הרשמה

ביקורת: Asus ROG Strix XG17AHPE

אור שלנו בדק את המסך הנייד של אסוס וחזר לספר לנו מה הוא חשב עליו!

מסכים ניידים היו דבר שאומר ביצועים ירודים לעומת מסך רגיל, אבל היוצרות התהפכו, והמסך הזה לא מבייש בכלל ביצועים של מסך גיימינג שולחני מן המניין.

המסך סופק לנו על ידי ASUS ישראל, תודה רבה!

אם מישהו היה מספר לי לפני שנתיים שאחזיק מסך HD נייד בגודל של מחשב נייד שתומך ב-240Hz שעובד על בטריה ומסוגל להחזיק כמה שעות, הייתי כנראה מגיב בגיחוך. מסכים ניידים הם אומנם לא דבר חדש בכלל: עד היום אומנם הנוחות של הניידות הגיעה במחיר הביצועים, אבל עם ההתקדמות הטכנולוגית של העולם הגענו למצב שבו ההבדל באותו המחיר הוא אינו גדול במיוחד. אומנם הרבה אנשים יעדיפו לשחק את המשחקים שלהם על מסכים גדולים יותר בבית, אבל לרבים שנמצאים בדרכים הרבה ולא יכולים להרשות לעצמם את הזמן בבית, והם יעדיפו להשקיע במכשיר שיריץ את המשחקים שלהם באופן נייד.

אבל מה אם הם יכולים להשקיע גם במסך שיציג את המשחקים שלהם בצורה נוחה יותר ובצורה שלא תבייש מסך שולחני עם ביצועים גבוהים וגם כך שיוכלו לשחק בהם מחוץ לבית? Asus חשבו בידיוק על זה ועיצבו מסך שלא יבייש מסכי Full HD ביתיים אחרים. מה חשבתי עליו? צאו איתי לנסיעה קצרה ואספר לכם.

מה בקופסא?

כבר מהסתכלות על הקופסא ניתן להבין שמדובר במוצר Premium לכל דבר ועניין. עם פתיחת הקופסא, האוצר שנגלה לעיניי מורם יחד עם המכסה כסוג של שולחן תצוגה. האריזה עצמה מכילה את המסך עצמו, כיסוי מגנטי, כבל Type-C ל-Type-C, כבל HDMI ל-Micro HDMI, ממיר Type-C ל-USB 2.0 ושנאי לטעינה בקיר. בחבילה שבה קיבלתי את המסך ניתן היה למצוא גם זרוע לתליית המסך ותיק נסיעה מעוצב למסך.

בהסתכלות ראשונה על המסך, ניתן לשים לב לרמקולים בתחתית המסך יחד עם הלוגו של Republic of Gaming, בגב המסך ניתן למצוא את הלוגו בשנית וגם לקליפ אחיזה עבור הזרוע שהגיעה עם המסך. בצד המסך נמצאים 4 חיבורים: חיבור אודיו 3.5 מ"מ, Micro HDMI ושתי כניסות USB Type-C כאשר אחת מיועדת להטענת המכשיר והשניה מיועדת גם להטענה וגם לשידור לתצוגה (דבר שאפשר לאפשר דרך הגדרות המסך). בנוסף לכניסות ישנם גם 4 כפתורים שמשמשים לניווט בתוך התפריטים של המסך וכיבויהדלקה.

הנחתום מעיד על עיסתו

כבר עכשיו אומר שאם הכוונה היא להשתמש במסך במיקום כמו הבית, או בכללי, שולחן עבודה גדול, כדאי לחשוב על קניה של כבלים ארוכים יותר, מאחר והכבלים שמגיעים עם המסך קצרים יחסית היות ומדובר במסך שנועד לשימוש נייד, זה לא דבר שאני יכול לומר כנגד המסך אבל כדאי לקחת בחשבון לפני השימוש בו. עוד נקודה למחשבה היא שאם באמת הרצון הוא להשתמש במסך בסביבה ביתית, המסך הוא בגודל 17.3 אינץ' ושוקל כ-1060 גרם לנסיעה קלה, ליד מוניטורים ביתיים למחשב, הוא ירגיש יחסית קטן, אלא אם ישמש כמסך שני למחשב נייד.

המסך עבד בלי בעיה בכלל הישר מהקופסא, כשבהסתכלות כללית על ההגדרות שלו, כמעט כל הגדרה אפשרית של מסך גיימינג שולחני נמצאת עליו. דברים כמו Shadow Boost, OverDrive, פילטרים וזאת אף על פי שמדובר במסך נייד שפועל על סוללה. הכפתורים בצד כמובן משמשים למעבר בין התפריטים ולשליטה בווליום של הרמקולים, והמיקום של הכפתורים והתפריטים השונים של המסך מאוד נוח וקל לשימוש. ברגע שחיברתי את המסך למחשב, מערכת ההפעלה כבר החליפה את המקור השמע לרמקולים של המסך, אז כבר קיבלתי טעימה קלה מיכולות השמע של המסך, ובזמן שהם לא גולת הכותרת של המסך, איכות השמע אינה רעה בכלל יחסית למכשירים אחרים.

הדבר הראשון שעשיתי על המסך היה לפתוח תוכנת Lightroom ו-Photoshop על מנת לעשות מעט עריכה ולראות את הצבעים של המסך. המסך הוא מסך IPS עם כיסוי של 100% צבעי sRGB, דבר שסיפק לי מגוון רחב של צבעים על המסך. המסך באופן דיפולטיבי מוגדר לפרופיל של צבעים חמים, אבל כמובן ישנם פרופילים לצבעים הקרים וללא פילטר ככה שהצבעים יהיו מדויקים, דבר שחשוב בזמן עריכה. חווית הצפייה במסך היא מהנה, עבודת העריכה הייתה נוחה וקלילה במיוחד, וכמובן שעם טיפה התעסקות בכיול של המסך אתם מסוגלים לשפר אף יותר את החוויה, למרות שאני מאמין שהפרופילים שאיתם מגיע המסך יותר ממספיקים.

הדבר הבא שעשיתי היה לחבר את המסך לקונסולת ה-Xbox One שנמצאית ברשותי (רוב הביקורת שכתבתי בחודש הקודם ל-Immortals Fenyx Rising בעצם נכתבה כאשר עשיתי שימוש במסך הזה). חווית המשחק על המסך היתה מהנה, אבל החיבור לקונסולה לא מאפשר להנות משאר הפיצ'רים שקיימים על המסך הזה. חזרה למחשב: המסך תומך ב-Refresh Rate של 240Hz עם Adaptive-Sync שנועד למנוע תופעות של קריעת מסך. אומנם לא הצלחתי להגיע לקצה גבול של 240 פריימים לשנייה עם המשחק שבדקתי עליו, אבל העבודה הכללית של המסך היתה חלקה לחלוטין ונעימה לעין.

לטיול יצאנו

אם עוד לא הזכרתי את זה (ציניות, כמובן), המסך הוא מסך נייד, אז מה המבחן האולטימטיבי של מסך נייד? להוציא אותו החוצה כמובן! יצאתי עם המסך לשחק איתו מעט בסביבה שמחוץ לבית, אבל פה החלו להופיע מעט בעיות. המסך אומנם נותן תצוגה מדהימה בסביבה ביתית או משרדית, אבל במקום שבו יש חשיפה למקור אור בהיר או בוהק במיוחד, מתחילים לראות הרבה השתקפויות שמפריעות לראות את התמונה על המסך כמו שצריך. המסך תומך בבהירות של עד 300nits שזה לא רע... למסך רגיל. כאשר המסך אמור להיות נייד, התאורה פשוט לא מספיק בהירה בשביל לגבור על ההשתקפות של השמש. עם זאת, המסך מאפשר צפיה ממספר זוויות שונות מבלי שזווית הראיה תשפיע על איכות התמונה, מה שהופך את המסך לפתרון מושלם למפגש בין חברים על מנת לשחק משחקי Hot Seat על מסך אחד.

כניסת ה-USB Type-C נועדה גם לשידור ממכשירים נוספים, ביניהם מחשבים ו-Mac Books שמשדרים דרך החיבור Type-C שלהן או מכשירי Android, הבעיה היחידה במכשירים ניידים היא שהרזולוציה לא ב-100% מהמקרים תתאים לרזולוציה של 16:9, דבר שגורם לכך שיש חלקים מתים בזמן השידור (פשוט חלקים שחורים). למסך יש בטריה של 7800mAh, הדבר מאפשר שימוש של כ-3 עד 4 שעות עם 240Hz, שינוי של חלק מההגדרות יכול אפילו להאריך את חיי הבטריה מעבר ל-4 שעות. השנאי שמגיע עם המסך נועד על מנת להטעין את המסך, הטעינה מ-0 ל-100% לקחה בערך כשעתיים.

השורה התחתונה

ה-Asus ROG Strix XG17AHPE הוא מסך גיימינג באיכות גבוהה במיוחד שניתן לנסיעה. עד היום מסכים ניידים היו דבר שאומר ביצועים ירודים לעומת מסך שולחני רגיל, אבל היוצרות התהפכו, הקווים טושטשו, והמסך הזה לא מבייש בכלל ביצועים של מסך גיימינג שולחני מן המניין. עד היום, לא הייתי מאמין שאיכות עבודה כזאת אפשרית, במיוחד עם בטריה שמחזיקה אותה ליותר מ-3 שעות, ואומנם יש בעיות שאינן באשמת המסך בכלל, אבל המסכים הניידים בהחלט נמצאים בכיוון הנכון לקראת גיימינג מבלי להיות תלויים במיקום. האם המסך שווה את המחיר? אם קראתם את הביקורת מההתחלה עד לנקודה הזאת, באיזשהו מקום כנראה שכבר הצדקתם את ההוצאה, אני מבטיח שלא תתאכזבו מהשימוש במסך.

אנחנו רוצים לומר תודה מיוחדת לרותם מ-cosplay.in.wonderland שהסכימה להצטלם עם המסך לטובת הכתבה, תודה רבה לך!

9
מתוך 10

הטוב

  • קל לשימוש
  • קל לנשיאה וקומפקטי מספיק
  • מסך נייד בעל פיצ'רים רבים
  • חיי סוללה ארוכים
  • פשוט לחבר ולהשתמש

הרע

  • יקר יחסית למסכים אחרים
  • בהירות נמוכה לסביבה חיצונית

והרזולוציה

  • 1080p זו עדיין רזולוציה רלוונטית. שנו את דעתי.
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י