הרשמה

ביקורת - ASUS Cerberus Mech RGB

צבעים צבעים ועוד צבעים

מקלדת ה-Cerberus Mech RGB של Asus הגיעה לביקורת, אז מה בר חשב עליה?

מקלדת ה-Cerberus Mech RGB של Asus נחה אצלי כבר כמה ימים על השולחן, מאירה בצבעוניות את החדר. לידה העכבר והאוזניות ממתינים לעוד סשן Overwatch. אני מסתכל על כל הצבעוניות הזו ומפעיל את המשחק. המקלדת באופן אוטומטי עוברת לפרופיל של Overwatch, כולל שינוי כפתורים וצבעי המקשים. האם כל הצבעוניות הזו עוטפת מוצר שיפה לא רק מבחוץ, אלא גם מבפנים?

מקלדת ה-Ceberus Mech RGB כשמה, הינה מקלדת מכנית התומכת בתאורת RGB מסדרת Cerberus של Asus. הסוויצ'ים הינם מבית Kaihua הסינית וזאת בניגוד לשאר היצרניות שבוחרות בסוויצ'ים של Cherry MX. המקלדת ניתנת לרכישה עם מקשי רד/בלו/בראון/בלק. המקלדת אותה בדקתי הגיעה עם מקשי רד. המקשים כוללים לדי RGB כך שלכל מקש יש לד נפרד. ישנם גם מקשי מולטימדיה משולבים עם כפתורי ה-Fים.

בתוך הקופסא ניתן למצוא, חוץ מהמקלדת עצמה, גם 4 כפתורים נוספים בצבע אדום וכלי לשליפת מקשים. הכפתורים הנוספים הינם כפתורי 'Blank' אותם ניתן לחבר במקום כפתורים קיימים. המקלדת מגיעה ארוזה בקופסא מתאימה בגודלה והיא שומרת מאוד על המוצר. קצת מצער שהמקלדת מגיעה ללא Wrist rest.

במבט ראשון המקלדת נראית קטנה והיא אכן כזו. למרות זאת, המקלדת היא מקלדת מלאה ואסוס קיצצו כמה שאפשר מהמסגרת שלה והשאירו את המקשים בגודל רגיל, כך שניתן לשאת אותה לכל מקום בנוחות ובקלות. הדבר המדהים ביותר במקלדת היא איכות הבניה שלה. הפלסטיק שלה נעים למגע ומרגיש מאוד יוקרתי. בניגוד למוצרים דומים של חברות אחרות שבהם השתמשתי בעבר (Razer Blackwidow, אני מסתכל עליך) המקלדת מרגישה איכותית מאוד והעיצוב שלה מאוד סולידי ואלגנטי (לפחות עד שנדליק את האורות במצב מסיבה). הכבל שלה, כיאה למקלדת ברמתה, עטוף ב-Sleeve נעים.

ניתן לתכנת מקשי מאקרו On The Fly או בעזרת התוכנה הנלוות. התוכנה מאוד פשוטה להפעלה וניתן בקלות להקליט מקשי מאקרו. גם הקלטת מאקרו On The Fly זו משימה פשוטה ביותר, רק ללחוץ על כפתורי FN+Macro, להקליט מה שרוצים, ללחוץ שוב ולבחור לאיזה כפתור להקצות את הפעולות. קצת חבל שאסוס לא כללו כפתורים נוספים למטרה זו ויש להשתמש בכפתורים הרגילים. בנוסף, אסוס כללו, בדומה לכל מקלדות הגיימינג, פרופילי משחק שבהם כפתור ה-Windows מנוטרל. הקפיצה בין פרופילים היא מהירה מאוד וסך הכל צריך לשלב בין כפתור FN וה-Fים בכדי להחליף אותם. ניתן לשמור עד 6 פרופילים (5 למשחקים + 1 למצב דסקטופ) ולעבור ביניהם.

החלק הכי מעניין בתוכנה, הוא שליטה בלדים המורכבים במקשי המקלדת. ניתן לתכנת את התאורה של כל כפתור במקלדת בנפרד, כך שיכולתי לבנות לעצמי פרופיל Overwatch שמאיר את מקשי ה-WASD ומקשים נוספים שאני משתמש בהם. אפשר גם להשתמש בתוכנה בכדי לגרום לאפקטים מעניינים כפי שאסוס כללו בה ואותם ניתן לראות בסרטון הבא:

המקלדת כוללת בתוכה מערכת Anti-Ghosting ולא נתקלתי במקשים שלא עבדו בו זמנית גם במספר סיבובים ב-Playersunkown's Battleground בהם יצא לי להחזיק בו זמנית מספר די גדול של מקשים וכולם עבדו ביחד. מקשי ה-Kaihua Red יותר שקטים משאר המקלדות המכניות שבדקתי כך שלא יצא לי לשמוע את חברי מתלוננים על הרעש ברגעי מתח. המקשים מאוד רגישים (מקשי רד רגישים ברמת לחיצה של 50g) וכחלק מתהליך ההתרגלות שלי למקלדת, יצא לי ללחוץ על המון כפתורים בטעות, אך לאחר יומיים הצלחתי להתרגל ולשלוט בה.

השורה התחתונה

בסך הכל המקלדת מציעה חוויה מאוד נעימה. איכות הבניה שלה יוצאת דופן בשוק ולמרות עיצוב סולידי היא מושכת תשומת לב לא קטנה בזכות הלדים שנמצאים בה. היא מאוד רגישה ויש לה עקומת למידה קטנה. המקלדת נותנת ערך מוסף גבוה מאוד לחווית השימוש במשחקים. הבחירה בשימוש בסוויצ'ים סיניים ולא ב-Cherry MX די תמוהה לי למרות שהם מרגישים נפלא. מחירה יחסית גבוה ועומד על כ-600 ש"ח בבריטניה, אם יש לכם מזומנים פנויים וחשקה נפשכם במקלדת צבעונית באיכות חסרת פשרות - אתם מוזמנים לרכוש אחת.

בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י