עם פיצ'רים מיוחדים שנועדו כדי לשפר את חוית השימוש במקלדת בגיימינג.

MSI 

חברת החומרה האסייתית גם היא בחרה לא להציג דבר חדש אך כן חשפה מחיר לאחד המוצרים הנחשקים של 2016.

MSI Vortex

בכנס CES שהתקיים לפני חודשיים, MSI הציגה את המחשב החדש שלה ושבתה את לב הגיימרים. ה-Vortex הוא מחשב קטן ואלגנטי שיוכל להכיל בדגם המתקדם ביותר מעבד I7-6700K עם עד 64 ג'יגה DDR4 ושני כרטיסי מסך GTX980. עד עכשיו מחירו של המחשב לא פורסם אך כעת MSI חשפה שהדגם הבסיסי יעלה 2200 דולר והוא כבר זמין לרכישה.

Intel

חברת החומרה האמריקאית הציגה בכנס את מחשב הגיימרים החדש והקטן שלהם.

Intel Skull Canyon 

גם על המוצר הזה יש הרבה שמועות כבר זמן רב, אך אינטל חשפה את המחשב הקטן שלה מסדרת מחשבי NUC שמיועד לגיימרים. ה-Skull Canyon יהיה מצויד במעבד I7-6700HQ, תמיכה בעד 32 ג'יגה של זכרון DDR4, כרטיס מסך Iris Pro 580, שני חריצי M.2 לאחסון בנוסף לחיבור 10Gps אינטרנט וחיבור Thunderbolt 3 שיאפשר לחבר אליו כרטיס מסך חיצוני על ידי התקן מיועד. מחירו של ה-Skull Canyon יהיה 650 דולר ללא זיכרון ואיחסון או 1000 דולר עם 16 ג'יגה זיכרון ו-256 ג'יגה אחסון.

Nvidia

עוד הכרזה שלא כל כך הצליחה להלהיב אנשים.

Nvidia GameWorks 3.1

Nvidia חשפה את העדכון החדש לטכנולוגיית הרינדור שלה ה-GameWorks, בעדכון החדש יהיו 3 טכנולוגיות רינדור חדשות שיאפשרו ביצועים טובים יותר של כרטיסי Nvidia כאשר יהיה שימוש בטכנולוגיית רינדור זו לעומת הטכנולוגיות רינדור המורכבות של מנועי המשחקים.

Zotac

חברת החומרה הציגה מחשב הקטן עם ביצועים גדולים.

Magnus EN980

זוטק חשפה מחשב קטן מתוצרתה שמיועד למשקפי מציאות מדומה. ה-Mangus EN980 כמו ששמו מרמז יהיה בעל כרטיס מסך GTX980M ומעבד i5, עם גודל כפול ממחשבי ה-NUC של אינטל.

Crytek

חברת הגיימינג הודיעה על שינוי בשיטת התשלום על מנוע המשחק שלה.

Cry Engine

מנוע המשחק-Cry Engine הוא אחד ממנועי המשחק היפים והמורכבים ביותר שקיימים כיום. בזכותו ראינו משחקים כמו Crysis 3 עם גרפיקה מדהימה ו-Ryse:Son Of Rome שקבע רף גרפי גבוה ל-Xbox One. בכנס הכריזה החברה על שינוי שיטת הרכישה של המנוע משחק שלה ועכשיו הוא בשיטת ''שלם כמה שאתה רוצה'' - ככל המפתח ישלם יותר כך הוא יקבל יותר כלים ומודלים לשימושו, Crytek אמרו שהשינוי הגיע כדי לעזור למפתחים חדשים שאין להם הרבה כסף להוציא על מנוע המשחק. הגישה החדשה היא בעצם יישור קו מול המנועים המתחרים כמו Unreal 4 ו-Unity שמציעים את עצמם בחינם.

משחקים

עד עכשיו התרכזתי יותר בחומרה שהוכרזה ונחשפה, אבל הכנס הוא כנס משחקים אז אלה הם המשחקים החדשים שהוכרזו בכנס:

System Shock Remastered

זכינו לקבל בכנס הצצה לחידוש של המשחק System Shock 1. החידוש נעשה במנוע Unity והמשחק נראה יפה מתמיד.

VR Games

ראינו בכנס הרבה מאוד משחקים שמיועדים למשקפי מציאות מדומה ממשחק של Star Wars ועד משחק אימה ששואף הרבה מאוד השראה מ-P.T (המשחק נקרא Paranormal) בנוסף לעוד הרבה הכרזות על משחקים שכבר תומכים במשקפי ה-Playstion VR.

המשחק המסתורי של BioWare

BioWare הביאו לנו משחקים נהדרים כמו סדרת Mass Effect וסדרת Dragon Age, אז למה כאשר אחד המפתחים מ-BioWare הולך עם חולצה של המשחק החדש שלו אף אחד לא שם לב? אנחנו עדיין לא יודעים מה הוא המשחק החדש והמסתורי אך אני בטוח שהוא יהיה טוב כמו ככל המשחקים של BioWare.

אז זה היה הכל ל-GDC 2016, חושבים שפיספתי מוצר או משחק חדשים ומגניבים? ספרו לנו בתגובות!

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י