הרשמה

ביקורת: Ring Fit Adventure - תאמינו בתהליך

אחרי 40 שעות של אימונים מפרכים, שמואל סוף סוף יכול להביא לנו את הביקורת שלו ל-Ring Fit Adventure! בואו לקרוא מה הוא חשב על משחק הכושר של נינטנדו!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 18/10/2019

השילוב בין תרגילים מאתגרים ומאמצים לבין משחק תפקידים, יצר כאן משחק בו הדרך לא פחות חשובה מהמטרה

אני עם ה-Ring Fit Adventure עוד ממרץ. קניתי אותו בתקופת הסגר הראשון כשהבנתי שהמכון שאני מתאמן בו לא ייפתח בקרוב ואני חייב משהו שיעזור לי להתאמן בזמן שאני תקוע ועובד מהבית. נזכרתי שב-2019, אחד מחבריי שעבדו בחנות של נינטנדו ישראל בסנטר נתן לי להתנסות ב-Ring Fit Adventure, משחק הכושר החדש של נינטנדו. בזמנו זלזלתי בו בצורה מחרידה, רק כדי להרגיש איך שהמשחק מפרק אותי בשלב הראשון באמצע החנות. מכאן הדרך להזמנה הייתה קצרה ביותר. בהתחלה אמרתי שאני אתן ביקורת על המוצר עוד במאי, אבל אז חשבתי לעצמי שבמשחקים אחרים אני לא עושה לעצמי הנחות ואני טס לסיים אותם לפני כתיבת הביקורת, אז במה המשחק הזה שונה?

מאותו הרגע התחיל מסע של ממש. מסע שהסתיים ביום שבת האחרון, ה-5 בדצמבר 2020, כשסוף סוף סיימתי את הסיפור של Ring Fit Adventure, אחרי 40 שעות של אימונים מפרכים, קרבות מייגעים וריצות לרוב. אז עכשיו, אחרי כל-כך הרבה זמן - האם המשחק הזה שווה את הכסף שלכם? האם Ring Fit Adventure באמת יכניס אתכם לכושר? והכי חשוב: מה אני הרגשתי בסוף המסע הארוך והדיי מדהים הזה? בואו איתי לביקורת קצת שונה מהרגיל.

20 במרץ 2020: אחוות הטבעת

את המשחק קניתי ב-17 במרץ והוא הגיע אליי שלושה ימים אחר-כך, ב-20 במרץ. סך הכל יופי של שירות של נינטנדו (לפחות במרכז, שם אני גר). המשחק מגיע בקופסה גדולה שמכילה את המשחק הפיזי, טבעת התנגדות ורצועה לרגל. כל אחד מהאביזרים הנלווים מגיע עם מקום ל-Joy-Con, איתם המשחק מצליח לזהות את התנועות שלהם. המשחק נפתח בבקשה לשאול את הגיל, המשקל והגובה של השחקן, כדי לתת השערות לגבי קלוריות שנשרפו במהלך האימון. סך הכל, מרגיש הרבה יותר רציני ממה שחשבתי שהולך להיות כשקניתי את המשחק לראשונה. שלא תבינו לא נכון - כבר היה לי את הניסיון הקטן בחנות של נינטנדו אבל זה שונה כשהמשחק צריך להמשיך ולעקוב אחרייך לאורך זמן.

בכל מקרה, התחלתי עם השלבים הראשונים של מצב ה-Adventure ואני מגלה משחק שמבחינה גרפית נראה טוב מאוד: המשחק עושה שימוש נהדר בעיצוב האמנותי הטיפה מינימליסטי שלו כדי לשים דגש על דברים כמו תאורה ונופים מרהיבים כדי לתת לכל שלב וכל עולם מראה פשוט נפלא. שלבי הערב כשהשמש שוקעת זוכים אצלי לציון לשבח מיוחד, שכן הם נראים כמו משהו שניתן למצוא על PS4 ולא על ה-Switch. בחזרה לשלבים עצמם, אני למדתי את הטעות שלי מהניסיון הראשון שלי עם המשחק והלכתי על רמה קלה יותר: רמה 15, מקום טוב באמצע. המשחק עדיין פירק אותי עם התרגילים הראשונים וזה מעולה. זה אומר שהתרגילים השונים רציניים ומאמצים בדיוק כמו שהייתי רוצה ממשחק שאמור לשפר את הכושר שלי להיות. אני רק אזהיר שאתם לא תראו את כולם ישר על ההתחלה.

מצב ה-Adventure עובד בצורה כזאת: השחקן שלכם מתחיל עם תרגילים ספציפיים וככל שתעלו יותר רמות, ייפתחו עוד תרגילים שהדמות שלכם תוכל לבצע. כל תרגיל יכול לפגוע בכמות מסוימת של אויבים ולעשות כמות מסוימת של נזק. התרגילים מחולקים לארבעה צבעים שונים: כחול - תרגילים לפלג הגוף התחתון; אדום - תרגילים לפלג הגוף העליון (ידיים); צהוב - תרגילים לבטן; וירוק - תרגילי יוגה. אויבים מסוימים בזמן הקרב יהיו בצבע מסוים שיגיד לכם אילו סוג של תרגילים יעשה עליהם הכי הרבה נזק. אויב כחול לפניכם? תנו לו מכות כחולות כמו סקוואטים והרמות רגליים. אויב צהוב תוקף? הרמות רגליים בשכיבה או פלאנקים יעשו אקסטרה נזק.

בצורה הזאת המשחק נותן לשחקן עוד דרך לווסת את רמת הקושי במשחק: אתם מרגישים עייפים? תתקפו את האויבים שלכם עם מתקפות של הצבע שלהם. יש לכם כוח ורוצים לסחוט עוד קצת מהאימון? תתחילו לגוון עם תרגילים בצבעים שונים כדי שהקרב יתארך עוד טיפה. בנוסף, בשלבים השונים ואחרי קרבות תקבלו משאבים מהם תוכלו להכין שייקים שיעזרו לכם בקרב. השייקים נעים בין חיזוק לצבע מסוים ושינוי צבע של תרגילים לצבע אחר, לבין עוד כסף או נקודות ניסיון מהקרב שלכם. השייקים מאפשרים לשחקנים להמשיך ולהתקדם במשחק גם כשהם מרגישים שהם לא יכולים עוד בזכות היכולות הטובות שהם נותנים לכם. הייתי שמח אם המשחק היה פחות מבולגן לגבי אילו שייקים אתם יכולים ליצור ואילו לא, שכן ה-UI לא מספיק ברור והוא לרוב יבלבל אתכם יותר מאשר יעזור לכם.

זה ממש מוזר, כי שאר ה-UI של המשחק דיי ברור: המשחק מאפשר לכם לראות בתחתית המסך כמה קלוריות המשחק טוען ששרפתם, קילומטרים שרצתם וזמן אימון שלכם בפועל (המשחק לא סופר לכם עמידה במקום/מנוחה מכל סוג שהיא), ובלחיצת כפתור המשחק גם מראה לכם את כל הנתונים שלכם מבעבר, היכולות השונות שלכם, עץ היכולות שלכם שנפתח בשלב יותר מאוחר בסיפור ומאפשר לכם לחזק את עצמכם עוד יותר ועוד. משהו מצוין שהמשחק עושה הוא להראות לכם בסוף כל שלב ובסוף כל סשן את התרגילים שעשיתם, כמה קלוריות שרפתם וידאג לעשות איתכם מתיחות. המוזיקה של המשחק גם טובה. הייתי שמח לעוד רצועות, אבל אלו שהיו שם היו כיפיות וקצביות - בדיוק כמו שהייתם מצפים ממשחק שעוסק בכושר.

10 ביולי 2020: שני המגדלים

ביולי היו לי שתי נקודות שבירה, אחת מהן הייתה ה-17 ביולי שבו לא היה לי כוח אפילו לפתוח את המשחק, אבל הראשונה והגדולה מביניהן הייתה ה-10 ביולי. אני זוכר שהייתי מאוד טרוד בניסיונות לחשוב על כתבות וביקורות כדי להגדיל ולחזק את האתר ובדיוק הייתי בתהליכים של חיפוש עבודה, ופשוט לא היה לי כוח להתאמן. לא היה לי כוח לאימונים ארוכים ולמשימות רבות. זה אחד הסיכונים שבמצב ה-Adventure. עד כמה שהוא מצב כיפי למדי, הוא עלול להימאס אחרי כמה זמן, בעיקר אם אתם חוששים שתתקעו בשלבים מסוימים. למזלי, למשחק היה את מוד ה-Custom ואת המוד החדש והדנדש שלו: משחק הקצב.

ה-Custom מאפשר לכם ולכן ליצור סט אימונים משלכם לפי ראות עיניכם. אתם יכולים לשלב חמישה תרגילי בטן אחד אחרי השני, לעשות סט שלם על טהרת אימוני הרגליים, או לבחור בשמונה שלבי ריצה אחד אחרי השני. זה יופי של מוד לאנשים שאין להם כוח או זמן לבזבז על מוד ה-Adventure ויודעים מה הם רוצים לעשות בכל רגע נתון. זה גם מעולה לאנשים שרוצים לעבוד על חלק מסוים בגוף שלהם מבלי להסתמך על שלבים מסוימים ואויבים מסוימים במשחק. רוצים לעבוד רק על רגליים? תעשו סט של רגליים - זה לא שתצטרכו לחכות לשלב עם אויבים כחולים. אתם גם תוכלו למצוא שם את המיני משחקים שתוכלו לעשות גם במצב הסיפור שיאפשרו לכם לעבוד על חלקים מסוימים בגוף כחלק ממשחק כלשהו, כשאלו אחלה רגעים שוברי שגרה שכאלה בזמן האימונים שלכם.

משחק הקצב של המשחק יעבוד בעיקר על הבטן והרגליים שלכם, אבל הוא מכיל כמה שירים כיפים ורמיקסים חמודים מהמשחק ומנינטנדו באופן כללי, כשתוכלו למצוא שם מוזיקה מ-Breath of the Wild ו-Super Mario Odyssey. הייתי שמח אם משחק הקצב היה עמוק ורחב יותר אבל בפועל הוא שם מאותה הסיבה שמצב ה-Custom שם: הוא שמר אותי בתוך העניינים. שני המצבים האלו נועדו לדאוג שיהיה לי את הבוסט שהייתי צריך כדי להישאר בכושר ובסופו של דבר החזיר אותי להתאמן כבר באוגוסט, כשחזרתי לעשות שלבים במצב ה-Adventure.

8 בנובמבר 2020: שובו של המלך

ב-8 בנובמבר הגעתי לעולם האחרון של המשחק. לרגע אפילו לא שמתי לב שמדובר בעולם האחרון עד שהופיע הכתוב "Finalia" על המסך. באותו הזמן גם התחלתי להשתמש יותר באופציית ה-Multitask של המשחק שמאפשרת לכם לכווץ ולמתוח את הטבעת גם כשהמשחק מכובה לצורך אקסטרה ניקוד. את הניקוד הזה תוכלו לשלוח לחבריכם או לעצמכם בשביל אקסטרה כוח ונקודות ניסיון. זה יופי של דרך לגרום לאנשים להמשיך להתאמן גם כשהמשחק מכובה. לא דיברתי מספיק על הסיפור בחלק הראשון של הביקורת, אז זה יהיה זמן טוב לציין שהסיפור של המשחק, בעודו דבילי, מלא במסרים חיוביים ומעודדים.

כן, המשחק מלא במסרים חיוביים לגבי בריאות ונותן המון ידע לגבי השרירים בגוף האדם וטיפים לשמירה על אורך חיים בריא, אבל הופתעתי לגלות עד כמה המשחק מלא במסרים לגבי בריאות הנפש, מסרים חיוביים ומחזקים בנוגע ליחסים בין אישיים ועד כמה לשמוח ממי שאתה ומה שאתה לא פחות חשוב מאימונים מפרכים או לעשות סקוואט 30 פעמים כש-18 מהם בהשהייה של 3 שניות. אני לא אהרוס לאנשים שרוצים להגיע לחלק הזה בעצמם, אבל היה שם דיאלוג שמאוד ריגש אותי ברמה האישית בין הטבעת שתלווה אותנו במהלך המשחק לבין אחת הדמויות המרכזיות, כשהטבעת עוזרת לה להבין שהיא מוערכת וחשובה בפני עצמה. אני מאוד אהבתי את זה.

מכאן ועד ל-5 בדצמבר זאת הייתה חוויה יחסית חלקה, כשהבוס האחרון (והדיי פסיכי יש לומר), היה רק הסיפתח למצב ה-New Game Plus של המשחק, שמאפשר לכם לשחק את כל השלבים הקודמים עם אויבים חזקים יותר, להגיע לרמות גבוהות יותר ולחזק עוד יותר את תרגילי הכושר שלכם. בסוף המסע גם קיבלתי הצצה לכמות הזמן ששיחקתי וכמות התרגילים שעשיתי ואז גם ראיתי שהמשחק מדרג את כל השחקנים של המשחק לפי שכבות גיל ואני המקום הראשון בעולם בשכבת הגיל שלי מבחינת שעות משחק וכמעט כל המדדים השונים של המשחק. אם אתם נולדתם ב-1992 ורוצים לשחק, אז בואו - אתם מוזמנים להגיע ולנסות להדיח את המלך הנוכחי.

אז איך הייתי בסוף התהליך? בפשטות: אני מרגיש טוב יותר, אני נראה טוב יותר ואני הרבה יותר חזק. ניצלתי את העובדה שהמשחק לא קשוח יותר מדי לגבי תרגילים מסוימים כדי להוסיף תרגילים משלי: תרגילים כמו כפיפות מרפקים ואימונים מסוימים לגב שיכלתי להוסיף בעצמי מבלי לשנות שום דבר במשחק. אם אתם שואלים אם זה תחליף לאימון רגיל, אז בשורה התחתונה, התשובה היא כן. ברמות הגבוהות זה הופך לאימון עצים של ממש, כשברמה 30 (הרמה הגבוהה ביותר, עליה שיחקתי כמעט לכל אורך הסיפור), האימון נהייה מזוכיסטי - בדיוק כמו שאני אוהב ורוצה מאימון כושר טוב. זה אימון נהדר לבית, גם אם היו יכולים להיות שם עוד סוגים של אימונים (בעיקר לגב שנשאר מאחור).

השורה התחתונה

אני הולך לומר המון דברים צ'יזיים שיחליאו גם אותי אבל אתם תתמודדו. Ring Fit Adventure הוא אחד המשחקים החשובים ביותר שנינטנדו יצרה אי פעם. בדיוק כמו תהליך ירידה/עלייה במשקל גם זה לקח זמן, אבל בסופו של דבר החברה עלתה על השיטה ויצרה כאן משחק שמצליח לעשות גיימיפיקציה מטורפת לעולם של אימוני הכושר. השילוב בין תרגילים מאתגרים ומאמצים, בין אם מדובר בתרגילי אירובי או התנגדות, לבין משחק תפקידים בו אתם מתקדמים במשחק, עולים ברמות ובכך משיגים עוד יכולות הוא פשוט מהמם. המשחק יכול להיות ארוך מדי, וחלק מהתרגילים יכולים להיות אקסטרה מפרכים, אבל המשחק נותן לאנשים שלא רוצים את אלמנט ה-RPG, את האפשרות להתאמן בבית ושהמאמן האישי שלהם יהיה ה-Nintendo Switch. על כל אלו מנצחות מוזיקה כיפית וקצבית יחד עם גרפיקה יפיפייה בשביל ליצור כאן משחק בו הדרך לא פחות חשובה מהמטרה. זה משחק לילדים, זה משחק למבוגרים - זה משחק לכולם. קחו אותו, לכו להתאמן ושיהיה לכם בהצלחה.

8.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • משחק כושר נפלא ומאמץ
  • אלמנט ה-RPG של המשחק מורגש ועובד בצורה טובה
  • קיימים מצבי משחק לאנשים שלא רוצים את ה-RPG
  • מאפשר לשחקן לווסת את רמת הקושי בכל שלב שהוא יבחר בו

הרע

  • ה-UI יכול להיות מבלבל לפעמים
  • הייתי שמח לראות עוד תרגילים שונים וחדשים
  • הסיפור יכול להיות ארוך מדי

וקו הסיום

  • ב-Vgames לא עושים חצי עבודה.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י