הרשמה

ביקורת - מקלדת Asus ROG Claymore

Asus ROG Claymore, המקלדת היקרה בשוק בביקורת

ה-Asus ROG Claymore היא מקלדת מצוינת ויחידה במינה, עמוסה בפיצ'רים, עיצוב מהוקצע ואיכות בניה מהגבוהות בשוק.

הפעם קיבלתי לידי את ה-Asus ROG Claymore, המקלדת הבכירה בארסנל של אסוס כחלק מסדרת Republic of Gamers. המקלדת בעלת תג מחיר מפתיע, 200$, יותר מכל מקלדת אחרת. המקלדת הזו היא בהחלט אחת המקלדות הטובות ביותר בהן התנסיתי, אך היא לא מושלמת.

המקלדת מגיעה בשני חלקים נפרדים. ה-Core, שזוהי המקלדת עצמה וה-Numpad שניתן לחברו גם בצד ימין וגם בשמאל. שני החלקים מגיעים בתוך עטיפת בד בתוך האריזה הכי יוקרתית שראיתי למקלדת אי פעם. המקלדת עצמה מחוברת בעזרת כבל Micro USB נתיק, בניגוד לשאר המקלדות שהכבל שלהן משולב בהן. מצורף כמובן כבל מיקרו USB איכותי לערכה.

המקלדת (והנאמפאד) עשויה משילוב של אלומיניום ופלסטיק, בניגוד לשאר המקלדות שניתן למצוא בשוק היום. בזכות זאת, המקלדת מציעה יציבות מצוינת והיא לא מחליקה כלל מאף משטח והמגע שלה בהחלט מרגיש שונה משאר מקלדות הפלסטיק.

הנאמפד כולל בתוכו גם גלגלת ווליום שמרגישה מיותרת לחלוטין. חיבור הנאמפד הוא פשוט מאוד - מוציאים את הגומי שמגן על המגעים ומחליקים את הנאמפד על המקלדת ובשנייה נוצר קשר והכל מחובר. ניתן לשים לב לכך בהדלקת נורות ה-RGB שבנאמפד. האמנם חיבור הנאמפד הוא מהיר, אך אי אפשר להתעלם מכך שגם יש לו נטיה להתנתק בטלטול קל.

אסוס בחרה שלא לכלול מקשי מולטימדיה ייעודיים או מנח ידיים (Armrest), כנראה בכדי להישאר עם מקלדת קומפקטית. קצת חבל שכן המתחרות בחרו לכלול מקשי מולטימדיה במקלדותיהם וזוהי תוספת מבורכת.

עיצוב המקלדת מצוין והוא מעוצב כך שהכפתורים נראים מרחפים במקום, ללא מסגרת התוחמת אותם. התוצאה יפהפייה וקשה להישאר אדיש למקלדת זו. בטירוף ה-RGB, המקלדת מציעה נורות RGB לכל מקש כשניתן לשלוט תחת התוכנה המצורפת על כל מקש בנפרד כשגם אפקטים מובנים קיימים בתוכנה.

כחלק ממגוון הפיצ'רים שאסוס כללה במקלדת בולט במיוחד שילוב התמיכה של מוצרי Asus השונים. כיאה למקלדת של Asus עם RGB, תכונת ה-Aura Sync המסנכרנת בין כל ההתקנים שמציעים RGB של אסוס כלולה. תכונה נוספת היא תאימות ללוחות אם של Asus. באם תחברו את המקלדת למחשב עם לוח אם או כרטיס מסך של אסוס, הקשת שילוב מקשים מסוים יאפשר לאפס BIOS, לשנות פרופילים של מאווררים, להיכנס ישירות לתוכנת ה-OC או לשלוט באפקט ה-RGB של ה-Aura Sync.

ה-Claymore מגיעה עם מקשי CherryMX מכניים (אדומים במקרה שלנו). אני מעריך כי כל מי שקרא קצת על מקלדות מכניות מבין שכרגע אין מתחרה אמיתי ל-CherryMX, לכן טוב שאסוס משתמשים בהם במקלדת זו. כיאה למקשים של צ'רי הם נוחים (אולי מהרגל) בעוד המקשים האדומים גם לא רועשים במיוחד.

תוכנת ה-ROG Armoury הנלווית מאוד נוחה ונעימה לעין, קל מאוד להקליט מאקרו ולשנות ייעוד מקשים. פה האפשרות להזיז את הנאמפד התגלתה כגאונית - במשחקים כמו sPlayerunkown’s Battleground שבהם צריך להשתמש בהרבה מקשים שונים (שימוש במדקיטס, משקאות אנרגיה או תחבושות למשך) יכולתי לקנפג כל מקש בנאמפד לפעולה שונה ולהעבירו לצד שמאל של המקלדת - וכך יכולתי לתפעל את המשחק ביד אחת בעוד האצבע הימנית נשארה על ההדק.

ה-Asus ROG Claymore היא מקלדת מצוינת ויחידה במינה, עמוסה בפיצ'רים, עיצוב מהוקצע ואיכות בניה מהגבוהות בשוק. החסרון (כמעט היחיד) שלה הוא המחיר (200$ לסט המלא ו-170$ ל-Core בלבד). אלו שירצו את הטוב ביותר - טוב יהיה אם ישימו את ידם על מקלדת זו.

בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:57 28.07.2017 | WarFox89 WarFox89

    קשה להתייחס לביקורת ברצינות מכיוון שאם אתם מבקרים מוצרים רק של יצרן\מותג אחד רוב הסיכויים שמדובר בפרסומת (אמרתי את זה הרבה גם מקודם) ולא ביקורת אמתית מה גם שאי אפשר לערוך השוואה מקצועית ואובייקטיבית כנגד מוצרים של יצרנים אחרים (ויש הרבה מאוד יצרני ציוד היקפי ל-PC שהם מאוד איכותיים).
    כמו כן גם רואים שהדברים השליליים שמצוינים בביקורת על המוצר, נמצאו בלחץ והוכנסו לכתבה רק בכדי לתת לה "לוק" של ביקורת.

    בכל אופן לגבי המוצר - העיצוב שלה נראה זוועה, והמחיר ממש לא מצדיק את המוצר כאשר יש אלטרנטיבות הרבה יותר איכותיות במחיר זהה או נמוך יותר מיצרנים אחרים.

  2. 2

    21:56 28.07.2017 | gameon gameon

    היי WarFox89,

    נכון לאחרונה ביקרנו 2 מקלדות של ASUS אך זה נעשה כיוון שקיבלנו באותה הזדמנות את 2 המקלדות, מוזמן להציץ בביקורות נוספות למקלדות של חברות אחרות שעשינו:

    https://www.vgames.co.il/article/23840.html
    https://www.vgames.co.il/article/21720.html

    רשמת מוצרים באופן כללי אז אם תסתכל בפינה של החומרה וציוד היקפי תוכל לראות שאנחנו מנסים להגדיל את המבחר, מספר ביקורות של מוצרים של יצרנים אחרים:

    https://www.vgames.co.il/article/24206.html
    https://www.vgames.co.il/article/23477.html
    https://www.vgames.co.il/article/24059.html

    אם תסתכל תראה שיש עוד כאלו, בנוגע לאופן עריכת הביקורת - אנחנו לא מתערבים כלל בדעת הכתב, הכי הרבה שאנחנו עושים זה להאיר במידה וצריך לכתוב על פיצ'רים שאולי הכתב פספס ותיקונים שגיאות הקלדה במידה וקורה.

  3. 3

    12:37 29.07.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    אני מסכים עם gameon, אם הכתב אהב את המקלדת אז סבבה לו - הוא יכתוב על זה וזה מה שיופיע. אם לדוגמא אני הייתי מקבל את המקלדת יש סיכוי שלא הייתי אוהב אותה מסיבות אחרות וכו' וכו' (אני לדוגמא גם לא אוהב את העיצוב).
    לומר שזו לא ביקורת אמיתית רק כי היא אוהדת מאוד ומתייחסת נטו למקלדת עצמה זה טיפה קשוח עם המבקר לפי דעתי...

  4. 4

    14:02 29.07.2017 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    Captain here! זו לא פרסומת, אהבתי מאוד את המקלדת ואם היית במחיר סביר (סורי, 200$ זה Overkill מבחינתי) הייתי שוקל לרכוש אותה. אך מכיוון שאני מאמין אדוק של Value for Money לא אקנה אותה.
    היא באמת מקלדת מצוינת, עמוסה בפיצ'רים (גם כאלו מיותרים, כמו RGB. די, זה מיותר) ואיכות בניה מטורפת.

  5. 5

    15:23 29.07.2017 | WarFox89 WarFox89

    מה ז"א "קיבלנו באותה הזדמנות את 2 המקלדות" ? :) ולמה אתם מקבלים מוצרים (לרוב) של CYBERX ו-ASUS ואיך זה שאני "לא מקבל בהזדמנות" שום מקלדת או מוצר גיימינג אחר ? אם הם היו נופלות עלי משום מקום גם אני הייתי שמח לכתוב "ביקורת" אוהדת ב-90% ;)

  6. 6

    15:24 29.07.2017 | WarFox89 WarFox89

    HyperX*

  7. 7

    16:34 29.07.2017 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    אם היית אחראי על אתר גדול שכותב על משחקים כנראה שהיית מקבל מקלדות לביקורת. ד"א המקלדות כמובן לא נשארו אצלי, אלא חזרו לאסוס. אלו פשוט היבואנים ששולחים מוצרים לביקורת, השאר מעדיפים שלא לשלוח דוגמית.

  8. 8

    08:55 30.07.2017 | warfox היקר warfox היקר (אורח)

    אני לא יודע למה, אבל כל תגובה של אדון Warfox באה לתת ביקורת שלילית על האתר/ תכניו. אחי, די לחפש אותם בנרות על דברים, תשתדל גם ליהנות קצת ממה שיש להם להציע.

  9. 9

    09:52 30.07.2017 | gameon gameon

    לתגובה מספר 8, לא מסכים איתך לגבי התגובות של WarFox89, היו לא מעט תגובות מפרגנות.

  10. 10

    11:35 30.07.2017 | Or.A Or.A

    אחרי שיצא לי לשים ידיים על המקלדת הזאת אני חושב שאסוס צריכים לחזור למה שהם שולטים בו באמת.(חומרה)
    בתור אחד שהשתמש בעבר במגוון רחב של מקלדות מכניות, אני מאמין שהמלך הנוכחי הוא Corsair K70

  11. 11

    12:06 30.07.2017 | רועי רועי (אורח)

    נראית מקלדת מגניבה ואהבתי את פד המספרים המתנתק . היא באמת לא value for the money אבל מי שמסתכל על מקלדות כאלה זה לא בראש מעייניו.
    ומי שלא אוהב פרסומות שיקנה נוקיה ישן וישחק בסנייק :)

  12. 12

       | פורסם ע"י