הרשמה

אסוס מכריזה על ה-PN50, מחשב מיני PC חדש מתוצרתה

מחשבי המיני PC עושים קאמבק

אסוס מנסים לעשות NUC

בעבר מחשבי המיני PC נהנו מהילת תהילה קטנה שאפפה אותם בזכותם עצם היותם "המחשבים המושלמים למשרדים וחדרי ישיבות", אך השיפור הדרמטי שעבר שוק המחשבים הניידים בשנים האחרונות השאיר את שוק מחשבי המיני PC הרחק מאחור ולכן שוק זה נמצא בשנים האחרונות במגמת דעיכה עקבית. למרות זאת ולמרות נטישתן של חברות גדולות וותיקות את השוק, אסוס מכריזה בהפתעה על מחשב מיני PC חדש וחזק מתוצרתה, שינסה לעשות דברים קצת אחרת ואולי להצליח לבסס את מעמדו ולכבוש את שוק מחשבי המיני PC - תגידו שלום ל-PN50.

אז כמו שאמרתי, ה-PN50 הוא מחשב קטן וקומפקטי, והדבר הראשון שמבדיל אותו ממחשבים אחרים הוא הלב שלו. אסוס בחרה לוותר על אינטל ולצייד את ה-PN50 עם מעבד APU מתוצרתה של AMD מסדרת Ryzen 4000 ועד כ-64 ג'יגה של RAM. לדבריה, אסוס טוענת שהמחשב יוכל להריץ כ-4 מסכי 4K בו זמנית בעזרתה של ליבה גרפית מסוג Radeon Vega 7, אך צריך לציין שבגלל שהליבה הגרפית יושבת על המעבד, הראם של המחשב ישמש גם בתור זיכרון גרפי. משמע, אם למחשב לא יהיה מספיק ראם הוא לא יכול לעמוד במשימות שדורשות זיכרון גרפי רב. מאסוס נמסר שהמעבד של ה-PN50 יהיה בעל שיפור ביצועים של כ-14% על פני מעבדים של לפטופים. כמו כל המחשבים החדשים גם ה-PN50 יצויד בחיבור WIFI 6 מהיר, דבר שהופך אותו למדיה PC מעולה לסטרימינג של וידאו וגיימינג.

מחשבי מיני PC כמו ה-NUC של אינטל, מגיעים לרוב כמחשבי Barebones (מחשבי "שלד עצמות"), זאת אומרת שהמחשב מגיע ללא זיכרון ראם או אחסון אשר אותם המשתמש צריך להוסיף בעצמו. אסוס מציעה את ה-PN50 בתצורה הזאת או בתצורה שלמה עם זיכרון ואחסון למי שירצה. אך היא גם אומרת שהמחשב קל לשדרוג על ידי שימוש במברג בלבד. בכל הקשור לחיבורים, ל-PN50 יהיה את כל החיבורים הרגילים אך נציין שחיבורי ה-USB C אינם תומכים בתקן Thunderbolt ולצידם של החיבורים האחוריים יהיה גם עוד חיבור מעניין שיהיה "חיבור משתנה" בהתאם למפרט המחשב הנבחר. 

מחירו של ה-PN50 ישתנה בהתאם למפרט הנבחר והוא צפוי להיות מושק בסוף החודש הנוכחי.
מה אתם חושבים על המחשב החדש של אסוס? האם הוא הישועה למיני PC? ספרו לנו בתגובות!

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י