הרשמה

סיכום אירוע כרטיסי המסך של Nvidia

תגידו יפה שלום- Nvidia הציגה המון טכנולוגיות וכרטיסים חדשים

אבל השאלה הכי חשובה- האם הכרטיסים יכולים להריץ את Crysis Remastered?

עברו כבר יותר משנתיים מאז שקיבלנו דור חדש של כרטיסי מסך ובשלושת השבועות האחרונים צפינו בהנאה בלקט של ה-21 השנים האחרונות שעברו להן בשוק כרטיסי המסך והגיימינג כשהספירה לאחור לעבר האירוע הכה מצופה של Nvidia מגיעה לסיומה. אחרי חודשים ארוכים מלאים בשמועות והדלפות, אתמול בערב קיבלנו סוף סוף את ההכרזה הרישמית על דור כרטיסי המסך החדשים מצד החברה הירוקה. את האירוע הנחה מנכ"ל Nvidia ג'סן הוינג (Jesen Huang) מהמטבח שלו כשהוא מתחיל ומספר על תרומתה של Nvidia לעולם הגיימינג. בשונה מאירועים שונים של Nvidia, האירוע הזה התמקד רק בעולם הגיימינג ובמה ש-Nvidia מביאה איתה לשולחן המטורף הזה.

האירוע נפתח בסירטון קצר שהראה אוסף של משחקים והדגמות גרפיות מהשנים האחרונות שאחריו הוינג סיפר קצת כיצד משתמשים ניצלו את כח העיבוד של כרטיסי המסך שלהם על מנת להילחם בוירוס הקורונה. לאחר מכן הוא המשיך וסיפר על התרומה של Nvidia לפיתוח גרפיקה מתקדמת ועל התחומים השונים שקיימים בעולם הגיימינג (גיימרים, יוצרי תוכן, סטרימרים ו-Esport) וכיצד היא משתלבת בכל אחד מהם. מיד לאחר מכן קיבלנו את ההכרזה שכמו משחקים רבים, גם Fortnite מקבל עכשיו תמיכה מלאה ב-RTX וב-DLSS 2.0.

מתחום הגיימינג אנו עוברים לתחום ה-Esport וההכרזה על טכנולוגיה חדשה בשם Nvidia Reflex, אשר תחלק בצורה חכמה את עומס העבודה על פני המעבד וכרטיס המסך על מנת לקצר את זמני הפקת הפריימים בעד כ-50%. הטכנולוגיה החדשה תושק בחודש ספטמבר כחלק מאחד הדרייברים של החברה אך בשלב זה רק קבוצה מצומצמת של משחקים תומכים בה כשהצטרפות של עוד משחקים תלויה בצוות הפיתוח שלהם. בנוסף ל-Nvidia Reflex מוכרז עוד ממתק לשחקני Esport בדמותה של סדרת מסכים משולבי G-Sync ובעלי קצב פריימים של עד 360 בשניה (360Hz). המסכים יגיעו אלינו מחברות Acer, Alienware, Asus ו-MSI.

עבור קהל הסטרימרים Nvidia הראתה דמו נהדר של תוכנת Nvidia Broadcast שלה. התוכנה תשתמש באלגוריתמים מורכבים, בבינה מלאכותית ובכח החישוב של מחשב העל של Nvidia על מנת ליצור אפקטים שונים כמו סינון רעשי רקע, הפרדת דמותו של הסטרימר מהרקע (ואף לשנות אותו למשהו אחר) ומעקב אוטומטי של המצלמה אחרי פניו של הסטרימר. Nvidia Broadcast תיהיה זמינה להורדה בספטמבר ותרוץ על כל כרטיס מסך מסדרת RTX.

יוצרי התוכן הם הקבוצה הבאה שמקבלת קצת אהבה מ-Nvidia עם תוכנה חדשה שתאפשר להם להשתמש בקבצים מתוכנות שונות ולשלב אותם עם עצמים ודמויות ישר מתוך מנועי משחק על מנת ליצור סירטונים מציאותיים וברמה הפקתית גבוהה יותר. למשל, התוכנה- Nvidia Omniverse Machinima תאפשר למשתמש להקליט את עצמו זז בחדר בעזרת מצלמת הרשת שלו והבינה המלאכותית תלביש את תנועות אלו על דמויות ממוחשבות בלי בעיה. Nvidia Omniverse Machinima תושק "בקרוב".

עכשיו הגענו לחלק שלשמו התכנסנו (או לפחות ככה חשבנו), כרטיסי המסך החדשים. ג'סן מתחיל ומדבר על ההיסטוריה של Ray-Tracing ועל השיפורים שעברה הטכנולוגיה בשנים האחרונות כשגם קיבלנו מעט דיבורים שמרחיבים על השיפורים שתביא איתה ארכיטקטורת כרטיסי המסך החדשים- Ampere וכיצד אפשר להשתמש בה עבור תהליכי Deep Learning. בשלב זה ההתרגשות שלנו כבר הייתה בשיאה אבל היינו צריכים להמשיך לחכות כשקיבלנו עוד קצת דיבורים והדגמות של טכנולוגיית DLSS 2.0 והיכולות המטורפות שלה. ואז הגיע הרגע בו קיבלנו את ההכרזה הרישמית על כרטיסי Ampere.

כרטיסי Ampere יהיו פי 1.9 יותר חזקים במדד ביצועים/צריכת חשמל על פני הדור הקודם כדי "לסחוט כל טיפת ביצועים אפשרית". אחר כך קיבלנו עוד קצת גרפים ומספרים שנראו מאוד מרשימים אבל לא באמת אומרים לנו הרבה וקיבלנו גם דמו עדכני של Marbles RTX שהוצג לנו כבר בעבר אך הפעם הוא רץ בקצב פריימים יותר מהיר וברזולוציה יותר גבוהה. לאחר הדמו קיבלנו עוד קצת דיבורים על API חדש של Nvidia ומיד אחריו קיבלנו טריילר חדש עבור Cyberpunk 2077 שמציג לנו את המשחק במלוא תפארתו עם RTX ו-DLSS 2.0.

אבל עכשיו באמת הגיע הרגע שחיכינו, חשיפת כרטיסי המסך החדשים. הכרטיס הראשון שהוצג הוא ה-RTX 3080 שהוחבא ברקע לכל אורך האירוע. הכרטיס נחשף בסירטון יפיפה שמתחיל ב-Geforce 256 שנהפך לכרטיס המסך מהדור שאחריו וכן הלאה. עיצובו של ה-RTX 3080 הוא זהה לעיצוב שכבר הודלף בעבר עם מערכת קירור בעלת שני מאווררים בצדדים שונים. Nvidia טוענת שעיצוב חדש זה מספק 55% יותר זרימת אוויר, הוא שקט פי 3 ויעיל ב-30% ממערכות קירור קודמות. ה-RTX 3080 הוא כרטיס הדגל של Nvidia עם 10GB של זיכרון G6X, ביצועים טובים יותר פי 2 מאלו של RTX 2080 ובמחיר זהה אליו (700$ בארצות הברית) כשהכרטיס יושק בעוד קצת יותר משבועיים ב-17 לספטמבר. 

אבל כמו שציפינו Nvidia לא עוצרת רק ב-RTX 3080 ואנו מקבלים את ההכרזה על האח הקטן בסדרה (בנתיים) ה-RTX 3070. כרטיס זה יהיה בעל עיצוב שניראה כמו שילוב של ה-3080 עם 2080. הכרטיס החדש יהיה בעל 8GB של זיכרון GDDR6 וביצועים יותר טובים בקצת מאלו של ה-2080Ti. ה-RTX 3070 יתחיל להימכר בחודש אוקטובר עבור 500$ בארצות הברית. אחרי ההכרזה על ה-RTX 3070 קיבלנו טריילר חדש ומלא ב-Ray-Tracing עבור CoD: BO Cold War.

כל זה טוב ויפה אבל Nvidia באה כדי לסיים את האירוע במפגן גדול של עוצמה ולהראות מי שולטת בשוק כרטיסי המסך וכך היא עשתה כשנשלף ה-RTX 3090 מתוך התנור כמיטב המסורת. ה-RTX 3090 הוא מפלצת, או כמו ש-Nvidia קוראת לו "BFGPU" (קריצה מעולה למשחקי DOOM!). ה-RTX 3090 הוא כרטיס עבה מאוד עם כ-24GB של זיכרון G6X, מפרט טכני מוגזם לחלוטין ותג מחיר של 1,500$ החל מה-24 לספטמבר. אתם בטח שואלים את עצמכם כמה הכרטיס הזה חזק? אז ל-Nvidia יש תשובה. לשחק ברזולוציה של 4K זה נהדר אבל ה-RTX 3090 הוא כל כך גדול וחזק שהוא מאפשר לשחק ברזולוציית 8K וקצת פריימים של 60FPS, כן קראתם נכון 8K 60FPS. אחרי זה קיבלנו עוד סירטון חביב של כמה סטרימרים שמשחקים ב-8K.

ובזה הגיע לסיומו האירוע המטורף של Nvidia. מלבד כרטיסי המסך שידענו שבאים וחיכינו להם, קיבלנו עוד הרבה הכרזות מעניינות. אם נסתכל על ההיסטוריה של Nvidia אז ככל הניראה שבעוד כמה חודשים נקבל עוד אירוע קטן שלהם ובו יחשפו ה-3060 וה-3050 המוזלים.

מה אתם חושבים על האירוע? האם תקנו כרטיס מסדרת 3000? ספרו לנו בתגובות!

 

 

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:03 02.09.2020 | nakiii nakiii

    יש בי חשש כבד שה i7 4770 הזקן שלי יהיה צוואר בקבוק רציני לכרטיסים האלה.. חוסר אונים

  2. 2

    19:04 02.09.2020 | WarFox89 WarFox89

    הנה איך שאני רואה את זה;
    בכל דור כמעט NVIDIA מחליטה "לרצוח" את הדור הקודם שלהם גם מבחינת ביצועים וגם מבחינת מחיר ורלוונטיות כמובן.
    אז מה יש לנו כאן?

    * RTX3080 שחזק פי שתיים מ-RTX2080 וגם מגיע עם 10 GB VRAM בהשוואה לקודם עם 8 GB VRAM.

    * ה- RTX3070 [אני מדגיש - כרטיס ה-"ביניים" של 500 דולר] שיהיה יותר חזק מכרטיס הדגל הכי יקר ועוצמתי של הדור הקודם שהוא RTX2080TI שגם עולה כמעט פי 3 ממנו.

    * וגם RTX3090 שגם לא יותר מידי יקר מכרטיס "המפלצת" של הדור הקודם [RTX2080TI] בכ-300 דולר אבל מבחינת ביצועים, מפרט וכוח חזק ממנו בשנות אור [הייתי אומר פי-3 לפחות] ובא עם 24 GB של VRAM מוגזמים בהשוואה ל-2080TI שהיה עם 12.

    מסקנה? RIP LOGIC NVIDIA.

  3. 3

    20:40 02.09.2020 | nakiii nakiii

    צריך pci express 4 להריץ אותם למי יש כזה בכלל

  4. 4

    13:39 03.09.2020 | WarFox89 WarFox89

    המידע שלך לא מדויק נאקי. לא "צריך" PCI-E 4 בכדי להריץ אותם אלא הם תומכים ב- PCI-E 4 כאופציה. ההבדל היחיד בין דור 4 ל3 ב-PCI-E זה הרוחב פס של העברת נתונים ואפילו RTX2080TI לא מנצל עד הסוף את GEN3 ככה שאין לך בכלל מה לדאוג לגבי זה. סדרה 30 של Nvidia תרוץ בלי שום בעיה על PCI-E דור 3 ואפילו סדרה 40 לדעתי.

  5. 5

       | פורסם ע"י